2e kindje voelen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door PrincessD, 15 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PrincessD

PrincessD Actief lid

8 nov 2010
    119
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 PrincessD, 15 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2011
    Inmiddels ben ik ruim 8 weken zwanger van ons 2e kindje..

dat het véél te vroeg is om deze spruit te voelen weet ik maar al te goed, maar toch vraag ik me iets af..

sinds de zwangerschap van mijn dochtertje (nu 1,5) heb ik nog regelmatig (meerder keren per dag) plopjes in mijn buik.. af en toe zo hard dat ik het "echt" lijkt of ze een kindje vergeten zijn uit mijn buik te halen bij de keizersnee ;)

nu heb ik al van meerdere meiden gehoord dat ze dit herkennen maar nu vraag ik me dan toch af, hoe herken je dan straks weer het geplop wat echt van je kindje af komt?
    als je t mij vraagt voelt het echt hetzelfde ;)

2. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik herken het!! Ik had ook van die plopjes, ik denk door m'n darmen. Maar de plopjes van ons tweede kindje had ik meteen door. Voelt toch anders! Hier overigens met 17+2 wkn.

3. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Ben niet zwanger hoor!

Maar die gekke plopjes (ze voelen een beetje als de eerste plopjes van je baby inderdaad), herken ik wel. Ik heb dat nu ook af en toe.

4. PrincessD

PrincessD Actief lid

8 nov 2010
    119
    0
    0
    NULL
    NULL
    en hadden jullie ook het idee dat je dat vóór je eerste zwangerschap helemaal niet voelde?

5. cerinety

cerinety Niet meer actief

Heb je niet toevallig last van lucht in je darmen, of in ieder geval van je darmen op zich. Want ik als darmpatient had voor mijn zwangerschap ook altijd plopjes onder in mn buik, maar dat was dan puur lucht.

6. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    nee, eigenlijk had ik dat voor mijn gevoel niet voor mijn zwangerschap. Niet dat ik me kan herinneren in ieder geval.

7. PrincessD

PrincessD Actief lid

8 nov 2010
    119
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Cerinety: Tja daar zou je goed gelijk in kunnen hebben want ik heb erg snel last van mijn darmen.. als we uit eten gaan of gourmetten of bbq-en ofzo dan kan ik er donder op zeggen dat ik die avond op t toilet zit.. ;)

en net na mijn ks heb ik een aantal luchtklysma's gehad omdat mijn hele buik vol met lucht zat.

8. Patrieske

Patrieske Bekend lid

9 feb 2006
    694
    0
    0
    Zuid Holland
    Bij mijn tweede voelde ik het met 14 weken bewegen. Ik voelde niet echt plopjes maar meer een soort fladderend gevoel. Ik denk dat als je straks ver genoeg bent om het te voelen je dat wel kunt onderscheiden. Ik ben nu ook erg benieuwd wanneer ik dit kindje ga voelen.

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Hier precies hetzelfde!

10. Appelstroop

Appelstroop Niet meer actief

ik heb toevallig gisteren voor het eerst mijn kindje gevoeld (15 weken) omdat het mijn 2e is herkende ik het wel meteen dat het niet mijn darmen waren, plopperdeplop.... hahahahah

11. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Ik voel dat al van week 6 .. zoals de dames hierboven zeggen, dat zijn je darmen!

12. Aecatz

Aecatz Actief lid

2 apr 2009
    276
    1
    0
    Had ik ook inderdaad. Maar met zo'n 14 a 15 weken(eerste ook trouwens rond die tijd) voelde ik toch echt de baby. Dat verschil herken je meteen. Ik werd ook meteen overladen met een warm gevoel. Hey kleintje, maak je jezelf al kenbaar. Leuk leuk.

Bij de eerste vond ik het maar vreemd en heb het toen bij de VK gevraagd. Nou heb ik zowiezo drukke kindjes in de buik. Zowel de eerste en nu dus de tweede zijn harde trappers. Nu ruim 26 weken en soms doet het al zo'n zeer.

Deel Deze Pagina