Ik heb al sinds een week of 2 een hoge bloeddruk, medicijnen helpen niet en nu word ik dus morgen ingeleid. Wie heeft hier ervaring mee en hoe hebje het beleefd? misschien nog tips? groetjes shaas
Geen ervaring met hoge bloeddruk maar ben wel ingeleid omdat ik 2 weken overtijd liep. Kan niet anders zeggen dan laat het over je heen komen. Een inleiding is bij iedereen weer anders, de ene ervaart het als heel heftig en veel meer pijnlijker weeën. Ik vond het allemaal wel mee vallen maar ik zat dan ook met 3 uurtjes infuus op volledige ontsluiting. Ik heb 's ochtends een gel gehad om het allemaal wat weker te maken, om half 2 hebben ze mijn vliezen gebroken, maar dit hielp weinig op gang bij mij. Dus uiteindelijk om half 4 het infuus aangezet en om half 8 is ze geboren. Wat ik wel fijn vond, maar dat is ook weer persoonlijk, was dat ik aangesloten was op de CTG. Ik kon dus zien wanneer er een wee aankwam, wanneer die op z'n hoogtepunt zat en wanneer die weer weg ging. Dat was voor mij wel fijn om te weten op dat moment en was ook even een afleiding van de pijn. Succes morgen en onthoud dat je het voor iets moois doet!
Ik ben ook ingeleid wegens een hoge bloeddruk. Heb het niet prettig ervaren. Kreeg een weeënstorm en heb uiteindelijk een ruggenprik gekregen. Heel veel succes!
Ja mijn baarmoeder mond is wel weekjes maar niet verstreken dus ze kunnen nog niet de vliezen breken, ik krijg vaginaal ee pil ingebracht zei de gyn is dit pijnlijk? Ik ben zo zenuwachtig voor wat me te wachten staat ik heb de hele nacht niet kunnen slapen
Ik heb geen pil gehad maar een gel en het inbrengen daarvan was niet echt pijnlijk. Ik vond het inwendig onderzoek en het strippen pijnlijker dan het inbrengen van die gel. Dus ik neem aan dat het inbrengen van die pil ook niet echt pijnlijk is. In elk geval vast niet zo pijnlijk als de rest van de bevalling (en ik wil je niet bang maken maar het is nou eenmaal pijnlijk). Maar een groot voordeel voor jou is dat je al in het ziekenhuis gaat bevallen, op een doordeweekse dag en tijdens 'kantooruren' dus er is helemaal geen excuus meer om je geen ruggenprik te geven (of iets anders van pijnbestrijding) als je dat zou willen! Ik weet niet of mijn baarmoedermond al verstreken was of niet. Ik had 1,5 cm ontsluiting en de gyn zou mijn vliezen net kunnen breken maar ze koos er toch voor om eerst een gel te doen want anders zou ik volgens haar de hele dag aan het infuus kunnen liggen om de weeën op te wekken. Ik zou toch proberen wat te slapen en ik weet dat het moeilijk is omdat het erg spannend is maar je krijgt een vermoeiende dag morgen en dan heb je al je energie nodig. Heel veel succes
Hier precies hetzelfde. Ingeleid wegens hoge bloeddruk, meteen in een weeënstorm beland en een ruggenprik gekregen.
Hoi Ik ben ook ingeleid ivm hoge bloeddruk, direct aan het infuus, had ook al 2 cm ontsluiting. Direct vliezen doorgeprikt. Veel rugween gehad en een weenstorm van een paar uur. Ik kreeg geen ruggenprik omdat ik veel te snel van 2 naar 8 cm ging en kreeg dus pethadine ( schrijf ik doet goed?) en dat heeft geen seconde gehlopen
Hier ook te hoge bloeddruk --> inleiden --> weeënstorm.. Zonder pijnbestrijding heb ik de klus geklaard in ruim anderhalve dag, was goed te doen.
