Wat wil je kwijt (WWJK) (#3)

Discussie in 'De lounge' gestart door BLiS, 10 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Niet leuk... :( Hopelijk kan je snel terecht want tandpijn vind ik een van de ambetantste pijnen die er zijn...

Elsie: Spannend!! Veel succes!

Eppo: Dat is raar dat de prijzen dan toch stijgen. Niet leuk voor jullie...

Imensa: Oei...

DA: Hoe is het met jou meid? Valt de misselijkheid wat mee? Denk veel aan je, hoop dat alles ok is.

MamaChantal: Dokter kunnen bereiken?

2. minon

minon Niet meer actief

Imensa: klinkt niet bepaald gezellig....

Fiedel: sterkte bij de tandarts

Nijntje: inktvisjes of earlybirds heten ze in Nederland staan ook op mijn lijstje maar helaas even andere prioriteiten.
    Ik wil jullie garage haha. Een beetle kwijl kwijl. Helaas passen er geen drie kindjes in haha. De up vind ik ook zo leuk. Wij rijden nu Golf VI in de rijschool. Wordt eind dit jaar ingeruild. Ik zou em eigenlijk gaan rijden maar passen geen drie stoeltjes op de achterbank. Dus mijn seat ibiza gaat eruit en de Golf verkopen we. Gaan dan een Touran uit Duitsland halen voor mij en in de rijschool over op een Audi a3 limousine. Heb namelijk veel ruimte nodig in de kofferbak om met linnengoed naar de boot te gaan, kinderwagen etc. En betalen nu bijtelling voor de golf zodat we er prive ook mee mogen rijden. Dat hoeft dan ook niet meer. Die ruil van Golf naar Audi moeten we nog ff bekijken. Hebben nu twee bedrijven en de tweede groeit hard dus staan waarschijnlijk rond eind volgend jaar op het punt om met de rijschool te stoppen of drastisch minder lesgeven. Dan is een nieuwe auto voor een jaar misschien niet rendabel tegenover leasen ofzo. Moeten we nog bekijken.

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik was voor een beetle gaan kijken na de Golf. Toen waren er nog geen kinderen, maar manlief is 1.93m dus als hij achter het stuur ging zitten kon er op de achterbank niemand meer zitten. Niet echt geschikt als gezinswagen, helaas...
    Wij hebben ook gedacht om een Golf Variant uit Duitsland laten over te komen, maar toen we voor een nieuwe wagen gingen kregen we veel premies. En dan was deze optie niet meer zo interessant en hebben we voor de Volvo V50 gekozen, omdat die qua ruimte nog net iets groter was.
    Passen in de Golf VI geen 3 stoeltjes? Audi A3 is altijd mijn droomwagen geweest... Maar helaas... ;)
    Super dat het zo goed draait bij jullie! Het tweede bedrijf zijn de boten? Dat lijkt me heel leuk om te doen, altijd wat vakantiegevoel ;)

4. minon

minon Niet meer actief

Er passen wel drie stoeltjes op de achterbank van de golf maar niet twee maxicosi's (met zn familyfix eronder) en dan zn groep twee stoel in het midden. Die groep twee stoel is te breed. Dochter zit nu nog in groep 1 stoeltje maar duurt niet lang meer qua lengte dan moet ze een andere. Touran heeft echt drie stoelen op de achterbank dus dat past wel. Tweede bedrijf inderdaad de boten :) Zijn twee jaar geleden begonnen met 1 boot en veel krom gelegen ervoor. Vorig jaar ging goed en dit jaar echt super. Hebben nu twee boten waar je echt mee op vakantie kunt en twee sloepen in de verhuur. Helaas zijn overige die drie boten niet van ons nog die hebben we in de onderverhuur waarvoor we percentage aan de eigenaar afdragen. Moeten nu al regelmatig nee zeggen terwijl het echte hoogseizoen nog moet beginnen. Dus willen eigenlijk eind van de winter zo rond februari er 1 of 2 bijkopen voor de vakanties en een sloep erbij. Dan word het toch wel druk om ook les te geven. Dat zouden we dan naar beneden schroeven naar de avonden en twee of drie dagen doordeweeks. Maar helaas wil de bank niet mee dus zijn nu aan zoeken naar andere opties. De eerste boot wilde de bank ook niet dat hebben we toen anders opgelost. Nu zien ze dat we goed draaien alles netjes betalen etc willen ze nog steeds niet. Rot crisis. Zonder geld kun je ook niet groeien en als je eerst moet wachten tot alles afbetaald is en gespaard hebt ben je 5 jaar verder en ben je te laat. Nee verkopen moet je niet doen in bedrijf. Stilstand is achteruitgang zeggen ze wel eens. En ons hart ligt ook bij de boten. Veel meer blije mensen en enthousiast en leuke verhalen enzo. Varen is gewoon leuk en ontspannen. Dankbaarder werk als rijschool waar je tegenwoordig op moet knokken tegen beunhazen die voor 30 euro per uur lessen. Man heeft ook gevaren voor zn beroep door Europa. Dus al het onderhoud kan hij zelf. En boten is dan gelijk ons pensioen. Is net als huizen blijft geld waard en moeten toch ook nadenken voor wat over 35 jaar. Anders hebben we niks.

