Wat wil je kwijt (WWJK) (#3)

Discussie in 'De lounge' gestart door BLiS, 10 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani84

Dani84 Niet meer actief

oke tegelverf.. brengt me op iedeen :p

heb je verder geen hobby breien haken of iets in die trant?
    ik ging ook nog wel eens met vriendinnen koffie drinken (had ik dan eindelijk tijd voor) of naar tuinland oid

2. minon

minon Niet meer actief

Ik haak zeker veel de laatste weken. Zoals heel veel dames in Nederland aan de CAL deken begonnen voor bij dochter op bed. Heb ook al twee dekens/omslagdoeken gehaakt voor de baby's.

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Meiden, even advies nodig... Meisje is thuis droog, bij de grootouders op de 2 plaatsen is ze droog. Zelfs geen ongelukjes. Vandaag bij de onthaalmoeder 8!!!! natte broeken. Thuis geeft ze mooi aan om op het potje te gaan. Onthaalmoeder snapt er niks van, ik evenmin...
    Dani: ons potje meegeven naar de onthaalmoeder, zou dat een optie zijn?

4. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.754
    0
    0
    Zijn bij de onthaalmoeder meer kinderen? Ik weet dat mijn zoontje, toen hij eigenlijk al lang zindelijk was, soms tijdens het spelen te lui was om naar de wc te gaan...dus ook een paar natte broeken hier...grrr.
    ff doorzetten dus, vrees ik, succes
    Pluisje

ps. ze hebben vandaag niet gebeld voor het gesprek, baal:(

5. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.232
    1.876
    113
    Dat ik dus een brommer heb die volledig ingewijd is gister.
    Mijn eerst ging ik lang uit winter 20 weken zwanger bruggetje glad stapvoets boem alleen me knie blauw (links) gelukkig verder niets.
    Mijn tweede met de kickstart aan trappen ja echt kukkel zo om niets gevoeld (was een rivival gaaf ding)
    En nu dus weer vogel voor me gaat niet weg rem af wil er omheen stijgt dat ding dus op richten mij dus vol in de rem slip en glij 3 meter.
    AU blauwe knie boven, kant voet zij (denk elleboog er in) elleboog ook blauw/open boven arm pijnlijk.
    Uittlaat een beetje lek klinkt leuk haha.

Maar ach ben daarna naar me werk gegaan en EHBOer heeft even naar mijn mooie knie gekeken en een verband op gedaan.
    Was wel een goed wedstrijd verder..

6. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Ja dat is zeker een optie het potje meegeven
    laat je onthaalmoeder / gastouder haar ook regelmatig even op vaste momenten op t potje zetten bijv voor t fruit / na t fruit voor en uit bed enz en met stickers belonen tot ze daar ook droog is.
    beloon jij haar ook met iets als ze bij de onthaalmoeder droog is geweest. bijv een lekker toetje of iets waar je haar blij mee maakt.
    succes

Hier gooit onze jongste er ook ineens met de pet na net plast hij gewoon in zn broek en kijkt er na.. zou t komen door t gips e.d.?
    terugval? hij is ook wel lui net wat pluisje zegt geen zin tijden t spelen. ;)

Dino auwie!!

ah pluisje jammer!!

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Dino: au! Maar kalm houden dan komende dagen.

Pluisje: ze geeft heel goed aan wanneer ze moet. Ze op het potje zetten als ze niet moet, doet ze niks. Ze gaat enkel als zij wil... 't is een koppig ding hoor :D

Dani: nee krijg de kans niet om haar te belonen. Voor haar verlof ging ze er wel opzitten maar deed er niks op. Afgelopen maandag had ze koorts en is ze thuis gebleven. Donderdag voormidda niks willen doen, zelfs niet erop zitten. Middagslaapje met luier, luier was klein beetje nat. Na het slaapje wel flinke plas. Dus ook haar koppigheid. En dus dachten we dat ze het eindelijk had kunnen loslaten.
    Vandaag dus nieuwe dag: 8 natte broeken... Ze heeft mini smarties mee die ze krijgt als ze plast (thuis al niet meer nodig) maar ze weet dat het doosje erin zit.
    Onthaalmoeder heeft ze een paar keren op het potje laten zitten, maar meer dan een paar druppels kwamen er niet.
    Ze heeft hier onder een potje van babyborn, daar plast ze op. Boven brilverkleiner op wc. En een identiek potje van de brilverkleiner maar daar wil ze ook niet op. Beide grootouders hebben andere potjes en daar gaat het prima.
    Kind & gezin zei dat het kon zijn dat ze het potje niet wil delen...

8. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.754
    0
    0
    Dan zou ik in elk geval wel proberen om haar eigen potje mee te geven... als jouw pittige madam echt niet wil delen...;)
    Nee, serieus, het is de moeite waard om het te proberen he. Nu wil ze niet delen en straks komt een fase dat ze op elke "vreemde" wc wil:D In die fase zit mijn zoontje nu. Hij vindt het zo spannend om overal naar de wc te gaan haha. Succes ermee Pluisje

9. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    haai

nijntje misschien idd haar potje meegeven of als de onthaalmoeder er meer dan 1 heeft er haar zelf 1 laten kiezen waar zij alleen opgaat zolang als het nodig is

dromen over Niels: ja ik heb over hem gedroomd maar wat precies weet ik niet meer

nu nog even tv kijken op vitaya: het gaat over pesten en dat haat ik echt

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Zoonlief moet ook elke wc gezien hebben als we ergens zijn ;) :D

Onthaalmoeder heeft nog een ander potje. Dat wilde ze anders ook proberen. Ga toch voor de zekerheid het onze ook meenemen (herinnering in gsm zetten ;) ).
    Nu maar even alle natte broeken in de wasmachinr steken ;) Moesten nog aan een ander kindje reserve kleding vragen. Had 3 broekjes in de tas, ze heeft de hele voorraad van de onthaalmoeder erdoor gejaagd :D

11. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.571
    3.069
    113
    Goedemorgen :)

Wat een rot weer zeg, jaim gaat straks huttenbouw doen. Dat is vandaag hut bouwen, morgen hut verven, donderdag middag workshops doen en vrijdag naar drievliet.
    Met regen zouden ze binnen wat doen.

Zondag zijn we dagje Zeeland geweest, erg leuk.
    Vrienden zitten daar op de camping. Zijn naar Vlissingen geweest, lekker op de boulevard gezeten en heel stuk gelopen en lekker gegeten.
    Op de camping was savonds animatie, er stonden van die storm banen, en smiddags hadden we nog gezwommen daar.
    Jaim kan los zwemmen ☺ alleen raakt ze snel in paniek.

Cay gaat beter, is wat vrolijker.
    Vanmiddag met sm naar zh, ze had laatst scan gehad van de longen en krijgt uitslag.
    Ben benieuwd, laatst had ze long foto gehad en daar was litteken weefsel op te zien..
    Daarna zelf weer fysio en jaim halen

12. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Druk dagje mamacantal!
    succes

Nijn dan zou ik idd ook echt het potje meegeven en zelf laten kiezen.. haha pittig ding! ;) succes ermee!

hier regent het.. bah vanacht al de hele nacht brrr maar 18 gr in huis :(
    ml gaat zo even kijken of de kachel bijgevuld moet worden willen em eigenlijk nog niet aanzetten haha
    dus ff kijken wat we vandaag gaan doen ml heeft vanavond avond/nachtsdienst wou straten maar niet met dit weer bah..
    heb 1 oppaskindje de jongste moet vanmiddag naar de kinderfysio

fijne dag!

13. minon

minon Niet meer actief

Morge dames
    Nijn: nog geen ervaring met potjes dus geen idee. Zou het gewoon proberen.
    Dani: brr koud 18 graden!!
    MamaChantal: drukke dag zeg! Klinkt als een leuk weekend.

Gisteren is er weer hout geleverd voor de kachel. Kunnen we weer lekker stoken. Gasrekening van afgelopen jaar zal wel bijbetalen worden. Pomp van de verwarming zat vast dus buurman zei dat we em moesten laten draaien een winter (loodgieter) Als ie nu gelijk aanspringt dan gaan we weer lekker hout stoken. Veel lekkerder.
    Dochter heeft hele middag 'meegeholpen'. Klene stukjes sjouwen, meerijden in de kruiwagen. Dus ik kon lekker oo de bank liggen.
    Vandaag geen idee wat te doen. Het is rotweer.

14. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Nijntje: Dan zal dochter waarschijnlijk ook goed geslapen hebben ;) Hier ook zo'n vies weer...

Dani:Brrr, fris zeg! Hier springt de verwarming automatisch op. Op de badkamer is hij al een paar keren 's morgens aan gegaan, vooral de nachten dat het buiten onder de 10° gegaan is. Gewoon de kou gebroken om je te wassen is veel aangenamer.

MamaChantal: Dat klinkt wel een leuke weer voor Jaim!

WWJK: Weer een slechte nacht gehad. Gisteren weer kine gehad en ze heeft m'n spier weer serieus onder handen gehad. 2 dagen pijn is dan heel normaal zei ze (zoals vorige week). Maar een extra lange en hete douche genomen, krijg mijn arm weer omhoog nu.
    Straks maar even naar een juwelier zien te gaan. Horloge is uiteen gevallen... Alle ja, van het bandje afgekomen. Bandje was al langer stuk, maar kon ze nog dragen. Nu ligt ze dus helemaal uiteen... :)

15. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Hoi dames wel gelezen heel weinig onthouden sorry!!

hier gaat het redelijk mn spieren lijken gelukkig weer wat bij te trekken,
    Wat een rotweer vandaag he! Vanmorgen kwam er iemand wat ophalen, daarna gelijk boodschapjes gedaan en nu weer binnen dochter voor een film, en ik ondertussen opruimen en dingen die weg kunnen op de foto zetten en op koopjeshoeken /mp zetten..

Zoonlief heeft al een paar dagen wat koorts/verhoging dus die hou ik een beetje in de gaten..

Fijne dag iedereen!

16. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.754
    0
    0
    Hallo,
    @ MamaChantal oh wat een vreselijke dag om hutten te gaan bouwen... zielig hoor...ik hoop dat het bij jullie misschien iets minder zeikt van de regen. Maar hier is het afschuwelijk nat!!. Ik had me zo verheugd op nog een beetje mooie nazomer:(
    Ik hoop voor je dochter, dat ze het toch leuk heeft...knap dat ze al los zwemt... herinner me opeens dat ik mijn zoontje moet gaan opgeven voor zwemles:D
    Ik hoop dat de uitslag van je sm goed is...

@Spikkel, fijn dat je spieren wat beter worden en beterschap voor je zoontje
    @Nijntje1990, heerlijk, een kachel, vind ik altijd zo knus... ik heb er helaas geen. In het nieuwe huis is er wel een mogelijkheid ws. Moeten we nog ff goed bekijken. Vrijdag wordt de koopovereenkomst getekend!! Als mijn vriend vrijdag dan ook zijn werkgeversverklaring krijgt, kan alles in werking gezet worden. De hypotheek is in principe goedgekeurd. Het is alleen on wachten of de starterslening goedgekeurd wordt... pff weer wachten.
    Zojuist zijn we bij de advocaat geweest en ik ben nu een beetje meer gerust, maar nog niet helemaal. Advocaat zegt, dat hij een mooi verweer gaat schrijven en dat zijn argumenten niet erg sterk zijn, dus we maken een goede kans!! Daar ben ik wel blij om. Als ex het niet kon betalen, omdat hij werkeloos zou zijn ofzo, was het een ander verhaal. Maar nu is hij veel meer gaan verdienen ( zijn vrouw werkt ook..) en hij vergeet dat dit geld voor zijn dochter is, niet voor mij. Hij beweert dat hij dan ook wel eens dingen zou gaan betalen voor haar, maar daar geloof ik niet zo in. Ik heb in 13 jaar nog nooit om iets gevraagd , altijd alles zelf betaald voor dochter. Moet ik dan nu gaan smeken om alles bij hem? Dat zie ik echt niet zitten:( Dan gaat hij toch weer niet betalen, dat weet ik nu al...of hij zou het heel lastig maken en om alles een drama maken. Bovendien dek ik, dat hij uiteindelijk meer kwijt is, dan dat hij nu betaald, pubers zijn duur;)
    Maar ja, eerst maar weer eens afwachten of het wel voor de rechter gaat komen. Advocaat verwacht dat hij wil schikken...
    Zometeen mijn zoontje uit school halen. Bah, in de regen, dus ga ik lekker asociaal met de auto hihi
    Iedereen nog een fijne dag Pluisje

