wwjk: dat ik best nijdig ben op mijn schoonzus. Nichtje van man belde nl van de week dat haar schoonmoeder overleden was. Erg vervelend natuurlijk en as dinsdag is het condoleren. Dus ik heb mijn schoonouders gebeld en dat dus verteld en ging weer verder met mijn leven (aangezien ik helemaal niets heb met de schoonmoeder van mijn man zijn nicht.......wij gaan uiteraard wel voor nicht en man voor de steun) Belt gisteravond mijn schoonzus, man neemt op, ze is vriendelijk tegen hem, vraagt naar mij en doet beleefd maar nijdig tegen me: waarom ik niet gebeld heb dat nicht haar schoonmoeder is overleden en dat het toevallig is dat ze daar achter is gekomen en hoe lullig ze zich voelde wanneer ze achteraf had moeten horen dat er condoleren was en zij niet geweest waren en horen zij en haar vriend niet meer bij de familie.....?? Tuurlijk, heb er gewoon niet over nagedacht om hun te bellen. Ik heb al een pesthekel aan haar (zij heeft ons nooit gecondoleerd met het verlies van ons kindje, dus waarom wel condoleren bij een voor haar wildvreemd iemand??) Maar ben dus maar beleefd gebleven omdat ik echt geen zin heb in ruzie over zoiets. Maar aan de andere kant: ik vind helemaal niet dat ik had moeten bellen, dat nichtje het niet doet, oke, (die heeft wel wat anders aan haar hoofd en die dacht blijkbaar dat ik dat zou doorbellen, maar dan had ze dat eigenlijk even moeten vragen) maar eigenlijk vind ik het de taak van mijn schoonouders.....(sm zei: pffff de helft van de tijd nemen ze toch de telefoon niet op) En ik heb er gewoon serieus niet bij stil gestaan. Oh en voor de aardigheid heeft dit kreng ooit eens gezegd dat ik, sm en mijn vriendin toch de hele tijd niets anders doen dan alles doorkwaken (wat ik dus absoluut niet doe, aangezien ik een bloedhekel aan roddelen heb, dus waar ze heb vandaan haalt, geen idee) Nou ja, het moge voor haar duidelijk zijn dat ik dus weinig doorkwaak........ Domme K*T is het (aldus mijn man ) Moest even kwijt hoe ik over mijn schoonzuster denk :x
Mamabri: snap weinig van wie er nu overleden is maar wat een domme reactie zeg. Rest: knuffel voor jullie ik heb niet alles gelezen.
hahaha, nou zo ver zit het dus......Mijn man heeft een nichtje. Dat nichtje haar schoonmoeder is overleden. Maar aangezien zijn nichtje vroeger altijd bij mijn schoonouders was, beschouwen mijn man en zijn broer haar als hun zusje. We gaan ook heel veel met hun om (zij is de peettante van mijn 2 jongsten) schoonzus is de vriendin van man zijn broer (mijn zwager dus)
Mamabri: ach Lekker laten gaan. T is toch inprincipe niet jou taak om iedereen op de hoogte te stellen. WWJK dames Ik heb even een vraag over mijn dochter. Sinds ern tijdje bonkt ze voor t slapen gaan met haar hoofd tegen t bed. T kan niet veel kwaad volgens t cb. En is t waarschijnlijk zelfs een soort van ontspanning. Maar vannacht heeft ze meer dan 400x gebonkt. En nu dus een bult op haar hoofd. Lijkt me toch niet goed???
DA: dat weet ik, maar zij vind dus dat het wel mijn taak is omdat nichtje mij heeft ingelicht........ En oke, ik was misschien degene die hun had moeten inlichten, maar ik heb gewoon niet aan hun gedacht. Dat is ook gewoon hun eigen schuld, ze houden zich continue buiten de familie. Komen op verjaardagen als je ze vraagt (hoe lang weet je al dat je het die datum viert? had je ook wel eerder kunnen bellen, kreeg ik als antwoord toen ik 1,5 week voor de verjaardag van mijn kinderen vroeg of ze kwamen.......ik bedoel: ze WETEN toch zelf wel dat ze jarig zijn, kunnen zij ook wel vragen wanneer we het vieren??) Met een verjaardag feliciteren ze gewoon nooit....gewoon niet!! (vind ik asociaal) Bij een zwangerschap feliciteren ze niet, en na het overlijden werden wij niet gecondoleerd door haar (zal maar niet zeggen hoe ik dat vind) Als je belt pakken ze meestal niet op en bellen 2 weken later pas een keer terug. Zijn ze zelf jarig worden we nooit uitgenodigd, hooguit wanneer je het vraagt kun je langskomen, maar uit zichzelf vragen ze nooit wat. Tja, dan vragen ze er toch zelf om dat je zulke mensen domweg vergeet? En zelfs al vergeet ik ze niet: ik ben ze eerlijk gezegd ook liever kwijt dan rijk.
