Hebben jullie ook een pictobord? Onze zoon gaat ook naar speciaal onderwijs, omdat hij altijd maar in zn fantasie zit en moeilijk doordringbaar is.... Daarnaast heeft hij wel een hoog IQ, maar is sociaal emotioneel nog maar heel jong...
Hier voorlopig nog gewoon onderwijs met hulpmiddelen hij krijgt wel begeleiding op school en thuis heeft hij altijd een vast schema ik heb ooit tekeningen gemaakt hoe de dag eruit zag maar dat kent hij vanbuiten nu hier is het grootste schoolprobleem het huiswerk maken en automatiseren huiswerk maken dat wil hij echt niet, nu gaan we proberen om hem iedere keer een sticker te geven als beloning als hij zijn huiswerk wel maakt binnenkort gaan zoon en de begeleiding in de klas ook uitleggen dat hij ass heeft en wat dat inhoud de kinderen in de klas weten dat hij anders is maar weten niet wat
Spannend voor hem en jullie! Echt super dapper dat hij het uit gaat leggen in de klas! Onze zoon is nog maar 5 jaar en is eigenlijk nog nooit naar een normale basisschool geweest. HIj was drie toen ze de diagnose bij hem hebben gesteld.
wij hadden vorig schooljaar al een vermoeden en zoon is altijd al anders geweest de diagnose is pas in augustus gesteld ik heb gevraagd of ik erbij mag zijn als ze de uitleg gaan geven maar daar moesten ze nog over nadenken
Lees later bij. Ben tranen met tuiten aan't huilen: komt een vrouw bij de dokter. Pfff, zo heftig... Gelukkig is manlief even weg. Ben al lang blij dat ik nu niet hoogzwanger ben zoals de vorige keer toen ik keek. Toen heb ik hem moeten afzetten...
Bij onze zoon hadden ze al langer het vermoeden dat er wat was, maar ze konden nooit hun vinder erop leggen. Als baby kon hij pas na een jaar zitten en lopen pas toen hij twee was. Hij heeft ook al vanaf zn geboorte fysio, hij loopt al vanaf het begin op zn tenen en heeft veel lichamelijke onrust vladderen met zn handjes en heen en weer wiegen. Ook kan hij nooit stilzitten en kijkt je eigenlijk bijna nooit aan. Hij zit ook altijd maar in zn fantasiewereld en is daardoor moeilijk doordringbaar. Hij is ook heel druk, en kan niet goed met andere kindjes overweg eigenlijk speelt hij ook nooit met andere kinderen. Hij kan ook nog niet fietsen en nog meer dingen gaan hem gewoon moeilijk af... Hij krijgt nu twee keer per week begleiding thuis en krijgt medicatie. Op school gaat het heel goed zolang het maar leren is want de rest heeft hij niet zn intresse in...Hij is dan ook al ver vooruit op zn klasgenootjes... sorry voor het hele verhaal het zit me wat hoog vandaag...sorry
je mag me altijd pb sturen als je wil praten niet kunnen fietsen is herkenbaar, kan zoonlief ook niet hij steekt alles in zijn mond, kijkt ook nooit in de ogen maar altijd langs je door fladderen met handen en wiegen doet hij niet maar zegt altijd mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm aan een stuk door of roept heel luid
Hebben jullie ook een speciale fiets voor jullie zoon? Wij zitten er over na te denken om een aanhang fiets aan te schaffen zodat hij toch kan fietsen. Onze zoon steekt niet alles in zn mond maar wil wel alles aanraken, en dat harde roepen ken ik ook! Hij kan ook niet zachtjes doen hij is elke morgen om vijf uur wakker en praat dan rustig zo luid dat iedereen wakker wordt.... Vind het wel fijn om met je te praten bedankt daarvoor!!!!
graag gedaan hoor hier voorlopig nog geen driewieler zoon zit altijd bij ons in de bakfiets naar de toekomst toe willen we wel een driewieler aanschaffen voor hem
Wij zitten er ook aan te denken om hem in de toekomst een driewieler te doen. Maar we willen eerst kijken of hij de aanhangfiets wat vind. En hopen dat hij daardoor een beetje de feeling krijgt van het het fietsen...