17. Dani84

Dani84 Niet meer actief

wwjk: dat ik al de hele dag een enorme trek heb in zoet! lees: vreetbui! :):( zo jammer was anderhalve kilo kwijt
    daarbij komt bij dat ik 4 tompouchen had gehaald gister zou visite komen wilden ze niet dus nu nog 2 in de koelkast die dingen kun je niet lang bewaren en weggooien is zonde dus straks maar 1 op eten

i promise morgen ga ik er weer tegenaan!!

hier is het droog! jeej vanaf een uur of 12 vanmiddag zonnetje komt nu om t hoekje piepen.
    wel zo fijn voor ml die heeft nachtdienst.
    kids hebben al gedouched die kunnen er zo lekker in ik ff douchen en filmpje kijken ;)

pluisje hahah lekker aso met de auto! heerlijk!

Spikkel fijn dat het beter gaat!
    beterschap!

nijn sinds we de boel hebben isoleren is t hier niet snel meer koud nu is t hier 19 gr kachel niet aan gehad als de zon al iets de kamer in schijnt is t zo weer lekker
    wel fijn idd als niet ijskoud is in de badkamer

mamachantal hoe ging het vandaag met de hutten?

fijne avond!

18. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Hey meiden!

Pluisje, pffff wat een toestand zeg. Na al die tijd zullen de advocaten kosten ook wel oplopen he, bah! Wauw hebben jullie een nieuw huis? Sorry daar had ik overheen gelezen. Wat voor soort huis?

Nijn 84, hoe gaat t nu met eten met zoonlief? Heb je al iets gehoord van de uitslagen van de testen in het ziekenhuis? Gelukkig dat het iets beter gaat met je arm. Heb je nu iedere week fysio?

Marnat, hoe is t bij jullie? Eerste werkweek zit er weer op? Ben je ondanks het weer nog flink aan het sporten, of doe je nu vooral binnen sporten?

Dani, hoe was het bij de kinderfysio? Verder alles goed?

Nijn90, hoe is t met jou en de beebs? Weet je al welke datum het wordt?

Spikkel, hoe is het met je zoon? Is de koorts al wat gezakt?

De vakantie van manlief is weer voorbij, vandaag gelijk weer een uur of 11 werken. Hij heeft nog steeds zo een last van cluster hoofdpijnen, is een lange periode dit keer!
    Norah was eergisteren uiteindelijk pas om half 2 gaan slapen, en om 7 moesten we op, dus ze was een beetje sagerijnig sochtends! Gister is ze om 23 al gaan slapen en kwam om 3 voor een fles. Vrijdag naar de kinderarts. Ben benieuwd wat hij allemaal zegt!

Bah het regent hier al de hele dag, de kippen zijn helemaal doorweekt! Als het de hele dag regent lopen ze gewoon buiten, terwijl ze een heel groot Binnenhok hebben. Mafketels!

We gaan deze week naar drie huizen kijken! We hebben toch besloten dat we voor een ander huis gaat kijken, wat groter is. Vind het wel erg moeilijk want ben zo gehecht aan dit huis! Maar we hebben maar 2 slaapkamers, mini badkamer beneden en geen gang. Maar wel een enorme tuin. Heb nog nooit zo lang ergens gewoond als hier haha, ben 17 keer verhuisd, vandaar. We hebben geen haast, eerst maar eens dit huis proberen te verkopen. Gelukkig zijn deze huizen erg gewild, maar je weet maar nooit. Kan ook nog jaren duren, maar onze buren hadden vanaf de dag dat ze het te koop zette, iedere dag bezichtigingen. Maar we kopen natuurlijk niks voordat dit verkocht is.

19. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Mitsy: Hier alles goed hoor ben moe en was misselijk vanmorgen.
    Manlief bevalt werk nog steeds .
    Sport altijd al thuis hoor via you tubbe,, doe nu drie keer in de week .
    Meer vind ik even niet nodig .

Heb op moment geen zin in zp niet veel lijkt het , lees alleen.

20. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    @Mitsy koorts is nog niet gezakt maar hij ligt lekker te slapen dus hopelijk morgen beter..

hoe is het met jullie kleine meid? Spannend naar andere huizen kijken!

@marnat lezen is ook leuk toch :)

Deel Deze Pagina