Zwaai... Vrijdag thuisgekomen. Gisteren voelde ik me top. Vandaag alles behalve. Moe moe moe veel misselijk en duizelig. Vannacht van 21-9 geslapen en vanmiddag met dochter ook drie uur. alle buren weg vandaag dus man gaat alleen vanavond naar zkh. Nog minder top maar misschien wel beter voor mijzelf. Jongens doen goed. Nu allebei nog 1 lamp. Door dat uv moeten ze veel vocht krijgen dus Nieks krijgt 65 en Koen 60 ml voeding om de drie uur. Zo zielig. Ze krijgen gewoon niet weg. Dus aangegeven aan verpleging dat we willen dat ze stoppen met de fles als ze echt niet meer drinken en dan in bedje de sonde omhoog hangen dat dat langzaam inloopt als ze slapen. Gisteren waren ze zo misselijk. Iedere keer hikken en spugen en heel onrustig. Vonden ze goed. Normale baby's drinken ook niet zoveel. Vandaag zijn ze stuk rustiger zei de verpleging. Ze geven die zeven voedingen om de drie uur dus vannacht hadden ze van 12-6 doorgeslapen zeiden ze.
Zuurtje fijn dat je dochter op knapt! idd is de incubatie tijd voor de blaasjes komen Nijn1990 lekker uitrusten, jammer dat je niet naar je boefjes kan, maar ook goed aan je zelf en jullie dochter denken. fijn dat ze jullie wensen respecteren en dat ze er naar handelen. lekker uitrusten!
Lieve nijn, je moet ook echt goed aan jezelf denken he. Je bent net bevallen en het ene moment kan je de wereld aan, het andere moment voel je je K*T . En het feit, dat je zo lang geslapen hebt, geeft aan dat je het nodig hebt... Doe vanavond maar lekker rustig aan met je dochter. Je man gaat naar het ziekenhuis, dus er is iemand vertrouwd daar. Ik snap je moederhart, dat naar hen toe wil, zo veel als kan. Maar ze komen zeer binnenkort thuis )) en dan hebben ze meer aan een fitte mamma... Goed dat je zo op je strepen hebt gestaan daar. En fijn dat ze luisteren. Je mamma-instinct heeft weer goed zijn werk gedaan he. Fijne avond, knuffel Pluisje ps aan alle anderen ook he
We hebben net even gebeld met facetime. Dochter heeft ze nu dus ook 'gezien'. Maar het voordeel ervan inzien. Ze riep gelijk Koen toen man ze liet zien en aaien en kusjes op het scherm geven haha. We liggen nu op bed filmpje te kijken samen. Inderdaad ook aan mezelf maar het is moeilijk.
Nijntje: Oh wat fijn, heeft ze haar broertjes ook gezien. Jammer dat je niet mee kon, maar rust je maar goed uit nu. Want als ze thuis zijn ga je je handen meer dan vol hebben. zuurtje: Even aan de school vragen hoe het zit. Hier mogen ze pas terug naar school zonder koorts en als de blaasje uitgedroogd zijn. WWJK: Ik ben moe! Gisteren om 22u gaan slapen, heerlijk geslapen. voelde me ook meer uitgerust vanmorgen. Niet top, maar beter dan de laatste dagen. Ben al een paar dagen zo moe en ook 's avonds, maar tegen 21u ben ik terug wakker Dus gisteren op tijd bed in, maar nu kan ik een middagdutje gebruiken Vanavond weer maar vroeg erin denk ik.
Hee dames, @ Nijn1990, wat heerlijk dat ze haar broertjes nu ook heeft gezien en er meteen dol op was ( nog wel hihi ) En zorg nu maar echt goed voor jezelf en probeer je niet ( onnodig) schuldig te voelen. Wat ander Nijntje ook al zegt, je hebt je energie straks hard nodig als ze thuis zijn. Al kan ik me je gevoel goed voorstellen. Ik vond het ook moeilijk om een keer niet naar het ziekenhuis te gaan, toen mijn zoontje er nog in lag. Ik was ff compleet ingestort toen... Tot nu toe heeft hij het me nog niet verweten. Dat facetime klinkt wel leuk zeg, dat hadden wij niet... zit dat in je mobiele abonnement? Of is dat iets van het ziekenhuis? En bovendien is quality-time met je dochter ook heel belangrijk @Nijn84, lekker uitgerust nu? Daar knap je zeker van op. Zeker nu het weer wat druilerig is, kun je lekker op tijd in je nestje kruipen he. Zo, ik moet mijn boefje van school gaan halen Iedereen een fijne dag Pluisje
Lekker nijn wat bijslapen. Hier ook Man gaat zo even wat halen bij de apotheek voor de ontlasting. Nog steeds niks noemenswaardigs gekomen. Als ik zit echt pijn in mn billen en als ik plas halverwege ook soort kramp daar. Heel vervelend. Ja leuk heh. Facetime is soort van skype maar dan op van apple de iphone of ipad. Werkt gewoon via de wifi.
