Koemelkallergie en Rapley?

Discussie in 'Voeding' gestart door Roxyroxx, 1 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Hi meiden,

Mannetje is nu 3 maanden en mag voorlopig nog geen bijvoeding ivm KMA... Nu had ik al een stomer/blender en had ik helemaal zin om vanaf 4 maanden lekker fruithapjes te maken. Helaas.

Ik wilde sowieso vanaf 6 maanden de Rapley-methode gaan uitproberen, omdat ik de gedachte erachter erg goed vind.

Zijn er meer meiden die door een koemelkallergie pas met 6 maanden zijn begonnen met bijvoeding en zodoende de Rapley-methode hebben geprobeerd? Kan dit gewoon? Of wordt het afgeraden ivm KMA (kan het me bijna niet voorstellen hoor...).

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier bij beide meiden gestart met 6 maanden en via de rapleymethode. Bij de jongste na een paar dagen wel gaan prakken aangezien die erg enthousiast was en dol op het eten maar de stukken niet kon verwerken en niks anders deed dan kokken. Vanaf 8 maanden eet ze stukken.

Oudste was een natuurtalentje en ging gelijk goed. Zij had ook KMA maar lijkt me niet dat dat een verschil hoeft te maken.
    Ik was toen ook sowieso van plan met 6 maanden te starten.

3. Roxyroxx

Thanks voor je antwoorden! Het lijkt nog zover weg die 6 maanden maar time flies met zo'n kleine! Ok dus echt eerst rapley geprobeerd en toen dat voor de jongste niet werkte toen toch gaan prakken! Dat lijkt mij idd een goede manier! Nee denk ook niet dat het verschil maakt maar dacht ga het toch maar even posten hier, misschien heeft iemand ervaring ermee ;)!

4. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Bij de oudste heb ik 2 weken gepureerd en toen ben ik gaan prakken. Voordat hij 8 maanden was ben ik gewoon stukken gaan geven.

Dochter was al bijna 7 maanden toen ik met bijvoeding begon. Zij wilde helemaal niet eten van een lepel, dus bij haar al na een week rapley.
    Dit kan gewoon bij KMA. Beiden kids hadden KMA.

5. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Ik denk niet dat KMA iets uitmaakt hoor!
    Ik ben ook van plan om met 6 maanden Rapley te gaan doen.
    Nog maar 1 maandje wachten :) Zin in! Het gaat inderdaad heel erg snel.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Juist met Rapley zie je precies wat je aan je kind geeft, i.t.t. prutjes kan er geen verborgen koemelk in zitten. Ideaal dus met Rapley.

Mijn zoon kreeg zijn eerste hap vast voedsel met zes maanden uit een potje. Dat vond hij heeeeeeeeel vies. Wij ons zorgen maken...kind wil niet eten... Week later zat hij op mijn schoot, greep iets van mijn bord en at het met smaak op. Daarna stukken groente gegeven (broccoli, peen, aardappel) en alles ging er met smaak in. Af en toe prakte ik ook. Bij volgende kind meteen met stukken begonnen.

Ons hele gezin kan slecht tegen koemelk.

7. Roxyroxx

Thanks meiden! Jullie ervaringen geven aan dat mijn voorgevoel toch juist is om gewoon met 6 maanden aan Rapley te beginnen!

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Jij snapt em!;)

Gewoon doen, Rapley is zo leuk, makkelijk en natuurlijk!

Deel Deze Pagina