Mitsy1983: Lief van je maar is niks voor ons. 1 van de andere meiden hier ? Kibbeling: Wij genieten idd maar bieden staat even stil nu , eerst genoeg te doen deze vakantie . Vandaag thuis huishouden doen stofzuigen met dit weer pff zal toch keer moeten . Bed is al schoon verder beetje aan rommelen . En fietsen gaan we doen vandaag . Mis dat er nog boodschappen moeten komen,. Dagje trein is er ook nog zal Amsterdam wel worden ah had aan bieding met treinkaarten. Lekker uit geslapen heerlijk . Deze dagen even rustig aan maandag lekker weg . Zal ook nog moeten kijken of er nog wat komen moet om mee te nemen aan toilettas spullen ,b denk dat we het wel hebben maar toch even goed kijken.
Niks bijgelezen dames. Zwaai en knuffels. Zijn weer onderweg naar huis. De bloedstroomsnelheid in de hersenen is nog mooi laag. Dat betekend dat er nu nog geen bloedarmoede is bij de baby's in die mate dat er een transfusie gedaan moet worden. Wil niet zeggen dat ze geen armoede hebben maar niet zo heftig voor een transfusie. Ook kan het zo zijn dat ondanks dat de antistoffen bij de moeder sterk stijgen de baby's er toch geen last van hebben. Dat komt dan omdat de baby's anti-antistoffen hebben zegmaar. Dat ze de antistoffen zelf weer opruimen maar daar weten ze nog niet heel veel van af en is moeilijk vast te stellen. Nu moeten we as dinsdag weer terugkomen en meten ze weer alles door. Er wordt nu per week bekeken wat het behandelplan gaat zijn. Als de baby's voor de 35 weken bloedarmoede krijgen, doen ze sowieso een transfusie. Krijgen ze tussen de 35-38 weken bloedarmoede maken ze de afweging wat het meeste risico is halen of transfusie. Bij de 38 weken worden ze sowieso gehaald. Ik kom dus niet meer in Gorinchem en moet ook in Leiden bevallen. Rhesusbaby's liggen bij een bevalling tussen de 36-38 weken tussen de 3 en de 14 dagen in Leiden. Omdat ze onder de lamp moeten of een transfusie. De antistoffen werken namelijk nog na na de bevalling. Wordt dus organisatorisch nog lekker want is 1,5 uur rijden bij ons vandaan. Maar hebben we uiteraard graag over voor gezonde beebs maar blijft lastig.
Poeh Je zou dan in het rmd huis kunnen he na je bevalling. Je dochter mag daar ook gewoon.. Erg leuke mensen beheren dat huis. Als jullie bij de ukkies willen zijn, kan je dochter naar de Daktuin. Jaim "woonde" daar onderhand toen vien er lag Ze zijn ook op de begrafenis geweest van vien (de beheerder van rmd huis en de beheerder van daktuin) Bijzondere mensen..
Dan moeten we wel een indicatie van de afdeling krijgen begreep ik maar als we die krijgen doen we dat zeker. Ook omdat we onze dochter dan bij ons hebben. Ik weet alleen niet hoe het dan zit met kraamzorg. Je moet in het ronald mc donald huis wel alles zelf doen ent als thuis. Is natuurlijk logisch maar als ik na twee of drie dagen ontslagen wordt weet ik ook niet hoe dat dan werkt. Hoe zit dat met die speeltuin dan? Mag ook via pb hoor
Als je kind opgenomen ligt daar, en je woont niet dichtbij dan heb je recht op verblijf daar Ze hebben camping bedjes voor jonge Kids maar je kan ook gewoon een 3 pers kamer krijgen als die vrij is of een 1 pers bed bij jullie op de kamer erbij krijgen. Jullie hebben daar dus zeker recht op (wij hadden het al en wij wonen op 45 min van lumc) Hoe oud is je dochter? Daktuin; is echt geweldig! Grote zaal is het, met veel speelgoed. Jaim was er niet weg te krijgen ontzettend lieve mensen die daar vrijwilliger zijn. Het is vooral bedoeld om daar samen met je kind heen te gaan, maar ze kunnen ook oppassen. Jaim was daar altijd erg vaak te vinden, maar ze kreeg ook wel een "prive behandeling" door de beheerdster die kende we al zolang dat ze totaal niet moeilijk deed. Maar de beheerdster is gewoon een leuk mens Er is ook nog kinderopvang, dat is kleinschaliger. Meer op kleinere Kids gericht.
