Als je je slijmprop verlies, weet je dat het de slijmprop is Had ik bij zoonlief ook, maar was na het strippen op 40w4d. Voorweeën kunnen ontsluiting opleveren, maar denk dat dat niet altijd noodzakelijk is. Bij ons meisje had ik geen 5 harde buiken op 1 dag, alleen op 40w6d beetje bloedverlies 's morgens. Wee om het kwartier ofzo die ik eens moest wegpuffen en had ineens 4 cm. Dus het kan ook wel snel gaan Wanneer heb je weer controle? Je moet wel zien hoe snel je in het zh kan zijn moest het doorzetten. Moest je lang onderweg zijn, zou ik niet te lang wachten. Mag jij natuurlijk bevallen of via ks?
Het liefst willen ze natuurlijk. Met een keizersnede komt er door het snijden in de placenta enzo nog meer bloedcontact met mij en krijgen ze tijdens de ks een boost mee van die rhesus antistoffen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. En bij een natuurlijke bevalling komen er bepaalde hormonen en adrenaline vrij die zorgen voor een betere longrijping en iets met de hersenen waardoor ze een betere start maken. Tot 30 weken (toen we daarna overgingen naar Leiden) gedacht dat wordt een ks dus vind het wel spannend!! In ziekenhuis in Gorinchem wilden ze wel een ks doen maar Leiden en Utrecht zeggen allebei natuurlijk. Moet naar Utrecht toe en dat is 20 min rijden (Gorinchem was ook ruim een kwartier dus maakt niet veel uit) Heb morgen een afspraak staan dus om dan nu te bellen heb ik ook weer zoiets van tsja. Misschien ook door ervaring in Gorinchem dat ie daar snel weggezet wordt als een zeikerd.
Hihi, denk dat Nijntje de enige is die er kalm onder blijft Nu, een keertje extra aan de monitor kan natuurlijk ook geen kwaad, gezien de rhesus enzo. Wel spannend dat je natuurlijk mag bevallen!
Haha het lijkt er wel op. Lig nu op bed (dochter slaapt) en voel helemaal niks meer In mijn ogen dus nog steeds loos alarm. Maar wordt gek van van man hoor die denkt echt dat ik op het punt sta ze er over vijf minuten uit te persen ofzo.
Zal ook wel te maken hebben met de vorige bevalling toen het een spoedks werd, niet? Ik dacht met dat bloedverlies 's morgens ook te mogen lopen tot de controle in de namiddag (dezelfde dag) maar dat mocht dus niet. Ook al was het maar heel miniem. Maar op ons blad van het zh stond wel dat we ons moesten melden. Vermits het nu weer gedaan is, lijkt het idd voorweeën. Maar goed rustig proberen te houden.
Dani: pff heftig meis , weet even niet wat ik moet zeggen . Dikke knuf ka ik je wel geven. Nijn90: Pas jij op je zelf , en ik zeg of je man heeft gelijk of je mag nog wachten en dan komen ze met 35 week. Nog niets gehoord van s moeder of ze al thuis is. Er was wel gebeld maar we komen er niet achter wie het is. zo eten en dan zelf maar even bellen .
Pff hier in twijfel of we toch niet het zh moeten bellen voor cay Geen koorts maar wel huilen, over strekken Voelt zich echt niet oké. Heeft nu een week antibiotica
MamaChantal: Ik ben een overbezorgde mama en zou wel bellen. Jij bent de mama en je ziet dat het hem niet gaat... En hij is nog klein he.
Weet iemand hier hoe je het best een grote kamerplant dood maakt?? Mijn man heeft een x aantal jaar geleden zo'n ding meegenomen, en hij wil hem niet weg doen. En dat ding is zó lelijk. BAH. Ik hou van planten en van groen, maar dit gedrocht ziet er niet uit. Is zo'n vingerplant die ook nog eens erg veel stof hapt. We hebben al heel wat discussies gehad over dat rot ding, maar mijn man is koppig, haha. En ik dacht, wat als hij nu ineens gewoon dood gaat? Das handig Wat kan ik er het beste bij gooien? Iets dat je niet ruikt.... denk ik. Voel me net een seriemoordenaar.
