Doopcadeau?

Discussie in 'De lounge' gestart door Youtan, 3 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Wat is een geschikt doopcadeau voor een jongetje? Ik heb geen idee wat voor een cadeautjes gegeven worden hiervoor?
    Voor een jongetje, van een goede vriend van mijn man.

2. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Voor een doop geef je vaak iets blijvend. Of een herinnering. Zoals een fotolijstje, of een mooie kinderspaarpot, of zilveren bestek. Het is niet echt een gelegenheid voor schreeuwerig, gekleurd speelgoed.

Ik heb laatst iemand dit gegeven:
    Zilverstad Nijntje Kindercouvert 4-delig - Dierentuin

Werd erg gewaardeerd!

3. pearls

pearls Bekend lid

29 nov 2012
    656
    0
    16
    Bij ons is het de gewoonte om een christelijk kinderboekje kado te geven, bijv. over Noach, Jona, Daniel, Jezus, etc.
    Deze boekjes zijn verkrijgbaar bij een christelijke boekhandel en voor tussen de 4 en 10 euro heb je een leuk boekje. Bij de doop van onze jongste kregen we ook van iemand een cd met christelijke kinderliedjes, dit vond ik ook erg leuk!
    Maar ik vind een kadootje zeker geen verplichting, ik vind namelijk dat de doop daar zeker niet om draait. Ik vind het dan ook altijd vreemd als er dingen gegeven worden van kado's die niks met het geloof of chriselijke opvoeding te maken hebben. Ik bedoel iets van kleding etc. dat is meer een kraamkado naar mijn idee en niet voor een doop. Een mooie kaart met een felicitatie erop en een mooi gedichtje voor het kindje dat gedoopt word vind ik ook voldoende bij een doop. Wij kregen echt lang niet van iedereen kadootjes, eigenlijk alleen van de echte naaste kregen we een boekje of cd, verder kaarten met felicitaties.

Maar dit is hoe het vaak gedaan word bij de gereformeerde/protestantse/hervormde gemeentes.
    Ik geloof dat het bij de katholieke meer gewoonte is om kado's te geven als zilveren spaarpot/ bestekje/ fotolijst etc.

4. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Bestek met naam laten graveren bijvoorbeeld

5. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Net als Pearls gaf ik vaak een christelijk boekje.

6. sieppie

sieppie Niet meer actief

Bij christelijke boekhandel heb je ook mooie beeldjes. Bijv een kindje in een hand. Betekent dat God het kindje vasthoudt/ beschermt.

7. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Een zilveren armbandje met naam?
    Heb ik al een paar keer gegeven.
    Anders iets leuks bij een Evangelische winkel.
    Heb ook al eens een schaapje gegeven (knuffel) die een sjaaltje om had waarop stond: de Heer is mijn Herder.
    Ook erg leuk.

8. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Christelijk boekje, bv kinderbijbeltje

9. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik geef altijd een kinderboekje over een bijbelverhaal.

10. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Ligt een beetje aan de ouders, en hoeveel ze bezig zijn met het geloof in het dagelijks leven, of hooguit naar de kerk gaan met kerst.
    Ik vind een mooi boek altijd wel geschikt, variërend van bijbelverhalen of een mooi blijvend sprookjesboek.
    De mooiste vis van de zee hoor ik ook vaak als suggestie voor een doop.

11. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Bedankt! Genoeg ideetjes. Ze zijn behoorlijk praktiserend. Ik vind het erg leuk om een leuk boekje of een kinderbijbek te geven.
    Bestekje vind ik ook erg leuk, maar hier in de omgeving is dat juist meer een geboortecadeau.

12. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Laatst een doop gehad waar alles al was gegeven a la bestek, bijbel etc. Ik heb er voor gekozen om een Kerststal te geven van Little People. Toch iets dat met het geloof te maken heeft maar ook iets vokr het kindje om mee te spelen.

13. soeza

soeza Niet meer actief

Zoiets misschien?

ARK VAN NOACH

Boek over de ark van Noach en dan met zijn naam erin verwerkt

14. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Wij geven gewoon normaal speelgoed voor dit soort dingen. Waarom? Al die gelovige objecten laat ik liever aan de naaste familie enz over, anders hebben ze straks 10 boekjes over noah of 3 playmobil arken of 5 kinderbijbels. Vind ik altijd een beetje zonde. Dus ik ga dan voor een kado waar ze sowieso iets aan hebben ookal is het dubbel.

15. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Mijn eerste bijbel is een mooi boekje om te geven met dopen

16. Sandy01

Sandy01 Bekend lid

5 okt 2009
    727
    306
    63
    Rick en Maaike (Sven is niet gedoopt) hebben allebei een zilveren rammelaar gekregen voor hun doop, met de doopdatum hierin gegraveerd.

Deel Deze Pagina