De een zegt maat 56 is voor beebs die 56 cm zijn (wat mij al vreemd in het gehoor klinkt...) De ander gaat een maat 56 bestempelen met maanden Dus maat 56 een maand of ander half daarna maat 62? Pfftt word hier gek van want ben nu de vluchtkoffer aan het inpakken en ik neem 50,56 en 62 mee Is dat goed?
50 = 50 cm lengte van het kindje, daarop is de maat oorspronkelijk gebaseerd en dan kan je meestal uitgaan van pasgeboren kinderen die rond de 50 cm zijn, en dus dat maatje passen, dan na een maand-2 maand zijn ze in lengte gegroeid en dus passen ze maat 56 (56 cm) enzovoorts. Maat 62 is dus ook gebaseerd op de groei van je kind, lengte ong. 62 cm, en dat staat gelijk aan meestal 3 maanden oud ongeveer. Meenemen naar z'huis: 50 en 56 62 is echt niet nodig 50 voor geval je kindje klein is, en 56 voor de zekerheid als je misschien een groot kindje hebt
Ohh hartstikke bedankt! Heb hier erg veel aan! Gelukkig dat kan ik weer weg zetten Al die dingen waar je aan moet denken
Ik zou alleen voor maat 56 gaan. Maat 50 heeft hij hier misschien 2 weken aangepast maar 56 ging ook prima. 62 kun je wel thuis laten, die zal vast nog veel te groot zijn.
Ik zou geen dure kleertjes aanschaffen in 50 - maar ik had een meisje van bijna 8 pond en die heeft toch nog 3 weken 50 aangehad. Zeker de 1e week, was 56 écht te groot over het algemeen. Vluchtkoffer: 50 + 56 , en leg de kleertjes even over elkaar heen van te voren. Want niet alles 'valt' hetzelfde. Soms blijken ze even groot te zijn dus dan heb je nog niet zoveel aan die 2 verschillende.
Gek hè zijn soms die maten, van ieder merk kan het weer verschillen. Dan heb je weer van die combimaten erbij zitten (50-56). Ik heb ook pakjes van Franse merken, daar staat weer maat 54 op! Maar het is oorspronkelijk gebaseerd op de lengte van de baby. Daar kan je alleen nu niet meer vanuit gaan, omdat het zo kan verschillen per merk. Maar als je een 50 en een 56 meeneemt, of een wat klein uitziend pakje en een grotere, zal het vast wel goedkomen.
Wij hadden ook 2 pakjes mee inderdaad. Hij is in 56 mee naar huis gegaan. Gelukkig hadden we weinig 50 gekocht. Maar doorsnee is 50 voor kindjes tot 50 cm, maat 56 voor kindjes tot 56 cm etc. Maar die maten verschillen inderdaad ontzettend. Dus ook gewoon een kwestie van proberen.
Ik vind dat je niet kan adviseren 'niet te veel 50 want passen ze maar zo kort in'. Het verschilt gewoon te veel van baby tot baby. De een meteen in 56 en de ander 3 maanden in 50. Hier dus zeker 3 maanden in 50. En de combi maat 50/56 past nu soms nog en Lotte is nu 5 maanden oud. Ik zal ook niet adviseren een berg in 50 te kopen. Koop gewoon wat dingen die je wil en de rest zie je na de geboorte wel. Hangt toch ook af van je financiele situatie en persoonlijke voorkeur. Ik houd van veel keuze en mooie pasvorm. Dus maak op basis daarvan weer keuzes die anderen misschien nooit zouden doen. Allemaal prima toch maar niet te stellig luisteren naar andermans adviezen..... zijn allemaal gebaseerd op de eigen baby (en elke is nu eenmaal anders) en persoonlijke voorkeuren. Naar ziekenhuis meerdere dingen meenemen is natuurlijk handig. Maar zorg er dan wel voor dat je het in setjes in de tas doet. Dan hoef je straks niet aan manlief of de verpleging uit te leggen wat je bij wat in gedachten had hahaha En tip m.b.t. mutsjes; heb je 1 mooie en 1 minder mooie. Doe dan eerst de minder mooie op. Die is snel vies en wordt al snel vervangen door 2e mutsje
Ik heb een setje klaar liggen die ik gehaald heb bij de zeeman met mutsje En een andere bij de hema die wou hubbie graag hihi Ik ga doen wat jij zegt Is volkomen logisch
Tip: ik had naar het Zh overslagrompertje (hema) en overslagtruitje meegenomen. Mijn zoon is met een vacuum geboren en toen was het heel fijn dat er niets over zijn hoofd hoefde! Ik had kleertjes in 50 en 56 mee, hij heeft zeker tot 2 mnd in 50 gepast. En hij was bij de geboorte 49 cm en 3400 g.
@Marijntje...ik heb ook graag veel keus en mooie dingen hoor...maar ben toch echt blij dat ik bijna niets in maat 50 heb gekocht...want dat paste Finn met bijn 8,5 pond dus niet! Het advies van mensen om niet teveel in 50 te kopen is dus ook voor VOOR de bevalling...als blijkt dat je kindje klein is en 50 nog aan kan kan je natuurlijk veel halen! Ik vond het al zo zonde dat hij 56 nog geen maand aan gehad heeft! Weggegooid geld... Maar goed...wie weet ben jij wel erg rijk...hihi
Ik zou voor 50 en 56 gaan. 62 is echt niet nodig. Mijn zoontje en dochtertje waren beiden 10 pond en 56 cm en hebben beiden eerst nog een week of 2 56 aangehad.