Goeiemorgen dames. He, laten we er alsjeblieft geen reltopic van maken hier he Het is hier altijd zo gezellig, dadelijk worden we nog gesloten Ff on-topic, Zuurtje en charliebradbury, lijkt me ook best zwaar, met jullie zoontjes. En dan voornamelijk de harde buitenwereld he. Fijn dat jullie elkaar hier hebben gevonden, zodat jullie ervaringen uit kunnen wisselen... sterkte allebei.. @Nijntje, ik vond dat echt geen leuke film. Veel te veel op S*X gebaseerd. Ik vond het boek eigenlijk veel mooier en meer ontroerend. Al heb ik er dus wel mee moeten janken hoor maar ja, dat doe ik tegenwoordig bij bijna alles Dat is wel fijn , als mijn vriend avonddienst heeft, kan ik ongegeneerd brullen bij een zielige film of serie ( kinderziekenhuis en dat soort dingen, poeh ben af en toe echt een emotioneel wrak). @wwjk, ik moet zometeen naar de huisarts, bah met een beetje gênant probleempje. Ik heb ( en sorry voor dit op de vroege ochtend) een dikke, pijnlijke bult op mijn schaamlip. Ik weet nooit zo goed hoe ik dat moet brengen bij de huisarts. Gewoon zoals ik het hier schrijf, lijkt me, maar toch schaam ik me dan. Gelukkig heb ik de afspraak al gemaakt, dus kan ik niet terug... Maar ja, hij zal het wel vaker zien he. Ik ga me even douchen, fijne dag iedereen Pluisje
Pluisje: Zou je ex eindelijk inzicht krijgen op de hele zaak? Ik hoop het voor je, en zeker met de feestdagen in aantocht. Die wil je toch in alle gezelligheid met elkaar kunnen vieren. Mijn schoonmoeder had precies hetzelfde genante probleem paar weken geleden. Ha was totaal in paniek, naar gyn doorgestuurd maar die bleef heel rustig. Bij haar gaat het om een cyste, kon geen kwaad volgens de gyn. Maar niet fijn om zon dingen voor te leggen aan de dokter he De pikantere scènes heb ik niet zo gevolgd gisteren, was ondertussen ook aant strijken Maar gewoon het hele verhaal, dat je zo jong moet gaan, je kind moet achterlaten en een massa aan herinneringen voor haar maakt omdat je wil dat ze je nog herinnert omdat ze nog zo jong is. De boek heb ik nog niet gelezen ervan, maar eens op zoek naar gaan in de bieb. Marnat: Oh zo leuk, kerstmarkt. Heeft iemand een idee eigenlijk of dat al voor onze kindjes iets zou zijn? Wij gingen vroeger met onze ouders elk jaar naar Aken, papa moest dan zijn glühweintje hebben En wij met van die heerlijke reibekuchen, hmmmm! Persoonlijk vind ik Trier de mooiste kerstmarkt hebben, maar heb er nog niet veel gezien: Aken, Trier en Keulen. Keulen vond ik eigenlijk wat tegenvallen. Oberhausen is mijn moeder ook al geweest, die vond het daar idd ook vrij druk. Luxemburg zou ook mooi zijn. Manlief is helaas geen kei in schrijven, dus het van zich afschrijven is bij hem geen optie. Gisteren ging het gelukkig weer beter. Fijn in het zwembad geploeterd, daar kan hij ons meisje ook weer even op de arm nemen als ze volledig onder water zitten met de schouders. Dus hij heeft wel genoten En wij natuurlijk ook. Jammer dat het water zo koud was, want anders waren we wat langer gebleven. Hij kan/mag niet meer echt zwemmen, toch zeker geen schoolslag, wel rugslag. Maar gewoon het gewichtloos zijn in het water vindt hij af en toe wel fijn. Zuurtje: Tramadol is zware boel Manlief werd hier in het begin high van. Zweten, draaierig en het hielp hem idd ook niet veel. Ja even, maar niet 6 uur zoals voorgeschreven op de bijsluiter. En zelfs icm de pcm na de laatste operatie hielp het niet om de pijn volledig weg te houden. Daar hielp alleen morfine tegen, maar dat kreeg/krijgt hij niet voorgeschreven. Beterschap! Vind het wel top van je zoon dat hij het zelf aan de klas wil uitleggen. en Charliebradbury: Zo jammer dat je zoontje niet kan genieten van de Sint en de drukte die het meebrengt. Fijn dat jullie je ei bij elkaar kwijt kunnen. Hier is de werkweek weer begonnen. Vanavond oudercontact bij zoonlief op school. Ga me een aantal dingen opschrijven, wil wel wat duidelijkheid over een paar dingen. Beetje transparantie van de school naar de ouders toe is wel op zijn plaats vind ik. En ook het feit dat zoonlief in een graadklas zit (2de en 3de kleuterklas zitten halftijds samen), geïnteresseerd is in werkjes van de 3de kleuterklas maar hij mag ze niet maken van de juf. Dan begint hij dat thuis na te tekenen, dan kan hij toch een werkje maken. Is het nou zoveel moeite om hem in de klas dan ook zo'n werkje te geven? (waren dingen met elkaar verbinden, bijv. kip naar ei, maar dan iets moeilijker).