pluisje: Meer uitgerust dan gisteren maar nog steeds niet fit... Straks weer maar op tijd bedje in. Begin te merken dat 7u slaap toch te weinig begint te worden. Voor ik kinderen had was 9u het absolute minimum... nijntje: Vervelend dat je niet kan gaan. Daar heb ik mijn voordeel met het prikkelbaardarmsyndroom. Ik dronk in het zh 's morgens bij het ontbijt een kop koffie en binnen een half uur zat ik op toilet. Had er enorme schrik voor, zeker na ons meisje omdat bij zoonlief mijn knip opnieuw genaaid is moeten worden. Maar hierdoor viel het reuze mee. En toen ik laatste 3 dagen niet geweest was, klein doosjes pralines (witte gehaald) en na 5 stuks kon ik ook gaan. Dat vind ik toch nog net iets lekkerder dan koffie Facetime is leuk voor zoiets he. Toen manlief in het zh lag, deden we het ook zo omdat meisje niet mee naar het zh ging.
Drink je wel genoeg? Ik had na de bevalling ook last van kramp, bleek dat ik niet genoeg dronk... Dingen als koffie, pruimen, ander fruit, helpen niet? Dan kun je idd laxeertabletten halen. Denk eraan dat die pas over een aantal uren gaan werken ( normaal gesproken dan he) niet dat je dadelijk midden in de nacht eruit moet en daardoor niet aan je nachtrust komt... Succes... en nogmaals wat een heerlijke mannetjes zijn het. Echt om verliefd op te worden @Nijn1984, ik herken het, vooral het gebrek aan slaap. Ik was ook altijd een langslaper, maar daar is niks meer van over... Ik lig vaak om 9 uur al op de bank te slapen...slecht he Mijn zoontje is elke nacht wel een keer wakker en kruipt dan bij ons in bed. Die gebroken nachten slopen me wel... maar ja. we zijn druk bezig om hem in zijn eigen bedje te laten slapen, maar op dit moment is er een chronisch gebrek aan slaap... dus op laag pitje. Ik las een tip in een ander topic, ga ik misschien eens proberen... Ff update over mijn dochter..gisteren best lang met haar gepraat ( ik vooral, zij luisterde gelukkig wel) over hoe ik het zag en voel. Zij vertelde dat ze bang is om op de tweede plaats te staan. Ik heb haar verzekerd, dat mijn beide kinderen op de eerste plaats staan. Ik heb haar verteld dat ik haar mis, omdat ze zo vaak weg is en als ze thuis is, meteen haar kamer op duikt. Ook heb ik gezegd, dat ik snap dat ze behoefte heeft aan privacy en dat ik dat ook respecteer, maar dat ik het ook wel eens gezellig vind, als ze s'avonds bij ons beneden komt zitten. Eerst leek het, alsof het niet doorgedrongen was. Maar later op de avond, kwam ze toch gezellig bij ons zitten en hebben we nog best leuk gelachen en gekletst. Het zal niet altijd zo zijn, maar ik ben alvast blij met dit beetje... Zo, ze komt zo thuis, dus ben ik weer weg.. iedereen een fijne dag Pluisje
Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad pluisje! Hopelijk kijkt ze nu met andere ogen naar je en ziet ze dat je ook van haar evenveel houdt.
Of gelijk bij manlief in het zh na zijn laatste operatie: kreeg van de verpleging dubbele dosis laxeermiddel, hij mocht ook geen kracht zetten omwille van de operatie. Hij zat binnen de 10 min op wc, tijd voor krampen was er volgens hem niet omdat het zo snel ging Je hebt ook thee volgens mij die laxerend werkt, vraag me niet meer welke... En sommige pilletjes moet je 's avonds innemen om 's morgens te kunnen gaan. Mijn moeder is een expert in laxeermiddeltjes. Ben blij dat ik het met koffie, worstenbroodjes, fruitsappen ed kan doen. Vaak is het ook gewoon de eerste keer na een operatie ofzo dat het moeilijk gaat. pluisje: Wat fijn, het gesprek. En al helemaal dat ze bij jullie kwam zitten. Denk dat dat toch voor haar een hele stap geweest moet zijn. Super! Hopelijk blijft het deze richting opgaan!