5. minon

minon Niet meer actief

Aaargh elke dag komt er rond 12:30 een ijscoman langs met eigengemaakt schepijs. IJmanneke staat erop en ze komen uit België. En iedere dag zit ik dan net aan mn broodje en denk oooeeeehh lekker. Haha. Maar we gaan het niet doen heb ik mezelf voorgenomen en dat lukt nu al 27 weken :p maar wordt wel steeds moeilijker.

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Wat vervelend dat de bank niet meewil. Ik dacht altijd dat als je een goed businessplan kon voorleggen, dat ze dan wel meegingen in je verhaal. En zeker als je kan aantonen dat de zaken goed gaan... Zo blijf je idd ter plaatse trappelen.
    *krijgt nu helemaal zin om te gaan varen... :)* Hebben jullie ook een website (mag ook via pb)?

Oh, ijsjes... Wij eten eigenlijk nooit van de ijswagen. Vriend van ons maakt zijn eigen ijs. heeft ook een VW bus waar hij een hele installatie in heeft en op evenementen gaat staan. Heerlijk! Bestellen altijd 1,5 liter aan hem, maar dat gaat helaas nooit lang mee... :)
    Zou het nu ook nog even volhouden. Je bent al zo ver. Bij ons meisje had ik dat erg met prepare. Mijn oom is slager en die maakt er zo heerlijke... uiteindelijk toen ik bevallen was, had ik er geen zin meer in :D

Heb je de uitslag van je bloedonderzoek al binnen?

7. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Haha nijn1990 lastig is dat he!?

Mitsy welkom! gezellig dat je mee kletst.

Imensa lastig zeg die buren!

Fidel sterkte bij de tandarts!

Mamachantal en gebeld? wat zei de ha?

Elsie doen ze dat nog vlak voor de vakantie?
    en hoe vond ie het?

--
    hier gaat t wel weinig te melden eigenlijk.

8. minon

minon Niet meer actief

Vrijdag belt de gyn de uitslag door! Ben dus weer reuze benieuwd.
    Helaas businessplan maakt niets uit ze zien het als een risico investering. Zelfde op mijn werk (werk nog twee dagen buiten de deur nu even niet dan maar normaal) bedrijf met meer dan een miljoen omzet maar krijgen ook niks. Zal je even pb sturen. Is reclame natuurlijk als ik dat hier neerzet :)

9. Porsche

Porsche Niet meer actief

Hoi lady's

Hier gaat het nog steeds klote.

Ik haat het dat andere mensen mij zoveel pijn en verdriet kunnen doen ondanks dat ik hun al jaren niet gesproken heb.

Iemand een tip Hoe ik het makkelijker van me af kan zetten ?

De Kids zijn echt toe aan vakantie
    Zitten nu ook heerlijk voor de tv :) helaas staat de strijk was op me te wachten.

Misty welkom.
    waar ergens in het zuiden woon je ?

Dani bah bah moet steeds aan je denken wat zijn er toch nare mensen ...

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Porsch: Laat me er niet aan denken... Staat thuis ook nog zoveel strijk... Ik wil hem altijd langsbrengen?? ;) :D
    Weet natuurlijk niet wat ze je aangedaan hebben en hoe dicht deze mensen bij je staan, maar onthou dat je gezin het belangrijkste is ter wereld. Je kinderen gelukkig zien. Probeer je daar aan op te trekken? Al is het voor een ander natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Knuffel meid...

Ga eens kijken nijntje! ;) Nog even spanning dus voor de bloeduitslag...

11. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Tandarts niet te bereiken grrrrr, maar na paracetamol geen last meer gehad...morgen opnieuw proberen

12. Rinskeeeeh

Rinskeeeeh Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.246
    0
    0
    Amersfoort
    Het was me het weekendje wel....

