Beterschap spikkel! Ik ben vanmiddag ook naar huis gegaan. Hield het niet meer van de migraine. Thuis gekomen, migraine pil van de ha genomen en bed in. Kwam mijn vader nog gras afrijden, kon hem op een kanon zetten! (Maar wel lief dat hij het doet vermits manlief het niet kan en ik allergisch ben) Hoofdpijn is beter nu, dus morgen afspraak bij de ha voor een voorschrift voor die pillen. Had er nu maar 2 om te testen. Maar ze helpen. Gelijk ook weer voor kine voor mijn nek vragen. Volgens mij komt die migraine echt van mijn nek. Delta en mamaChantal: wat ranzig, die slakken! Dacht dat dat alleen bij oude huizen voorkwam maar aan Delta te horen niet... Gelijk bij manlief gecheckt voor ons huis (ook nieuwbouw) Jammer dat zout niet helpt. Anders eens in het tuincenter kijken voor iets? Maar vaak is dat ook gevaarlijk voor huisdieren... MamaChantal: heb je nog iets van de ka gehoord? Delta: Het duurt even voor een huis je thuis wordt. Hoop dat je snel je plekje vindt. Nijntje: poeh, zo slopend voor jullie... Ik denk dat jullie blij gaan zijn als jullie een jaar verder zitten met de jongens. Maar het is een harde periode nu... Neem maar je rust als je kan! Wanneer moet je terug gaan werken? Hoop dat ze tegen dan hun draai wat gevonden hebben. Dani: goed dat het zo goed gaat met je jongste zijn been. Spieren ben je zo snel kwijt. Maar met de juiste oefeningen komt het vast wel goed. Luister maar goed naar je lichaam he.
Nee niks van gehoord... Zucht... Jaim weer doodmoe vanmiddag. Misschien dinsdag middag ook maar thuishouden. Of afspreken als ze wilt, mag ze naar school, als ze moe is thuis blijven ofzo. ik weet het gewoon niet.
Hier ook dit jaar weinig te besteden aan sint en kerst. Wilde een keukentje geven voor ons meisje. Maar gaat hem niet worden denk ik. Echt te duur even. Nijntje ook beterschap. Gelukkig helpen die pillen wel, maar goed dat je er wat aan laat doen. Dit is ook een heel oud huis hoor. Wel totaal gerenoveerd door de vorige bewoners, ook alles goed geïsoleerd etc. We gaan zo een rooster plaatsen en hopelijk is het dan klaar. Misschien dat er toch nog ergens hondenvoer ligt? Heb echt alles grondig schoongemaakt, maar ja hoeft maar een kruimeltje ergens te liggen natuurlijk.. Ik denk dat de vorige bewoners ook wel last hadden van die beesten, ze komen niet zomaar! Hopelijk gaan ze gauw weer weg, nu er geen eten meer is voor ze. Ik stofzuig ook elke avond.
Nijntje1984, wat vervelend dat je zo'n last van migraine hebt. Het zou idd vanuit je nek kunnen komen... dan is fysiotherapie wel een goed idee. Dat gaf mij altijd veel verlichting. Beterschap in elk geval Pluisje
Ik ben bang, dat het echt niet aan het schoonmaken ligt, ze zijn er gewoon al...brrr. Volgens mij kun je bij tuincentra ed wel slakken gif ofzo krijgen. Is dat geen optie? Succes ermee Pluisje
Nijntje. Beterschap. Kan goed hoor hoofdpijnvan gespannen nek. Ook gehad. Moet 21 december weer aan het werk maar heb nog 17 vakantiedagen staan (7 weken) en krijg er in januari weer 12,5 bij. Kan dus verlengen als ik wil. Spikkel knuffel meis! Wou dat ik wat voor je kon doen. Hebben jullie geen voedselbank maar dan voor speelgoed in de decembermaand? Of andere cadeautjes maken. Weet niet hoe oud je kindjes zijn maar een bonnenboekje maken? Een week niet afwassen, een lekker koekje ipv fruit eten. Een snoepje op een doordeweeks dag. Een avondje opblijven om je lievelingsfilm te kijken. Een keertje lang douchen, je lievelingstaart in het weekend etc etc. Schoentjes laten zetten bij supermarkten. Slakken: iieuw. Wij hebben af en toe met vlagen zilvervisjes.