Asszz: glysofaat. Moet je bij een boomkwekerij ofzo gaan vragen. Dat is de werkzame stof van de vroegere roundup en is eigenlijk een groeimiddel. Dat groeimiddel zit van nature al in planten alleen geef je dan een overdosis. Als je dat bij je plant doet groeit ie zichzelf letterlijk dood. Niks van te zien, te ruiken en zelfs als ie em laat onderzoeken in een lab vinden ze niks Oplossing die langer duurt: in een donkere hoek zetten en geen water geven. MamaChantal: wat naar dat het weer slechter gaat. Toch maar bellen denk ik. Kleintjes zijn zo kwetsbaar. Marnat: we letten op hoor Vandaag niks gedaan dan broodje maken en de bordjes in de vaatwasser. Morgen afspraak dus gaan het wel meemaken wat ze ervan zeggen. Maar lang duurt het niet meer denk ik. Man wil heel graag dat ze tussen de 35 en 36 weken komen. Omdat die bloedstroomsnelheid sneller stijgt dan de curve en de lijntjes dat ze zoveel bloedarmoede hebben voor een transfusie elkaar bij 37 weken kruisen. Hij zegt als ze dan al geboren zijn dan zijn we dat voor en ze zijn zwaar genoeg. Vorige week 2300 en 2000 gram. Benieuwd wat we morgen allemaal te horen krijgen. Hebben weer echo voor die bloedstroom, afspraak bij de gyn en met de hoofdverpleegkundige van de verlosafdeling.
Aszzz: hihi, breng de plant maar naar mij, binnen de maand leeft ze niet meer nijntje: Spannend! Ben benieuwd wat ze morgen gaan zeggen! Succes alvast!
Assz gewoon geen water meer geven? Jaim de eerste wiebelende is er eindelijk uit. Gisteravond had ml hem er uit gehaald bij haar Dus onder haar kussen gelegd en de tandenpoetsen had een briefje gemaakt met centje onder haar kussen.. Had natuurlijk kunnen weten dat ze snachts wakker zou worden om te kijken of de tandenfee al geweest was 😁 Ze kwam rond 1u naar me toe "mam... Ik geloof dat ik wat voel onder mijn kussen...!" ja jaim kijk morgen maar.. "oh..... Oké mama.." en ging weer weg haha Dus straks blije jaim Cay nu al wakker, had ik ook wel verwacht. Ml had hem geen Pyama broek aan gedaan dus met blote benen ingebakerd. Had het dus waarschijnlijk koud, en hij had een vieze luier. Hij ligt nu slapen bij me zijn fles te drinken. Wel schattig
Ah wat lief voor Jaim! Ze zal wel blij zijn Ondanks het vroege uur is het dan wel even genieten van qualitytime he. Hoe is het verder met hem? Had je de dokter nog gebeld? Wwjk: Weer amper geslapen van de pijn in mijn nek :-s vanavond gaan de kinderen bij mijn ouders logeren omdat we al tegen 6u naar Leuven vertrekken. Dan maar spierontspanner nemen om iets te kunnen slapen.
Nijn90: Ik denk dat je manlief gelijk heeft , al weet ik er verder niets van. Maar voor een tweeling is het ook niet zo gek dat ze in die weke geboren worden. 37 week halen ze niet eens denk ik , die komen eerder. Laat je weten hoe het was ? knuf mee . Mamachantal: Lief van je meisje , en kleine man al wat beter ? en idd nog gebeld? Nijn84: Ben je al eens hen geweest met die pijn in je nek? Smoeder is weer thuis , alles goed gegaan , blauwe teen knapt al weer op . Nu veel lopen is de opdracht en hopen dat ze dan ook weer veel ondernemen. Wij vrezen van niet , maar goed we zullen zien.
Dani: Jeetje wat een rotnieuws Heel veel sterkte! Nijn1984: Succes met de allergietesten hopelijk kun je daarna goed nieuws verwachten Nijn1990: Oh het wordt nu wel spannend met jou he! Nou succes vandaag weer in het ziekenhuis , hopelijk valt het mee met de rhesus! Mamachantal: Hopelijk gaat het weer een beetje beter met Caylen? Pluisje: Oh daar word je niet blij van, dat gedoe met je ex. Hopelijk krijgt hij van de rechter geen gelijk... Weet niet wie het vroeg maar wij beginnen 1 september pas weer, dus heb nog 1,5 week vrij Hier: Gisteren een topdag gehad, lekker wat geshopt en echt goddelijk gegeten, was echt fijn er samen tussenuit te zijn!
