Hai allemaal. Omdat ik me moeilijk kan ontspannen, veel last van bandenpijn en steeds meer rugpijn krijg zit ik te denken om een cursus te gaan doen. Welke cursus(sen) hebben jullie gedaan en hoe beviel dit? Is het erg duur?
hey lotte ik heb zwangschaps joga gedaan , vond het wel heel ontspannend wel een beetje zweferig het was niet helemaal mijn ding maar voor de ontspanning was het top . 10 lessen kosten E 96 , ik heb de helft gedaan omdat ik daarna met vakantie was maar 5 lessen waren mij ook lang zat haha succes met je keuze
Is zwangerschapszwemmen niet iets voor je? Het water is dan vaak wat warmer dan normaal. Is wel lekker hoor. Omdat je een beetje gewichtsloos bent in het water,
voordeel van zwemmen, is dat het vrij inloop is vaak... En dat je dus niet vast zit. Ik heb ook yoga gedaan. Maar prijzen varieren nogal. Als je het bij je kruisvereniging kan doen, dan is het vaak wat goedkoper. Hier waren we 90 euro kwijt, maar bij een ander was het 130 euro. Verder heb je ook nog sommige kraamzorg bureaus, die nog wat cursussen aanbieden en dus wat goedkoper kunnen zijn, dus daar kun je ook nog informeren. Ik zou wel onmiddellijk gaan bellen als je echt een cursus wil volgen, want vaak is er wel een wachtlijst... Dus dan wordt het misschien te kort dag voor jou. Maar dan kan je misschien altijd nog zwemmen...
mijn man en ik hebben samen bevallen gedaan. Alhoewel mijn man het in het begin maar zo zo vond, was het uiteindelijk heel leuk. We hebben zo gelachen met iedereen en uiteindelijk hebben we er nog leuke contacten aan overgehouden ook! En was ook niet heel erg lichamelijk. Het was heel veel kletsen en een paar oefeningetjes.
Ik zit op zwangerschapsyoga en bij mij is het helemaal niet zweverig. Het is juist superpraktisch met allemaal handige tips om een beetje te kunnen ontspannen. Ik weet niet of het je klachten 100% zal oplossen, maar ik vind het alleen al de moeite waard voor het uurtje ontspanning.. Je kan hier gewoon per les betalen en dus komen of wegblijven wanneer je wilt.
Ik doe samen met mijn man zwangerschapshaptonomie. Duur maar super. Dat is niet in een groep en helemaal afgestemd op jou en je partner. Beetje zweverig maar superleuk. Gaat vooral over contact maken met het kindje in de buik. Daarnaast leert mijn man hoe hij mij kan helpen ontspannen en leren we dingen die handig/fijn zijn voor de bevalling. Daarnaast doe ik zwangerschapsgym. Lekker beppen en oefeningen doen met andere zwangere dames. Ik vind t lachen!
Wat voor dingen doen ze dan bij haptonomie? Kan je misschien een voorbeeld noemen? Ben wel benieuwd! Op inet staat het niet heel duidelijk omschreven. Moet je altijd samen of kan je ook alleen daarheen?
ik en mn man doen ook mee aan bevallen doe je samen: ik vind het heel erg fijn om ademhalingstechnieken en ontspanningsoefeningen te doen, manlief puft dan ook mee. we oefenen samen houdingen voor ontsluitingsweeen straks. verder krijg je ontzettend veel informatie over hoe een bevalling kan verlopen en 2 lessen krijg je bevallingsfilmen te zien