Wat wel en wat niet tweedehands kopen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Pepper92, 19 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Wij hebben tweedehands:
    -Babybjorn wipper, wasbaar
    -Box
    -Bedje, matras met wasbare topper (die er altijd op heeft gelegen anders zou ik het niet willen) van vrienden
    -Wat kleding
    -Kinderwagen

2. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik heb bijna alles nieuw gehaald, behalve het wiegje met matras en aerosleep en een reserve autostoeltje. Deze zijn beide van collega's overgenomen en ik weet ook dat er goed mee omgegaan is (autostoeltje heeft nooit in een ongeluk gezeten en matras is maar 1nacht gebruikt, dus zo goed als nieuw).
    Overigens hebben we ook een nieuwe maxi cosi aangeschaft incl isofixsysteem. De 2ehands is puur voor als de oppas (schoonouders) plotseling weg moeten en de maxi cosi daar niet staat.
    En kleertjes heb ik heel veel gekregen, ook gedeeltelijk 2ehands.

3. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Wij hebben de kamer (bedje, comode en kledingkast) nieuw gekregen. Idem aan kinderwagen/maxicosi/wandelwagen

Zelf hebben we de box nieuw gekocht.

Wipstoeltje is 2e hands, voedingskussen is nieuw.

Kleertjes heb ik al veel 2e hands gekocht (soms zijn ze ongedragen) en we krijgen van familie ook nog kleertjes.

4. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Ik heb nagenoeg alles 2e hands.

Van mijn zus heb ik heel veel overgenomen, van box tot badje en van ledikantje (zelf nog ingelegen) tot hydrofiele luiers.

Commode en kast van een kennis overgenomen.

Kinderwagen en maxi cosie overgenomen van een collega van mijn man. Dus we weten waar het vanaf komt.
    Ook heb ik héél veel kleding gekregen. Ziet er allemaal nog prima uit. En nog steeds geven zij kleding door. Ideaal.
    Heb zelf alleen zijn eerste pakje gekocht haha.

5. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Wij hadden het kamertje van familie gekregen (matras wel nieuw gekocht) en die gaan we nu weer gebruiken.
    Box hebben we van familie gekregen, en een schommelstoeltje met muziek hebben we via mp gekocht.
    De rest eigenlijk alles nieuw.

6. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Wij zitten plots in de schuldhulpverlening doordat mijn man op een zeer gemene manier is opgelicht door zijn compagnon. Daar word je niet zo blij van als je zwanger bent en al je babyspullen moet aanschaffen. Hierdoor moeten wij noodgedwongen eigenlijk alles tweedehands aanschaffen.
    Ik kon een wipper, maxicosi, voedingskussen en een tummytub overnemen van een kennis/vriendin. Weet dus waar het vandaan komt. We hebben de kinderwagen van marktplaats, maar daar kon alles wat met de baby in aanraking komt uitgewassen worden. Ik heb een commode en een ledikantje van marktplaats en deze zelf geverfd, zijn ze voor mijn gevoel ook weer als nieuw.

Ik wilde altijd het beste en het nieuwste van het nieuwste voor mijn kleintje. Maar als je noodgedwongen opzoek moet naar de goedkoopste of zelfs gratis spulletjes word je een heel stuk soepeler. Alles is te wassen of de poetsen of een 'schoon' laagje verf te geven :) En stiekem ben ik nu best trots op al mijn tweedehands verzamelde spulletjes!

Mijn zus is drie weekjes geleden bevallen van een jongetje, wij verwachten ook een jongetje. Ze heeft me al beloofd dat alle kleertjes en maatjes mijn kant op gaan komen als mijn neefje ze niet meer past. Super lief!
    Wat ik wel graag nieuw wil kopen is het allereerste pakje voor onze kleine vent :)

7. Suprised

Suprised Actief lid

25 mrt 2014
    293
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat wij nieuw gekocht hebben:
    - Verzorgingsproducten
    - Maxicosi i.v.m. veiligheid
    - Matras
    - Bedtextiel
    - Flessen en toebehoren
    - Hydrofielluiers, badcapes
    - Babybadje (al kun je dat ook makkelijk tweedehands kopen)
    - Schommelstoel (kun je ook tweedehands kopen)
    - Knuffeltje(s)
    - Kleding (deels tweedehands deels nieuw, eerste pakjes enz nieuw)
    - Verzorgingstas
    - Aankleedkussen + hoezen
    - Voedingskussen + hoes
    - Boxmatras + boxkleed

Wat wij tweedehands gekocht hebben:
    - Babykamer
    - Kinderwagen(s)
    - Draagdoeken
    - Wipstoel
    - Speelgoed (deel tweedehands en deel nieuw)
    - Kleding (idem dito)
    - Speelkleed+boog
    - Box

Vergeet ik nog wat? :)

8. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Ik heb alles tweedehands of met korting gekocht. Zo heeft Hema ook veel baby spullen en wachtte ik op de online 20% of kortingsbonnen en dan kocht ik weer wat spullen. Babykleding ook in de super sale gekocht. Heb nu merk kleding voor de prijs van Hema en H&M

9. Loesje78

Loesje78 Actief lid

28 okt 2014
    396
    0
    0

Tip:

Koop geen tweedehands Maxi-Cosi !! of isofix, easybase, family fix of wat dan ook.

