Wat werkt nou echt tegen migraine?

Discussie in 'De lounge' gestart door Angel78, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julyray

julyray Actief lid

4 feb 2011
    108
    0
    0
    NULL
    dichtbij de zee
    maxalt, saridon en diazepam 5mg om te slapen.

2. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik ben allergisch voor triptanen en paracetamol werkt bij een echte aanval niet.

Mijn medicijncocktail bestaat uit:
    2 ibuprofen 400 mg + 2 magnesiumtabletten+1 glas coca cola ( en geen eigen merk). Als ik dit vrij vlot inneem kan ik de volgende dag weer aan het werk, en anders lig ik 3 dagen plat.

Magnesium is voor de ontspanning van je bloedvaten, en de caffeine uit de cola doet zijn werk ( dus misschien zou koffie of zo ook wel helpen)

3. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Ik zweer bij Maxalt! Innemen en dan een uurtje naar bed in het donker en dan is het gelukkig altijd weg.

4. bumpie

bumpie Niet meer actief

Helaas helpt bij mij een zwangerschap niet:x Heb zeer veel aanvallen gehad deze 9 maanden. Nu na de zwangerschap is het weer aan het afnemen. Medicatie helpt bij mij niets. Maar na de zwangerschap ben ik erachter gekomen dat als ik een glas cola drink als de aura fase begint dat de aanval dan stopt. Ik drink normaal geen cola of koffie dus misschien werkt die caffiene opeens erg goed:D

5. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Advil! 2 keer een 400 gram tablet en na een half uur ben ik zo goed als nieuw! Echt geweldig vind ik het!
    Dit geld wel als het ik het zsm inneem, anders moet ik er wel bij liggen.
    En zwanger zijn.... zooo heerlijk! In de 16 weken dat ik zwanger ben, heb ik nog maar 6 keer migraine gehad, waarbij paracetamol helpt. (tegenover 32 keer anders, nl 2 keer per week)

6. MHMW

MHMW Niet meer actief

Maxalt! Bij eerste tekenen van een migraine aanval neem ik deze in en ga meteen op bed liggen. Alles donker en dan is het met een paar uur over.

7. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    ik heb momenteel betablokkers en maxalt smelt tabletten. Die Maxalt is als ik een aanval heb, dan gaat het echt goed weg (bij mij dan he...)
    En betablokker is om aanvallen te voorkomen, en minder intensief te laten maken. En op dit moment ga ik ook nog naar de fysio, voor een rugmassage!! (bindweefsel) en hij beweert dat hij mij van de migraine af kan helpen.. het is de derde fysio die het gaat proberen.

Het is voor je man wel handig om naar een huisarts te gaan en te gaan uitproberen, want het is echt wel een proces van uitproberen welk middel wel helpt.

8. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    bij ij hielp het erg goed om zwanger te zijn, maar het wordt alweer steeds erger helaas. verder alles al geprobeerd te slikken en niets werkt. sorry

9. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Bij migraine in de stopweek: de pil langer doorslikken. Ik slikte altijd 3 strips achter elkaar door, dus 9 weken geen hoofdpijn en dan een week wel.
    Veel water drinken hielp bij mij ook.
    Na twee zwangerschappen nergens meer last van, maar ik slik ook geen pil meer.

10. Chantalleke1985

Chantalleke1985 Actief lid

10 apr 2009
    316
    0
    16
    Hier zweer ik ook bij. Maar dan wel de liquid cabs 2 x 400. Halleluja wat een uitvinding :D

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier hetzelfde.

Maar gelukkig al lange tijd niet meer nodig. Ik heb zo ongeveer al mijn hele leven last van migraine aanvallen. Ben op mijn 16e met de pil begonnen, maar dat hielp weinig. Pas op mijn 17 of 18e werden mijn klachten serieus genomen en dacht de huisarts aan migraine en heb toen medicijnen gekregen, eerst imigran pillen, maar daar kreeg ik steken van in m'n hoofd... Daarna dus de neusspray. Wat een verademing was dat! Heb best wat dingen van school moeten missen helaas door die stomme hoofdpijn en misselijkheid, het was soms echt vreselijk.
    Toen ik eind 2005 stopte met de pil, heb ik nooit meer migraine gehad. Maar de laatste maanden heb ik soms weer wat hoofdpijn wat een beetje op migraine lijkt, maar niet zo erg als vroeger. Heb voor de zekerheid wel weer imigran gehaald.

12. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Na 14 jaar lang chronische hoofdpijn en migraine aanvallen ben ik nu eindelijk 'hoofdpijn-vrij'! Wat een verademing zeg! :)
    Al die jaren wist niemand waar het door kwam en tijdens een aanval kon ik alleen maar stil liggen in het donker en vooral niet bewegen. Heb van de huisarts op een gegeven moment beta blokkers voorgeschreven gekregen om de pijn te verlichten. Maar dat hielp maar een beetje. Verschrikkelijk :(
    Tot er op tv een documentaire te zien was over de 'bijwerkingen' van kaas. Ik was/ben echt gek op kaas en at het elke dag. Ik ben toen gestopt met kaas eten en sindsdien is het gewoon over!

Soms 'vergeet' ik het wel eens en neem kaas maar dan ben ik de volgende dag meteen het haasje! ;) Weet dan ook meteen weer hoe het voelde en kan er nu gewoon bijna niet bij dat het al die jaren zo erg geweest is!

Ik weet van mijn huisarts dat er door artsen niet vaak een oorzaak in voedsel gezocht wordt. Hij gaf ook aan dat kaas niet snel als een boosdoener gezien wordt, alhoewel het bij oude kaas wel vaker schijnt voor te komen. 'Maar ach... als het voor jou werkt wat maakt jou dan zulke onderzoeken nog uit' zei hij :p

13. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Mijn man heeft imigran injectiespuiten.

14. Chantalleke1985

Chantalleke1985 Actief lid

10 apr 2009
    316
    0
    16
    Wat bij jou de kaas veroorzaakte is bij mij de koffie. Drink op mijn werk altijd koffie waar caffeine in zit. Tot een paar jaar geleden dronk ik koffie alleen maar tijdens m'n werk en dus niet in het weekend. Met als resultaat, ieder weekend werd verpest door migraine. Sinds ik in het weekend ook minimaal 1 kopje koffie per dag drink is het al stukken minder.

15. Milla Rose

Milla Rose Fanatiek lid

8 jul 2008
    4.084
    0
    0
    Imigran.

Maar een zetpil 1000 mg en een domperidon tabletje (als ik hem binnen kan houden) kunnen soms die vreselijke piek eraf halen. Meestal als ik even heb geslapen is het weg.

16. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0

nou ik heb het geprobeerd met gewone hoofdpijn maar helaas helaas... hier hielp het echt niet!!!!

ik krijg 1 keer per maand hoofdpijn... ibuprofen haalt de scherpe kantjes eraf... en zoveel mogelijk proberen te slapen...

ik heb ooit imigran van de ha voorgeschreven gekregen maar dat werkte bij mij averechts....

17. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Die bedoel ik ja, wist de naam even niet meer :D

18. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Yessie: wat grappig dat jij dat zo merkt met kaas. Mijn HA heeft toen ik voor het eerst met mnn migraineklachten kwam al eens gezeg dat het soms helpt om kaas, chocolade en alcohol te vermijden (en laat ik nu juist gek zijn op chocola als toetje en dan een kaasplankje met een portje ;)). Ik heb zelf ook vaak genoeg geprobeerd wat er gebeurt als ik kaas (met veel pijn & moeite) uit mn leventje verban, maar dat hielp naar mijn idee niets.

Sinds ik trouwens in de mmm met hormoonspuiten in de weer ben geweest, merk ik dat het bij mij echt komt door hormoonschommelingen :). dat verklaart natuurlijk waarom ik het nu even niet heb (maar in het 1e trimester wel).

19. Locusta

Locusta Niet meer actief

Het is dat yessie me net voor is, maar ik klikte op dit topic om de opmerking "proberen te ontdekken wat jouw trigger is" te posten :)

Ik weet dat drop bij mij een trigger is en sinds ik geen drop meer eet, is mijn migraine sterk verminderd tot bijna afgenomen. Naast drop is (een langere periode van) stress ook een trigger, maar dat is eens stuk moeilijker te voorkomen ;)

Mocht je geen causaal verband kunnen ontdekken, dan zou je aan je huisarts om imigran of sumatriptan kunnen vragen. Deze medicijen kun je nemen met een pufje en zorgt ervoor (kort door de bocht) dat bepaalde aderen in je hoofd open gaan staan. Studies hebben uitgewezen dat vernauwingen van die arderen migraine kunnen veroorzaken.

20. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Dus toch hier ook veel dames die last krijgen van voedsel! Loont idd vaak ook te kijken of je het met bepaalde voedingsmiddelen kunt uitbannen.

Ik hoor trouwens ook vaak dat mensen last krijgen van hoofdpijn door de E-toevoegingen aan voedsel.
    Krijg daar gelukkig geen hoofdpijn van... ga er wel gigantisch van zweten, maar da's iets voor een ander topic haha

Deel Deze Pagina