Dark: mooie bult hihi , nee even serieus kan geen kwaad denk ik idd . Is die heel dik? Koud was hand er op en gewoon zo laten als ze er geen last van heeft. Gaat wel weer weg op den duur . Knuf voor haar. Hier de wc douche schoon en de was hangt buiten , vaat leeg gepakt , lekker ontbeten . Straks mis fietsen , nu alleen manlief nog onder de douche schoppen .
Mamabri denk dat het je erg zal opluchten om haar eens een keer flink de waarheid te zeggen, en hoe jij erover denkt.
D.A. heeft je dochter geen hoofdpijn? Ik zou hiermee wel even de ha bellen vriendin van me haar zoontje bonkte ook met zn hoofd tegen de muren enz heeft nu een brilletje en het bonken is over. kind verging van de hoofdpijn achteraf. succes! Mambri jeetje laat lekker gaan!! je man moet voortaan zeggen dat je er niet bent gecondoleerd. oh en ik zou ze toch echt niet meer vragen en ook daarheen niet meer met verjaardagen enz gaan jemig zeg kom op ze feliciteren en condoleren niet tonen geen respect en bellen na 2 weken pas een keer terug?? dan was het bij mij echt einde verhaal Doe wat je goed lijkt maar laat het je niet op(vr)eten *hug*
Tja, eigenlijk heb ik daar helemaal geen zin in. Vind het nogal zonde van mijn energie aan "zulken"......Bovendien vind ik het voor mijn man en schoonouders ook akelig. Dan ziet hij zijn broer helemaal nooit meer denk ik (wat mij persoonlijk geen zier interesseerd, maar goed het is mijn man zijn enige broer) Dus hou ik voorlopig mijn mond maar voor de lieve vrede.
Dani: ik moet dinsdag naar de kinderarts. Ik ga t er toch even over hebben. Een beetje bonken vind ik niet erg. Maar het loopt een beetje de spuigaten uit nu.
Nou ik had ze dus wel uitgenodigd voor de verjaardag van de kinderen, maar niet voor die van mezelf en ook niet voor mijn man zijn verjaardag. Bij mijn man zijn ze wel geweest omdat mijn sm gebeld had, maar toen ik jarig was heb ik ze gewoon niets laten weten. Doen ze bij ons ook niet tenslotte....... Vind het maar een asociaal gedoe hoor.
jeetje: mijn zoon deed dat ook (die deed het zelfs buiten op de grindtegels , haalde hem wel weg natuurlijk) ik vond dat enorm akelig om te zien. Nu is mijn zoon autistisch/adhd, dus daar kwam zijn gedrag vandaan, weet niet hoe dat met jouw dochter zit natuurlijk, maar zou het er idd wel even met de kinderarts over hebben.
Normaal ben ik ook wel zo (dat weet je) maar hun zijn gewoon ZOOOOOO raar...volgens mij snappen ze het niet eens als je er wat van zou zeggen. Om een voorbeeld te geven: ze hebben een kennis, die ook een kennis van mij is. Zij heeft een baby gekregen, wij zijn om kraamvisite geweest en hun hebben niets laten horen: geen kaart, geen telefoon en geen visite....nou dan kom je toch wel uit een ei hoor??? Maar ze vinden zichzelf helemaal geweldig Terwijl iedereen hen enorme egotrippers vindt.
Herkenbaar hoor (ben zelf 8 jaar alleenstaande moeder geweest) En ja, dat is vaak heel prettig, maar met regeldingen en ziekte is het fijn om dat te kunnen delen en te overleggen met een partner. Gedeelde smart is halve smart!
Ik denk dat die mensen zichzelf zo fantastisch vinden dat ze niet eens doorhebben(en willen horen) dat ze zich onbeschoft gedragen.. Stelletje ..... Ik geef je groot gelijk dat je ze niet gebeld hebt, komop het is niet jou taak om iedereen in te lichten. Als die mensen niks met hun hadden dan kan ik me wel indenken dat ze niks laten weten. Snap je wat ik bedoel?
Ah arme kleine meid ik snap wel dat je dat nu even mist heb geen goede vriendin met wie je even kunt overleggen? *knuffel*
Yep! Maar nichtje van man is ook nichtje van zwager. Zij gaan er dus ook veel mee om, maar nichtje haar hoofd stond niet naar iedereen afbellen, wat ik logisch vind. Mij heeft ze wel gebeld, en dacht (maar heeft niets gevraagd) dat ik het door zou geven. Ik heb er gewoon geen seconde bij stilgestaan dat ik hun zou moeten bellen...... Normaal zou ik ook niet gaan condoleren, ik ken haar sm nl totaal niet, maar goed, mijn man en schoonouders willen er wel heen om nichtje en haar man netjes te condoleren, dus doen we dat ook uiteraard. Maar omdat ik haar sm niet ken zou ik dus normaal gesproken eigenlijk niet gaan, omdat ik vind dat ik daar niets te zoeken heb (om heel eerlijk te zijn) normaal zou ik dan een kaart sturen. Of ben ik hier nu heel raar in? Ik condoleer dus eigenlijk in persoon alleen als ik de overledene ook ken.....zo niet zou ik dus alleen een kaart gestuurd hebben.