ik heb sinds een paar weken zo'n loopauto waar je baby's vanaf 6 maanden in kan zetten maar nu had ik pas een discussie met mensen omdat hij zei dat het slecht is voor je baby omdat ze daardoor vekeerd leren lopen( op hun tenen) maar een vriendin van mij zei dat baby's vaak beginnen met op hun tenen te lopen. nu heb ik die auto gekocht en björn vind het geweldig mede omdat hij nu ook wat mobiel is maar ook omdat hij nu gezellig met de honden kan spelen(op zijn manier) want hij is verzot op honden(alle) maar hebben jullie ook zo'n auto of vinden jullie ook dat het niet goed is voor je baby?
Ik wilde hem ook aanschafen maar mijn fysio rade het af. Het schijnt iderdaad slecht te zijn voor de stand van de voetjes en de teentjes zouden naar binnen kunnen groeien Dus ik heb het maar niet gedaan, ben nog met sem onder behandeling en stel je voor dat ze het merkt aan zijn voeten en tenen!
het is slecht voor de teentjes, de voetjes, de heupjes, het ruggetje, enz. dus ik ben er zeer op tegen. ik weet dat er mensen zijn die dit wel gebruiken, maar die kan ik echt niet snappen! je kindje mist echt niks als hij zo'n ding niet heeft!
Het CB hier raadt het ook af, dus hier komt er ook geen loopwagentje in! Kindjes gaan er volgens hun van op de tenen lopen en leren dus een verkeerde manier van lopen... Zou het toeval zijn dat mijn schoonzusje altijd scheldt dat haar dochtertje op de tenen loopt....
tot nu toe zijn er allen maar tegenstanders van de loop wagen maar wat ik niet begrijp waarom verkopen ze dat terwijl ik hier lees dat het zo slecht is oke ze verkopen wel meer dingen wat ik niet begrijp ( zo'n kussen die je tegen de binnenkant van je ledikant bind) maar björn zit er ook geen uren in 5 minuten of zo en hij vind het echt leuk. hij is gewoon zeer actief dat hij de box snel zat is wat moet ik dan doen.
Ik heb auto's waarop je op kunt zitten rijden. Maar ik begrijp dat je die met een flexibel zitje en rondom kunstof ringetje bedoeld. Ik heb idd heel vaak gehoord dat je daarvan ook o-benen kunt krijgen. Ik heb het niet aangeschaft. Ze hebben dit trouwens ook op de kinderopvang, maar heb verteld dat hij daar niet langer dan 1 uur per dag in mocht zitten. in plaats daarvan heb ik een duwkar van chicco (toendertijd met airmiles) gekocht. Hij is nu 2 en vind het nog stees leuk. en hij heeft ook van die echt auto'tjes.
ja zo een bedoel ik. björn heeft ook zo'n andere auto maar daar mag hij pas met 1 jaar op en hij kan nog niet goed zitten dus dat lijkt me helemaal niet handig. en zo'n duw wagen is dat niet het zelfde als zo'n auto waar ze los opzitten? heb er nog niet zoveel verstand van maar als dit echt zo slecht is kan ik beter iets zoeken waardoor hij mobiel is en niet slecht is
Je kindje begint altijd wel te lopen op de tenen, daar is de loopauto niet zozeer een oorzaak van. Alleen kan het dus wel slecht zijn voor je kindje.. Tuurlijk verkopen ze die dingen gewoon, ze zijn verder niet gevaarlijk of verboden. Overigens is het ook geen FEIT dat het niet goed is voor je kindje. Vele onderzoeken lopen nog (is mij verteld) en nu bestaat dus eigenlijk alleen het vermoeden dat het nietgoed is. DOe ermee wat je wil, als jij denkt dat je kindje dat nodig heeft (wat niet zo is), dan moet je dit gewoon blijven doen.
In onderstaand link kun je de duwkar zien. http://www.kidswereld.nl/Winkelen/Kenme ... 25&KAC=CRF Is echt een leuk speeltje. Maakt wel wat lawaai (kunt geluid uitzetten, maar dan zit er nog een laag ratel geluid.)
