10 maanden en waterpokken?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Xociquetzal, Mar 31, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

Jul 15, 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    Ik heb een vraagje....mijn zoon heeft sinds vanochtend rode bultjes op zn gezicht....hij heeft de hele nacht lopen zweten en heeft heel weinig geslapen...

Vanochtend toen ie wakker werd zag ik er maar 1tje op zn oor...maar ging net even stiekum bij m kijken in zn slaap en dr zitten er nu meer op zn gezicht...(heb de rest van zn lichaam nog niet nagekeken,dacht dat het een muggenbultje was totdat mn mamsie t zei)

gister zag ik het broertje van de vriendinnen van mn dochter(hij is 1,5 jr) en die had waterpokken, maar die waren al bijna weg....

Nou heeft hij met Kai lopen knuffelen ongeveer 2 weken geleden....hij probeerde steeds kai's speen aftepakken(ik dacht dat dat niet gelukt was, dat ik er optijd bij was..maar begin te twijfelen nu)

zou het kunnen zijn dat kai ook waterpokken heeft nu...?

2. linda221

linda221 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    3,274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    ik denk het wel! mijn dochter heeft het nu ook en die gaat naar het kdv...het is heel besmettelijk vooral in de fase als het nog blaasjes zijn...maar de grootste besmetting is juist als ze het nog niet hebben....en als je neefje echt geknuffeld heeft met kai dan kan je er donder op zeggen dat ie het nu ook heeft...

noa had vorige week dinsdag haar eerste plekje op haar buik en bil en de dag erna niet veel erbij dus ik dacht het zal wel mee vallen maar 2 dagen later zit ze helemaal van top tot teen onder..

je kan tegen de jeuk iets van calendulan kinderemulsie halen of lotio alba (bij de apotheek) dat helpt ook de blaasjes sneller in te drogen en voorkomt littekens..

3. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

Jul 15, 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    dank je wel voor je snelle reactie....Ik dacht net ook owwww....het valt wel mee....maar 5 minuten niet kijken en hij heet er 2 tussen zn haartjes bij....

Die van jou is ook bijna 10 maanden he...ze schelen 3 dagen geloof ik....

hoe reageerd ze dr op..heeft ze dr veel last van?

4. linda221

linda221 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    3,274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    ze heeft er wel last van gehad...vooral veel jeuk...en van het weekend had ze ook hoge koorts ze had vrijdag op zaterdag nacht 40,3 graden koorts...wel van geschrokken maar het hoort bij de waterpokken...ik gaf haar 3 zetpilletjes per dag omdat ze rond de 38,5-39 bleef houden en heel erg huilerig was...

ze zijn er gewoon een beetje lamlendig van en om bijna alles huilen..veel bij mama willen zitten en getroost worden..zondag was ze al weer lekker vrolijk als altijd...ze zijn er een krappe week ziek van en als de plekjes zijn ingedroogd zijn de klachten vaak ook weg...nu moeten de korstjes eraf vallen en de rode plekjes wegtrekken..

noa is van 8 juni ze schelen 3 of 4 dagen geloof ik...toevallig:p

5. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

Jul 15, 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    hehehe...Kai is van 11 juni dus inderdaad 3 dagen..zeker toevallig.

ben benieuwd hoe t met Kai gaat....hij zit nu in zn box heerlijk te spelen en heen en weer te wippen op zn kont..merk er nu nog niks van....

zo weer even kijken of dr plekjes zijn bij gekomen.

6. linda221

linda221 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    3,274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    ik hoop dat hij er niet te veel last van gaat krijgen...

sterkte in ieder geval!

7. linda221

linda221 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    3,274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    hoe is het nu met kai?

8. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

Jul 15, 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    denk niet dat t waterpokken zijn hoor....er is niks bijgekomen....hij heeft maar een paar dingetjes op zn hoofd en gezichtje....ik heb geen flauw idee...ik wacht wel af

Share This Page