Wat wil je kwijt deel 4

Discussie in 'De lounge' gestart door Marnat, 26 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    nijntje wij bakken zo goed als alles zelf: koekjes, brood, taart, wafels, pannenkoeken en dan komt dat heel goed van pas

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Pannenkoeken doe ik old fashion met de klopper met de hand, kan niks tegenop ;)
    Ik heb de mijne nu sinds mei, en wil ook wel meer proberen. Maar voorlopig ontbreekt het me aan tijd. Speculaasdeeg heb ik ook wel ermee gekneed, de kneedhaken eens uitgetest ;) Maar bijvoorbeeld cakebeslag maken gaat zoveel makkelijker! Alles erin, kloppen maar en ondertussen zet je alles klaar van vormen ed. Heel leuk ding!

3. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Nijn: Het zou idd zwaar worden maar we redden het wel altijd al gelukt .
    Ook toen manlief thuis was en dat zijn meer uren minder dus ja komt vast weer goed.
    Dinsdag maar afwachten wat voor info we allemaal krijgen neem papier mee en ga mijn best doen het op te schrijven en onthouden .
    Voor we deze papieren tekenen bellen we eerst juridisch loket .
    Heb tot 11 sept de tijd .

Aha ja dan snap ik dat het lastig word de bergen op .

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Marnat: je leert vanzelf met minder te leven. Dat hebben wij hier ook ondervonden toen manlief ziek viel. Kunnen nu vaak geen geld geven aan sommige dingen die we ervoor wel kochten. En kunnen nog sparen. Maar jullie leven ook al erg zuinig he. En goed dat je advies in wint, is nooit slechter.

Hier net thuis van een dagje dierentuin. Leuk, maar warm!

5. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Nijn: als jullie en de kids genoten hebben dan is de warmte te doen denk ik.
    Hier is het niet zo warm geworden.

Ja wij leven al langer met minder weten daarom ook goed hoe te doen.
    Kan altijd nog van anderen wat leren dus kom maar op als je tips hebt.
    Zo ook vandaag weer goedkoop vlees en groente in geslagen met 35% en 50% stickers.

We zijn even bij mijn ouders geweest gaat allemaal goed daar .

6. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

Heerlijk weer he, hier helaas nog benauwd op de longen maar het gaat beter.

Gister feestje gehad, ik overal opzoek geweest naar een nette jurk 2 gevonden :) maar ik was wel wat overdressed. naja beter dan underdressed haha
    Was erg gezellig prima vermaakt. jongens hebben bij mn ouders gelogeerd, vanmorgen weer opgehaald, ze zijn op dus liggen er zo op tijd in!

Nijn nee bloed kwam niks uit aan de ene kant gelukkig andere kant helaas, want klachten blijven,
    ben nu weer met multivitamine begonnen misschien haalt dit nog iets uit..

Marnat balen zeg! jullie redden het vast! hopelijk vind je ondanks je leeftijd toch nog gauw werk.

Fijne avond!

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Dani: oei, overdressed... :) Maar idd beter zo ;)
    Stom dat niks uit de bloeduitslag kwam. Dan weet je gericht hoe en wat. Vitamines van tijd tot tijd kan geen kwaad. Beterschap!

Marnat: hier is het 32 graden geweest. Tegen 15u hadden we het gehad, terras in de schaduw opgezocht en kids even in de speeltuin (gelukkig in de schaduw) gelaten. Maar meisje kwam zeggen dat ze nar huis wilde. Maar hebben idd genoten. Heerlijk qualitytime bij een van de laatste zomerse en vakantiedagen.
    Vlees proberen wij ook met korting in te slaan. Hebben nu buurtslager in de stad liggen. Gehakt per 2 kg is bijv. €2 per kilo goedkoper dan een pakje 500g per kilo kost. Daardoor ook redelijk voorraadje liggen. Dit weekend enkel voor fruit en aardappelen gaan winkelen, rest hebben we nog op voorraad (en dan troggelen de kids weer minions ijs en bumba ijs af, ach voor een keertje ;) ). Vandaag naar de dierentuin met drinkbus water van de kraan en kids hun drinkbussen gevuld met sap uit een grote doos.

8. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Nijn: Wel wel fijn dat je dan niet veel boodschappen meer hoeft .
    Wij staan weekends wel eens in de keuken moeten we nog boodschappen , nee dus , nu we het goed doen is er wel eens een verveel momentje lol.

Zo wat een weer spoelt er uit hier die regen , manlief kan niet veel doen.
    Zo dat was een beste knal onweer.
    Denk dat de jongens schuilen in plaats van werken .

9. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Onweer Marnat? hier vanacht wel van 0:00 - 4:00 pfff maar nu is het zonnig en warm!! :)
    hopelijk bij jullie ook gauw!

