Wat wil je kwijt deel 4

Discussie in 'De lounge' gestart door Marnat, 26 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    @marnat ik duim voor goed nieuws meid!

@hier wasje aan, vaatwasser draait, pasta saus gisteravond al gemaakt. dus straks nog even afmaken ne dan is hij klaar :d Lekker makkelijk vanavond..

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Marnat: Sterkte met wachten! Ook wij duimen.

Spikkel: Hmmm, verse pastasaus... Gaat toch niks boven he ;)

zuurtje: Heb jij tweede je sollicitatiegesprek al gehad?

3. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    mm heerlijk het zonnetje schijnt en mn deur staat wagewijd open heerlijk hoor ff genieten!!

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier heeft manlief weer een mentale klap gekregen. Moest vandaag op controle van het ziekenfonds. Weer geen verslagen van de professor grondig doorgenomen. Het enige dat ze zeiden is dat hij na 6m al terug moest werken want op papier was hij genezen. Dan was het dat hij dan maar moet herscholing volgen, VDAB ism CM maar hij is officieel nog altijd in dienst. Maar van thuisblijven is geen sprake meer. ;) :x We hebben papieren van de overheid waarin staat dat hij tot juni nog 66% werkonbekwaam is, daarna wordt het weer bekeken. Maar die sukkels van de mutualiteit houden daar gewoon geen rekening mee.
    Heb manlief nu aangeraden contact op te nemen met de prof, in zijn laatste verslag staat weer maar eens dat hij niet meer kan gaan werken. (prof kan geen wonderen verrichten dus ga maar weer aan de slag, was het antwoord letterlijk van de controlearts vandaag). En daarna contact opnemen met zijn neef (=zijn werkgever) wat die voor hem kan betekenen.

edit: even ter verduidelijking: mutualiteit = ziekenfonds
    CM = ziekenfonds waar wij bij zijn aangesloten
    VDAB = Vlaamse Dienst voor Arbeidsbemiddeling, helpen je werk zoeken

5. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    nijntje nee morgen om 11u heb ik de 2e afspraak staan

wat zijn dat voor een artsen, ik geloof dat ze eens bij een oogarts langs moeten
    ik hoop dat de prof ze te pakken krijgt en er duidelijkheid kan scheppen bij die wappies
    dit kan zo toch echt niet

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Nee zij kijken gewoon hoe lang herstel bij dergelijke operatie. Hoe manlief het nu gaat interesseert hem niet. Hij is op papier genezen en is lang genoeg thuis.
    Manlief heeft aangegeven dat herscholing geen probleem is, maar hij kan niet zitten, kan maar even recht blijven staan en moet dan gaan liggen. Hoe wil je dan herscholing doen? Maar dat interesseerde controle arts niet, VDAB moest dit maar bekijken.

Net even online gekeken, als we tegen deze beslissing in beroep willen gaan is het voor de arbeidsrechtbank en kan tot 2 jaar duren ;) :( Uitkering wordt geschrapt en hij zou een werkloosheidsuitkering krijgen. Ze zetten je gewoon voor blok!

Die arts is zo'n oelewapper die meent dat hij alles is. Hij moet zijn quota's halen van zoveel mensen per dag opnieuw werken te sturen.

En wat het nog meer pijnlijk maakt: als hij zijn 66% invaliditeit officieel krijgt toegekend heeft hij ander werk. Omdat de werkgever dan een premie krijgt. Maar dat is nu helaas niet het geval :(

7. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Oeh nijn wat frustrerend zeg! domme lui daar.. jakkes

Marnat hier draaien de duimen ook voor je hoor! sterkte met wachten

Spikkel ja heerlijk he als t zonnetje er door is :)

Hier weinig nieuws, ml is aant schilderen geweest boven beetje bij beetje komt t wel af, had 3 oppaskindjes 1 is er al opgehaald de andere ligt in bed word na t slapen opgehaald en dan nog een die gister 1 is geworden die vermaakt zich wel
    jar is spelen bij een vriendje, jongste hangt op de bank die is zooo moe van school, en ml is nu autowassen haha even tijd voor mezelf, hebben midweek weggeboekt voor de voorjaarsvakantie gaan mt mn ouders heb er nu al zin in!

8. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Oudste zn vriendenboekje is zoek op school zo jammer.. :( hij is er verdrietig van.. moeder aangesproken waar het boekje voor t laatst naar toe is gegaan, ze zegt em al mee genomen te hebben naar school..
    dochter zegt van niet, en Jar ook van niet..
    heb gevraagd of ze nog eens wil kijken zit in een tasje en weer zegt ze nee ik heb em echt niet meer..

was een duur boekje
    dus ik juf een mail gestuurd of ze ouders eens wil mailen en ook ingezet dat ik denk dat deze bij hun ligt en moeder zegt van niet enz..
    heeft juf gewoon de hele mail doorgestuurd.. haha oops..
    die moeder is heel direct (mag dr niet zo) hopelijk krijg ik nu geen boze reactie vn dr..
    Heb de afspraak dat t boekje altijd naar huis komt voor deze naar een ander gaat omdat t vorige boekje helemaal kapot was en er yogie overgegaan was en deze gwoon op school was neergekwakt..
    ben benieuwd..

9. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Dani: Wat jammer van het boekje. Hier is het ook eens kwijt geweest, maar ik had de ouders rechtstreeks gemaild. Gelukkig is het weer terecht gekomen.
    de afspraak van eerst naar huis had ik hier ook. In school werd het ook gewoon op het bankje in de gang gegooid. als ik het daar niet opraapte kwam het ook niet naar huis ;)
    Alleszins, ik hoop dat je het snel terug hebt. Zijn toch mooie herinneringen he.

Waar gaat de voorjaarsvakantie naartoe?

10. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Nijn, ja is echt jammer heb moeder ook benaderd en die zegt doodleuk ik heb em niet.. tja ik kan het niet controleren maar als zl en haar dochter zegt dat ze hem niet meegenomen heeft naar school.. tja..

Marnat hoe is het afgelopen in het zkh?

11. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Goedemiddag!

@marnat en?

@hier aan het wachten opp de woningbouw zouden vanmorgen tussen 9 en 10 komen, waren ze me vergeten.. Sure... dus nu rond 1 uur of eventueel ervoor als hij tijdhad.. Ja pffft.. .heel mn planning naar zn moer..

12. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    @pluisje hhoe gaat het? lukt het een beetje met de verhuizing>?

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    En Spikkel, is hij nog komen opdagen?

Hier is manlief gisteren nog naar zijn neef (= zijn werkgever) gegaan om het hele probleem van opleiding te gaan bespreken. Ze gaan nu een afspraak maken met het loonsecretariaat en kijken of dit wel mag aangezien manlief nog steeds ingeschreven staat en niet werkloos is.

14. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    ja uiteindelijk om kwart over 1 gekomen..

spannend hopelijk gaat dat helpen dan..

15. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.571
    3.069
    113
    Hey meiden

Sorry lukt niet zo om alles mee te lezen :(
    Nog steeds energie loos, slaap overdag als caylen ook slaapt en heb nog steeds nergens fut voor :(
    Heb veel harde buiken, ook in rust helaas en het is afwachten hoelang deze zal blijven zitten.
    Ik ben blij als ik 24 weken ben.
    tot die tijd kunnen / doen ze niks, en is het hopen dat het niet doorzet.

Caylen blijft klooien met zn oren.
    Week of 3 geleden antibiotica kuur gehad ivm oor ontsteking.
    Kno arts geweest en die wilt hem nog niet opereren omdat hij nog zo jong is.
    vannacht weer hoge koorts (denk boven de 39, niet getempt maar was heel heet) maar vanochtend nog 39 terwijl hij stuk koeler was.
    huisarts gebeld en weer beginnende oor ontsteking :(
    Arm ventje.
    Jaim gaat goed Gelukkig :)
    en.... We krijgen een ventje erbij! ♡♡

16. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Heb een nieuwe baan en begin volgende week, 28uur over ma t/m do.
    Bij de sollicitatie heb ik vermeld dat we op dinsdag met een oppas zitten en toen werd gezegd dat ze erg flexibel zijn met tijden en dat je niet elke dag tot sluiting hoeft te werken als dat niet lukt.
    Nu had ze me er ma t/m woe opgezet, 25,5uur.

Heb ik een mail gestuurd dat ik uren tekort kom en of ik dan dinsdag eerder kan stoppen en donderdag mee kan draaien, zodat we dinsdag niet met de oppas in de knoei komen (is schoonmoeder, die komt van ver en wil graag voor de spits naar huis).

Krijg ik een mail terug: Ik was je vergeten op de donderdag. ik heb je er donderdag ook opgezet, ik kan je niet eerder weg laten gaan op dinsdag, er zijn meerdere mensen hier met gezinnen en we moeten ons allemaal aanpassen :O

(nu kom ik ook op 34 uur, 10 uur teveel)

Pfff lekker. Nog niet eens begonnen en nu al gezeur over het rooster.

17. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    @mamachantal wat leuk een jongetje erbij :D
    Rustig aan doen meis! Wat fijn dat het goed gaat met jaim.. Was er nu al meer duidelijk?

Arme cay Beterschap!

18. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    nou dat begint goed dat inderdaad, anders nogmaals aangeven dat je het al aangegeven hebt tijdens de sollicitatie?
    Is er geen mogelijkheid dat buurvrouw/vriendin dat laatste 2 uurtjes oppast bijvoorbeeld? dat je sm voor de spits gaat en dan vriendin/buurvrouw/oom/tante het overneemt?

19. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.571
    3.069
    113
    Nee, alleen dat het (hoogst waarschijnlijk ) een stofw.ziekte is
    Juf denkt dat groep 4 te zwaar zal zijn voor haar en zal ze aangepast moeten gaan doen :(
    Ze gaat hard achteruit helaas.
    Binnenkort ff afspraak maken met de directrice.
    ik wil graag een zitzak voor haar in de klas.
    Groep 1 en 2 had ze die (stond gewoon standaard in de kleuter klassen) En zat ze vaak in.
    Kinderarts vond dat ze die nu moest krijgen om uit te kunnen rusten tussendoor.
    Dus even overleggen..

20. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    he gedsie hopelijk wil de directie mee werken zodat ze toch school kan doen..

Deel Deze Pagina