hallo dames ik heb misschien een beetje een rare vraag maar wie weet kunnen jullie mij helpen. ik weet dat er in de vagina vocht aanwezig is. ik heb gehoord dat dit vocht vanwege het zuurgehalte "schadelijk" is voor het sperma.( het tast de sperma enigzins aan) mijn vraag is als een vrouw klaarkomt heeft het vocht wat hierbij vrijkomt ook effect op het sperma : i.v.m het zuurgehalte ofzo : wie o wie weet dit : :
Dat vocht is dan wel zuur, maar het werkt toch als een transportmiddel voor de spermacellen. Dat vocht is dus verder prima; het schijnt dat seks met veel opwinding ook beter is om zwanger te worden dan seks met weinig opwinding(svloeistof).
Hoi Jessica, Het zou wel invloed hebben op het geslacht van de baby heb ik gehoord, wil je voor een meisje gaan dan zou de zuurtegraad niet te hoog mogen zijn. Cranberrytabletten en geregeld een vaginale douche of lactacyd femina gebruiken zou goed zijn om de zuurtegraad te verminderen. Groetjes!
Het lijkt me niet dat de zuurtegraad invloed heeft op het geslacht. Nog nooit ergens gelezen of gehoord, terwijl ik me toch aardig in de materie verdiept hebt. Als je zuurtegraad niet goed is, dan overleven de zaadjes niet. In je vruchtbare dagen is de zuurtegraad juist goed voor de zaadjes. Dan wordt inderdaad het vocht gebruikt voor de vervoersfunctie van de spermacellen. Soms kan het zo zijn dat de zuurtegraad van een vrouw niet goed is. Dat wordt pas onderzocht als je langer dan een jaar bezig bent. Je zou dan eventueel met spoelingen deze waarde op peil kunnen brengen. Maar daar zou ik me nu nog helemaal niet mee bezig houden. Lekker klaarkomen, met veel vocht. is juist goed voor de zaadjes!
Je moet dus nooit vaginale spoelingen doen als je zwanger wil worden, dan spoel je het broodnodige slijm weg!
Gloria het staat er echt. Echt nog nooit van gehoord of wat van gelezen. Wie weet is het dan wel waar. Ik heb wel gehoord dat de jongenscellen sneller zwemmen en de meisjescellen langer leven. Ik vraag me wel af of er echt wetenschappelijk onderzoek naar gedaan is. Ach ja, we zijn toch allang blij als het raak is!