Hebben een en ander doorgesproken net toen mn ouders dochter terugbrachten en mochten we er kunnen verblijven (als het niet vol is) wil mijn moeder met onze dochter en ik dan daar blijven. Mijn man kan niet hele dagen in verband met de zaak die rijdt dan alsnog heen en weer. En als je net bevallen bent kun je eigenlijk ook weer niet alleen er zijn omdat je zelf je eten en was etc moet doen. Maar misschien hebben we in alle ellende nog geluk en horen onze beebs bij die baby's die na drie dagen naar huis mogen. Al ga ik er niet vanuit. Blijft koffiedik en onzeker tot ze thuis in hun bedje liggen. Stomme vraag maar hebben ze daar in het ziekenhuis ook een restaurant? Hebben vandaag 1,5 uur moeten wachten en man kon alleen een soort kiosk vinden met van die kant en klare broodjes in bakjes. Uiteraard met filet en zalm enzo wat je niet mag haha. En kosten dus voor een broodje, saucijzenbroodje en twee flesjes water 9,65. In Utrecht hebben ze zn restaurant waar je voor vier euro een complete maaltijd kunt kopen. Een broodje is dan maar een paar cent en 10 cent voor plakje worst enzo.
Kibbeling: Raar he, bij zoonlief liep dat ook niet zo vlot. Zomervakantie toen hij 2 was stilaan op het potje beginnen gaan, maar ja, was net grote broer geworden dus zo slim was dat niet. In december geprobeerd, voor hij naar school ging: veel ongelukjes, constant vragen of hij op het potje wilde. En zo ging het dan een tijdje door. Het plasmoment in school deed hij mee als hij zin had, anders in de pamper. En toen in de paasvakantie de deal gemaakt. Hij wilde graag klei, dus de afspraak was als hij droog bleef, kreeg hij zijn klei. Nou, op 2 dagen was het klaar Meisje geeft het zelf aan. Vandaag om 9.45u naar de dierentuin vertrokken, daar rondgelopen, tegen 12.30u gingen we iets eten: pipi doen. Dus met haar naar het toilet: droge luier! Dat had ik niet verwacht! Goed gedronken deze middag, nog tot 14u rondgelopen en toen naar huis. Op de wc gezet: luier droog. Omdat het zo heet was, goed drinken gegeven in de auto. Nog gestopt onderweg voor extra water uit te halen. Moesten we nog een half uur rijden: pipi doen. Tja meisje, doe maar in de pamper want op de autostrade konden we nergens stoppen. Kwamen we thuis: luier droog maar wel het potje halfvol Marnat: Heerlijk zo wat uitslapen he Ik vond het al heerlijk dat het vandaag 7.30u was, zoonlief lag er van 18.30u in. Was dus erg moe Nijntje: Al bij al nog goed nieuws voor de beebjes. Trek op tijd aan de alarmbel als je denkt dat het niet ok is he. Ik duim voor je dat alles goed blijft gaan! WWJK: Wij zijn vandaag een dagje in de zoo geweest, de Olmse Zoo ipv Gaia zoo. Was iets minder lang rijden voor manlief. Die was wel kapot na een paar uurtjes dierentuin maar we hebben alle 4 genoten! Eindelijk nog eens qualitytime, kindjes flink. Dochter vond wel dat ze met een powernapje van 10min in de auto genoeg had voor de dag.
Marnat lekker aan het genieten dus zoals het hoort. Helaas hoort t huishoudrn er ook bij. Nijn90 fijn dat het met de beebs nog goed gaat. Elke week die je wint is er toch mooi 1. Duur grapje wel dat eten in t ziekenhuis. Nijn84 klinkt als een geslaagde dag. Ja het is heel grappig dat zindelijk worden. Als we een dagje weg zijn is hij zo goed als droog en met een luierbroekje ook. Zodra je hem dam op de wc zet plast hij echt veel. Vandaag ook weer flink op de wc geplast. Hier vandaag een gezellige dag gehad. Vanmorgen de boodschapjes gedaan en samen met mn bink over de markt geweest. Thuis de spullen bij elkaar gezocht en zijn we op verjaardagsvisite gegaan. Ze hadden het zwembad staan en stijn heeft er 1 tel ingestaan en was er toen klaar mee. Verder heeft hij zich wel vermaakt. We hebben om half 4 de tv aangezet en met zn allen zitten kijken. Wat was het emotioneel zeg. Zo bizar om die trompet te horen en dan te bedenken dat je dat normaal alleen op 4 mei hoort. Was wel even slikken hoor. En dan de hele stoet rouwauto's over de snelweg brrr Stijn is ook netjes stil geweest. Hij riep bij het landen vd vliegtuigen wel kijk mama vliegtuigen! Maar ja daar is het een klein manneke voor. Zo richting mn werk en dan hopen dat het vannacht een beetje koel is en ik kan slapen.