Heb het dus wel gedaan. Los van dat ik niet wist wat er mee gebeurd is , werkte het ook niet meer bij thuiskomst.

80 euro weg :D

10. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    Dat is balen zeg!

Ik heb mijn vriend gelukkig weten te overtuigen van het nut en de veiligheid van een nieuwe autostoel. Welk merk het wordt weten we nog niet, ik ga er van uit dat ze allemaal goed zijn, dus we zien het wel als het zo ver is.

11. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Ik heb heel veel 2e hands.
    Zelfs de kruiken, matrasje en beddengoed, voedingskussen enz.
    kleding eigenlijk alles 2e hands. Alleen het eerste pakje niet. En rompers, ik wil alleen de stretch van wibra.. Zo fijn die dingen!

Ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen?! Wat je kan wassen of soppen kun je toch gewoon gebruiken?! Een kruik kun je gewoon vullen en checken.
    Maxicosi wilde ik perse nieuw en ook van dat merk, omdat een goedkope stoel, ook van goedkoper materiaal gemaakt is.
    Vervolgstoel idem. En wilde ook een achterwaartse stoel.

12. Hannah1989

Hannah1989 Fanatiek lid

11 jan 2014
    1.269
    16
    38
    wij hebben alleen de wip stoel 2e hands van me nicht en de box van marktplaats.. wilde het frame van het wiegje ook van marktplaats halen maar ik kwam een goede aanbieding tegen voor een nieuwe..

vooral dingen waarvan ik zoiets heb van dat ga ik toch niet veel of lang gebruiken en wat een beetje hygiënisch is koop ik liever dan 2e hands..

het is dat we veel krijgen anders hadden we ook het kamertje enzo 2e hands gekocht..

maar matrasjes, kleertjes, kinderwagen en hoezen voor alles wil ik nieuw :D

13. Kittehs

Kittehs Niet meer actief

We liepen tijdens mijn zwangerschap door de Babypark en heb alles wat ik zou willen en nodig heb voor een baby eens bij elkaar opgeteld.. kwam op ruim 4000 euro uit. Als je het er voor over hebt, prima..
    Dit heb ik tweedehands:
    - Kinderwagen (Mountain buggy met alle accessoires, nieuw 1200 euro) voor 30 euro
    - Commode en ledikantje 25 euro
    - Kast 30 euro
    - Tummytub, badje en standaard van bebejou 18 euro, niet fijn in gebruik dus badje van Ikea gekocht, 5 euro (nieuw)
    - Familiewieg van bijna 60 jaar oud geleend, nieuw bekleed
    - Kinderstoel gekregen
    - Box voor 7, 50 maar die vond ik toch te beschadigd om te gebruiken, misschien voor in de tuin..

Verder is alles zo intzettend duur vind ik. Heb daarom bijvoorbeeld een goedkoop autostoeltje van Kidsriver, veel kleertjes van Zeeman/Hema/H&M want die wil ik niet tweedehands. Verder kan je er niet echt onderuit qua hydrofiele luiers, matras, lakens, kruiken etc. tenzij je oud, verwassen en vlekken niet erg vindt. Dat soort dingen vond ik ook wel aantikken.

14. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.275
    2.035
    113
    Ik heb tweedehands gekocht:
    Tripp Trapp
    Kleding
    Babygym
    Speelkleed
    Speelgoed
    Dekentjes voor de wieg en het ledikant
    Aankleedkussen
    Voedingskussen
    Badje en standaard
    Voetenzak voor in de Maxi Cosi
    Campingbedje
    En vast nog wel meer...

Kruiken + zakken hebben we geleend, evenals de (familie)wieg.

15. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Autostoeltje mag maximaal 6 jaar gebruikt worden (ivm met de veroudering van het kunststof).
    Wij hebben er nu 1 te leen maar we weten zeker dat het goed is. Is van familie, hebben er nooit een ongeluk mee gehad en zij hebben het stoeltje 2 jaar geleden nieuw gekocht. Hun kind zit nu in de opvolgstoel. Kijk ook naar wat voor opvolgstoel je wil. Wij willen sowieso zo'n isofix in de auto hebben. Dat is een soort basis waar je de Maxi-Cosi op klikt, geen gedoe mee met gordels. Het meest handige en voordelige is als je een basis hebt waar zowel de baby- als peuterautostoel op kan.

Deel Deze Pagina