Zijn er ook meiden tevreden met hun cb?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaZE, 1 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

..Ik namelijk wel:)
    Ik lees heel erg veel verhalen over cb mbt laten huilen, in schema's proppen, jonge baby's 'pushen' om groente en fruit te eten, gericht op flesvoeding ookal geef je bv etc etc.

Ik moet zeggen dat mijn cb op elk vlak het tegenovergestelde ervan is. Mijn kereltje is echt wel flink, maar ik kreeg als 'advies' om gewoon door te gaan met voeden op verzoek, want ik heb blijkbaar 'gewoon hele goede borstvoeding'. Ook groente en fruit gaat niet heel vlot, maar 'geen probleem, het komt vanzelf wel'. Ze hebben bijvoorbeeld ook gevraagd naar hoe hij slaapt. Nou..nog steeds meerdere keren nachtvoeding en kan niet zelf in slaap vallen. 'Oke, nou als je daar op een gegeven moment problemen mee ondervindt, geef het aan, dan kijken we hoe we dat kunnen verbeteren'. Geen gepush, niks. En ik ben dus erg tevreden met hun.

Beetje onnozel, dit topic. Maar het verbaast me wat een verschil er tussen de cb's zit. Terwijl ze toch wel richtlijnen hebben?

2. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook heel goede ervaring. Advies wordt wel gegeven, maar als je aangeeft het anders te (willen) doen dan is dat ook prima.
    Mama knows best zeggen ze hier. Volg je gevoel en als we je kunnen helpen mag je altijd bellen.
    Mijn cb is overigens ook in Zeeland. Toeval? :p

3. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ik ben ook tevreden over ons cb. Altijd een fijn gesprek en idd wat al gezegd werd 'mama knows best'. Ze gaan liefdevol met de kleine om. Dringen geen adviezen op. Ooit naar het inloopspreekuur gegaan omdat ze zo'n moeite had met poepen en prima advies gekregen.

4. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Hier ook geen problemen met het cb. Ik moet wel zeggen dat ik onder de catagorie "saaie baby/peuter/kleuter" val ;).

ik heb 3 probleemloze kinderen dus ook geen vragen bij het cb. Het ligt er grotendeels ook aan hoe je er zelf tegenover staat.
    tuurlijk hebben ze weleens wat, maar als je zelf er geen probleem over maak of zelf al een oplossing hebt, dan gaat het cb er wel in mee. Hier bijv 3 onder de lijn kindjes, maar ik zie er geen probleem in, dus cb ook niet. Ze worden vanzelf groot.
    of onze zoon zijn ogentest, hij zat in de "weet ik niet fase" en wist bijna niks na de 2de regel te noemen. Geen probleen volgens cb, als ik er geen probleem mee had kon ik een half jaar later met de baby terugkomen om nog eens te testen (was toen nog zwanger).

Dus hier een fijne cb.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nou ja, tevreden is een groot woord (die verwachting heb ik dan ook niet) maar ik heb vier verschillende cb's bezocht in de afgelopen jaren en eigenlijk nooit gedoe gehad.

6. 1983tineke

1983tineke Actief lid

10 nov 2012
    453
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier heel tevreden met CB. Ik wijk best af van het gemiddelde met mijn opvoed ideeën, dit wordt niet afgekeurd. Sterker nog, er wordt gewoon meegedacht. Een vriendin van mij volgt wel de gemiddelde ideeën en ook zij is heel tevreden. Ook met haar denken ze mee. We krijgen echt niet beide dezelfde adviezen maar ze kijken erg naar wat bij iemand past. Volgens mij is dat het beste wat een CB kan doen. Maar ik heb altijd dezelfde arts en verpleegkundige en die zijn gewoon heel fijn.

7. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Hier ook een prima cb. Tevreden, agh ja voor wat ik van ze verwacht;).
    Tijdje gerommeld met personeel, maar nu een leuke wijkverpleegkundige dus prima.

8. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier ook tevreden. geen gedoe over het MOET sus of zo. als er iets niet goed is, helpen ze je met alle liefde en verder zijn ze niet moeilijk.

9. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Absoluut! Hier altijd goed advies.

10. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
    Hier ook tevreden over het cb. Ze denken mee en pushen inderdaad niks.

11. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

30 jun 2013
    735
    0
    16
    Tot nu toe hier ook fijne ervaringen, behalve dan misschien één medewerker die vaak chagrijnig is. Maar ja, ons meisje is nog maar 4 maanden, dus misschien komt het gezeur nog wel ;)

Die ene chagrijn had wel commentaar op dat ik onze dochter (toen bijna 3 weken oud) maar 1 borst gaf per voeding en dat ze dan maar 10min dronk. Dat kon écht niet volgens haar. Tja, ik verzon het niet hoor, dat was helemaal dochters idee ;) Maar toen ging ze haar wegen en bleek dat ze ruim 300gr aan was gekomen, net als de vorige twee weken. Toen bood ze netjes haar excuses aan.

Verder laat het CB ons hier fijn met rust. Ze vragen altijd netjes of wij nog problemen ondervinden, maar als wij zeggen van niet dan vissen ze ook niet door. We kunnen altijd bij hen terecht met wat dan ook, tijdens de inloopspreekuren of anders via de email. Of een extra afspraak maken, geen probleem. Of zelfs gewoon voor een babbel en kopje thee, vinden ze ook leuk.

Verder ben ik vooral heel blij met één arts. Zij had de expertise om op te merken dat er een probleem was met de schedel van onze dochter. Zij was welgeteld de enige arts die hier op in ging, alle andere artsen tot dan (en dat waren er veel) wuifde het allemaal weg. Intussen hadden we zelf al stappen gezet voor de behandeling, maar het was fijn om te merken dat deze arts wist waar ze het over had. Nu kunnen we dan ook altijd bij haar terecht (email, telefoon, even langs komen), wanneer dan ook, en wilt ze graag onze vaste contact blijven bij het CB om ons meisje op te blijven volgen. Dat vind ik dan wel heel goed.

12. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik ben 'tevreden' in dat opzicht dat ze me vrijlaten om hun adviezen naast me neer te leggen en dat ze al lang doorhebben geen onzin te verkopen aan me. Vragenlijsten vul ik niet meer in.
    Ze vragen of ik nog vragen heb en zo niet dan laten ze het erbij.
    Maar nee, een hoge pet heb ik niet van ze op. Diploma gespaard bij de Douwe Egberts-punten...

13. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.914
    113
    Vrouw
    Hier ook tevreden. Nemen de tijd voor je, op vragen per mail reageren ze ook snel. Adviezen die ze geven zijn ook prima. De ene keer doe ik wel wat met advies en de andere keer niet, maar dat is natuurlijk ook aan jezelf. Ze verplichten je niks.
    En verder verwacht ik idd ook niet teveel van ze, maar dat komt ook omdat zoontje alles doet wat hij moet doen. Dus heb ook bijna nooit vragen.

14. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik ben heel tevreden, ze vragen altijd heel uitgebreid hoe het met ons gaat en heb nog geen gekke vragen of adviezen gehad.

15. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ja ik ook zeker! Ze zijn heel betrokken, dringen niets op, denken met mij mee, geven goed advies maar geven ook ruimte om onze eigen ding te doen. Ik ga er altijd met een prettig gevoel naartoe:D

16. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.328
    10.294
    113
    Wij zijn ook tevreden.ze hadden bij het eerste gesprek ook aangegeven dat als we er anders over dachten dat het geen probleem is en je dat aan moet geven. De verpleegkundige is echt een heel lief mens dat met je meedenkt. De arts is zakelijk maar doet haar werk.

17. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Fijn te lezen! Dat heb je echt wat aan!
    Helaas hier een drama CB, dus geen goede ervaring. Er zijn enorme onderlinge verschillen jammer genoeg.

18. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Fijn om te lezen dat lezen dat het bij veel ook gewoon goed gaat! Als ik de verhalen hier soms lees, lijkt het alsof dit cb echt een uitzondering is. Maar ze zijn gelukkig niet allemaal zo 'slecht' ;)

19. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Heel tevreden!

20. Crol

Crol Actief lid

17 aug 2013
    335
    106
    43
    Hier ook erg tevreden, in het begin toen ik overstapte van borst naar fles kreeg ze meer flesvoeding dan het welbekende rekensommetje, was geen enkel probleem ookal zat ze op de +1 lijn, moest mn baby vooral niet op dieet zetten, zijn ze veels te klein voor (was ik ook niet van plan), ook toen ik aangaf dat ik dacht dat mn meissie reflux had nam ze me meteen serieus en gaf ze diverse tips.
    Groente en fruit, ze gaven aan dat ik mocht beginnen maar geen gepush ofzo
    Ik heb totaal geen problemen met ze

Deel Deze Pagina