Goeiemorgen dames, @ MamaChantal, hoe gaat het nu met Cay? Zo'n urineweginfectie is niet niks voor zo'n kleintje. Als je twijfelt, toch maar ff naar de HA of KA he... beterschap voor hem. Leuk voor Jaim, dat de tandenfee is geweest. Ik heb daar ook altijd zo van genoten, dat glunderende gezichtje als er een centje onder het kussen lag ( waar is de tijd gebleven??) @Nijn1990, spannend vandaag, zoals Marnat al zegt, een tweeling kun je wel eerder verwachten he. Ik vind het eigenlijk al verbazend dat ze nog lekker in je buik zitten . Volgens mij zitten ze daar goed he. Leg vandaag bij je vk uit, hoe je je voelt en hoe bezorgd je man is Succes en houdt ons op de hoogte..spannend!!! @nijn84, vervelend dat je zo'n last van je nek hebt, heb je veel stress? Misschien is een manueel therapeut iets voor je? Heb ik veel baat bij gehad.. sterkte , het is niet leuk. @Marnat, fijn dat je sm weer thuis is. Ik begrijp dat ze geen ondernemend type is? Er is ook nog een sv? Misschien haar mee proberen te nemen voor een klein wandelingetje? Of een boodschapje gaan doen samen? Ik weet natuurlijk niet in hoeverre jij daar zin in hebt @Mumija, hoe gaat het met je zoon? Hopelijk heeft hij niet veel pijn.. @Aszz, ik moest wel lachen met jouw "seriemoordenaar-vraag'hahaha Hoe laat ik een geliefde kamerplant verdwijnen zonder dat ik sporen achterlaat.... CSI ten top hahahaha. Ik zou ook zeggen, breng hem naar mij, ik krijg ook een cactus nog dood.. Maar ik moert bekennen, hier staat ook een exemplaar ( heeft hij gekregen van zijn moeder) dat maar blijft leven...grrr en LELIJK!!! Alle leuke plantjes, die ik krijg of koop, zijn binnen een week wel overleden, maar die niet succes ermee en laat me de gouden tip weten als het lukt hihi Ik ga mij en zoontje maar klaarmaken om naar het ziekenhuis te gaan. Ben erg benieuwd wat ze gaan zeggen over zijn gehoor. Ze denken dus, dat het niet goed is en er weer nieuwe buisjes geplaatst gaan worden... jippie weer een operatie. Welliswaar kleine ingreep, maar hij heeft het altijd lastig na een narcose... Nou ja, wat moet, dat moet maar. iedereen een fijne dag Pluisje
Stress vandaag! Vamnacht naar Schiphol voor 11 dagen Lanzarote! Helemaal leuk, maar die inpakstress vooraf... Pfffffff....
Ik ben begin van de zomer naar de ha gegaan omdat ik toen niet kon slapen van de pijn. Daar kreeg ik te horen dat de spier tussen mijn nek en schouder volledig vastzat. heb toen 9 kine beurten (manuele therapie) voorgeschreven gekregen. En moest een week spierontspanners nemen. De kine hielp erg goed, voelde nog maar weinig. Afgelopen maandag weer geweest maar met pijn terug gekomen. En het wordt nu weer steeds erger. Heb volgende week nog 1 afspraak opstaan en dan meld ik het zeker. Indien nodig vraag ik extra beurten aan de ha. Dan sm maar goed stimuleren. Is soms moeilijk bij oudere mensen he. pluisje: het is van een verkeerde houding van altijd computerwerk te doen. Thuis vermijd ik de laptop zoveel ik kan, maar met een hobby als scrapbooking en kaarten maken ontzie je je nek ook niet he. Moet nu meer links doen, maar strijken en stofzuigen lukt me niet met links... als het stress is heb ik meestal migraine Succes in het zh! Petra: Fijne vakantie!