Hier ben ik het mee eens... Het is net zoals met dingen die wiegendood moeten tegengaan... Sommige dingen zijn niet bewezen maar worden toch afgeraden... Nou dat is voor mij al genoeg, dan komt t er niet in... En die dingen zijn niet verboden dus worden gewoon verkocht.
ik ben het er totaal niet mee eens hier in mijn famillie waar nu veel kleine kinderen zijn hebben allemaal in een loopstoel gezeten ikzelf ook en ben er ook niet anders door gaan lopen. ik vind dat het juist wel moet kunnen en denk dat het aleen maar goed is voor de ontwikkeling want zo leren ze wel zelfstandig de boel verkennen en hunzelf. maar ieder zijn mening ikzelf heb ook een loopstoeltje en waneer desmond oud genoeg is zal hij er ook zeker gebruik van maken.
Ik heb 'm ook en ik vind hem helemaal geweldig. Maar dan Leo, die vind het een super-gaaf-tof-geweldig ding. Als hij over de vloer rollebolt en hij komt de wagen tegen, dan begint hij al te schateren. Bovendien denk ik dat je van een 10-15 minuutjes per dag niet snel kromme tenen krijgt. Groet van Kiki
Ik heb deze week ook voor yassir een loopstoel gekocht. Hij vind het helemaal geweldig. Ik laat hem hooguit 10 min in zijn loopstoeltje. Bij mij thuis heeft iedereen in een loopstoel gezeten en er zijn geen afwiijkingen binnen de familie. Ik vind dat het dus best kan .
mijn zoon van 13, en dochter van 10 hebben er beide in gezeten en vonden het super. en je moet ze er nooit te lang in laten zitten. maar dat geld voor een heleboel dingen die verkocht worden. je ziet ook vaak mensen met een te jong kind in een buggy, of fietsstoel of kindjes die te lang in een wipstoel of maxi cosi zitten. het gaat er ook om dat je je gezond verstand gebruikt.
Ik heb er geen, het lijkt me wel leuk, maar als ik al die verhalen dan lees.Heb zelf vroeger wel in z'n loopstoel gezeten. Mankeer niks aan m'n benen, heb wel eens een zere rug, maar ja wie heeft dat nou niet?
ja idd nooit te lang erin laten zitten en ook pas gebruiken waneer ze groot genoeg zijn zodat ze als ze willen de voetjes ook plat op de grond kunnen zetten dan is het aan hun de keus hoe ze vooruitlopen. en vind dat wat anderen zegge dat een kind het niet mist en niet nodig is een beetje raar want dan zou je kunnen zegge dat ze een speen en knuffels ook niet missen want wat ze niet kennen missen ze niet. ik vind het juist belangrijk voor de ontwikkeling van hun eigen lichaam.
Ik heb ook zo'n stoeltje en Evi vind het prachtig! Ze zit er nooit langer dan 5/10 minute in en ook niet elke dag, en hij staat zo laag dat ze haar voetjes plat op de grond kan zetten (staat ook in de gebruiksaanwijzing dat dat moet, anders mag het nog niet). Ze loopt er (nog) niet mee, maar alle geluidjes en knopjes vindt ze geweldig. Ik denk persoonlijk dat het niet veel kwaad kan, zolang je het echt met mate gebruikt...
selam ik ben er ook op tegen. ik wist het eerst niet maar dat zei de fisio toen tamer nog in het ziekenhuis lag.
Ik heb een dochter van 8 en nu een zoon van 7 maanden en m'n dochter heeft er gebruik van gemaakt en nu zit onze zoon er ook soms in en moet zeggen dat zowel zij als hem nu het beiden tof vinden! Je moet wel je gezond verstand gebruiken en hen geen uur daarin laten zitten want vele ouders vinden het een alternatief om effe op hun gemak te zijn maar dan moesten ze geen kinderen hebben! Het is ook voor de kinderen eens iets anders waardoor ze inderdaad even zelf op verkenning gaan !(Enne mijn dochter mankeert niks hoor van in zo'n loopstoeltje te zitten)