Hoeveel jaar ertussen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by daniella1986, Apr 25, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. daniella1986

daniella1986 Actief lid

May 3, 2011
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man en ik hebben het er weleens over wanneer we een 2e zouden willen... (nu nog niet hoor) en ik weet ook dat het niet altijd te plannen is, maar ben eigenlijk heel benieuwd hoeveel jaar er tussen jullie kids zit... En ook wat je daarvan vindt. Dus als ze dicht op elkaar zitten bv, juist leuk of niet...
    Gewoon nieuwsgierig :D

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

wij wilden er 2 jaar tussen hebben zitten als ideaal dat is 2 jaar en 28 weken geworden. en ik vind het heerlijk zoonlief is heel erg zelfstandig en super lief met zijn zusje is ook nooit jaloers geweest.

na dochters eerste verjaardag gaan we voor een derde in het gunstigste geval zal er dan 21 maanden tussen zitten en anders langer

volg je gevoel wat wil je zelf

3. Flamingo

Flamingo Bekend lid

Dec 9, 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Wij denken ook aan een 2e en ik wou ook niet 'te' snel na de eerste...
    Maar goed, leeftijd speelt hier een grote rol, dus eigenlijk zouden wij niet meer te lang moeten wachten.
    Kleine man is hier nu 2 jaar.... misschien toch de knoop maar een doorhakken??

4. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

Apr 18, 2010
    3,248
    2
    0
    n.v.t.
    Bij onze oudste en jongste nu 8 (!!!) jaar en de twee jongste straks 15 maanden(!!!).

Twee uitersten dus!

Tot nu toe bevalt het allemaal prima, ben benieuwd hoe het gaat met het kleine leeftijdsverschil straks maar ook dat zal weer voor en nadelen hebben.

Grootste voordeel van het grote leeftijdverschil vind ik dat ze niet in elkaars vaarwater zitten qua speelgoed en interesses en dat de oudste redelijk zelfstandig is.

5. Amethist

Amethist Niet meer actief

Mijn kinderen schelen 14 maanden. Leuk, maar ook echt zwaar. Zwaarder dan ik van te voren had gedacht. Nu moet ik wel zeggen dat bij ons ook wel meespeelt dat mijn dochter achterloopt in haar motorische en algehele ontwikkeling. De meeste kindjes van 2 kunnen al een stuk meer zelf dan zij kan.

Wat echt geweldig is om te zien momenteel is dat mijn zoontje mijn dochter overal achterna gaat en alles doet wat zij doet. Ook (of misschien wel vooral ;)) de dingen die niet mogen :D.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,240
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Hier zit er 2 jaar en 3 maanden tussen en ik vind het een heel leuk leeftijdsverschil. Ligt ook aan de kindjes natuurlijk ;). Ze spelen echt heel leuk samen, kletsen nu ook lekker samen (ook in de auto, zo schattig!). Eva is wel een klein moedertje meestal, is wel erg makkelijk :)

7. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    mijn kindjes schelen 23 maanden. Ik vind het wel leuk sem is helemaal gek met zijn zusje maar wel zwaar opzich maar dat komt ook omdat ik in een hele moeilijke tijd zit. Ik denk als ik dat niet had het vele malen makkelijker was.

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hier 2j8mnd en ik vind het ideaal. Ook omdat het weer een ks werd en ik het dochter gewoon kon uitleggen dat ik haar niet mocht optillen. Ze kon al veel zelf, was al een half jaar zindelijk, kon uitleggen dat als ik aan het voeden was ze even moest wachten totdat ik weer klaar was en dan tijd voor haar had. Bij een klein verschil was dat veel moeilijker geweest en had ik wel hulp nodig gehad (ik had in die tijd nml ook een oppasje rondkruipen van bijna/net 1 jaar en die dag kwam mijn moeder helopen om hem te tillen en dat moet heel vaak op een dag).

Nu ruim 1,5 jaar later is het zo leuk, ze spelen heel veel samen en hebben het dan erg gezellig. Ok ze hebben ook weleens ruzie, maar echt maar af en toe en zijn dan ook aan elkaar gewaagd.

9. Dana

Dana Niet meer actief

Hier zit er 3 jaar tussen, ik had eerder gewild maar dat is niet zo gelopen (had mijn dochter ook 10 jaar eerder gewild), wat ik lekker vind is dat mijn dochter al veel zelf kan en ik straks niet "dubbel" hoef te tillen met traplopen en in auto stappen.

