Wat wil je je kids meegeven?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Ahava, 9 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Sport en muziek staan hier altijd heel hoog.

We bewegen veel en ik laat ze nu al met verschillende sporten kennis maken. Ik geloof wel dat je de interesse van kinderen kunt wekken door veel aan te bieden. Dus ze kiezen helemaal zelf maar ik zorg voor een groot aanbod om uit te kiezen.

Zo ook met muziek. Muziek is essentieel in ons leven. Muziek maken en muziek luisteren. Ook dansen op muziek vakt hieronder. Man speelt (spaans) gitaar en ik zelf cello en wat piano. Kinderen willen veel muziek horen, bewegen er graag op en mijn dochter wil pertinent op vioolles. Ik vind muziek maken heel goed voor kinderen en ik vind het leuk als ze vanuit zichzelf op muziekles willen.

Lezen doe ik vooral zelf heel veel. Ik heb ook een prentenboeken verslaving dus de kinderen zijn dat gewend. We lezen veel voor en ik benader heel veel thema's uit het leven met prentenboeken. We zullen zien wat daar van overblijft, mijn man leest niet graag.

Mijn kinderen hebben mij eigenlijk de natuur weer laten zien. Dus door hun interesse ben ik me gaan interesseren in de natuur. Andersom werkt het dus ook ;)

Ik zie bij mijn dochter nu verschillende interesses, sommige van ons en ook dingen die ze helemaal zelf ontdekt. Toneel, voorstellingen, natuur en zingen vindt ze geweldig en dat komt uit haarzelf. Muziek en sport vindt ze heerlijk, dat geven wij veel mee.

2. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Wij zijn heel jong begonnen met muziek, dan staan ze er voor open. Ik wil graag zien of ze talent heeft (is een familiedingetje). Sport ook, hoort erbij en gaat minder van harte dus stimuleren we extra. Kunst/cultuur gaat hier automatisch (de halve familie werkt in de creatieve sector)

3. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.502
    4.343
    113
    Vrouw
    Als ik dit zo lees, vind ik wel erg veel belangrijk :)
    -Lezen, doen we veel en graag, elke avond voorlezen.
    -Sport, van de peutergym, doet ze nu peuterdans, door naar zwemles (en misschien dans?), verder naar een teamsport hockey of handbal ofzo. En als ze wat ouder is en ze wil, tennis erbij.
    - muziek, dagelijks, geen instrument, maar verschillende soorten muziek. Haar favoriet is nu het vliegerlied van de gebroeders co :D
    - cultuur, we gaan maandelijks naar het theater, musicals of toneel. En met grote regelmaat naar musea, maar dan kindermusea zoals het Maritiem museum. Of met kinderaanbod.
    - natuur, wij doen veel dingen buiten, bos, strand. En ik probeer haar verschillende dingen bij te brengen, namen van vogels, bloemen, bomen etc.

Dus eigenlijk samengevat een brede algemene kennis :)

4. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    o ja, ik ben het vergeten: ik leer zoontje schaken! dat vind ik nou belangrijk. iets dat hij van mij geleerd heeft. om in de toekomst aan mij te denken zoals ik aan mijn vader denk. hoe hij het ooit deed. zonder het te forceren natuurlijk.

Deel Deze Pagina