Wat wil je kwijt (WWJK) (#2)

Discussie in 'De lounge' gestart door BLiS, 2 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Annabel: ah wat een scheetje, je meisje :) Fijn dat de neusspray zijn werk al doet.

MamaChantal: voorzichtig he meid. Slaap maar lekker.

Marnat: wat zouden we toch zonder jou moeten doen :)

Nijntje: Goed rusten he. Hoop dat het snel 4 weken verder is want zo in onzekerheid zitten is ook niet leuk. We duimen!

Hier een eigenwijze peuter... Wil ze al dagen slecht avondeten, vanavond weer. Zoon vrij snel bord leeg, ijsje oo en komt op mijn schoot zitten. Zeg voor de grap dat hij zijn zusje eten mag geven: juffrouw begint te eten... Kindjes! :D

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Weet niet of de link gelukt is, zit op mobiel.

3. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Nijntje hahaha... nou jou zoon weet nu wat hij elke avond kan doen.. hahaha

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja en fier dat hij was! :) En ons meisje maar lachen, ze had plezier... ;) :)

5. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    dat we vandaag een heerlijke dag in burger's zoo hebben gehad. Ik was een beetje bang dat Fien panisch zou worden van al die dieren, maar we liepen naar binnen, ze zag de pinguins en moest uit de buggy.. ze is er ook niet meer in gaan zitten!

ze heeft echt van 11 tot 3 rondgelopen, met een vingertje wijzend vooruit, vooral de leeuwen en de flamingo's vond ze prachtig.

Eef barstte in tranen uit toen we naar huis gingen, ze wilde gewoon niet weg.

en het zonnetje! echt perfect!

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Moontje: Hoe fijn! Die gaan goed slapen vannacht! :)

7. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Wat leuk moontje!!
    Dieren zijn echt fantastisch. Ik zat laatst mrt Fem via de tablet naar leeuwen en hyena's te kijken. Zat ze ook met dat vingertje te wijzen.. echt prachtig:)

8. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    T was ook wel een perfecte dag voor de dierentuin! Super dat je meiden het zo leuk vonden moontje!

9. minon

minon Niet meer actief

#2649 minon, 26 feb 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 feb 2014
    Aaargh weer alles weg stomme telefoon haha.
    Zal proberen het zo duidelijk mogelijk uit te leggen. Kan er inmiddels wel een boek mee bullen hoe het precies zit maar dat wordt veel te ingewikkeld. Door een fout in de placenta heb ik in de vorige zwangerschap 437ml bloed van onze dochter gekregen. Onze dochter heeft als bloedgroep A positief en is daardoor ook rhesus positief. Mijn man is ook A positief maar ik ben A negatief en daardoor rhesus negetief. Doordat mn man positief is krijgen wij altijd een kind met als bloedgroep A positief. (Soort van - en + = +)
    Mijn bloed ziet de bloedgroep A positief als vijandig. Net als dat je waterpokken of griep krijgt. Je witte bloedcellen zien dat die virus cellen er niet horen en gaat er antistoffen tegen aanmaken. Die antistoffen pakken het virus aan en zorgen dat je beter wordt. Zo heeft mijn lichaam dus toen ik het bloed van onze dochter bij me kreeg antistoffen aangemaakt tegen A positieve bloedgroep. Die antistoffen van griep, waterpokken mazelen etc komen via de navelstreng bij de ongeboren baby om het zo te beschermen tegen ziektes in de buik en de eerste maanden na de geboorte. Daarna gaat het kindje verder om zn eigen afweersysteem op te bouwen. Nu komen dus die rhesus antistoffen vroeg of laat dus bij de baby. Die antistoffen zien die positieve bloedgroep en denken heeeey dat hoort hier niet. Opruimen die handel. En gaan dus de rode bloedcellen van de baby afbreken. De rode bloedcellen zorgen ook voor zuurstoftransport door het lichaam dus eerst ontstaat er bloedarmoede en later dus zuurstoftekort in organen en hersenen wat een gehandicapt kindje tot gevolg kan hebben of zelfs een doodgeboren kindje als ze niet ingrijpen. Ingrijpen kan en doen ze als volgt: ze kruisen mijn bloed met donorbloed waardoor dat donorbloed resistent wordt tegen de rhesusantistoffen. Ik wordt dan opgenomen in het Lumc en krijg een ruggenprik. Ze prikken dan dwars door mijn buik heen een bloedvat in de navelstreng aan en gaan zo de baby'tjes bloedtransfusie geven om de bloedarmoede tegen te gaan. Je kan je voorstellen dat daar wel een aantal risico's aan zitten. Zeker bij een tweeling want dan moeten ze dus twee keer prikken.

