ik voel me een beetje schuldig tegen over marnat nu, maar ik moet heel even mn hersenspinsel kwijt. we zijn nu, ongeveer 5 weken zwanger van ons 2e kleintje. helemaal blij, als mn vriend thuis komt over 1.5 week gaan we het onze familie en vrienden vertellen. maar ik zie er zo tegen op. mijn ouders gaan ons voor gek verklaren. dat weet ik zeker. zeker mn moeder. die had namelijk zelf heel graag nog meer kindjes gewild, en ook kort op elkaar. ik baal echt als een stekker dat ik daarom in de stress zit en mn oma.. die gaat me gewoon, recht in mn gezicht zeggen dat het onwijs dom is dat we nog een baby krijgen. bah. ik voel me even rot. ik hoop dat het meevalt, maar ik denk van niet #klaagmodus uit marnat.. wat vreselijk moeilijk. ik heb ook stukjes van je eigen topic gelezen.. dikke knuffel! ook voor je man! MamaChantal, heeft hij nog aan de borst gedronken? echt super dat hij al zo veel uit een flesje gedronken heeft! ik ben trots op jullie!
annabel, misschien valt het achteraf toch mee wij waren ook doodsbang voor de reacties van mn vader en schoonmoeder. achteraf gezien viel het wel mee. al hebben we van andere mensen wel bepaalde opmerkingen gekregen..
ik lees nu net dat mamachantal bevallen is Van harte gefeliciteerd! Ik heb niet alles teruggelezen (sorry ) oke, wwjk....vanmiddag kon ik er ECHT niet om lachen, nu gelukkig wel... Dochter van net 4 moest naar de kinderoogarts om te zien of ze een lui oog had (niet) en of ze minder ziet (ook niet gelukkig). Zit ze voor de eerste test, ging allemaal goed, en toen moest ze gedruppeld worden in haar oogjes. dus bij mij op schoot....En toen rook ik het dus ik vraag: heb je een vieze broek? Ja, knikte ze.....op zich niet erg, maar ze is al lang zindelijk, dus uiteraard niks, noppes, nada bij me gauw gedruppeld, moest een half uur wachten, dus ik snel met haar naar het invalidetoilet....man, man, man...had ze een spuitluier, maar dan dus zonder luier..... heb haar zo goed en zo kwaad als maar kon schoongemaakt, ook de binnenkant van haar broek, onderbroekje weggegooid, maar, ja, het liep gewoon langs haar benen, haar sokken in....Je wilt niet weten hoeveel papieren handdoekjes en wc papier ik gebruikt heb En je kunt niet weg, want ze doen die onderzoeken.....Gelukkig ging het kijken de 2e keer goed en snel en moesten we nog even nog een keer naar de andere oogarts, wat ook best vlug ging.... Ik was blij toen ik weer thuis was en ik haar onder de douche kon zetten
Annabel: Wij hadden ook een grote kans op verminderde vruchtbaarheid. Mijn ouders hadden heel veel problemen om zwanger te worden en dit werd enkel op meisjes overgedragen. Van zoonlief in de eerste ronde zwanger, bij dochter in de tweede ronde. Wij helemaal overdonderd, want wij hadden hier helemaal niet op gerekend. Gingen er van uit dat het maanden, jaren ging duren. Maar mijn ouders waren dolenthousiast en bij voor ons dat we van hun ellende gespaard bleven. Niet teveel op voorhand in de stress zitten. Dit is jullie keuze, jullie gezinnetje. Hoe voel je je? Niet misselijk ofzo? Hier is het aan't donderen brr, vind het zo eng
Annabel274, Waarom zouden ze zo reageren? Het is toch hartstikke leuk dat jullie weer in verwachting zijn? Waarom zou zoiets dom zijn?
Vroeg ik me ook af, het is jullie 2e kindje.... Als je er nu 10 zou hebben zou ik de reactie misschien nog begrijpen, al vind ik het dan nog steeds jullie keuze, maar bij de 2e??
@ Marnat, Een dikke knuffel voor jou. Ik ken je topic niet. Als ik hem mag lezen, waar hij het topic?
mamabri: Poeh, dat is een hele klus als je niets reserve bij hebt... Arme meid... Kan geloven dat je blij was dat je daar weg kon
oh hou op, we moesten een half uur wachten en zaten nog geen 3 min in de wachtkamer......Ik denk dat ze angstig was en daarom een ongelukje heeft gehad, want eigenlijk heeft ze dit nooit. Al heel lang niet meer. Vond het heel sneu, want ze zei: mama, ik kan toch niet in mijn blote billen naar de dokter? Dus ik: nee, mama maakt het zo goed mogelijk schoon en droog (was een coduroybroekje, dus aan de buitenkant zag je nauwelijks dat het nat was) en er hing wel iets een luchtje om haar heen, maar ook niet extreem....meer omdat ik het wist volgens mij Maar wat een ellende zeg.....
Vandaag naar het graf geweest (vanwege uitgerekende dag) en er was iets weg. Dat is dus of gejat, of weggegooid door de mensen die daar werken (maar dat kan ik me niet voorstellen, want het was niet iets wat met de tijd vergaat). Bahbahbah hoe kun je het in je hoofd halen :x
Anabel: misschien zijn ze juist blij voor je omdat ze zelf weten dst het ook anders kan? Mamabri: jeetje nee op dat moment kan je niet lachen nee. Wat een drama haha. Dan denk je ook dat iedereen het ziet en ruikt. Micchan: wat onbeschoft weer zeg. Knuffel! Wwjk: ik zal zooooo blij zijn als deze week om is. Wat een gestress zeg het is gewoon veel te vroeg mooi weer whaha. Soms denk ik wat een zaligheid beide in loondienst werken. Maar aan de andere kant als ik kijk wat we in de afgelopen jaren hebben opgebouwd ben ik stiekem ook best trots dat we het toch maar geflikt hebben ondanks alle negatieve reacties van iedereen. Tot aan de banken toe waar we geen cent loskregen. Het heeft jaren van op een houtje bijten gekost en soms nog maar we zitten inmiddels in de stijgende lijn! Zo dat moest er ff uit ik ga tukken dames. Teveel gedaan vandaag. Morgen maar rust houden op mn bureaustoel op het werk.
