Wat wil je kwijt (WWJK) (#3)

Discussie in 'De lounge' gestart door BLiS, 10 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minon

minon Niet meer actief

Marnat beterschap! Zoute chips, cola, droge crackers en beschuit, en ORS of norrit slikken.

Spikkel: fijn dat je hulp hebt gekregen en het gaat redden.

Mamachantal: wat een rot opmerking. Zou een gesprek aanvragen om het nog een keer te bespreken denk ik.

Gaat super goed hier. Niemand had het zo verwacht. Vandaag Niels en Koen allebei vastgehad. Heerlijk. Heb ze gekNuffeld van jou hoor marnat!
    Waarschijnlijk mag Niels zondag of maandag al mee naar huis. Ze hebben nu alles afgekoppeld bij hem en hij moet naar 7 volle voedingen per dag, laten zien dat hij groeit en de leverwaardes stabiel blijven dan mag hij mee. Koen moet helaas een weekje langer blijven omdat de voeding niet snel genoeg opgehoogd kan worden. Hij heeft dus nog infuus erbij, op het moment nog twee lamlen en is nog te licht. Vanaf 2500 gram mogen ze naar huis. Dus hij moet echt flink gaan groeien nog. Qua antistoffen doet ook hij het super gelukkig! Wel met lampen dan. Voelt aan de ene kant niet goed om er een mee te nemen naar huis en de andere te laten daar. Aan de andere kant is het misschien voor mij fijn om te wennen met dochter en baby.

2. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Nijn90: Hoop dat morgen bij mij weer goed is meestal maar 1 dag.
    Nog geen last weer gehad .
    Slik lief knuffel ik dacht al wie knuffelt mij vandaag hihi.
    Fijn dat het zo goed met ze gaat, idd jammer dat ze niet beide mee mogen.
    Maar je kunt ook anders zien , ze hadden ook zieker kunnen zijn , en dat is erg mee gevallen toch?

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Marnat: Hopelijk is het ergste achter de rug met de diarree.

Nijntje: Wat super nieuws zeg! Het is idd niet fijn als je er maar eentje mag meenemen, maar langs de andere kant kan je idd even wennen met een baby en je dochter. En misschien ook gewoon terug aan een baby in huis, is toch weer een ander ritme he ;)
    Hoe gaat het verder met jou?

4. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Marnat, veel beterschap! Hoop dat je snel een beetje opknapt! Ook van mij een dikke knuff!

Chantal, jeetje wat een troela die juf! Bah! En wat k** van je tel! Heb je je foto's al eens op de computer gezet, of heb je iCloud? Ik zet m'n foto's min 1 x per maand op de pc, en heb alle foto's van Siem op cd's gebrand en in z'n doosje gedaan. Was zoooo bang ze kwijt te raken. Heb je idd al wat gehoord van de voetafdrukjes? Hoop dat je tel het snel weer doet!

Nijn, ooooo ik ben zo blij te horen dat het goed gaat met de jongens! Ja mogen ze pas vanaf 2500 mee naar huis? Norah was wat lichter, toen ze mee naar huis mocht. Hoe is t met jou? Heb je nog veel pijn? En hoe is t met je dochter? Ze zal je wel enorm missen in het ziekenhuis!

Andere nijn:), hoe is t met jou? Heb je nog tijd gehad om aan je scrapbook te werken? Dus je hebt nog steeds niet alle uitslagen van de testen? Jeetje zeg, hoop dat je snel duidelijkheid hebt! Hoe gaat het met potjes training?

Dani, jammer ik had een kleine trampoline (ooit gekocht in de trant van ik ga work out oefeningen doen, heb m twee keer gebruikt) heb m een tijdje terug aan de buren gegeven en na twee dagen had de hond m al gesloopt! Anders had je m zo mogen hebben. Hoe is t verder?

Zuurtje, hoe gaat het?

