Nijn, och wat mooi! Wat een prachtige jongens! Ben blij dat het goed gaat! Ik begin gelijk te janken als ik de foto's zie... Pluisje, wat fijn dat je goed met je dochter hebt kunnen praten, lijkt me heel moeilijk zeg. Het blijft je kleine kindje, maar het is inmiddels ook al een hele dame, zelfstandig met een eigen mening. Echt fijn dat het een goed gesprek was! Nijn84, auw dat klinkt pijnlijk! Rustig aan doen! Maar dat zal wel moeilijk gaan met twee kleine kindjes! Hoop dat je je snel wat beter voelt! Heb je inmiddels alle uitslagen? Zuurtje, hoe gaat het met je? Andere meiden allemaal een dikke knuf! Donderdag wordt ik alweer 31, pfff het gaat echt snel! En over twee weken is Norah al een half jaar! M'n vader heeft weer last van bloedingen, hij krijgt een oproep voor een onderzoek, is toch weer spannend altijd. Hoop niet dat er weer iets zit. Nou meiden tot schrijfs
Goedemorgen Mitsy dikke knuf! Wwjk: dat ik me erger aan alle hondestront bij school! jakkes!! is het zo moeilijk om de stront van je eigen hond op te ruimen?? Er stond een (oudere) man bij die heeft het met een stokje in de struiken geschoven kwam er een man langs ja ik ken em via via een klein beetje en dat is me er een met een mega grote mond. zegt die (oudere) man kijk van jullie collega honden zooo die andere man ging me te keer.. en kijk ik heb een zak en ruim het altijd op pfff en ondertussen laat hij aan de zijkant van de school zn hond poepen in t gras en loopt door.. hierachter op t speelveldje ook niet normaal wat daar ligt.. en mensen laten hun hond uit naast het verbodbord om honden te laten poepen.. volgende keer maar ik er een foto van! zo dat lucht op hahaha straks met de jongste naar de fysio ben benieuwd wij hebben er weinig vertrouwen meer in. hij loopt echt verschrikkelijk scheef.. fijne dag!
Ooh hoe herkenbaar , je verhaal over de hondenpoep. Dat is hier op school ook echt een grote irritatie. Ik snap ook niet dat de (meestal ouders) hun hond gewoon voor de poort laten poepen en het niet eens opruimen. Ik hou veel van honden, maar ik denk dat hun baasjes toch iets meer na moeten gaan denken... smerig!! Wat vervelend dat het niet beter wordt met je zoontje. Misschien toch eens terug naar de huisarts of het bespreken met de fysio, dat je geen verbetering ziet. Soms moet je gewoon echt heel mondig zijn tegen artsen en fysiotherapeuten... sterkte Mitsy, dikke knuffel en heel veel sterkte met je vader, hoop dat het goed komt... je hebt wel genoeg gehad he...knuffel Pluisje
haai meiden mitsy dikke knuf voor je dani dat ken ik, hier is het meestal de hele weg die we naar school nemen die onder zit en net zo als ze afval komen ophalen een normaal mens met verstand kan toch de vuilzakken zo neerzetten dat je er nog langs kan met rolstoel of kinderwagen nee hier is het altijd een hindernissenparkoer om op school te geraken of auto's op de stoep parkeren, aar krijg ik ook iets van en de chauffeur maar van zijn oren maken als je grommelt dochter is veel beter, geen koorts meer voor de 3e dag en sinds gisterenavond wil ze ook geen pijnstilling meer nog tot donderdagmiddag ab en dan eens kijken hoe het keeltje er uitziet ik ben blij, heb heel mooie stofjes voor mijn meisjes kunnen scoren roze fleecestof: 1 met bloemetjes en een ander met vlinders maak ik voor hun een rokje en misschien nog wel een vestje (met of zonder mouwen weet ik nog niet) even kijken hoe goed het met de hand lukt want ik vertik het om mijn naaimachine van de kast te halen nu vlug aan de slag om pompoensoep te maken of hij is niet klaar tegen vanmiddag
@Dani arghhh irritant zeg.. @Nijntje1990 Wat een schatjes!! @Zuurtje Succes methet maken van je pompoensoep!! @hier Dochterlief naar school, eerste wasje hangt alweer buiten en de 2e staan aan. Zoon zit voor zandkasteel.. vind hij helemaal geweldig, en zo kan ik ff een beetje opruimen..
