Wat wil je kwijt (WWJK) (#3)

Discussie in 'De lounge' gestart door BLiS, 10 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Dani: wij hebben ijs die vriend zelf maakt, hmmm heerlijk! Mokka... Vanavond ga ik niet snoepen!
    Hier schuift ook nog veel door naar meisje. Neutrale jeans, pyjama, korte broek, ... Zolang het niet te jongensachtig is ;) Sta 14/9 op de garageverkoop dus wil daarvoor alles uitgezocht hebben.
    Geniet van het knuffelen met het baby'tje!

Ps jullie hebben toch gewoon werkdag vandaag he? Hier is het weer een feestdag, vandaar

2. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Hallo!!!

Na een week lang zonder laptop en daaraan vast 2 weken Turkije, heb ik jullie heel lang niet kunnen volgen.
    Ik ga vanaf vandaag weer meelezen, want ben wel weer benieuwd!

*Zwaai naar jullie allemaal*

3. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

P&F lekkere vakantie gehad? ;)

Nijn84 oh heerlijk mokka nu krijg ik trek :p zelf maak is helemaal lekker hmm!
    ik heb al gezondigd vandaag 1 snoepje..

Moeder van oppaskindje is in verwachting vertelde ze vandaag .. erg pril 7 wk.. leuk!

\verder heb ik flink gepoetst nu ff rust ;)

4. minon

minon Niet meer actief

Marnat: valt weer mee met de telefoon al blijft het rot geld.
    Penf: lekkere vakantie gehad?
    Mamachantal: hoe is het met cay?
    Dani: zo dat is zeker pril maar wel leuk!

Heb vandaag cupcakes gemaakt onder toeziend oog en onverstaanbaar commentaar van dochter haha. De muisjes erop zijn lekkere soepies (snoepjes) volgens haar haha. Ze zit er nu een op te smikkelen. Ga er aankomende dagen nog een stel bijbakken en dan in de vriezer bewaren.

5. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Nijn & Dani: een heerlijke vakantie was het, mooi weer, dolgelukkige kids en vooral 2 weken helemaal niks gedaan. Lekker in de zon aan het zwembad gelegen. 1 dag met de kinderen een boottocht gemaakt en gaan parasailen, vonden ze geweldig!
    Verder leuke kennissen opgedaan en daar elke avond mee doorgebracht. Kinderen hun ritme verpest. Ze werden elke ochtend half 10 wakker. Sliepen tussen 4 en 7 en dan waren ze weer wakker tot half 12 ofzo. Nu dus weer even in een normaal ritme zien te krijgen :D

Nijn: Nu Rhesus bij de baby's? Ohhh wat spannend, wat gaat het LUMC doen?

6. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Nijn90: Nee lees ik het goed in je onderschrift Rhesus wel bij beebs??

Nijn84: Aan de kilo s gewerkt niet veel aan gedaan hoor nog.
    Alleen frisdrank , snoep en koekjes laten staan + drie keer sporten .
    Blijk baar ook genoeg om meteen kilo er af te krijgen .

Meiden als het goed is heeft manlief voorlopig voor lange tijd weer werk via uitzendburo [ als we ze moeten geloven] duimen maar weer.

7. minon

minon Niet meer actief

PenF: klinkt als een heerlijke vakantie! Dat ritme komt vanzelf wel weer haha.

Fijn Marnat! Zou mooi zijn weer een tijdje zekerheid!

vanaf de 30 weken is de rhesus bij de beebs inderdaad. Nu iedere week controle in Leiden en andere week in Utrecht. Aan de hand van de bloedstroomsnelheid in de hersenen kunnen ze bepalen wanneer er bloedarmoede is. Daar is een curve voor. Die antistoffen breken de rode bloedcellen van de beebs nu af. Ik heb een voordeel en dat is dat beide beebs een eigen placenta hebben. De placenta zorgt namelijk voor de aanmaak van nieuwe rode bloedcellen. Als ze een placenta delen moeten ze dat ook delen en gaat het eerder mis. De stroomsnelheid stijgt harder dan de curve wat betekent dat de placenta het net niet helemaal bij kan fietsen en dus het hb van de beebs langzaam daalt. Het hartje gaat dan harder werken om het zuurstof rond te pompen wat ze dus meten in de hersenen. Hoe hoger die bloedstroomsnelheid hoe harder het hartje moet werken. Het hangt er dus om of ze wel/niet een transfusie moeten of met bloedarmoede geboren worden. Theoretisch als ze het lijntje zo doortrekken aan de hand van de metingen dan zou dat rond 37 weken zijn. Dan worden ze dus gehaald met bloedarmoede en liggen ze een tijdje in het ziekenhuis krijgen een transfusie en onder de lamp. Maar dat is theorie. Kan ook dat het stijgen weer afzwakt dat weet niemand. Lang verhaal weer haha maar is ook zn complex iets om uit te leggen.

8. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Nijn: Hopen maar weer dat het afzakt en ze niet met bloedarmoede te wereld komen.
    Je hoeft het niet uit te leggen he? Als je er geen zin aan hebt kun je dat zeggen we snappen dat heel goed.
    Hoe is het verder met jouw trek je het nog ? Of vraag ik iets geks nu?
    Knuf

Idd als het meer werk is dan weer wat zekerheid en kun je ook weer wat op bouwen wat geld betreft .

9. minon

minon Niet meer actief

Geeft niks hoor bedoelde het meer dat jullie misschien niet op een lang verhaal zitten te wachten. ;)

Nou inderdaad. Beetje sparen als het lukt weer enzo.

Ik red het nog wel redelijk maar ben blij dat het geen 6 weken meer duurt. Dikke buik heb ik niet normaal. Ze groeien als twee eenlingkindjes dus ze doen het goed :) Heb zn ondersteunende band gehaald en kan nu wat langer staan dus dat scheelt heel veel met boodschappen of kleine klusjes in huis. Buik doet wel veel zeer en heb ook steeds meer striae dat de huid strak staat daar en beetje pijn doet maar hoort erbij en krijg er wat moois voor terug. We rommelen de dagen wel door. Wie weet nog maar twee weekjes meer.

10. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Ok meis pas op jezelf en hoop met je mee dat ze niet te lang meer wachten , niet langer dan 6 week.
    Jij ook niet meer dan kleine dingen in huis doen he.

11. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Wij mogen trots zijn , de eerste week werken zit er op [ voor mij dan]
    En de eerste kilo is er af .
    Manlief is al twee kilo kwijt en heeft niet eens gewerkt ja huishouden hihi.
    Je voeding aan passen helpt al een hele hoop.
    Wij mogen dan ook zeker wel broodje shaorma .
    We zijn er nog niet maar zo gaat ie wel weer de goede kant op.

Knuf

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Mooi Marnat! Ook van Marnatman!

Ik had hier gisteren een heel verhaal getypt maar mobiel hing ineens vast en toen was alles weg ;) Dus nu maar opnieuw proberen.

MamaChantal: HOe is het met Cay? Beter of naar het zh moeten gaan?

zuurtje: Hoe is het bij jou? Ziet je jongste het zitten om binnenkort naar school te gaan?

Nijntje: Mooie cupcakes zeg! Verder alles ok met jou en de beebjes?

Dani: Een nieuw oppaskindje voor jou erbij dan over een jaartje? Zo fijn, zo baby'tjes he. Bij de onthaalmoeder van ons meisje komen er volgende week ook 2 nieuwe baby's. Toch leuk he ;)

Kibbeling: Fijn weekend! Hoop dat het weer wat valt daar.

Mitsy: Hoe is het bij jullie? Gezellig aan't genieten van de vakantie met je ventje en Norah?

WWJK: Gisteren de Makro geplunderd :) Echt hele hoop voorraad van wasproducten ingeslaan (3 stuks kopen, 55% korting...) en nog andere dingen die in NL gewoon zoveel goedkoper zijn. Van daaruit naar Ikea voor hoeslakens voor ons bed. 160x220 is blijkbaar niet zo makkelijk te vinden... Vorige keer had ik ze bij Makro vandaan (wel in B) maar nu niks te vinden. Bij Ikea gelukkig wel. En dan nog in de intratuin manlief zijn (vroeg) verjaardagscadeau gaan halen. Hij wilde graag zo'n bak om kruiden in te kweken, kunnen we op het terras zetten. Veel geld uitgegeven, maar soms is het nodig.
    Morgen dagje met de trein weg. Naar Antwerpen, Aquatopia. 's middags daar hapje eten om dan weer met de trein naar huis te gaan. Zoonlief wil zo graag met de trein weg.
    Zoonlief gaat beter. Gisteren nog stil maar koortsvrij, vandaag helemaal terug de oude.

13. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Nijn84 ja maart is ze als alles goed gaat uitgerekend

Jongste ziek overgeven hij is leeg maar blijft braken hij heeft het zo benauwd echt zo zielig.. hij is niet warm denk geen koorts ook niks verkeerds gegeten ..

Xx

14. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Dani: Wat sneu... Maagje misschien niet helemaal in orde? Beterschap!

15. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    #3395 Mitsy1983, 16 aug 2014
    Laatst bewerkt: 16 aug 2014
    He meiden!
    Marnat, en viel t mee de eerste week werk? In wat voor sector werk je als ik vragen mag?

