Ik maak mij zorgen om onze jongste. Hij zit niet op zijn plek in de klas. Hij zit nu een half jaar in groep 1 en de groep is gewoon te groot. ( het is een ½ combinatie ). Begin van het schooljaar al gezegd dat ik hier bang voor was.... Vanochtend was hij zo verdrietig. En niet schreeuwend, aandacht zoeken verdrietig. Maar echt stilletjes de tranen weg vegen verdrietig. En ik moet werken, waardoor hij moet overblijven. Gelukkig met zijn grote broer die hem goed kan 'steunen'. Maar mijn hart brak toen ik weg reed. En ik zit echt beroerd op mijn werk. Heb in de auto direct school gebeld en heb na schooltijd een gesprek. Want dit kan niet Het is zo'n draak met de grootste verhalen, maar op school kruipt hij zowat in een hoekje.
Aszz goed dat je een gesprek aan gaat, succes mamachantal succes in Utrecht Nijn84 ja hier nog flink snotterig lijkt heel iets beter dan gister Fijn dat je redelijke uitslag hebt gehad.. Juf ziek! dat is verdrietig en heftig zeg!! Spikkel fijn dat je man optijd was Marnat werkse ongi komt vast wel later meer
Fijn Nijn dat het best goed is. En gelijk heb je om positief te blijven. Blijven vechten!! Ahw assz wat zielig van je zoontje!! Ik krijg er gewion tranen van in m'n ogen
Arts dacht ook aan een stofwisselings ziekte. Nu afwachten wat uitslagen zijn en dan verder onderzoek. Maar.... als zij het heeft heeft cay het waarschijnlijk ook en beeb ook. Ik draag waarschijnlijk iets mee wat bij hun dan de stofwisselings ziekte "veroorzaakt " en wat bij mij de vroeggeboorte veroorzaakt.
Oh meid, ik hoop nog altijd zo hard dat het geen stofwisselingsziekte is. En dat het niet erfelijk is... Moet je lang wachten op de uitslagen? Hoe is het verder met Jaim?
Mamachantal dat is dan echt geen leuk nieuws!! jee wat heftig zeg! hebben ze jou ooit getest op die streptokok B? kan ook vroeggeboorte e.d. veroorzaken ach vast wel
Ja bij cay had ik die bacterie niet Vorige week is er weer wat afscheiding afgenomen voor kweek. uitslag van jaim duurt 6 weken.
Aszz Dat is niet goed. Goed dat je een gesprek hebt aangevraagd. Hopijk zijn ze meedenkend en komt er een passende oplossing. MamaChantal Dat is geen fijn nieuws! Hopelijk vinden ze wat het id en kunnen ze je helpen. Hier wil ik ook even iets kwijt: Zit de laatste tijd niet mee, eerst kregen we te horen dat de baby een gat in het hart heeft en bij nader onderzoek bleek er ook nog eens een vernauwing in de aorta te zijn. De kans is redelijk groot dat er na geboorte vrij snel een hartoperatie word uitgevoerd als de baby sterk genoeg is. Mijn verloofde woont in de VS, hij kan niet voor een tijd tijdens de zwangerschap bij mij wezen omdat zijn ex dat tegen houdt. Ze hebben een dochter en ex wil niet dat hij voor een paar maanden naar et buitenland gaan omwillen van zijn dochter. Die zelfde ex heeft begin deze week een hersenbloeding en hartstilstand gehad. Ze ligt in het ziekenhuis, 1 zijde is verlamd en Reageerd helemaal niet op prikkels of wat dan ook. Ze kan ook niet praten want de mond is ook aan die kant verlamd. Et kan nog alle kanten op. Verschrikkelijk dat dochter van 7 haar moeder zou moeten missen. En ik? Ik zit hier maar een beetje in Nederland. Heb vannacht echt er sterk aan liggen denken om gewoon een ticket te boeken en gewoon te gaan. Dan betalen we maar een dikke premie voor de zorg verzekering! De reden om niet te gaan worden steeds minder en om wel te gaan worden steeds meer.
@ HArido Doen. Hier ga je spijt van krijgen als je het niet doet. En miss zijn ze daar verder ontwikkeld met het hart. Hoeveel zou het kunnen gaan kosten? MamaChantal sterkte. Doet veel pijn, het te weten dat jij of misschien je man drager is. Laat het maar eens goed uitzoeken dan weet je waar je aan toe bent enkun je je uk in buik gelijk laten testen na de geboorte.