Oh, verschrikkelijk vind ik zoiets....:x Bah! kan er zo kwaad om worden! Een hele dikke knuffel voor jou, ik vond de uitgerekende datum een ontzettend moeilijke dag! Sterkte meid!
@ Micchan, nou zeg!! Ik hoop dat jullie toch (naar omstandigheden) een mooie dag hebben gehad. Sterkte! x
micchan : ohh dat is onbeschoft! zoiets doe je toch niet gaat het een beetje met jullie? mamabri : vond ze het zo spannend dat ze een ongelukje had?
ach mamabri..wat sneu voor je dochter! en voor jou natuurlijk ook. Gelukkig is er met haar ogen niks mis. was ze zenuwachtig? of gewoon ineens buikpijn? @all mijn ouders zijn apart. als er iets niet in hun straatje past, zullen ze nooit hun best doen om het te 'verbouwen' zodat het wel past. mijn oma Idemdito. mijn vader kan ik wel een hoop uitleggen, zodat hij het wat beter begrijpt. maar accepteren is heel moeilijk wij zijn vrij jong (bijna 21 en 22). Fem is nog jong en ik heb geen werk. we komen makkelijk rond en zijn niet van hun afhankelijk. maar vooral mijn moeder probeert behoorlijk veel invloed te hebben binnen ons gezin. ze vond het bijvoorbeeld niet nodig dat ik een inleiding wilde met 38+2 wk omdat ik mn meisje al vanaf 26 weken niet meer had voelen bewegen. GEK werd ik, van elk uur dat ik haar niet voelde. daarna de borstvoeding. dat kon niet goed gaan.. bla bla. en zo nog 100.000 andere dingen, die ik jullie ga besparen, want anders blijven jullie lezen. Maar ik weet dus zeker dat er van mijn kant van de familie weinig positieve reacties gaan komen, en dat maakt me verdrietig. zeker omdat ze Fem heel lief vinden, en alles coor haar over hebben. ik hoop dat mn schoonfamilie wel leuk gaat reageren. Wij zijn iig heel blij, en ik hoop dat we dat ook uitstralen! ik voel me prima, ben alleen heeeeeeeeel moe, en heb ongelofelijk veel last van het litteken van de ks, en mn baarmoeder.. niet misselijk oid. nu ga ik maar even slapen. Fem viel vlak voor ze naar bed ging 2 tanden door haar lip. ben benieuwd of ze daar vannacht last van gaat krijgen
ik denk achteraf dat ze het best spannend vond, eigenlijk. Al heb ik daar zelf eigenlijk totaal niet bij stil gestaan.... Ze was ook wel gewoon vrolijk en kwam in de wachtkamer ook niet nerveus of bang over, maar bij de dokter was ze wel heel verlegen en erg rustig (wat niks voor haar is) Maar toen we het zh in liepen, zei ze ook uit het niets: mama, hier is L* geboren he? (ze is toen niet in het zh op bezoek geweest) volgens haar had ze allemaal tekeningen voor L* gemaakt en heeft ze mij die toen gebracht, dat is niet zo, maar zij was er heel stellig over...Ik weet niet of dat nog mee speelt. Ik heb haar verteld dat zij er is geboren en haar broertje en ja, ook L*
Dankjulliewel. Kan er gewoon echt niet bij met m'n hoofd hoe je zoiets kunt verzinnen.. :x Gaat verder wel okay hoor haha. Als jullie zin hebben om te janken, alsjeblieft! Because we love you - YouTube
Micchan: Die sporen niet hoe kun je zo iets verzinnen. Knuf Shampool: Het topic staat in de mmm clubs en in mijn statistieken. Anabel: Meis waarom schuldig voelen tegen over mij? Jij kan het niet helpen en wat moeten de andere meiden dan . Geniet van je gezin en laat dit los en maak je niet te druk over je moeder enz. Wondertje is nu nummer 1. Ik red me wel , vind het wel lief van je maar hoeft niet hoor. Hier net uit nieuwsgierigheid op de weegschaal en die lachte behoorlijk. Van 67.7 na 66,6 kan niet mooier , zou dat ook kunnen door de plas tabletten? Manlief is ook afgevallen we gaan weer de goed kant op. We hebben wel patat en lekkers gehad dit weekend door verjaardag.
Marnat: Kan wel hoor, door die plaspilletjes. Dan hield je misschien veel vocht vast. Dat ben je weer lekker kwijt Ik kan mij 's avonds nu bedwingen om geen chips te eten. Was een dikke kilo bijgekomen na 2w 100g afgevallen te zijn. Maar die extra kilo is er nu wel weer af. Nu zitten we op 62,8. We gaan voor minder dan 60! Probeer op m'n werk ook wat meer rond te lopen nu. Doe baliewerk, dus hele dag zitten. Onweer viel hier mee, gelukkig! Hopelijk nog 1 nachtje tot manlief thuis is. Een avondje alleen kan ik van genieten, maar nu mis ik hem toch...