Ben ook ingeleid bij de tweede, had wel al twee cm ontsluiting hoefde dus geen gel. Een pilletje en vliezen breken. Ik vond het reuze meevallen, bij mij geen weeen storm. Maar toch in een uurtje geklaard. Maar ben ook van mening dat het aan de manier van inleiden ligt en mischien of er al ontsluiting is of niet. Heel veel succes morgen, je hebt snel het wondertje op je buik.
ik word volgende week ingeleid ivm zwangerschapsdiabetes ....lees dus even mee ..... het ene moment ben ik heel rustig en het andere moment straalzenuwachtig .... er zit denk ik niks anders op dan het over me heen te laten komen .... jij veel succes in ieder geval ! morgen heb je een prachtig kindje in je armen ! en je schijnt het allemaal heel snel te vergeten
hier ook ingeleid 5 jaar geleden ivm hoge bloeddruk,was ook al 11 dagen overtijd en had al 3 centimeter dus de vliezen werden gebroken en meteen aan het infuus.een heftige weeenstorm en na 6 uurtjes is bart geboren.heb geen pijnmedicatie gehad
Ik heb aan het inleiden de vorige keer niet echt goede herinneringen helaas. Maar je kunt er in ieder geval op rekenen dat je overdag, mocht het allemaal teveel zijn, een ruggeprik kunt krijgen. Ik heb die pas na 12 uur weeen gekregen, maar als je het niet trekt, gewoon om vragen hoor.
ik werd ook ingeleid bij de tweede, niet om de bloeddruk hoor, maar ik heb het niet als fijn ervaren. Ik kreeg gel ingebracht, de eerste 4uren niks gevoeld, bleek wel al 4cm te hebben! Toen besloten ze mijn vliezen maar door te breken en 1,5uur later was me mannetje al. Dus de bevalling duurde maar 1,5uur wat zeer heftig was, meteen weeenstorm en persdrang, was blij dat ik mocht meepersen! Niet iedereen vergaat het zo, het wil ook wel eens dagen duren voor er wat gebeurd. Dat hadden ze bij mij ook verwacht maar de kleine man wou er al uit, dus ging het enorm snel! Ik hoop dit keer gewoon thuis te bevallen! in me eigen tempo! succes en laat het gewoon over je heen komen, deed ik ook!
hoe concreet waren ze bij jullie over de datum van het inleiden ...? en hoe lang wist je het van te voren ? bij mij zijn ze echt wazig de een zegt dit en de ander zegt dat .....heb het vermoeden dat ze het niet te ver van te voren tegen me willen zeggen omdat ik doodsbenauwd ben voor de bevalling ....en dat dan weer invloed heeft op mijn hoge bloeddruk .... de hoge bloeddruk is nog steeds geen reden om in te leiden hoor ...is de zangerschapsdiabetes
bij mij was het dus ook zwangerschapsdiabtes. Ik heb met 36 weken een echo gehad en met 37 weken een echo gehad om te zien hoe zwaar hij was, op de echo dachten ze te zien dat hij groot en zwaar was dus besloten ze met 37 weken dat ik de week erop dus werd ingeleid, dus ook maar een paar dagen vantevoren. Wel raar om te weten hoor, dat je kindje die dag zal komen!
oke bedankt voor je reactie , dus echt ver van te voren zeggen ze het toch niet ...oohh hoop het zo ...als ze me nog langer door laten lopen kan ik niet eens meer op eigen kracht bevallen denk ik ...ben op
Ik ben ingeleid ivm hoge bloeddruk. Op vrijdag naar het ziekenhuis gegaan. 2 keer gel gehad (te vergelijken met zo'n pilletje, ik vond het niet pijnlijk). Kreeg er wel lichte weeën op en mn baarmoeder was half verstreken. Vervolgens nog een keer gel mét weeën en zonder resultaat verder. Dag erna weer 2 keer gel zonder resultaat. Maar om 12 uur 'snachts broken spontaat de vliezen. Kwam gelijk op gang en op zondag om 12 uur 's middags is mijn dochter geboren. Mijn bloeddruk was gelijk weer prima. Hoefde meteen geen pillen meer te slikken. Helaas kwam de placenta niet vanzelf, waardoor ik veel bloed verloren heb en even in het ziekenhuis gebleven ben en ook mijn dochtertje heeft even op neonatologie gelegen ivm lage bloedsuikers, maar dat staat los van het inleiden. Het inleiden vond ik erg emotioneel, was bang dat het niet zou lukken en ik terug naar huis moest om verder af te wachten. Maar lichamelijk vond ik het erg goed te doen allemaal. Succes!
Kreeg bij 41 weken en 3 dagen te horen dat als het er met 42 weken niet zou zijn ik ingeleid kon worden. Moest wel even 's ochtends bellen om te vragen of er plek was anders zou het de volgende dag pas worden. Wat was ik blij dat er plek was