Verder lijkt het me lastig dat mijn dochter alles bewust meekrijgt en daardoor ook veel te verwerken heeft straks terwijl dat minder is/lijkt met minder leeftijdsverschil.

10. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    Wij gaan nu al voor een brusje... ik zou het fijn vinden als er niet de veel verschil in leeftijd zit.

Ik weet ook wel dat het zwaar is, maar een vriendin van me heeft tussen beide zoons 1 jaar en 1 maand zitten. Zeker nu ze beiden naar school gaan trekken ze erg met elkaar op...

Dat zou ik ook fijn vinden, maar we maken ons geen illusies. Zeker gezien mijn cycli was onze dochter al een klein wonder....

11. jessi

jessi Fanatiek lid

Mar 15, 2011
    2,304
    13
    38
    Female
    thuis mama
    Tiel
    Wij gaan in juli voor een brusje. Ik verschil zelf niet zoveel van mijn broer en dat heb ik altijd leuk gevonden. Het is denk ik wel zwaar om weer de mmm in te gaan met een baby/dreumes. Maar we zijn nu ook 3 jaar bezig geweest en dus wil ik niet te lang wachten.

12. Yil

Yil Bekend lid

Mar 16, 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Zelf lijkt het mij ideaal als de ene net naar school gaat, zodat ik mijn handen vrij heb voor een nieuwe ukkepuk. Op dit moment echter heb ik totaal nog geen behoefte aan een tweede kindje en misschien komt dat ook wel nooit, wie zal het zeggen! Vind het knap dat er gezinnen zijn met veel kinderen waarbij het allemaal goed reilt en zeilt. Weet niet of ik dat aan zou kunnen, vind 1 al een hele klus hahaha!

13. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Hier zit er straks 21 maanden tussen!

14. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn oudste zoon is 12,mijn middelste is 4,5 jaar oud en mijn jongste is nu 4 maandjes oud. Dus tussen nr 1 en nr 3 zit bijna 12 jaar,tussen 1 en 2 7,5 jaar en tussen 2 en 3 zit 4,4 jaar. Mijn jongste is een nakomertje.hoewel ik net 33 ben haha.

15. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

oja ik heb niet bewust gekozen dat er zoveel tussen zit,heb tussen de kids 4 mk gehad,het valt dus helaas niet te plannen.

16. Flowergirl23

Flowergirl23 Fanatiek lid

Oct 22, 2010
    1,358
    0
    0
    Rotterdam
    Mijn ideaal beeld zou zijn dat als Julia straks naar school gaat om een broertje of zusje te mogen krijgen.
    Zit wel wat leeftijd tussen dan, Maar ik zou de kleinste graag evenveel aandacht schenken als Julia

17. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier zit er 2 jaar en 5 maand tussen. Wilden er graag 2,5-3 jaar tussen en t was gelijk raak haha.
    Qua zwangerschap vind ik het ideaal, ze slaapt s middags nog een lekker poos en kan zelf lopen, traplopen etc.
    Gevoelsmatig is dit voor ons ideaal het verschil, maar moeten natuurlijk nog zien hoe het straks gaat.

18. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,209
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Bij ons zit er precies 3 jaar tussen en dat vind ik helemaal prima! Liever iets meer leeftijd ertussen dan tekort op elkaar. Ik vind het wel makkelijk dat de oudste nu wat zelfstandiger is en zichzelf ook beter kan vermaken. Maar inderdaad het is haast niet te plannen.

19. Jasnoo

Jasnoo Lid

Nov 9, 2010
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze oudste is 7 jaar, middelste 5 jaar en de jongste is 9 maanden. Wat ik wel zwaar vind is dat de oudste kinderen vaak ruzie met elkaar maken, dit is begonnen toen ze circa 5 en 3 jaar waren. Eigenlijk veel zwaarder dan de periode dat ze jong waren en ik druk was met hun luiers en achter hun aan te rennen :)

20. 2lovelychildren

2lovelychildren Niet meer actief

hoi
    Het is wat je zelf leuk vindt, mijn zoontje is bijna 8 en de andere kleine is bijna 11 weken.
    Wat ik trouwens wel lullig vindt als mensen vragen was hij wel gewenst omdat er zoveel jaren tussen zitten ach ik laat ze maar kletsen.
    Ik heb het zo gewild omdat ik eerst wilde dat bij mijn oudste zoontje zijn adhd was gestabileerd ivm hulp en speciale school.
    Gewoon doen waar jullie je fijn bij voelen.

groetjes

Share This Page