Joviëlla was al snotterig en verkouden.
    's Avonds had ze na haar slaapje 38,8 graden verhoging.
    De fles gegeven, en pakweg een kwartier later al 39 graden koorts.
    Huisartsenpost gebeld en het verhaal uitgelegd. En ja hoor, voor de zekerheid even langs komen.
    Joviëlla natuurlijk mopperen.
    Eindstand: oorontsteking. En ze had zoveel pijn. Arm meisje :(
    Zondag ook nog last gehad en ze was huilerig en hangerig.
    Daarna begon de antibiotica gelukkig te werken en nu is ze weer net zo vrolijk als altijd ;)

13. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Rare dag vandaag, even van me afschrijven..

Vanacht onrustig geslapen, waarom? Ik kon er de vinger niet op leggen.
    Om 07.15 weer wakker, en jaa hoor een hart wat enorm aan het racen was, druk op m'n borst en pijn tussen m'n schouderbladen.
    Gewacht tot 8 uur, huisarts gebeld en moest gelijk komen.

Daar aangekomen eerst een niet te meten hartslag, daarna gemiddeld 150 onregelmatig.
    Spray onder de tong gehad, hielp niet, en toen kwam de huisarts met iets waar ik erg van schrok: ik ga de ambulance bellen :$

Ambulance kwam met spoed aan, ik moest mee, dus hup al lopend richting de ambulance, en al die ogen op je gericht bah!
    In de ambulance een infuus, aan de toeters en bellen, morfine, bloedverdunnens.
    In het ziekenhuis "opgenomen" op de eerste harthulp.

Continu aan de monitor, bloedprikken, foto's etc etc.
    Het was duidelijk m'n hart gaat te snel en onregelmatig.

Einde van de dag toch naar huis, met extra medicatie, het is niet duidelijk waar het vandaan komt.
    Ik moet overleggen met m'n cardioloog voor andere behandelingen, want dit gaat zo niet meer!
    En als toefje op de taart, hebben ze een 2e graads av block erbij gevonden, wat vreemd is want dan heb je meestal een langzame hartslag..

Oftewel vreemde dag, nu bijkomen!
    Sorry voor het misschien warrige verhaal maar ben nog steeds ontdaan..

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

pffff wat een week heb ik achter de rug :$ Vorige week dinsdag ben ik het vruchtje kwijtgeraakt terwijl mijn heeeeeeeeeeeele huis vol mensen was :( Zul je altijd net zien.

afgelopen weekend hadden wij hier een dorpsfeest, (vandaar ook dinsdag al die mensen hier, die waren de dans aan het oefenen hier) waarbij wij altijd meedoen met een optocht, en dat is altijd een enorm geregel op het laatst, stappen 's avonds, dus laat in bed, loge's etc.

Werd ik vrijdagochtend heel vroeg opgebeld door de moeder van mijn beste vriendin......Die was van de fiets gevallen en lag in het ziekenhuis. Scan was niet goed, dus moest opnieuw...wij helemaal in de zenuwen natuurlijk. Uiteindelijk mocht zij naar huis, maar moest rustig aan doen, want ze heeft een hersenschudding.

Gaat gisteravond de tel. Weer de moeder van mijn vriendin, die compleet overstuur belde dat haar man een ongeluk had gehad bij het afbreken van die optochtwagen. Heel toevallig waren mijn 2 jongsten bij opa en oma aan het logeren, dus eerst haar opgehaald (zij is invalide) in de auto gezet en daarheen gereden. Mochten we gelijk achter de ambulance aan. Is zijn heup gebroken (is vandaag geopereerd) lag dus pas om 2 uur vannacht in bed.....pfffff En voorlopig ligt hij daar ook nog, wat uiteraard enorm lastig is omdat zijn vrouw niet 100% zelfredzaam is....

En zij zouden notabene vandaag op vakantie gaan, hadden de caravan al ingericht en eten heen gebracht (met het oog op de invalide moeder) maar dat moest weer naar hun huis, dus vanmiddag met mijn vriendin de caravan maar weer opgeruimd.

Sorry voor mijn geklaag, jullie hebben er niets aan, maar ik ben echt heel moe, maar kan de hele week al nauwelijks slapen, mijn vriendin zag het ook even niet meer zitten, haar moeder was enorm verdrietig en vader lag te mopperen dat ie naar huis wilde.......zucht, kan ik even een weekje overslaan? ;)

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nahla: sterkte!