Pluisje; ja ik weet t ook niet. gaan dat rooster bij de gamma halen. wil geen gif kopen, ook al heb je wel iets wat voor de mens niet giftig is.. komt wel goed nijntje; wij hadden in onze vorige woning last van zilvervissen. er is altijd wel wat, in elk huis..
Goedemorgen!! Mamachantal oei das vroeg uit de veren Delta ai slakken hier alleen in de wintermaanden! brr meer spinnen hier jasses in de woonkamer wel vies idd misschien lijntje zout strooien? maar eerst vinden waar ze binnen komen he hopelijk wen je gauw aan je nieuw huis! Pluis jij ook luisteren naar je lichaam he narcose kun je lang last van hebben hoor!! heb hoesttabletten gehaald nu komt het los auw uche uche vanacht beter geslapen gelukkig.. gauw weer aan t werk 3 oppaskids en de jongste hier oh ik snak trouwens na een dag vrij!! een even gaan regelen ...
Delta: Went wel hoor een ander huis. Hoe gaat het met afvallen ? Nijn84: Hoe is het nu met je ? Hier weer feest neefje alweer twee vandaag . Verder weinig doen vandaag , ja sporten .
Pluisje: Niet gedroomd over slakken? Narcose kan je een tijdje last van hebben. Neem maar goed je rust, want het is tenslotte toch een ingreep geweest. Heb normaal enkel hormonale migraine ofwel als ik erg vermoeid ben, maar dat is beide niet het geval nu. Heb een zwaar gevoel in mijn nek. Dus vanavond maar eens horen wat de ha zegt. Kan ik gelijk naar mijn elleboog laten kijken, want daar zit ik met momenten ook met serieuze pijnscheuten. Vrees dat mijn lichaam zich nu begint te verzetten tegen het extra werk dat ik het afgelopen jaar heb gehad met manlief en het niet kunnen van hem. Spikkel: Wat moeilijk voor jullie Zou jullie zo graag willen helpen Wij hebben het geld van alles wat we online verkocht hebben aan de kant gehouden voor de sint-inkopen. Het budget is ook wel geminderd met de situatie thuis. En voor zoonlief hebben we een volledige nieuwe playmobil set gratis gekregen (paar maanden geleden al maar hebben hem gehouden tot nu). Misschien dat je op tweedehandssites iets leuks om de kop kan tikken? Vaak ook nog nieuw? MamaChantal: Wat een gedoe toch met die ka Hoop dat je hem snel te pakken hebt! Zou idd ook aan Jaim zelf vragen of ze nog naar school wil of liever wil rusten. Het heeft geen zin om zo afgemat te zijn aan het eind van de dag. Als ze dan in de middag wat kan rusten, zijn de buien misschien ook minder? Delta: En als je honden- of kattenvoer ergens achter in de tuin onder struiken ofzo legt? Zouden ze daar dan niet naar toe gaan? Wij hebben wel spleten aan de rolluikkappen, hebben ook een hond, maar voorlopig gaan ze niet verder dan het tuinpad. Brrr, vind het maar eng! Mieren hebben we vorige zomer wel last van gehad, deze zomer gelukkig niet. Nijntje: Oh, zo vlak voor de feestdagen terug beginnen zou het precies ook verlengen Toch zeker tot het begin van het nieuwe jaar. Beetje een betere nacht gehad? Dani: Fijn dat je vannacht beter hebt geslapen. Voel je je gelijk een ander mens he Ik heb door mijn middagdutje gisteren amper geslapen vannacht. Ben mijn eerste klopje aant doormaken nu Regel maar even een vrij dagje. Kan je ook even terug op krachten komen. Want met oppaskindjes ben je toch een hele dag bezig (tenzij ze even slapen, maar dan heb je nog geen echte rust). Marnat: Mijn nek voelt zwaar, hoofdpijn sluimert nog maar komt niet meer door. De nieuwe pillen hebben dus wel wat geholpen. Durfde gisteren geen spierontspanner nemen voor mijn nek met die migrainemedicatie. Benieuwd wat de ha gaat zeggen. Gefeliciteerd voor je neefje! En sport ze vandaag Verder niet veel te melden hier
Kwam deze tips tegen slakken nog tegen, maar denk dat je dan wel moet weten waar ze binnen komen: Tips uit grootmoeders tijd Om af te sluiten bespreken we nog enkele tips uit grootmoeders tijd. Geen ingewikkelde slakkenvallen of giftige poedertjes dus, maar wel een paar makkelijke tips. Zo kan je bijvoorbeeld koffiegruis rond de planten strooien of thee maken van look en deze rond de plantjes gieten. Noch look, noch koffie behoren namelijk tot het lievelingseten van slakken. Een andere tip is het houden van kippen. Deze zijn niet vies van een slak af en toe, en zullen de beestjes dan ook met plezier uit je tuin pikken. Zout strooien ten slotte is nog zo'n advies uit grootmoeders tijd. Nochtans mag je dit eigenlijk net niét doen, want de slak zal hierdoor een echte lijdensweg tegemoet gaan (en da's natuurlijk ook niet de bedoeling). Bovendien kunnen ook andere dieren en zelfs je planten last hebben van zout, waardoor je dit dus beter niet gebruikt!