In Amerika zijn ze inderdaad stuk verder met hart operaties. Maar..die kosten moet je zelf betalen. Je mag niet zomaar naar het buitenland - daar bevallen en je kind laten opereren. Ja.. moet alles even laten bezinken van jaim. Lieve caylen, nu nog zo veel energie.. Is misschien over 2 jaar ook ziek. Wil en kan dat niet geloven
@mamachantal Dikke knuffel meid, lijkt me heel moeilijk! @Amerika tja t is natuuurlijk veel duurder. Maar ik snap je gevoel zeker meid! Ook voor jou een knuffel! @Aszzz en hoe ging het gesprek? @hier dochter heeft er wel even over gesproken, we laten het wat uit haar zelf komen. maken dr alleen duidelijk dat ze alles mag vragen/zeggen.
Aszzz Hoe is het gesprek verlopen. We hebben toezegging op een K-1 visum,fiance visum. Met de voorwaarde dat we binnen 90 dagen trouwen. Kan mij dan daar verzekeren, vergeleken met daar is de zorg premie hier een lachertje. Wij betalen dan alleen de premie en eigen risico en eigen bijdrage. Is inderdaad waar dat ze daar veder zijn, vernamenlijk dat ze eerder een ingreep doen. Hier is het regeltjes en ja maar. Voorbeeld, waar ik echt kwaad om kan worden. Mijn baby heeft een gat in het hart én vernauwing in de aorta. Áls ze de aorta verwijden dan is de kans groter dat het gat vanzelf dichtgroeit of een deel ervan. Ook is de kans op complicatie's kleiner. Hoe dan ook, die aorta moet verwijd worden. Doen ze hier pas tegelijk met de hartoperatie. Niet terwijl de baby in de baarmoeder is. In de VS zouden ze in mijn geval wél in de baarmoeder opereren. Had echt het gevoel dat die lul van een arts een gevalletje : stond erbij en keek er naar is. Hier is het ook zo onder de 24 weken kunnen ze met vroeggeboorte weinig tot niets voor je doen. Daar doen ze wat vanaf een week of 20, afhankelijk van de toestand van de baby. Máár... Daar laten ze een zwangerschap van een baby met zo'n hart defect niet veder gaan als met 30 weken. Daar zullen ze het dus zo goed als zeker met 30 weken gaan halen. Vanaf dat moment zouden ze de baby ook kunnen opereren. Hier laten ze de baby zo lang mogelijk zitten tenzij er complicatie's optreden. Het is een keus die je niet over 1 nacht ijs maakt. Het reis advies van de VK is negatief. Puur om het feit, de kans dat er wat gebeurd is bij mij eenmaal groter dan bij een gemiddelde zwangerschap. Als ik ga, dan moet ik wel echt snel er heen. Het is een keuze die je maakt wat de rest van je leven gevolgen zal hebben.
Ik zou afwachten, hier in nl laten opereren. Misschien een second opinion aanvragen in een ander ziekenhuis.
Nijn: kan hij de kine niet vragen of die mag blijven fietsen , of die is die niet daar in bevoegd omdat te beslissen. Idd lekker door sparen en anders er samen van weg gaan. Mijn vader is zenuwachtig die gaat straks voor onderzoek [ als bloed goed is] Ik ga mee naar hun huis en wacht daar op manlief , ga wat puzzelen. Als ik hier blijf ga ik piekeren vast en daar heb ik aan spraak met manlief. Ongi: Nog niet 3 dagen over tijd [ als vandaag niet komt] Mamachantal: Knuffie sorry lees half .
goedemorgen! Marnat sterkte met wachten idd alleen thuis zitten is dan niks, kun je beter samen zijn Mamachantal nee daar moet je zeker niet aan denken dat is toch niet te bevatten?! Hoop zo dat de uitslag mee valt en het alsnog iets is wat makkelijk te behandelen is Aszz hoe ging t gesprek op school? Herido pff wat een situatie zeg?! succes met de beslissing! --wwjk Hier alweer iets opgeknapt het bonkende gevoel in mn hoofd is minder tot weg gelukkig maar nog wel zo flink verkouden pff t is geel en groen wat eruit komt haha sorry hoor flink sprayen en stomen enz hopelijk is t gauw weg vrijdg avond gaan we uit eten met vrienden! dan wil ik toch er wel weer boven op zijn gisteravond 38.0 De jongste gister ook 38.0 voor hij naar bed ging en hij wou niet naar school denk ja 2e echte dag.. vanmorgen geen koorts dus pcm gegeven en wel naar school gedaan wel bij juf de melding gemaakt, gister niks gemerkt zei ze en we zien wel hoe t gaat.. naja oke... Hoe doen jullie het of zouden jullie t doen alsje 2 kids in de klas moet brengen?? wie eerst?? ik moet hier echt een volgorde in vinden nu klotsende oksels dit moet daar die moet daar oppaskindje hier haha
Dank je ja dit had ik gister gedaan eerst oudste en toen jongste vandaag eerst de jongste dan de oudste maar wat ik nu echt handig vind haha vandaar mijn vraag zal eens opletten hoe andere moeders t doen