Nee, onzin natuurlijk, ik hou van allebei mijn kinderen evenveel. Het is alleen anders als ze ouder worden. Ze hebben je niet meer zo hard nodig ( denken ze) Met mijn zoontje ben ik toch op dit moment iets intensiever bezig soms... Maar ik ben al blij dat ze deze toenadering niet af sloeg... Ik heb haar ook duidelijk gemaakt, dat er regels zijn, juist omdat ik van haar hou, niet om haar te irriteren Pluisje
pluisje fijn dat je een gesprekhebt gehad met je dochter en dat ze geluisterd heeft nijntje 1990 denk aan jezelf en neem je rust fijn dat dochter haar broertjes heeft kunnen zien hoe gaat het nu met ze? slaap: hier ook tekort aan slaap maar dat ligt vooral aan mezelf doordat ik niet op tijd ga slapen hier deze voormiddag naar de ha geweest dochter is weer beter maar nog niet genezen het zijn geen waterpokken wat ze heeft maar de blaasjes en plekjes worden veroorzaakt door de bacterie van haar keelontsteking ze mag nu dus een hele week niet naar school omdat het besmettelijk is voor de kleintjes die nog een weerstand moeten opbouwen
Vervelend, dat ze niet naar school mag ( of vindt ze dat zelf niet zo erg) . Wel logisch, als het zo besmettelijk is. Je snapt af en toe niet, waar die kinderen dat soort dingen oplopen he In elk geval beterschap voor haar. En jij vroeg naar bed vanavond!! Ik hoop dat zoontje dadelijk op tijd wil gaan slapen, zodat mijn dochter en ik samen expeditie Robinson kunnen kijken, had ik opgenomen. Eerst hem maar eens lekker onder de douche zetten issie weer heerlijk schoon. Ik vind dat altijd zo fijn, als ze heerlijk schoon in de pyjama zitten Iedereen een fijne avond Pluisje
Met de jongens gaat het goed! Bili blijft nog steeds stabiel bij Koen en bij Niels zakt ie. Gaat hij Niels dus wat beter. Maar het hb van Niels is wat gezakt naar 7, nogwat terwijl die bij Koen weer hoog is. Vannacht gaan ze onder de lamp vandaan en prikken ze laat nog een keer die bili. Dan stoppen ze ze vannacht in een normaal bedje en kijken ze morgen wat die bili dan is. Als die goed blijft blijft de lamp uit, maar ga er niet vanuit. Woensdag om 14:00 in zkh zijn dan gaan we ze in badje doen en daarna gesprek met de arts. Man had microlax gehaald en lactulose. Was een bevalling op zich maar was nodig. Mama mia wat deed dat pijn. Nog steeds kramp/beurs gevoel van onderen maar goed. Zien wel hoe het loopt. Als over paar dagennniet over is en ontlasting nog zo pijnlijk even dokter/verloskundige bellen. Niels gisterenavond:
Koen vanaf de webcam. Nu met kleertjes aan en de lamp uit! Hebben maar een webcam meer waren er niet meer. Kun je via een app kijken. Zo leuk.
Ah nijn wat een droppies! Leuk dat je zo mee kan kijken Pluisje fijn dat je een goed gesprek met je dochter hebt gehad! Zuurtje goh kan dat ook al? blaasjes van keelonsteking? maar goed dat je naar de huisarts bent geweest. Beterschap voor haar. vind ze het erg dat ze niet naar school kan? Hier lekker alles gesopt en gedweild. gister buikspier oefeningen gedaan voor t eerst weer sinds een tijd.. oei ik voel nu precies welke buikspieren ik heb haha
Nijntje: ah hoe lief! En het badje is iets om naar uit te kijken! Die pijnlijke ontlasting, zou dat ook niet kunnen komen omdat je paar dagen niet geweest bent? Hoop dat het betert komende dagen. Kan je je zo slecht door voelen. Zuurtje: ocharme je meisje! Beterschap! Nu weet je wel dat het geen waterpokken zijn. Dani: oh dan voel je weer spieren waarvan je niet wist dat je ze hebt he Wwjk: hier was het plan poetsen, maar krijg mijn arm weer niet meer omhoog Wordt weer erger naarmate de avond vordert... Als het zo blijft, weer maar naar de ha voor nog wat meer kine.