Verder heb ik niet meer gelezen, sorry :)

16. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Mamabri, jeetje wat een verhaal!! Heel veel sterkte!!

( zullen we samen een weekje naar een hutje op de hei? ) ;)

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dank je.
    Ja graaaaaaaaaaaaaaaaag! Even bijkomen van deze week. En ik zeg net nog tegen mijn man: We zijn er nog niet, want je moet toch ook naar het zh, want mijn vriendin mag wel rijden, maar moet ook een beetje rustig aan doen, vanwege haar hersenschudding, dus moet je afwisselen, want haar moeder wil natuurlijk graag naar haar man toe.

Mijn vriendin moet daar nu ook nog het huishouden draaiende houden, boodschappen doen, etc. Dat lukt haar nu ook niet alleen :( En ik ben ook zelf nog niet echt fit, door het vele bloedverlies, maar wil hun ook niet laten stikken nu. Haar moeder kan wel wat, maar niet volop. Met elkaar kunnen we een boel, ieder een beetje ;)

18. Imensa

Imensa Niet meer actief

Mega last van mijn onderbuik...Zit weer een cyste op mijn eierstok... zal mij benieuwen hoelang het dit keer duurt voor hij klapt.

19. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Goede morgen meiden

Daar was ik weer gister beetje druk en moe.
    Dinsdag bios geweest was erg gezellig .
    Gister met manlief naar de kno arts gewest er word wat gedaan gelukkig .
    Maar opereren nog niet [ dat is het laatste red midden als dit nu ook niet werkt.
    Het schotje zit idd scheef maar niet heel erg , zo als wij begrepen was het wel zo volgens onze arts.

Hij heeft met slangetje [fijn not] in keel en neus gekeken amandelen waren mooi alles zag er goed uit . veel slijm dat wel.
    Geen rare dingen gelukkig verder gezond.
    Nu twee maand proberen om met pipetje in iedere neus een halve te doen druppen zijn dat. twee keer op een dag en de neus 4 keer op dag schoonspoelen met zout water .
    Nou moet manlief vandaag werken [weer ander werk ] En doet manlief de andere drie keer als ie thuis komt even zien hoe.

We zijn blij dat er geen rot dingen uit gekomen zijn en hij nu bij een kno arts loopt .
    16 de bel afspraak hoe het gaat en over twee maand weer komen zien of het gewerkt heeft,
    Oja en er word door middel van bloedprikken gekeken of ie alergie s is [ hoe schrijf je dat grr]
    Als dat zo is i krijgt ie prikjes en een tabletje geloof ik en kan het probleem daar mee op gelost zijn.
    Mag van ons wat uit komen , maar eerst maar weer af wachten .

Verder wel gelezen maar niet onthouden knuf voor de geen die hem nodig is.

20. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi!

Marnat fijn dat er niks geks uit kwam hopen dat het helpt op deze manier!

Posche lief van je! ja snap het ook nog niet, de overlevingsstand die ik lang aangehad heb ik nu uit en t is allemaal weer redelijk normaal hier in huis voor zover dat kan met een mannetje met gebroken been ;)

Imensa! oei dat is niet niks! word daar niks aan gedaan? Sterkte!

mamabri jee meis dikke knuf! wat een rot week voor je sterkte en denk aan je zelf!

Naala jee wat een bericht en wat heb jij meegemaakt zeg! Hoe is het nu? denk je ook goed om jezelf?!

Rinske beterschap voor je kleine meisje! Zo sneu he die oorontstekingen auw! Fijn dat de antibiotica aanslaat en ze weer lekker vrolijk is!

Fidel hoe is het nu met je kiespijn? tandarts te pakken gekregen?

Nijn oeh hier ook nog strijk! brr moet nu toch echt haha :)

wwjk: een goeie nacht gehad, gelukkig slaapt onze knul lekker door in zn eigen bed en ook Jar is moe bijna vakantie dus heerlijke nachten gelukkig is wel eens anders geweest ;)

A.rjen raakt steeds meer gefrustreerd hij wil van alles wat niet lukt en dat doet me verdriet!
    We zetten hem wel op de grond zodat hij een beetje kan spelen dit vind hij dan wel weer leuk!
    morgen terug naar zkh voor spalkgips vervangen in echt gips!

Weet iemand nog leuke apps voor kids van 3/4 jaar?
    we hebben de zappelin app en kinder tube
    maar ben op zoek naar nog meer leuke, welke moet ik echt downloaden? ;) kom maar op met die tips! haha

fijne dag!

Deel Deze Pagina