Heb vanmorgen nog ff wat geschilderd, nu ff oppasbeeb uit bed halen heeft een druk weekend gehad dus ik onrustig en niet te genieten helaas... :( ach tot 13:00 is zo weer om haha

fijne dag!

10. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Ja vannacht niks gehoord vanmorgen paar klappen.
    Nu is het droog en heb meteen balkon ramen + balkon randden gedaan .
    Beide balkons weer netjes donderdag binnenkant ramen.

11. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier geen onweer gehad, wel tegen 21.30u denk ik is het in noordelijke richting 1 vuurshow geweest in de lucht. Blijkbaar onweer wat 80km verder hing. Heel raar! Was er niet gerust op maar uiteindelijk niks gehad. Vanavond wel kans, is nu weer rond de 30 graden. Misschien straks nog zwemmen met de kids. Zwembadje van ons is wel al leeg gemaakt en is aan't drogen. Kan het straks terug de kelder in.

Vanmorgen om 8.30u stond schoonvader al aan de deur, daar stond ik in mijn te korte nachthemdje ;) kwam onkruid wieden. Ben daarna nog alle uitkruid gaan oprapen. Het zag er niet uit! Zijn uitleg: dat spoelt wel weg met de storm die ze geven ;) Toen stond mijn zus ineens in de tuin ;) Privacy, wat was dat weer? Heb ook eens een dagje vrij...
    Straks boekentasjes klaarzetten, morgen eerste schooldag!

12. Dani84

Dani84 Niet meer actief

ff klagen :D
    mn man kwam thuis van nachtdienst rond 5.45u kruipt in bed doet oordoppen in en begint me te snurken....:x pfffff niet mormaal zeg
    heb em al een por gegeven t hielp niks. ik moet er 6:45 uit
    ik heb er 20 minuten naast gelegen toen werd ik gillend gek en ben er maar uit gegaan.

heb het wel even opgenomen :D
    normaal gaat hij op zolder liggen maar ik vind dat de kinderen gewoon in eigen bed moeten, lijkt me gezonder en ik slaap bekant meer naast de kids dan naast hem voor mijn idee dus we wilden dit eens proberen .. maar dit hoeft ook niet elke keer hoor.. toch eens overhebben vanmiddag als hij wakker is hihi zo dat moest ik ff kwijt!

Goedemorgen!!

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Goeiemorgen Dani!! :) Lijkt me ook om gillend gek te worden!

Zo, kids zijn op school. Zoon ging goed, meisje heel veel tranen...

14. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Nou idd liep net langs onze slaapkamer en ik hoor hem door de deur heen :$ hihi

Ah sneu voor je meisje, moet echt wennen of niet? maar bij jullie zo jong al naar school? hier vanaf 4 jr vind ik echt vroeg zat haha

15. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hahaha goed dat je het opgenomen want meestal ontkennen ze dat ze snurken he :)

Ze heeft een nieuwe juf en die ziet ze niet zitten... En daar nog bij dat nieuwe juf nog in de turnzaal was en er niet was om haar op te vangen. Heb ze dan maar aan de juf van de opvang gegeven...
    Hier mogen ze vanaf 2,5 jaar gaan. Maar het ging heel goed voor de vakantie. Zal even wennen worden

16. p1982

p1982 Niet meer actief

grr oudste dochter moet gewoon 2,5 maand wachten voordat ze bij de oogarts terecht kan is niet normaal vind ik

17. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    dat is idd heel lang, hoe oud is ze?

18. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    hier is de vakantie ook gedaan
    zoonlief gaat naar het 4e leerjaar, oudste dochter naar het 2e leerjaar en de jongste naar de 2e kleuterklas
    benieuwd hoe het gegaan is vandaag

19. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    p1982: dat is erg lang voor een kind ja... Heeft de oogarts geen vrij spreekuur? Dat heeft de onze, omdat de afspraken ook snel vol staan. Dan moet je soms wel lang in de wachtzaal wachten maar ben je wel sneller geholpen..

Grr, zonet iemand iets komen ophalen wat ik verkocht had, is die op onze trap voor het huis gevallen... Is een voorlopige houten trap en 1 trede was niet meer heel goed, maar nu is hij gebroken. Had gevraagd of ze binnen wilde komen, maar dat wilde ze niet. Blijkbaar had ze haar sleutels in haar achterzak van haar broek gestoken en was ze daar vol op gevallen... Binnen dit en 6w hebben we onze definitieve trap. Zo stom dat dat dan net nu moet gebeuren ;)

20. p1982

p1982 Niet meer actief

ze wordt 2 okt 6 jaar

nee geen vrij inloop.zijn bij de opticien geweest maar de kinderarts vind dat niet betrouwbaar dus ze vind dat ze naar de oogarts moet grr

Deel Deze Pagina