Mijn dochtertje heeft sinds ze zwemles heeft op elke voet een wrat zitten die nogal pijn doet tijdens het lopen. Een van de 2 heeft de dokter aangestipt de ander was al open..en dat aanstippen zag er goed uit zij ze...maar nu 3 weken later..nog steeds dezelfde pijn bij het lopen..inmiddels formule w ook al geprobeerd en voeten in zout water... Wat kan ik nog meer doen? Wat werkt?
Hier niets. Ging vanzelf weer over, al was het inderdaad bij de oudste erg vervelend bij het lopen (en dat herinner ik mij ook nog van bij mezelf).
Duck tape helpt echt of likdoornpleisters is de zelfde stof in als wat je van de dokter krijg die zalf. Heb bij onze dochter 6 meeverwijderd volgend mij 3 dagen late zitten. Succes
Ik heb een aantal dagen achter elkaar appelciderazijn op een wrat gesmeerd. Het werd wel gevoelig, maar uiteindelijk hij wel weg.
Moet je dat (ducttape) dan gewoon op de wrat plakken en een paar dagen laten zitten? Is het proberen waard. Ik heb zelf namelijk een hardnekkige voetwrat, die na aanstippen ook niet wilde weggaan.
Ik heb dit even uit een oud topic van mij geplakt, scheelt een hoop typwerk, dit heeft mij dus geholpen Ik wil mijn ervaring ook wel even delen hier. Heb meer dan 6 jaar last gehad van 1 voetwrat. De huisarts zei in het begin dat het geen wrat was, maar uiteindelijk toch wel. Dus aanstippen met stikstof. Eerst om de 4 weken, uiteindelijk om de 2 weken. Ik houd mijn voeten altijd eeltvrij, en mijn wrat hield ik ook eeltvrij dan werkt het aanstippen met stikstof veel beter. (anders moet het eerst door de eeltlaag) Ik had hem onder de bal van mijn voet, dus ik voelde hem altijd met lopen (zo'n wrat groeit naar binnen, in je voet) Ik heb best een hoge pijngrens en het aanstippen..tja het is pijnlijk, maar wel te doen. Maar mijn wrat werd nooit kleiner integendeel, alleen maar groter. Hij groeide gewoon in de breedte onder mijn huid door. Aanstippen met stikstof doet zo'n pijn omdat ook de gezonde huid eromheen aangestipt wordt door die grote wattenstok. Normaal had ik altijd na het aanstippen 2 dagen pijn bij het lopen, ik kon niet volledig op de aangestipte voet staan, door de blaar. De laatste keer dat de huisarts heeft aangestipt, hebben ze die watten stok met stikstof zo lang er op gehouden 2 of 3 keer, ik dacht dat hij door mijn voet heen zou komen. S'avonds had ik dus gewoon koorts, kotsmisselijk, en zo'n pijn aan mijn voet, echt niet te beschrijven Toen was ik er klaar mee Hier in de buurt zit een pedicure, en ik las dat zij met een cryo-pen wratten behandeld. Ik dacht, ik probeer het gewoon, ik loop er nu al zo lang mee! Zij heeft de wrat bekeken, en schrok ook van de grote, ze is hem gaan behandelen. Er zat naar mijn idee al geen eelt meer op die plek, maar toch durfde zij het aan om nog meer huid weg te halen, zodat je echt zo dicht mogelijk bij de wrat bent. Dan pakte ze die pen, en daar kwam een heel dun straaltje uit (onder hoge druk) en kon ze heel gericht alleen de wrat bevriezen. Je zag ook echt de ijskristallen rond vliegen. Wat je voelt valt in het niets bij aanstippen bij de huisarts, omdat ze de gezonde huid niet beschadigd. De straal gaat ook dieper dan het aanstippen bij de huisarts. Ik ben om de 4 weken naar haar toe gegaan, 4 x en toen was hij weg! Naar de eerste keer zag ik al dat het resultaat had. Hij is er niet afgevallen ofzo, hij zat heel diep en je zag van binnenuit dat hij gewoon aan het verdwijnen was. Geen blaar, geen pijn bij het lopen, ik kon direct gewoon weer lopen. Ik wou dat ik dit eerder geweten had. Mocht ik ooit nog een wrat krijgen of een van de kinderen, dan ga ik meteen voor een cryo-pen behandeling. Zij gaf al aan dat een wrat op hand of vinger vaak met 1 keer weg is, maar een wrat onder de voet groeit naar binnen en duurt wat langer. Ik betaalde 10 euro per keer, het was het dubbel en dwars waard!!
Ik heb een wrat op mijn vinger, die zit er al jaaaaaren en ik heb hét middel helaas nog niet gevonden... Vind het zo'n smerig gezicht... Appelciderazijn heb ik nog niet geprobeerd. Als ik straks bevallen ben laat ik me doorverwijzen naar een dermataloog oid die de wrat er voor mij af mag halen.
Naar de pedicure. Heb sommigen wel 6-7 jaar gehad op mijn voeten, al die drogisttroep hielp niet en dat spul van de dokter alleen voor op de vingers
Bij voetwratten monochloorazijnzuur en bij wratten op de handen stikstof, beide al dan niet gecombineerd met salicylzuur. Heb toevallig pas nog een nascholing gehad
Ik had vroeger een beste op mijn duim. Likdoorn pleister op maat geknipt, genoeg pleisters eromheen.. een weekje gewacht. Was helemaal week geworden en kon het er zo afpulken. Klinkt ranzig, ik weet het. Maar toen is hij weggebleven. Was toen nog maar een kind. Maar weet nog dat ik mij heel erg schaamde voor dat ding. Zit nu soms nog, uit gewenning met mijn duim verstopt in mijn vingers.
Ik had er 3 op mijn handen. 1 op mijn knokkel, 1 op mijn nagel riem en 1 op dezelfde vinger als de nagelriem wrat alleen dan onder mijn nagel Door groeiend naar mijn vinger top. Bevriezen wilde de dokter niet omdat het te pijnlijk zou zijn ivm mijn nagel ik kreeg dus een zalm mee: salicylzuur... binnen een maand die op mijns vingers geheel verdwenen. Die op mijn knokkel word nu steeds kleiner
ik zweer bij ductape . Had zelf een kluwen wratten onder mijn voet. Dermatoloog heeft ze weggebrand uiteindelijk en toen nog kwamen ze terug. Uiteindelijk ductape gebruikt en die zo lang mogelijk laten zitten en dat verstikte ze uiteindelijk. Vorig jaar bij de jongste ook gedaan (ik wilde het haar niet aandoen om te laten aanstippen) van zwemles naar zwemles ductape erop - en na 2 a 3 weken was het klaar. Perfect!
Het sap uit de steel van een paardenbloem. Wel minstens 2x per dag en een tijd volhouden totdat de wrat zwart wordt en je hem er voorzichtig uit kunt trekken.