Welke aankleding leg je in de kinderwagen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Carro, 13 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carro

Carro Lid

5 jan 2015
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    De kinderwagen is inmiddels in huis. Maar hoe moet ik deze opmaken?
    Molton, hoeslaken, laken en deken? En hoe dik moet die deken zijn? Kindje wordt in de zomer geboren. Moet je dan ook nog een aparte of extra deken hebben voor de winter?

2. Louloute

Louloute Niet meer actief

vroeg ik me laatst ook af!
    heb als tip gelezen dat je aankleedkussenhoes kan gebruiken, dat ie het beste aansluit bij de maat van het matrasje
    hydrofielluier is ook wel handig
    verder lees ik mee :)
    vraag me trouwens af of een echte wiegdeken wel noodzakelijk is of een wikkeldeken voldoende zal zijn.. :)

3. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ik heb 2 moltons, een gewoon hoeslakentje, een hydrofiele doek op het hoofdeinde (Voor als ze melk teruggeeft), een dun laken & een Koeka wiegdeken
    Het wiegdeken vind ik wel iets te groot voor de draagmand, ik moet dit dubbelplooien

In de zomer lijkt een lakentje of een dun dekentje mij warm genoeg!
    Als het koud is buiten leg ik haar in de lodger bunker, dies zalig warm

4. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik heb een voetenzak van Koeka in de kinderwagenbak.

5. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Ik heb een hoeslakentje voor om het matrasje, verder leg ik er denk ik een hydrofiel in en een dun dekentje.. That's it! Ons kindje wordt ook in de zomer geboren dus een dun dekentje lijkt me voldoende.

6. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Inderdaad een verschoningskussenhoes om het matrasje, hydrofiel er overheen tegen het spugen en verder een lakentje en een dekentje :) In de zomer kan alleen een lakentje best voldoende zijn, maar het blijft wel Nederland he ;)

7. Carro

Carro Lid

5 jan 2015
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is een aankleedkussenhoes beter dan een hoeslaken voor devkinderwagen van 40x80 van babydump?

8. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

3 mei 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik gebruikte gewoon een hoeslakentje voor de wieg en daarop een reisslaapzak. Ideaal, gewoon lekker dichtritsen bij kou en geen gedoe met dekentjes die afgetrappeld worden. Sowieso stopt het niet lekker in met zo'n klein dun matrasje in de kinderwagen.

Zo'n soort slaapzak had ik, wel met een ander motiefje: DwellStudio Reis Slaapzak kopen? Bestel bij fonQ.nl

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier een hoeslakentje en een voetenzak van koeka. Maar wel twee winterkindjes

10. Nien89

Nien89 Lid

13 okt 2014
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb lakentjes op maat gemaakt voor het matrasje van de wandelwagen. En heb een dekbedje met hoes, de hoes is van wafelstof, dus kan ook los gebruikt worden als het warm is en voor echt heet weer heb ik nog een lakentje gemaakt.

Bijgevoegde bestanden:

11. 2liefjes

2liefjes Actief lid

7 jun 2012
    498
    0
    16
    Hier deed ik ook een hoes van het verschoonkussen om het matrasje en een hydrofiel voor onder het hoofdje. Ik had in de zomer alleen de wikkeldoek van snoozebaby of niks als het echt warm was en in de winter de voetenzak van koeka met teddy voering, ideaal!

Deel Deze Pagina