Pluisje, en hoe is t met dochter 'lief' hihi! Nog steeds brutaal aan het puberen! Dat lijkt me zo moeilijk om daar rustig mee om te gaan phoe, gelukkig heb ik nog even.:)

Dalijk komt m'n moeder, zal wel langer er over rijden, stond een lange file. Hoop dat het gezellig wordt en dat ze d'r stomme opmerkingen voor zich houdt. Je kent t wel, zo van goh, wat hang je die was schattig op, of o dat doekje ziet er ook lekker uit. Of van: moet je die kleertjes niet strijken? Blablablabla. Ach ja we hebben weer contact sinds een aantal jaar, beter zo en oppervlakkig dan ruzie, toch!

Verder flink gepoetst vandaag en getutteld met Norah en de beestjes.

Doei liefs

5. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    @Mitsy hopelijk word het gezellig:)

@Nijn goed nieuws dus!

@ Marnat Beterschap meid!

@hier flink aan het opruimen echt vannalles we haalde 3 vuilniszakken met knuffels uit de kelderbox pfftt dus die maar de mooiste uitgezocht en op koopjeshoek gezet onder andere grote winnie the pooh, ioor tijgertje.. en anders maar naar de kringloop..

6. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Spikkel, hoop dat het wat oplevert! Lukt het een beetje allemaal?

7. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.571
    3.069
    113
    Wat fijn nijn ! Wat vind je dochter er van ?
    Marnat ik moest altijd beschuit en brinta eten, en banaan.
    Mitsy was t nog gezellig?

Tel deed t vanmiddag ineens weer dus alle foto's eraf gehaald. Morgen even ermee naar de tel winkel.
    Binnenkort heb ik 10 min gesprek op school. Ga dan zeker over haar moe heid hebben. Raar Mens.
    Nee niks van afdrukken gehoord. ga Aangetekende Brief sturen naar zijn huis.
    Maar weet niet zo goed wat ik er in moet zetten.

8. minon

minon Niet meer actief

Reageer morgen ofzo weer uitgebreid.

Met mij gaat wel. Moet morgen naar huis. Kan niet veel natuurlijk. Dochter snapt er niks van. Ze mag de afdeling niet op omdat ze de warerpokken nog niet heeft gehad dus ze heeft ze ook nog niet gezien.
    Dat is ook het geval als Niels naar huis gaat die mag er dan ook niet meer terug op. Ik kan dan dus niet meer naar het ziekenhuis toe. Moet toch iemand bij Niels en Marith zijn dan. En dat vind ik moeilijk. Kan dan een week of misschien wel langer niet gaan. Volgende week is dochter weer helemaal thuis. Ouders kunnen/willen niet langer oppassen. Zus blijkt toch hodgkin te hebben, en krijgt dinsdag-vrijdag allerlei verdere onderzoeken waar mijn moeder bij wil zijn. Tot dinsdag hebben we nog kraamzorg daarna moet ik het dus alleen gaan doen.

9. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.571
    3.069
    113
    Jeetje nijn wat raar dat ze niet willen oppassen :(
    En dat niets ook niet mee kan naar zh.
    Wanneer mag koen van de afdeling?
    Kan verder ook geen familie/vrienden oppassen?

10. minon

minon Niet meer actief

Het is het beleid daar. Geen kinderen onder de 12 op de afdeling. Uitzonderingen voor broertjes en zusjes maar moeten ze wel de waterpokken hebben gehad. Die heeft Niels natuurlijk ook nog niet gehad dus mag hij er ook niet meer op. Verwachting is dat Koen zeker een week langer moet blijven. Ik mag zes weken geen auto rijden anders zouden we het af kunnen wisselen man en ik. Vandaag moet ik naar huis, morgen komt dochter thuis maar dan is mn man er en zondag ook. Maandag en dinsdag de kraamzorg nog (als Niels thuis is komen ze de volle uren) woensdag gaat ze naar de gastouder dus overdag zal wel lukken. Dan zijn we bijna een week verder dan hoop ik toch wel weer wat te kunnen. Wat we eventueel wel kunnen is babyfoon van dochter bij de buren, Niels meenemen enndan om de beurt naar binnen maar wil je elke dag gaan slepen met zn mannetje is de vraag. We zien wel hoe het loopt. Snap aan ene kant wel dat mn moeder met zus mee wil (mama kindje woont nog thuis) maar aan andere kant voel ik me wel beetje in de steek gelaten. Ze gaat drie maanden chemo in dus ben bang dat ze ook niet oo wil passen als ik aan het werk ga weer. Maar dat is pas over drie maanden dus zien we dan wel.

11. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Nijn90: Vervelend meis maar is niet anders dat de kids niet mee kunnen.
    Dat je moeder niet langer op passen wil is niet leuk , maar begrijp haar ook wel dat ze bij haar andere dochter wil zijn.
    Kan je dochter niet bij een vriendinnetje spellen of een keer op school over blijven?
    En niels bij buurvrouw ? zo dat jij ook even een keer na koen kan .
    Je woont te ver weg anders weet je het wel dan mogen ze hier komen .

Mamachantal: Hoe is het nu met je dochter?

Hier gaat het wel diarree lijkt te vertrekken gelukkig .
    Voel me niet iemand die vele rondjes kan rennen maar goed.
    Dat gaat zo vast wel beter , als we aan het werk zijn .
    Mag vanmiddag 2 uurtjes extra draaien , mooi mee genomen .
    Kan thuis eten broodje is al klaar .
    Hoop voor manlief dat ie niet over hoeft te werken vandaag dat ze mooi op tijd zijn.
    De hele week al erg druk, zo is er geen werk en nu werkt ie erg veel.
    Zijn lichaam merkt het ook spieren doen zeer .

12. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    @nijn jeetje meid, ik wil anders ook op de kids passen? of op je dochter? of ik er nu 2 of 3 heb ;) Ik woon om de hoek zoals je weet:)

@Marnat lekker!

@Mamachantal ja ik zou het zker aan geven bij het 10 minuten gesprek!

13. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.754
    0
    0
    Goeiemorgen,

@Nijn, op zich fijn, dat je met Niels naar huis mag, maar dat brengt natuurlijk weer praktische problemen...
    Ik snap je moeder ook wel, maar ook weer niet. Ze is net weer oma geworden en kan haar aandacht ook een beetje verdelen tussen je zus en jou. Natuurlijk is het heel erg dat jouw zus ziek is, maar ik vind het een beetje kortzichtig. Maar ja, daar heb je nu niks aan, wat ik vind;).
    Kun je niet in aanmerking komen voor wat extra kraamzorg? Dat kun je in het geval van ziekenhuisopname en dergelijke in elk geval proberen. Ik heb het bij mijn zoontje ook gehad. Hij lag ruim een week in het ziekenhuis en ik voelde me nog heel zwak. Bovendien was het voeden( met een speciale speen) in het begin erg lastig... Ik had wel een hele lieve kraamhulp, die zelf ging bellen of het mogelijk was. En gelukkig kreeg ik nog een paar uurtjes erbij, die ik ook heel erg nodig had.
    ik zou het in elk geval proberen...
    Ik duim dat Koen snel op gewicht is en mee naar huis kan. Jij ook goed voor jezelf zorgen he. knuff

@ Zuurtje, al iets gehoord over je dochter's oogjes? De arts zou toch nog bellen?
    Ik hoop dat het goed is en het met de oefeningen verholpen kan worden. Waren de oefeningen trouwens goedgekeurd door de arts?

@Marnat, fijn dat je alweer wat opknapt. Diarree is afschuwelijk, maar gelukkig duurt het gewoonlijk niet langer dan een dag...
    Beterschap.

@MamaChantal, wat een afschuwelijk bot mens, die juffrouw, bah. Ik zou het zeker aankaarten bij de schoolleiding. Misschien een gesprek met leiding en juf samen? Nog niks van de fysio gehoord?
    Sterkte.