Op deze site staat ook uitgelegd hoe die transfusies werken.

https://www.lumc.nl/home/0001/12556/19997/805210108052715

Hier wat rhesus is. Ik heb ook een spuit gekregen in mn eerste zwangerschap maar een spuit is voldoende voor 20ml bloed van de baby. Ruim voldoende voor een normale bevalling. Doordat ik zoveel bloed van onze dochter kreeg door die fout in de olacenta had deze spuit dus geen enkel nut en heeft mijn lichaam dus heeel veel antistoffen aangemaakt. Het is ook nog van belang hoeveel je er hebt namelijk. Hoe minder antistoffen hoe minder de bloedafbraak bij het ongeboren kind is. Hoe meer hoe erger. Helaas heb ik er dus veel en is het dus super spannend hoe het allemaal gaat verlopen. Alles hangt ervan af wanneer de antistoffen bij het kindje gaan komen en hoe snel het dan bloed gaat afbreken. Hoop dat je het een beetje duidelijk hebt haha.
    De rhesusfactor | Sanquin Bloedvoorziening

Daarom wil ik zo graag die waarde weten. Als ie gelijk is aan na de bevalling van dochter betekend dat dat de rhesus nog niet bij de kindjes is. De kans dat dat dan pas later in de zwangerschap gaat gebeuren is dan heel aannemelijk. En hoe langer het duurt hoe beter het is natuurlijk.
    Als de waarde wel gestegen is is de rhesus dus al bij de kindjes. Dan betekend het dus vaak naar Leiden voor die transfusies en vanaf 28 weken bij ieder punt van een transfusie de afweging: transfusie geven of is halen en in de couveuse beter met minder risico.
    Ow en sorry voor de spelfouten. Heb mn bril niet op en zit op mn telefoon :)

10. minon

minon Niet meer actief

Ow en ga niet naar die uitzendingen kijken denk ik. Onze dochter heeft er een aantal weken gelegen doordat ze dus nog maar 65ml bloed over had en een hb van 1,8. Niks aan over gehouden terwijl ze eerst zeiden van zo weinig bloed ze moet hersenschade hebben. Vind het dus heel emotioneel om te kijken zeker nu ik weer zwanger ben. Als die rhesus doorzet en ze heel vroeg geboren worden liggen ze daar weer in Utrecht dus is voor mij heel dubbel.

11. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Wow nijntje, heftig zeg, en ook eng!

12. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Weltrusten dames... zo nu staan mijn berichten op 6666 :D

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Heel heftig nijntje. Maar als ik het dan goed snap is een tweede zwangerschap meer risicovol dan een eerste ivm de antistoffen?

Da: Dat heb je goed gedaan :D

Slaap wel iedereen!

14. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.259
    113
    Vrouw
    Wenen
    Hahaha :D:D:D

15. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.571
    3.069
    113
    Wow nijn..

16. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Nijntje: Is nogal heftig ja, ik hoop dat de rhesus zo lang mogelijk weg blijft bij je kindjes!

Moontje: Klinkt als echt een heerlijke dag!

DA en Annabel: hoe is het met jullie zieke meisjes?

17. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Moontje@ Fijn dat de kids het erg leuk hebben gehad en idd mooie weer er bij.

Nijntje1990@ Heftig meis maar bedankt voor de uitleg , was benieuwt wat het was/is.
    Ik ga keihard hopen en duimen dat het niet bij de kindjes komt.
    En je natuurlijk een voldragen zwangerschap krijgt.
    Snap erg goed dat je niet gaat kijken , ik ga wel kijken manlief neemt het op .
    Is het te heftig kijk ik ook niet meer denk ik.

Dikke knuffel voor jullie en de tweeling .