Oh ja, dat heb ik op fb gezien, van de herdenking. Heb er om iets na 4 wel aangedacht, maar niet aan gedacht om de tv op te zetten. De foto's vond ik er denken aan het busongeval van Sierre 2 jaar geleden waar zoveel kindjes omgekomen zijn. Dit had nooit mogen gebeuren...
Hoi meiden! Kibbeling, draai je altijd wisseldiensten? Zwaar hoor! Wat houdt dat in slaapdienst? Fijn dat je mooie dagen hebt gehad! Ja wat was het verschrikkelijk he, zo veel onschuldige slachtoffers. Heel indrukwekkend die stoet, het leek net of heel Nederland even stil stond. Er zijn gewoon hele gezinnen weggevaagd, verschrikkelijk. Marnat, en nog gefietst vandaag? M'n man kan morgen z'n fiets gaan halen, ben benieuwd! Ja huishouden met dit weer is geen pretje, bleh. Nijn84, wat knap van je meiske! super! Was het leuk in de zoo? Is dat een grote? De beesten zullen wel allemaal lekker languit gelegen hebben hahaha! Zijn de kindjes rustig in de auto? Nijn90, hoe is t met je? Hoop dat het rmd huis niet nodig is en dat de kindjes lekker lang blijven zitten! Ik duim heel hard voor je! En idd wat andere nijn zegt, trek op tijd aan de bel als je het niet vertrouwd! Ik wil graag jullie mening, over loopstoeltjes. Ik heb er helemaal geen verstand van, maar lees zo veel tegenstrijdige berichten op internet, dat ze zo slecht zouden zijn? Is dat zo? Dat wist ik helemaal niet. Vandaag verder flink gepoetst, veel met Norah op de arm gelopen, ze had erg veel last van haar buik. Ze slaapt nu, straks nog een flesje. Morgen naar de tattoo shop, om het over het ontwerp te hebben en een afspraak te maken. Ik ga de namen van allebei de kindjes laten zetten, en met de geboorte data, en de sterfdatum van Siem. En ik wil iets van een vogel of lint erbij. Groetjes
nijn90. die zit ernaast groot restaurant. Wij hebben ook tv gekeken gister middag zelfs jaim was er stil van. mitsy. voorlopig nog niet in een loopstoel zetten hoor ik heb m wel bij beide meiden gebruikt. vien heeft er veel ingezeten, maar die kon nog niet lopen. zo kon ze toch iets oudste heeft er amper in gezeten. ze hangen er echt in :
goede morgen allemaal. ff lekker een kop koffie in het zonnetje .. eens bedenken wat we kunne gaan doen vandaag... geniet van de dag dames
Mitsy: hier nooit een loopstoel gehad. Ze zijn idd niet goed maar als je ze er een min of 10 in laat zitten zou het geen kwaad kunnen. Nu, zoonlief trok zich recht op 6m, begon toen al wat rondjes te lopen zijn park en kroop op 7m. Voor hem zou zo'n loopstoeltje zeker geen meerwaarde zijn geweest. En meisje was te koppig, die lag liever Kan je er anders geen lenen? Als het meevalt kan je er nog een zelf halen. Dieren lagen er idd maar stil bij, in de schaduw de meeste. Wat leuk, een tattoo. Ik zou er ook een willen maar twijfel opnieuw. Toen ik zwanger was van ons meisje was ik eruit maar ja, toen mocht het niet Zo nu meisje ophalen, slaapt nog. Dierentuin heeft veel indruk nagelaten
Mitsy: Nee niet gefietst stond te veel wind gister , wel gewandeld in de avond en wat gedronken bij s ouders . De bedoeling is dat we vandaag gaan fietsen . Eerst was draaien en stofzuigen dweilen [ manlief mag dat doen] Gister zou die dat al doen maar ik had de was al aan gezet . En dat gaat hier niet samen , de was draait nu op kort en hij doucht zich nu eerst . Zo samen broodje eten aan tafel en dan zou ik de wc doen en sokken la na kijken die peilt uit . De la wou niet dicht dacht hoe kan dat , lagen er sokken achter .
