pijn voor/tijdens/na eisprong?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lola82, 19 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lola82

Lola82 Bekend lid

28 okt 2009
    852
    0
    0
    Zijn er onder jullie die hun eisprong voelen en wat voel je dan juist?

Ik had uitgerekend dat ik 16 dec (afgelopen woensdag) mijn ei zou hebben maar heb telkens enkele dagen last van mijn buik dus ben niet zeker van het exacte tijdstip van de eisprong.

Heb je eigenlijk je eisprong op het moment dat je die pijn voelt of komt de pijn ervoor of erna?

Bedankt!

Lola

2. Gezond

Gezond Niet meer actief

Hoi Lola,

Het voelt als een menstruatiepijn... een zwaar drukkend pijnlijk gevoel... Het kan wat pijnlijker zijn wanneer je bijvoorbeeld gaat zitten..

Wat je voelt is de spanning die op de eierstok komt te staan door de rijpe eicel... Die is op een gegeven moment zo een 2 tot 2.5 cm in doorsnee en daar staat dan spanning op...
    Op het moment dat de eicel springt neemt de pijn ook snel af...

Je voelt de pijn dus altijd voor de eisprong... Op het moment dat je de eisprong hebt gehad neemt de pijn weer af en weet je dat je je eisprong gehad hebt...
    Nadat je je eisprong hebt gehad is de eicel overigens nog tot 24 uur te bevruchten...

De pijn die je voelt heet trouwens "middenpijn"... google hier maar eens op... Dan kom je heel wat te weten ;)

3. Lola82

Lola82 Bekend lid

28 okt 2009
    852
    0
    0
    Ja dat had ik dus woe/do heel erg.. maar heb nu dus ook nog met vlagen zo'n zeurende pijn links (valt me ook op dat dit telkens links is - vorige maand was dit ook zo)

heeft dat dan ook nog iets met de eisprong te maken...want die is ondertussen toch al 3 dagen geleden?

groetjes

4. Gezond

Gezond Niet meer actief

Het zou wel kunnen dat het er nog wat mee te maken heeft... Sommige vrouwen blijven wat langer wat gevoeliger...

Dat het meestal links is kan heel goed... De meeste vrouwen hebben een "voorkeurskant" om het maar zo even te noemen... ;)

Ik zou zeggen... google eens op middenpijn...

5. DeLi

DeLi Fanatiek lid

3 okt 2009
    1.224
    0
    0
    Hallo,

Als je zwanger wil worden, voel je ook vanalles, waar je voorheen nooit bij stil stond.
    Zo had ik 1,5 week geleden een hele dag last van mijn buik. De volgende dag was het over. Dacht dat dat misschien weleens de eisprong zou kunnen zijn. Dus rond die dag flink geklust.
    Maar moet zeggen dat ik nu ook alweer een paar dagen pijn heb. Dan weer links onderin en dan weer rechts. Dan ga je denken, zou dit de innesteling zijn of is mijn baarmoeder zich aan het klaarmaken voor het kindje of heb ik nu pas de eisprong?:( En een poosje later wordt je weer gewoon ongesteld. Pffff. Mijn cyclus is ook nog niet zo regelmatig, dus moeilijk te peilen.
    Het is dan erg moeilijk om te weten wat er nu echt van binnen gebeurd vind ik!

6. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    Wat grappig, ik wist niet dat er een naam voor was. Het doet bij mij idd een paar dagen flink pijn en ook bloedverlies. Heel naar. Ik voel het vooral links in mijn buik en lies. De keer dat ik zwanger raakte was het het ergste. Elke maand werd het erger. Nu is het al weer een stuk minder pijnlijk.

7. Gezond

Gezond Niet meer actief

De naam is bij de meesten ook niet bekend... maar als je de naam weet en je googled erop dan zul je heel wat herkennen ;)

8. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Enige waardoor ik aanvoel dat m'n ei er aan komt, is omdat ik een paar dagen ervoor ineens onwijs pijnlijke tepels heb.. en dat is dan een dag of 2 na m'n ei weer weg normaalgesproken. Om een of andere reden heb ik er nu nog last van, terwijl m'n ei vorige week was (weet ik dmv een echo..)

9. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Hoi,

Ik moet zeggen dat ik het toch wel duidelijk merk. De eerste keer dat ik mijn eisprong had nadat ik gestopt was met de pil, dacht ik dat ik ziek begon te worden. Ik krijg hitte aanvallen, ben emotioneel of geirriteerd( eigenlijk zoals je je voelt voordat je ongesteld word) en dan die pijn. Een trekkerig zeurend gevoel rechtsonderin mijn buik. Ben nu 3 maanden van de pil en de eerste keer was het rechtsonder, compleet met eiwit achtige afscheiding. De tweede keer voelde ik niks, maar had ik wel die slijm. En de derde keer (net voorbij) voelde ik wel weer die pijn, maar geen vruchtbaar slijm...De pijn voelt idd een beetje als menstruatie pijn. Waar ik het nog meer op vind lijken is op de pijn die je voelt als je een blindedarm ontsteking hebt... flink zeer dus! Dit houd ongeveer een halve dag aan... Goed geklust, dus nu maar duimen draaien!

succes allemaal! xxx

10. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ik ben 18 nov gestopt met de pil en ik heb deze maand heel duidelijk mijn ei gevoeld. Het is inderdaad een soort menstruatiepijn, maar toch net even anders. Wat mij heel erg opviel was dat het (veel) erger werd als ik ging zitten. Als ik eenmaal zat ging het wel weer. Het begon bij mij aan het eind van de middag en de 's avonds begon het wat af te nemen. De volgende dag was het nog wel wat gevoelig, maar niets meer vergeleken met de dag ervoor.

11. misa

misa Niet meer actief

Ik heb 1x mijn ei gevoeld, een paar maandjes geleden. Nu voel ik het niet mee, jammer genoeg!

12. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    Leuk om te horen dat anderen het ook hebben - dat het meer pijn doet als je gaat zitten. Dat heb ik ook.

Hier nog een spectaculair verhaal: toen mijn zus zwanger werd had ze aan twee kanten middenpijn gehad (had ze wel vaker) dus ze dacht dat ze misschien wel een tweeling zou krijgen. En ja inderdaad, een twee-eiige tweeling.

Ik voel het soms ook aan twee kanten. Nu weet ik niet of ik dan extra mijn best ga doen met klussen of die maand even oversla :p

13. babyproject

babyproject Niet meer actief

Haha prachtig verhaal!
    Ik zou me daar niet zo druk om maken als ik jou was. Twee springende eitjes hoeft nog niet te betekenen dat ze beiden bevrucht worden ;)

14. Gezond

Gezond Niet meer actief

Precies... Er zijn meer vrouwen die 2 of meer eitjes hebben die aan het rijpen zijn... Dat wil echter niet zeggen dat er ook meteen een meerling aan zit te komen... Vaker niet dan wel...

De eitjes moeten eerst bevrucht worden... dan moeten de embryoos van goede kwaliteit zijn en dus goed delen... Niet ergens blijven hangen in een eileider ofzo... en vervolgens nog goed innestelen en blijven zitten...
    Daar kleven dus nog heeeeeeeel wat risico's aan...

15. Doritoo

Doritoo Actief lid

25 okt 2009
    221
    0
    0
    Ik voel niet wanneer mijn ei komt. Wel voel ik wanneer mijn ei geweest is. Dan heb ik ook idd een beetje last van een soort menstruatie pijn/krampen een dag of 2. Vooral als ik dan mijn buikspieren aanspan (bij het zitten, en weer gaan staan, bukken, enz) dan geeft het een naar gevoel. Vanaf dat moment worden ook mijn borsten voller en voelen erg gespannen aan, heel erg pijnlijk. Mijn borsten blijven pijnlijk tot ik weer in mijn feestweek zit, dan is de pijn weer helemaal weg en hebben mijn borsten weer hun normale maat.

Liefs D.

16. Gezond

Gezond Niet meer actief

De pijn die je beschrijft is de druk die de eicellen hebben op je eierstokken vlak voordat de eicellen springen. Dit noemen ze middenpijn. Op het moment dat ze gesprongen zijn (de ovulatie) neemt de pijn weer af...
    Het is dus echt de pijn die je voelt vlak voor je eisprong.

Deel Deze Pagina