Wat wil je kwijt deel 4

Discussie in 'De lounge' gestart door Marnat, 26 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Harrinda

Harrinda Niet meer actief

Hoi Pluisje... tijd om heeeel goed voor jezelf te zorgen, zodat je straks weer voor je dochter kan zorgen, idd bij ha vragen wat de juiste hulp is om dit verdriet te verwerken. Want het is echt niet niks, je hart wordt toch verscheurd als je kind doet alsof jij haar niet boeit, en al die verhalen van haar vader/stiefmoeder. Leugens over jou, ik zou radeloos zijn bij zoveel onrecht.... heel veel sterkte...

2. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.754
    0
    0
    Zo, the morrning after.... natuurlijk heb ik de halve nacht liggen malen. Ik mis haar, het idee dat ze niet in de kamer naast me ligt te slapen..poeh.
    Maar ik weet ook, dat ik nu ff sterk moet zijn,voor haar.
    Praten met mijn ex, las ik hier ergens. Hmmm, wel eens geprobeerd, maar nu blijft hij ver bij mij uit de buurt... Zijn vrouw regelt alles en heeft duidelijk de broek aan, daar, haar wil geschiede he.
    Zij wil heel duidelijk van de alimentatie af, zodat ze kan verhuizen naar een mooier, beter huis, zo'n 80km verderop waar ze vandaan komt.
    In het begin van het jaar kwamen ze met een voorstel over co-ouderschap. Waarin ze precies opgemaakt hadden, wat de financiële situatie zou worden. Deze berekeningen waren behoorlijk in hun voordeel. Ze wilden nog maar de helft van de alimentatie betalen, ik moest de helft van de kinderbijslag overmaken en het kindgebonden budget.. ( €35,-) Alles tot op de cent berekend, maar ik moest wel de helft van alle kosten blijven betalen. Ik wilde hier niet mee akkoord gaan, dus ging het niet door. Daarna kwam hij met de advocaat, om de alimentatie te verlagen, dan denk ik, dat het alleen om het geld gaat...
    Die uitspraak van de rechter moet nog komen...
    Een klein vorbeeld over hoe het hier gaat. Een tijdje geleden hadden we ruzie met dochter over simpele huisregels ( opruimen, huiswerk maken..) Zij rent hysterisch naar haar vader toe, die haar dus liefdevol opvangt en zegt dat ze dan maar daar moet blijven. Vervolgens houden ze haar daar 3 weken en natuurlijk vindt mijn dochter dat prima, geen straf, weinig regels... Ik was van mening dat ze haar terug hadden moeten sturen om dingen op te lossen met ons. Ik heb ook geen idee , wat ze hen verteld heeft, dat zei ex niet. En iedereen weet, dat (zeker) pubers graag hun eigen versie vertellen. In mijn ogen zou hij moeten hebben checken, wat er aan de hand is en het haar op laten lossen. Maar hij zei letterlijk tegen mij, dat hij er alles aan ging doen, om haar bij mij weg te halen...
    dat is dus nu gelukt... zij geven haar alles, wat haar hartje begeert, in mijn ogen ook fout. Ik kan haar dat niet geven, dat wil ik ook niet, ze moet leren dat dat niet kan.
    Net belde haar mentor, ze is niet op school... begint alweer goed. Bah
    Sorry dat ik dit topic vervuil met mijn gezeur over mijn dochter...
    Pluisje

3. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Pluisje: Waarom sorry , topic heet toch : wat wil je kwijt , en jij wil dit kwijt dus ga je gang.
    Meis het is erg moeilijk lijkt het maar jij bent een lieve vrouw en zeker geen slechte moeder .
    Knuf meer kan ik niet voor je doen .

Hier een leuke geslaagde dag geweest met familie nu lekker op mijn gemak alles weer opruimen plak vloer enz heerlijk kids .

4. minon

minon Niet meer actief

Lekker nagenieten marnat!

