Hallo dames, Ik heb een vraagje mijn dochter is nu 7,5 week oud en weegt nu 3170 gram. Ze is met 34 weken geboren. Ik vind het moeilijk in te schatten hoeveel voedingen ik haar mag en kan geven. Op CB zeggen ze probeer maar uit maar dat vind ik lastig. Ik ben nu 7 voedingen aan het geven maar de laatste voeding 23.30 drinkt ze niet leeg ze is dan in diepe slaap. Ik heb vandaag om 4.00, 8.30,11.30, 14.30, 17.30, 20.30 23.30 gevoed. Ze krijgt 90water met 3 scheppen(100cc) met afwisselend moedermelk in de fles. Door de dag drinkt ze al haar flesjes op alleen de laatste voeding niet. Ik heb geen problemen er mee dat ze zich snachts meld. Iemand die dit herkent of tips heeft? Liefs
Waarom geef je KV en BV afgewisseld? Ik heb dat zelf ook moeten doen, dus het is geen veroordeling, maar ik vroeg het me zo af... Was zelf heel blij om uiteindelijk toch naar volledig BV te kunnen, omdat je dat ongelimiteerd mag geven.
Volgens de verpakking van nutrilon mag een kindje van 3 tot 3,5kg zes flessen van 100cc, dus ongeveer 600cc per 24 uur. Onze kraamhulp gaf aan deze 600cc ongeveer als maximum aan te houden. Het cb wat hier gisteren was zei hetzelfde. Ik zou dus zeggen dat je nu al structureel te veel geeft. Wij zitten echter ook met een hongerlapje. Onze dame krijgt 4 flesjes van 80cc en 3 van 90cc. Soms krijgt ze ook nog wat extra omdat ze dan nog niet tevreden is. Ben sinds gisteren forte voeding gaan mengen en dat lijkt iets te helpen. Komt in elk geval niet meer na 2 uur weer voor een fles. Ook heb ik een prematuurspeen besteld voor de dr Brown fles. Met de nr 1 speen drinkt ze toch nog te snel waardoor ze misschien niet een voldaan gevoel heeft na het drinken. Hopelijk kan ze met deze speen met minder grote flessen af of laat ze er meer tijd tussen. De spenen vandaag binnen dus kan je morgen laten weten of het helpt
Ze drinkt niet altijd alle flesje helemaal leeg overdag zit ze tussen de 70-100cc in dat is prima! Vannacht heeft ze zich om 2.00-4.00 en toen kwam ze weer on 6.30 ze drinkt steeds maar 50cc. Ik heb het idee dat als ok haar uit haar diepe slaap al ze snachts alleen maar hazenslaapjes doet. Flessen jullie op schema of op verzoek? Ik wil haar vandaag niet gaan wakker maken voor de laatste fles.
Ik zou haar inderdaad niet wakker maken voor de voeding van 23.30, maar gewoon kijken wanneer ze zich zelf meld. Zou overdag ook op verzoek voeden, maar dan een max. van 3,5-4 uur aanhouden. Je hebt inderdaad kans dat ze haar flesje niet leeg drinkt, doordat je haar stoort in haar slaap. Als ze te lang tussen de voedingen laat kan je haar altijd nog wat sturen Maar waarschijnlijk kom je dan op 6x100cc uit en dat is prima!
Ah ok, ik dacht dat je zei dat ze alleen de laatste fles niet op dronk. In dat geval ben ik het met olifantje eens en zou haar niet wakker maken voor de laatste fles en kijken hoe laat ze zelf komt. Alleen niet langer dan 10 uur zonder fles laten ivm bloedsuikerspiegel. Verder overdag ook op verzoek geven met een maximum van 4 uur ertussen.