@ Spikkel, het zit jou ook echt niet mee he. Jammer dat je familie het zo af laat weten, dat snap ik nooit zo goed.. maar wel lastig voor jou. Lief dat je aan Nijn aanbied om op te passen. Je bent een goed en lief mens... dikke knuffel..
    Alle andere meiden een knuffel...

Hier is alles nu wel rustig. Dochter is redelijk rustig nu. Ze wil niet echt met me praten, maar ik ga haar ook maar niet dwingen... De tijd zal het leren...
    ik moet nu snel mijn moeder gaan halen..
    Iedereen een fijne dag gewenst Pluisje

14. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    @pluis Lief dank je...

Wat lastig met je dochter, hopelijk komt ze gauw toch naar je toe om te praten.. Knuffel! Veel plezier met jemoeder!

15. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Mitsy: Hier alles ok ;) Vanavond heb ik weer een scrapdate met m’n vriendin, maar moet nog kijken of ik ga scrappen of kaarten maken. Ingeving van het moment :)
    Zindelijkheidstraining gaat relatief goed. Af en toe een ongelukje, maar ze is nog jong he. De nachtpampers zijn wel terug goed vol, maar ach, dat vergeven we haar nog. :)
    Hopelijk heb je toch een beetje een leuke avond met je moeder gehad.

Nijntje: Wat lastig zeg, dat ze niet mee de afdeling opmogen… En al helemaal als je geen oppas hebt. Hopelijk kan je een oplossing met je buren uitwerken.
    Heel erg voor je zusje, maar hoop dat je moeder ook inziet dat jullie ook hulp nodig hebben. En je so, kunnen die eventueel oppassen, is dat een mogelijkheid?

Marnat: Maar een dagje opletten op je eten, dan zal het morgen wel helemaal door zijn. Fijn van de extra uurtjes.
    en maar gezellig rustig aan doen in het weekend. Denk dat het voor Marnatman ook telkens een hele aanpassing is van veel werken, naar thuis zitten, naar terug veel werken.

pluisje: Hoop dat je dochter toch snel gaat inzien dat ze haar moeder toch hard nodig heeft en dat ze wil praten.

Zo, ik ga weer verder met werken. 't Is nog altijd erg druk. Vanmiddag dadelijk naar huis, eerst meisje ophalen bij de onthaalmoeder (gaat op vrijdag nu vaker een halve dag gaan). Hoop dat ze wat wil eten, gisteren middag al minder zei de onthaalmoeder, gisterenavond amper, fles gemaakt (wat ze normaal niet meer drinkt 's avonds) maar ook amper gedronken. Verkoudheid lijkt me ver door.

16. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

9 okt 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    Nijntje: Jou kindjes zijn in het WKZ geboren toch?? Toen mijn zoontje daar lag met 10 dagen oud, lag er ook een tweeling die beide in het ziekenhuis lagen. De ene mocht naar huis de andere moest nog een paar dagen blijven, uiteindelijk mocht de andere baby na goed overleg ook blijven tot zijn broertje naar huis mocht. Zou dat niet te regelen zijn??

17. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Nijn fijn dat het zo goed gaat!!

Mn schoonmoeder is gister opgenomen in het ziekenhuis
    ze was met chemo begonnen maar t gaat helaas niet goed
    :(
    t kan een reactie op chemo zijn
    afwachten ..

18. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Dani: oh wat erg... Beterschap voor je sm en sterkte voor jullie!

19. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.754
    0
    0
    Heel veel sterkte en beterschap voor je sm
    Knuffel Pluisje

20. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    @Dani he jakkes beterschap voor je sm en sterkte voor jullie allemaal!

@Hier dochter van school gehaald, kwam de juf naar me toe dat ze met haar haar in spijlen van een fiets heeft gezeten, ze heeft het met afwasmiddel eruit proberen te krijgen lukte niet toen met wasbijts?geloof ik nu had ze het er redelijk uit.. het is er grotendeels uit..
    Straks nog maar even goed wassen onder de douche en dan maar zien wat de schade is..

Deel Deze Pagina