Kleine is nu pas wakker. We gaan zo boodschappen doen en dan dalijk huisje schoonmaken. Donderdag met scooter weg dus oma past op de kleine
nijntje: ze kunnen toch echt wel een taakje geven vind ik sommige kindjes zijn nou eenmaal leergierig en voor op anderen tramadol: echt wel dat je er high van wordt ik kan dan nog wel helder denken maar reactie en bewegen is moeilijker zaterdag onder de scanner geweest, halfweg deze week even contact opnemen met mijn ha vandaag eerst maar eens horen wat de gyn te zeggen heeft had naar de praktijk gebeld omdat ik nu ongi ben en ik niet wist of ik nu de afspraak moest annuleren of niet (ik ga omdat ik lang ongi ben en tussentijds ook verlies heb) de vrouw aan de balie raadde me toch aan om te gaan zodat de gyn zelf kan beslissen wat nu te doen straks nog maar even opfrissen en zorgen dat alles daar beneden netjes is voor ik vertrek veiligheidshalve alleen een bandje indoen want anders zou het wel eens lastig kunnen worden mocht hij een echo willen maken (ieuw het idee alleen al)
pluisje ik had nog niet op jou gereageerd: fijn dat je ex inziet dat hij toch beter eens met jou kan spreken het wordt hem misschien toch wat zwaar alle dagen zijn dochter in huis te hebben met bijbehorende puberstreken mamachantal hoe is het met jou en de kindjes gaat het een beetje
marnat leuk een kerstmarkt deden we vroeger altijd met school en dan gingen we naar aken vond er op het laatst niets meer aan altijd naar hetzelfde en dan de enigste die duits sprak en alles moest vragen voor de anderen
Ja wij vinden ook dat ze hem dat werkje dan toch kunnen geven. Maar op de infoavond begin van het schooljaar kregen we te horen dat als we dachten dat ons kind een klas hoger kon, dat dat niet zomaar ging. Hoogbegaafdheid is een rage Dus waarschijnlijk in het kader daarvan krijgt hij het niet. Ik beweer niet dat hij hoogbegaafd is maar hij is enorm bezig met tekenen, leren schrijven, letters leren... Maar daarnaast speelt hij ook enorm graag en is hij gewoon een drukke kleuter En 't is ook allemaal veel moeite. Het kindje met de hersentumor krijgt onderwijs aan huis en daar draait het volgens ons en nog meer ouders alleen nog maar om. Maar er zijn nog meer dan 40 kleuters die aandacht vragen. Als hij op maandag en woensdag thuiskomt is hij zo enthousiast. Dan zit zijn klasje apart met een andere juf, nog een hele jonge juf, maar daar leren ze echt veel bij. En hij heeft die juf ook graag. Als ze flink gewerkt hebben, krijgen ze een stempeltje op hun handje. En fier dat hij dan is. Op de andere 3 dagen komt hij thuis met een grote mond... Klaagt van veel lawaai in de klas en de juf schreeuwt regelmatig Dan is er ook nog een andere juf, maar wie dat is is ons compleet onduidelijk. Ze hebben een website van de school, vorige week zijn daar de eerste foto's op gekomen. Van 2 en 15 september... De eerste kleuterklas kijkt tegenwoordig al van in de voormiddag tv, waar het vorig jaar af en toe alleen in de namiddag was. Wij keken in onze tijd alleen voor een vakantie naar een film. Ofwel als het in het thema van de les was. Maar niet Brum ed. Denk wel dat ze niet gewoon zijn om kritiek te krijgen, iedereen knikt altijd maar mooi. Maar kan hier niet meer tegen. Denk dat we niet toe gaan komen met onze 10 minuten (Sorry voor het verhaal, zit me wat hoog ) Hopelijk valt de scan wat mee. En succes bij de gyn! Hopelijk snel wat duidelijkheid. marnat: Oh ja, nog vergeten. De kine helpt goed voor mijn nek. Heb nu vorige week minder achter pc gezeten op het werk, meisje wilde zelf trap op en af thuis waardoor ze minder gepakt moest worden. Dat scheelt ook allemaal. In bed heb ik wel nog regelmatig last. Donderdag weer opnieuw een afspraak. In het weekend meisje naar het grote bed, scheelt weer een hoop getil. Vannacht ook huilen: pipi doen! Ja, dan is het uit bed, op het potje, op de commode om luier weer aan te doen en terug in bed. Waar het dan nog gewoon uit bed, luier in bed aan en geen getil. En misschien dat manlief haar dan ook in bed krijgt gelegd waardoor ik eens een avondje weg kan?