Pluis knuffel meis. We kunnen zo weinig voor je doen maar echt niet de moed laten zakken hoor. En als hij begint te zeuren over waar wonen en alimentatie enzo het gevecht zeker aangaan. Ik snap dst je er moe van wordt en dat het jou ook veel geld kost maar als je helemaal de moed laat zakken ga je je steeds ellendiger voelen denk ik. Maar ik heb makkelijk praten dat besef ik me.

Wwjk: koen heeft het eigenlijk een week ongeveer weer prima gedaan maar het is weer mis. Ook met Niels. Ze zitten niet lekker in hun velletje. Beetje verhoging 37,5/37,6 af en toe niesbui en allebei een schor stemmetje. Als ze huilen is het net of je een hond hoort piepen. Verder niet benauwd ze drinken goed. Zal wel weer overwaaien. Alleen sloopt het je zelf ook wel en vooral snachts

5. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.556
    666
    113
    Sterkte Pluisje. Jammer dat ze zelf niet in ziet hoeveel je om haar geeft.
    Ik denk dat ex en huidig partner nu veel meer geld kwijt zullen zijn dan de alimentatie die ze betalen. Mensen vergeten vaak wat een puber allemaal kost.
    Knuffel!

Hier met knallende koppijn opgestaan. Vraag me echt af hoe ik de dag door ga komen. Het liefst kruip ik meteen weer onder t wol.

6. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.754
    0
    0
    Ooh arme kereltjes, luuf??
    En arme jij, probeer tussendoor wat te rusten ( ja, ik weet het, gemakkelijk gezegd...)

knuff Pluisje

ps, nu ff met dochter in "gesprek"via de app...

7. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@pluisje heel veel sterkte!!

mijn vader moest vanmorgen weer bloedprikken, waardes waren goed, morgen dus de derde chemokuur, over 3 weken een ct scan en dan weer een kuur, voorlopig elke 3 weken een chemokuur. hij voelt zich eigenlijk steeds beter, en zei zelfs misschien kan sam binnenkort weereens een nachtje logeren want dat mist hij nu wel.

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Pluisje: Heel veel sterkte meid. Je bent een sterke vrouw, dat heb je al vaak laten zien. Laat dit je niet klein krijgen. Goed van je dat je hulp wil zoeken, want je hebt nog een klein mannetje dat zijn mama ook hard nodig heeft he. En alles wat je kwijt wil, daar is dit topic idd voor.
    Ik vind het zo erg ook voor je dat je ex niet op dezelfde lijn als jou zit. Dan zou alles veel makkelijker gaan. Het feit dat ze nu weer niet op school is spreekt ook niet echt in het voordeel van je ex.

Nijntje: Jammer dat ze niet zo fit zijn, je jongens. Hou ze maar goed in de gaten. Binnenkort zal het RS virus wel weer aan't rondgaan zijn, dat kan je missen he...

Marnat: Fijn dat het leuk was. Is genieten dan he. :)

Rest: Sorry, niet bijgelezen.
    Ik heb vandaag mijn stoute schoenen aangetrokken. Kreeg vrijdag sms van collega dat ze de avondvoorstellingen verdeeld hadden onder 3 collega's. dat het aantal overuren mooi verdeeld moest zijn. Degene die het mij stuurde, mag eigenlijk dit niet doen volgens haar takenpakket.
    Vanmorgen open ik mijn mails met de voorstelde werkverdeling: ik 1/4 van de voorstellingen, andere collega 2/4 en collega die me sms'te 3/4 waarvan 2 voorstellingen op zondag met haar overuren aan 200%. En dat terwijl ze vorige week aan't klagen was dat ze haar verlof niet opgenomen krijgt en ze veel verliest als ze ze laat uitbetalen.
    Dus ik mijn stoute schoenen aangetrokken en naar ons diensthoofd. Ze had een verdeling besproken maar is ook niet akkoord met deze verdeling. heb gezegd dat ik de 1/3 verdeling nog begrijp en ermee akkoord kan gaan, maar met deze verdeling niet. Al helemaal niet omdat het die ene collega haar taak niet meer is en ze al haar verlof niet opgenomen krijgt. En dan nog de uren op zondag aan 200%... Ze gaat het morgen bespreken (beide collega's die het vrijdag geregeld hebben zijn er vandaag niet).
    Zoiets zou ik in het verleden nooit gedurfd hebben! Ben eigenlijk wel trots op mezelf dat ik het gedaan heb. Maar dat ik morgen discussies op gang breng en collega's kwaad op me gaan zijn, ben ik me bewust van. Maar deze manier van werken kan ik niet meer tegen.

9. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Nijn84: Idd erg genieten is het met de kids waarschijnlijk 12 nov op beide passen , zegt mijn vader zijn twee en je bent alleen! Ja en als ik zelf kids had waren het er ook twee .
    Woensdag is neefje jarig dan even verder afspreken hoe en wat.

Fijn zulke colega s alles pikken hoef je ook niet te doen .
    Wees trots op je zelf idd .

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Marnat: Oh weer leuke vooruitzichten met de kids! En twee valt wel mee, je kent ze tenslotte ook. Tante Marnat doet dat super!
    Zo, dan zijn jullie woensdag weer aan't feesten :) Toch grappig dat het vaak in families de verjaardagen rond dezelfde periode liggen ;)

Hoe langer ik erover nadenk, hoe trotser ik word. :) Ik heb ook niks verkeerds gezegd in mijn ogen, ben bij de feiten gebleven. Heb ik toch niet voor niks vannacht liggen tobben of ik het zou doen of niet :)

Ben ook aan't denken om een mutatie aan te vragen. Dat houdt in dat ik dan mijn plaats opgeef om een job op een andere dienst te doen. Hoorde alleen vandaag dat er net een mutatieronde is geweest, vlak voor wij een nieuw diensthoofd hadden en dat wist ik niet. Dus nu nog even kijken wat het hier op de dienst brengt, anders stel ik me kandidaat voor de volgende ronde.

11. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    pluisje een hele dikke knuffel voor jou
    wat een situatie, heel veel kracht toegewenst voor de komende periode.
    en hier mag je alles kwijt, daar zijn we voor

nijntje knuf ook voor jou
    hopelijk zijn je jongens snel beter en kan je weer wat bijslapen
    idd opletten want rsv wil je echt niet in huis hebben
    ik weet dat het hier in België al de ronde doet

ander nijntje wat goed dat je er wat van gezegd hebt, zo kan het idd niet verder

hier is de week vakantie alweer om
    morgen even naar de bart smit voor een cadeautje voor als oudste dochter geopereerd is
    alleen morgen krijgen we namelijk 10% korting op alle sint aankopen
    haal ik ook even knutselmaïs voor bij de schoen op 6 december (de kids krijgen knutselmateriaal dit jaar)
    ik denk dat ik verschillende kleine cadeautjes ga halen voor haar
    een vriendenboekje en pen en dan wil ze al heel lang graag een microfoon

12. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.754
    0
    0
    Begrijp ik het goed, dat jij graag wat meer zondagen wil werken?? Of gewoon het feit, dat het oneerlijk verdeeld is? Wel goed van je dat je het gezegd hebt, ik weet hoe moeilijk dat kan zijn...You go girl!!:D
    Goed bij de feiten gebleven ( dat is vaak heel moeilijk, ivm emoties enzo) en je zegje gedaan... ik hoop dat het, het gewenste resultaat heeft voor jou...

@Elsie, goed dat het lijkt te gaan met je vader. Is alvast een goed teken, dat hij Sam graag om zich heen heeft. Ik hoop echt voor je dat het goedkomt...sterkte...

@Tante Marnat, ga genieten van die 2 kids, grappig dat mensen vaak denken, dat als je zelf geen kinderen hebt, je niet goed zou kunnen zorgen voor 2... wat is nou 2??:D:D Ik hoop dat je het heel leuk gaat hebben met hen...