Ben echt van slag... Net te horen gekregen dat een vrouw uit onze straat rond de 40 jaar (ik wist dat er iets niet goed ging want zag ze nooit meer) dementerend is zo erg dat ze niet eens meer thuis kan wonen... Zo erg voor haar man en kinderen... Ga straks een kaartje halen en door de bus doen... Ben er echt door geraakt pfff
net bij kinderarts geweest ( cay gaat niet naar cb ivm prematuur) hij is erg goed gegroeid, een kilo in een maand/6 weken geloof ik. hij is nu 5600 gr en 58 cm. zantac mag iets omhoog, andere voeding proberen voor zn reflux en 1x per dag rijstebloem door zn fles. kinderarts dacht ook dat hij een aardbeien vlek op zn buik kreeg, ff in de gaten houden, kan ook muggen bult zijn ontwikkeling is goed, volgt netjes t boekje. jaim bij fysio geweest, testjes gedaan voor dr evenwicht. ze scoorde erg slecht. evenwicht scoorde ze 9, 100 kids hadden zelfde test gedaan en 9 hadden t zelfde als haar gescoord. en algehele test 37 geloof ik. dus nu elke week fysio.
wel bijgelezen niets onthouden, hier heeft mannetje de 5e ziekte gelukkig geen rode hond.., Gister naar het strand geweest en heeft hij het grootste gedeelte lekker in de schaduw inhet tentje gezeten,ikzelf helaas verbrand licht maar een heerlijke dag gehad ondanks niet echt lekker zijn. Gster even stilgestaan bij de salchtoffers en nabestaanden van de mh17.. kwamen hier langsrijden met de stoet. nu elke keer als ze aankomen. vanmorgen lekekr naar de voorstraat geweest en een hobbelpaard kunnen kopen voor 7 euro.. kleine man is er super blij mee. en dochter een iets voor in het water van 3 euro. hadden er al ff voor gespaard en dan is het zo leuk om ze wat leuks te geven en dochter het restant in haar spaarpot te kunnen geven,. heerlijk vakantiegevoel. Zometeen zwembad vullen en verder genieten..
Mamachantal: hopelijk helpen de tips van de arts. En de fysio voor jaim natuurlijk! Lekker genieten spikkel! Hier met dochter buiten gespeeld vanmorgen. Tenminste ik in de ligstand op een stoel en dochter met haar verhaardagscadeau de zandbak. In deksel laagje water dikke lol had ze. Slapen was drama heel veel huilen net of ze bang is dat ik er niet zou zijn als ze wakker werd.
Nijntje: je wordt creatief met zo te spelen Eventueel puzzelen ofzo zou ook nog kunnen. Kan best dat ze aanvoelt dat er iets staat te gebeuren. Zo'n kleintjes voelen meer aan dan we zelf kunnen denken Spikkel: heerlijk, zo genieten! MamaChantal: cay doet het zo te lezen super! En voeding, eens je op vast voedsel kan overgaan kan er ook al veel opgelost zijn. Zo stom dat het nu zo zoeken is he. Start to run aflevering 7 (op de crosstrainer): check! Draad terug opgepakt en ben tevreden. Moet nu echt doorzetten want gewicht blijft omhoog gaan. Dus nu 5 kg die eraf moeten! Voorlopig motiveer ik mezelf dat ik het kan. Ook geen snoep oid genomen maar de fles water
Heb dochter eindelijk aan water ipv vruchtensap! In een gewone beker met een rietje. Wel regelmatig waterballet maar ze drinkt hele bekers leeg nu. Ze wilde dat nooit omdat altijd alles in moest dikken met jbpm. Inderdaad buitenspelen vind ze leuk nijntje. En samen kleuren of kleien. Al moet ik dan kleuren voor haar meestal haha. Goed bezig met sporten! 5kg gaat je lukken!