Nijntje1984@ een tweede zwangerschap is vaak risico vol als de eerste niet gegaan is zo als het behoort .
    Bv die van mijn moeder 42 jaar geleden ik zat in de buik dus hihi.
    Ze had hoge bloeddruk vergiftiging , ik ben bij de dood weg getrokken + stuipjes en epeleptie [ weet even niet zo gauw hoe te schrijven]
    Ben dan ook drie week te vroeg geboren heb ook in couveuse gelegen overal en nergens geweest.
    Kan er ook wel een boek over pennen staat ook in mijn geboorte boek trouwens .
    Ben dus ook een penatuur kindje , toen was dat erg vroeg te noemen.
    Nu is 24 week enz erg kort.

Mijn zusje had eigenlijk niet mogen komen , ze is na tien jaar er toch en in goed gezondheid.

Zo aan het werken een half dagje en dan beetje aan rommelen thuis.
    En vanavond boodschappen doen.

Hoe gaat het met de kindjes darkangel en anabel ?

Fijne dag meiden

18. minon

minon Niet meer actief

Klopt iedere zwangerschap maak je meer antistoffen aan. Vroeger toen ze dit niet wisten was eerste kindje gezond, tweede kindje zag geel, de derde was gehandicapt en daarna overleden alle kindjes in de buik. Ben ook nog eens een medisch interessant geval want wat er met dochter is gebeurd die mega hoeveelheid bloed en dus aanmaak van antistoffen dat is ooit een keer eerder gebeurd in Nederland en die vrouw heeft geen kindjes meer gehad. Voordeel: ze willen ervan leren dus sta strak onder controle. Nadeel: ze weten zelf ook niet wat ze kunnen verwachten met deze hoeveelheden en dan ook nog eens een tweeling.
    Je snapt dus wel dat we eigenlijk hadden willen wachten tot dochter vier was of helemaal geen kinderen meer (waren we nog niet over uit) als dochter op school had gezeten was makkelijker geweest zodat ik meer rust kan nemen en handen vrij voor afspraken overdag in zkh maar helaas haha. Maar genoeg over mij

Da: nu moet je heeeeel veel kletsen voor de 7777 haha
    Hoe is met je dochtertje? En met de jouwe anabel?

Penf: hoe is het me jou?

19. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi!

Hoe is het met de zieken? Hopelijk opgeknapt?

hahaha tante Marnat :p Heerlijk!

Mamachantal ah lief heerlijk lekker naar de dierentuin!

nijn wat een verhaal pfff beetje angstig ook..

wwjk: ik ben een zeikerd!!! :) Ghehehe
    Vriendin van mij heeft kids in de zelfde leeftijd. Wij 2 jongens (5&3) zij jongen en een meid (5 &3) nu hadden we al een paar weken vast staan dat we vandaag dag we zouden gaan. Leuk maar waarheen.. nou ja omdat het zo slecht weer werd vandaag toch maar naar ballorig.
    ik kids er optijd in drukke dag optijd weg dacht ik appt ze M ligt er net in het was na 21:00!! ze wou pas 11.00 afspreken.. ja en ik dus niet.. dus heb gezegd dat ik anders wel vast naar ballorig ga dat zij maar later moet komen.. vond ze ook niet leuk en volgens haar reageerde ik geriiriteerd en ik moest uitleggen wat zij fout deed. nou deed ze niks fout maar ik dacht er blijkbaar anders over dan zij. liggen schijnbaar toch niet op 1 lijn..

Nu zei ze zullen we dan 9:30 doen. zeg ik als dat niet te vroeg voor jou is? zegt ze is het niet te laat voor jou? nou kan nog net :p
    kijk ik net op de site die bij ons is om 9:00 open maar waar we gaan in Hattem is ie inde schoolvakanties pas om 10:00 open!!! :)
    dus heb haar maar geappt.. maar ze reageert niet.. btw is het vet mooi droog weer dan ga ik liever naar iets buiten maar goed.. * zucht* hoop dat het als nog een leuke dag gaat worden.

onze jongens kunnen niet wachten en hebben er zin in!
    Fijne dag allemaal!

oh en wat zou ik graag een dagje alleen iets doen zonder de kids.. eens kijken of mn mam morgen kan oppassen manlief moet nu 4 of 5 dgn achter elkaar werken..

20. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Dani@ Hoe ging je uitstrijkje?
    Lach maar tante zijn is leuk maar zwaar beroep hoor met zo veel kindjes hihi.

Als ze niet meer reageert was ik alleen met kids weg gegaan.
    Had je nog wat aan de site s die ik gaf?

Nu mijn koffie op en wat water dan op na werk.

Deel Deze Pagina