@Zuurtje, ik heb het misschien gemist in alle consternatie, maar wanneer wordt je dochter geopereerd? Aan haar oogjes toch? Ik hoop dat het allemaal goed gaat. Ik weet hoe afschuwelijk het is, om je kind daar achter te laten...sterkte...
    Dochter is gelukkig wel op school. Ik heb ff met haar ge-appt nu zegt ze weer dat ze niet volledig bij haar vader wil wonen. Pfff, ik weet het niet meer met haar. Ik wil doen wat het beste is voor haar, maar of haar meteen weer naar huis laten komen het beste is?? Mijn hart roept ja!!! maar dan moeten er wel wat regels gemaakt en nagekomen worden. Ik denk dat ik toch nog maar eens een poging ga wagen om met haar vader te praten, al denk ik niet, dat hij dat wil. Maar als hij echt het beste met zijn dochter voor heeft, is dat het enige logische toch? Hij is gewoon zo geïndoctrineerd door zijn vrouw...geen ruggengraat, niks helaas :(
    Fijne dag Pluisje

13. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Pluisje ze wordt idd aan haar oogjes geopereerd op 9 december

probeer met je ex alleen af te spreken zonder zijn partner erbij en eventueel met jullie dochter zodat iedereen zijn hart kan luchten en de regels even worden aangehaald
    vraag ook aan je dochter wat ze nu eigenlijk echt wil
    dan eens hier en dan weer daar als het haar niet aanstaat gaat ook niet
    stel haar voor de keuze of bij jou en haar vader maar dan heeft ze zich aan de regels te houden of ze gaat naar haar vader
    klinkt misschien heel hard maar misschien dringt het zo tot haar door
    misschien ook een tip om haar te vragen welke regels zij zou willen zien of welke veranderingen en dan proberen om samen tot een tussenoplossing te komen
    bv zij wil tot 22.30u opblijven en jij zegt tot 21.30u dan kunnen jullie overeenkomen dat het 22u wordt
    misschien heb je hier helemaal niets aan maar ik wil je alleen proberen te helpen

14. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Pluisje en nijn84

Ik krijg tranen in mijn ogen van jullie lieve woorden schatten zijn jullie ook .
    Ik doe het ook super ook marnatman doet het super .
    Net lekker gesport zo lekker op de bank tv kijken en daarna even puzzelen .

knuf Pluis ging het goed via de ap met je dochter ?

15. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    pluisje: Idd, een gesprek met jullie 3 zoals zuurtje zegt, zou dat een optie zijn? Dan kan je ex hier ook niet over liegen tegen haar.

In mijn functioneringsgesprek is aangehaald dat ik, samen met een andere collega, de uren voor de culturele programmatie doe. Dus het avond- en/of weekendwerk. Vind dat ook niet erg, is leuk om te doen. Nu is dat niet zo vaak, de komende 2 maanden zijn het nog 4 middagen/avonden.
    En als er gezegd wordt door ons diensthoofd dat de overuren gelijk verdeeld moeten worden ga ik daar helemaal mee akkoord. Gun het iemand anders ook om overuren te maken (altijd fijn om een extra dagje verlof te kunnen nemen). Maar niet de verdeling zoals ze nu opgemaakt is door 2 andere collega's. En zij maar zeuren hoeveel verlof en overuren ze hebben en ze niet opgenomen krijgen... Maar zij plannen zich wel 3/4 van de voorstellingen in, collega waar ik mee moet samenwerken 2/4 en ik 1/4. Het is dus die oneerlijke verdeling (terwijl ze in de sms schreef een eerlijke verdeling van de overuren, 1/3 per persoon) die ik nu aangehaald heb.

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    De vakantie is zo snel gegaan he... Na de zomervakantie was ik blij dat de school weer begon maar vanmorgen liet ik hem met een klein hartje gaan... Hebben echt genoten van de 4 dagen die ik thuis was. Ach ja, maandag en dinsdag weer 2 dagen thuis ;)

Wij hebben onze inkopen bij Dreamland gedaan. Ook speelmaïs :) Denk dat ik die en de strijkparels misschien tot Kerst ga houden, weet het nog niet goed.