Nijn: Dankje pas op je zelf . Vanavond naar neefje en verder dus niks , alleen sporten zo meteen . En puzzelen . Mis dat ik morgen stukje ga wandelen , en nu geniet van niks doen . Ow de film hebben we nu wel uit gekeken morgen deel twee en dan nog deel drie .
Marnat: Doe ik Ben al 2 avonden aan't plannen om vanalles te doen, maar voel gewoon dat ik rust nodig heb. Dus gisteren 'Indecent proposel' opgezet. En op tijd bed in. En op tijd bed in (22u ipv 23u30), is ook nog eens energiebesparend kwamen we ineens gisteren achter Veel plezier vanavond bij neefje! En puzzelen is ook zo fijn! Heb ook nog een puzzel liggen waar ik aan bezig ben, maar kom echt tijd te kort. Zoals een collega gisteren zei: tijd dat we op pensioen kunnen gaan om al die leuke dingen te doen
Doe geen gewone puzzel ik doe die woord zoekers of nu dus de lijn puzzels met een lees bril [ ik word oud hihi]
Haha dan kan ik op mn 24e ook met pensioen . Zoveel leuke dingen en zo weinig tijd. Pak goed je rust. Als jij dadelijk niks kan zijn jullie verder van huis. Zeker met je man ook. Marnat veel plezier vanavond en gefeliciteerd! Nacht ging wel goed. 2:00 lagen we er weer in ongeveer. 5:15 koen wakker 5:30 niels en daarna wakker van de welker om 7:00 voor de flesjes. Toen van 9-10:30 nog geslapen. Dochter bij de gastouder. Nu boodschappen doen. Vanmiddag nog ff uurtje schoonmaken en soep maken. Dagje weer om.
Net lekker gewerkt en daarna naar de zeeman geweest lekker wol in geslagen 20 bollen erbij, dus kan weer een tijdje door met haken Heb ook breiringen gehaald wil dat weleens proberen, en even bij de action wezen snuffelen, en boodschappen gedaan
Ik ook op mijn 30ste We willen op het einde van het jaar meisje overleggen van het ledikant naar het grote bed. Dan kan manlief haar ook eens in bed leggen (als dat mag van haar, want ze is toch een koppige meid...). En scheelt mij weer tillen in en uit bed, luier kan dan op haar bed ipv op de commode dus weer minder tillen. We zijn ook van het principe geworden: is het vandaag niet, dan is het morgen. Een dagje later stofzuigen of dweilen, kinderen goed leren opruimen en dat lukt ondertussen al aardig. Komende week weer 2 dagen vrij (lang leve de feestdagen! ), dus weer een korte werkweek in het vooruitzicht. Maar ik uitvallen moeten we nu idd even zien te voorkomen... 17 november moeten we trouwens naar de controlearts voor de aanvraag van invaliditeit. Die beslist dan of hij een blijvende invaliditeitsuitkering krijgt en ook of manlief in aanmerking komt voor een gehandicapten parkeerkaart. Vorige week ging hij mee naar Jumbo, dan moet ik hem uit laten stappen voor ik parkeer, anders geraakt hij niet meer uit de wagen.