Nijn, wat fijn dat je goed geslaagd bent bij de makro! Wij gaan daar ook graag naar toe, en idd vooral als ze de wasmiddelen ed in de aanbieding hebben! Voor de kerst gaan wij er ook altijd even kijken:D. Mooie intratuin is dat daar he! Wandel er ook graag doorheen, vind alleen vaak de spullen duur daar. Maar er blijft altijd wel wat aan m'n handen plakken hahaha! Dat heb ik bij de makro ook. Hoe gaat t met je meiske, is ze droog gebleven? En eet zoonlief al wat makkelijker?

Dani, veel beterschap met zoonlief! Hoop dat hij snel weer opknapt! Of in ieder geval al eens wat drinken binnen houdt, Hoeist verder?

Penf, wat fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad! Weer helemaal uitgerust? Ook goed gegeten? Parasailen is dat met zon zeil achter een boot?

Nijn90, wat fantastisch dat de kindjes zo goed groeien! Echt fijn! Kan me voorstellen dat je buik nu heel zwaar wordt! Wanneer heb je weer controle?

Vandaag even naar de stad geweest, 2 seizoenen van the walking death gekocht, hebben we weer wat samen te kijken! En wat leuke kleren gevonden bij de c en a. M'n man is zoveel afgevallen, had echt nieuwe kleren nodig. Ben zo trots op m! Ik zit zelf ook weer op m'n gewicht voor m'n tweede zs. Eer Gisteravond weer heel veel verdriet gehad, maar ik zal niet te veel zeuren tegen jullie, zal t op m'n eigen topic schrijven.

Gaan jullie nog wat leuks doen t weekend? Morgen gaan we even bij m'n pa op bezoek.
    Norah is op m'n schoot in slaap gevallen, over een uurtje nog een flesje en dan hopelijk lekker slapen.

16. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Gezellig heerst er buikgriep? Arjen kotst vanaf 7 uur alles uit nu alleen nog maar gal ben zelf mega misselijk jar zit naast me boven een bak ook misselijk en vreselijk buikpijn.... ml is naar zolder gegaan Moet vanavond werken

Wanneer stopt het gal spugen ? Hij heeft niks meer in zich t is zo naar en zielig !

17. Dani84

Dani84 Niet meer actief

.....en nr 2 ! Jar kotst ons bed net helemaal vol ml kwam
    gelukkig helpen .. straks een hoop was heb t maar ff in bad in
    Laagje water gegooid .. bah who's next ? :(

18. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.568
    3.068
    113
    Goedemorgen

Wauw, ik mocht uitslapen :) hij werd pas half 8 wakker. Zelf wel vannacht wakker gelegen doordat ik het bloedheet had en cay aan het hoesten was.
    Gister verjaardag gehad van start.
    Vandaag geen plannen, ml moet 11 tot 8 werken.

Beterschap dani
    Mits knuffel misschien hulp gaan zoeken?

19. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ah gossie Dani.,. Beterschap bij jullie! Hoop dat je ervan gespaard blijft.

Uitstapje met trein gaat niet door. Meisje gisteren om 23u 39,8 temp... Maar pcm gegeven. Om 3u weer wenen, 38,6. EN om 6u was het weer 39,6. Weer pcm gegeven, nu is ze weer kattekwaad aan't uithalen.

Mitsy: vannacht 2 natte luiers maar denk ook door de koorts. Zullen zien als ze beter is. Zoonlief is iets makkelijker. Maar toch tijd dat hij naar school kan ;)
    Leuk he zo shoppen. C&A had mooie dingen van minnie mouse zag ik. Mijn zus had weer 2 shirts voor hen bij.

MamaChantal: zo dat is mooi zo uitslapen! :)

20. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Nijn84: lees dat uitstapje niet door gaat jammer dikke knuf voor de kids.

Mamachantal : Fijn lekker uit slapen , dan was kleine man ook moe.

DAN: knuf beterschap.

Mitsy: Knuf en idd mis hulp zoeken pas op je zelf.
    Als je er iets over kwijt wil mag dat gerust , doen we allemaal hier.
    En anders idd in je eigen topic doe ik ook wel als ik dat nodig vind.
    klinkt goed dat afvallen bij jullie en nieuwe kleren , kan je je dan fijn voelen.

Mijn werk thuiszorg de vraag is alleen voor hoe lang nog.
    Dat staat in mijn eigen hoe dat verder loopt zodra ik meer daarover weet .
    Hier in het deel had ik er al wat over gezegd geloof ik .

Hier vandaag ook niks doen geen weer om te fietsen.
    Kalm dagje thuis beetje aan rommelen.

Deel Deze Pagina