17. ejra

ejra Bekend lid

3 sep 2014
    946
    3
    0
    NULL
    NULL
    vandaag mocht onze jongste voor het eerst naar de peuterspeelzaal. pff wat was het stil in huis. hij heeft het wel erg leuk gehad en voelde zich erg groot omdat hij nu eindelijk met zijn zus mee mocht naar de peuterspeelzaal :)

18. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.754
    0
    0
    lieve meiden, ik waardeer het echt heel erg hoe jullie meedenken... het gesprek met zijn drieën was ik al van plan, misschien eerst een keer zonder dochter. Het is al fijn om mijn hart te kunne luchten hier, waar mensen er niet persoonlijk bij betrokken zijn. Mijn vriend en ik praten ook veel, alleen ziet hij dingen natuurlijk anders dan ik of jullie. Net dat dat slechter of beter is, maar het is wel eens verfrissend om in zo'n situatie een reactie van een 'buitenstaander' te horen. Die kan heel fijn zijn en ik waardeer dat ook echt in jullie, is ook soms een bevestiging dat ik het toch goed doe, ook al twijfel ik daar nu aan. Ik weet dat ik duidelijkere grenzen moet gaan stellen, ze loopt echt over me heen. Zij appte me, dat ik haar naar haar vader heb gestuurd. Ik zei: Nee, die beslissing heb je zelf genomen, door te weigeren om je hier aan regels te houden. Ik moet ex ervan proberen te overtuigen dat dochter aan hem ook niet altijd de waarheid verteld. Ik ben wel overtuigd van zijn goede bedoelingen ( alhoewel...de weg naar de hel he) maar ik vertrouw dat wijf van hem niet . Zal best oud zeer zijn, maar ik heb hele goede redenen om te geloven dat het haar vooral om het geld gaat. Ex laat zich leiden door haar ( of is het lijden;)) Ze kijkt op de hele wereld nee en terwijl ik altijd heb getracht om aardig tegen haar te doen, ivm mijn dochter, voelt zij zich superieur... zij hebben meer geld, oeh fantastisch toch??!!
    Ik vind het ook zeer laag, om me eerst zonder waarschuwing ruim 2/3 minder alimentatie te gaan betalen en dan bij de rechter te gaan klagen dat ik niet genoeg kleren voor haar koop!! Alsof dat geld alleen voor kleren is... Ook maken ze haar wijs, dat het kindergeld helemaal voor haar zou moeten zijn, dus dat ik dat op haar rekening moet storten. Ik heb nu geen baan en moet de eindjes aan elkaar knopen...met kindergeld moet ik soms gaten dichten, helaas. Ik zou willen dat het niet zo was. Mijn kinderen lopen echt niet naakt..
    Maar ja, zo is zij nou eenmaal, ze koos ook een getrouwde vent, dus dat geeft haar niveau wel aan he;):p

Nogmaals heel lief hoe jullie meedenken.
    En Marnat, jij bent ook echt een supermens hoor:)

Ik ga me maar weer eens met mijn zoontje bezighouden, hij had net al mijn make-up poeder gevonden..AAARRRGGHHH!!!

Iedereen een fijne avond Pluisje

19. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Wwjk: dat ik vancht geen oog dicht heb gedaan :( enorm benauwd ben, puffers helpen niet .. verhoging heb 5 x grote boodschap op het toilet heb weggebracht,:) nu leeg en moe ben, de jongste stierlijk vervelend is grote mond en geen land mee te bezeilen... pffff dit word een heeeeeeeeele lange dag!:(
    oh ja + 1 oppaskindje die gelukkig makkelijk is, straks nog weer met de jongste naar fysio

als k morgen nog zo benauwd ben bel ik de huisarts...

20. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.754
    0
    0
    Zou je niet gewoon nu de huisarts bellen?? Zo wil je toch niet nog een dag en een nacht doorbrengen?? Meid, bel die huisarts... sterkte ermee...
    Pluisje

Deel Deze Pagina