zuurtje: Gelukkig is ze beter. En als ze pijnstilling weigeren is meestal een goed teken Hier aan school ook altijd dezelfde ouders die op de stoep parkeren, je kan er gewoon niet langs. Dus moeten we zoonlief met de fiets op straat laten rijden. Was al blij dat er vorige week nog ouders waren die zich daar aan ergerden. Maar zolang er niks aan gedaan wordt... Wij hebben al eens een mail gekregen van op tijd in school enzo, heb zin om aan de leerkrachten te vragen om daar ook eens een mail rond te sturen. Verdorie, aan de andere kant van de straat ligt een parking waar altijd plaatsen vrij zijn. Kleine moeite, niet? Maar dan moeten ze even de straat inrijden en parkeren waardat ze nu gewoon de stoep kunnen oprijden en parkeren. Hmmm, pompoensoep! Wij hebben dit jaar nog geen pompoen gehad, maar als ik ga knutselen met mijn bloemstukjes gaan we sowieso genoeg vulling hebben om soep van te maken. Dani: Wat vervelend dat hij nog zo slecht loopt. Heb je ondertussen al een trampoline gevonden? Het is weer die spier die vast zit. Trekt van mijn nek tot in mijn schouder en gisteren ook nog verder mijn arm in. Denk dat ik een uurtje of anderhalf geslapen heb vannacht. Nu weer een lange werkdag tot 19u voor de boeg... Het komt vooral door de zittende houding op m'n werk. Ga mijn kine ook nog een mail sturen of ze geen oefeningen voor me heeft. Moet in beweging blijven maar met 2 kleine kinderen, het huishouden, dan kom ik niet meer aan sporten toe nu ik weer voltijds werk. Ga wel proberen om vanmiddag een wandeltochtje te doen tijdens mijn pauze. Moet toch naar de apotheek, dan maak ik een rondje. Mitsy: Dan ben jij op precies dezelfde dag geboren als manlief! Die wordt er donderdag ook 31. Sterkte met je vader! Hopelijk is het iets onschuldigs... Ik heb de uitslagen binnen, maar staat niks van cacao op... Raar, want ik heb het de prof zien aanduiden. Hetgeen eruit kwam: geen reactie voor hazelnoten, wel voor kokos en amandel. Pinda is niet aantoonbaar op de huidtest, wel het eiwit in het bloed (pinda wordt op 2 manieren opgespoord in het bloed en andere was negatief). Conclusie van de prof is dat er geen duidelijke notenallergie aantoonbaar is en dat ik niks meer uit mijn voeding hoef te schrappen. En dat ik nog eens moet langsgaan met de etenswaren die ik graag opnieuw wil eten. Dat zijn druiven en aardbeien, maar die test kan ik thuis zelf doen. Moet wel zeggen dat ik toch niet durf om noten te eten. Bang voor een eventuele reactie. Zeker nu met de kinderen en manlief die er niet alleen voor kan zorgen. Dus laat me dan nog maar even voorzichtig zijn
WWJK: Dat we net een mail van de school hebben gekregen met de bevestiging: kindje bij zoonlief in de klas ligt in het zh met een hersentumor Zondag sprak me een mama aan of dit waar was, al eens aan zoonlief gevraagd of kindje in de klas was, maar veel vertelt hij niet van school (wisten ook niet welk kindje het was). Dus was voor ons ook niet duidelijk. En zoonlief zit ook 2 dagen in een ander klasje met zijn leeftijdsgenootjes. Blijkbaar zou het opgemerkt zijn aan gedrag dat niet kon... Zo erg dit... Kindje is een van de drie van een drieling, 3 jongens, 5 jaar.
Nijn84 vervelend van je schouder!! nee nog geen trampo kunnen vinden we willen graag 1 van 1m - 150 maar ze bieden ze hier allemaal al van 180 en ml en ik eigenlijk ook wel vinden het toch wel wat groot voor in onze tuin zoeken eigenlijk 1 die we ook in kunnen klappen en jullie zullen t niet geloven maar bij de fysio liep meneer zo recht weg he ze zegt zo! wat gaat het goed schaamde me rot want had me zegje al gedaan naja nu weten we ook dat als hij er moeite voor doet het best wel kan! als hij moe is dan gaat hij wel meer scheef lopen. Zuurtje ooooh ergenis he, idd zakken containers nergens kom je langs. of van die geparkeerde auto s half op d estoep dan moet je met de kinderwagen weer over de straat ik ken het.. maar vind die poep zo vies mensen snappen t niet helaas.. fijn dat je dochter op knapt en geen pijnstilling lijkt idd goed teken hoop dat als de ab kuur op is haar keeltje ook weer over is. leuk roze stofjes. ben je zo handig met de naaimachine? spikkel ff aan de poets pluisje nou idd als je graag een hond wil moet je ook voor de conseqenties opdraaien en volgens mij doen ze t gwoon express voor school of t is altijd dezelfde want het is bijna elke morgen wel raak.. heb dus wel een beetje mn zegje gedaan bij fysio maar ze houd het op spierkracht en ze legde wel uit dat sommige spieren nog niet sterk genoeg zijn en hij daardoor zn been naar binnen draait.. ml is het er niet mee eens.. eens kijken hoe het deze week gaat ze zijn nu samen aan het wandelen ik wacht nog even op iemand die wat opkomt halen een nijntje trein verkocht dan ff naar de hema eens kijken of ze nog wat leuks hebben Jar is spelen bij een klasgenootje hij moest ook al overblijven dus een laaaange dag zal straks goed moe zijn. eten, douchen en naar bed! morgen komen mn ouders oppassen, hebben personeelsfeestje van ml zn werk.. ben benieuwd!!! allemaal wat oudere collega s en hun aanhang
Idd het is zo erg! Op het einde van het mailtje schreven ze 'we hopen op een goede afloop'... Ze hebben als baby al bewezen dat het vechtertjes zijn, zijn prematuur geboren. Donderdag hebben we info avond op school, dus hoop dat we daar ook wat meer te horen krijgen over het kindje. Want met de twee andere broers in de klas wordt er toch veel over gepraat.
Pfff nijn84 wat een nieuws. Vreselijk. Sorry dat ik niet op iedereen reageer. Drukke rommelige dagen zijn het. Lees wel mee maar reageren niet altijd tijd en puf voor. Hier weer terug uit zkh. Lampen nog steeds uit. Morgen gesprek met de arts maar naar huis zit er voorlopig niet echt in. Koen doet het op het moment stukken beter als Niels. Niels drinkt bijna niet meer en slaapt eigenlijk alleen maar. Zijn hb was vanmorgen 7,6. (Bij de geboorte boven de 10) En vanavond was ie gezakt naar 7. Als die onder de 6,5 gaat komen gaan ze toch denken aan een transfusie. Weer een dip dus. Zo frustrerend. Vergeleken bij onze dochter is er helemaal niet zoveel aan de hand en de jongens liggen waarschijnlijk langer in het ziekenhuis. Ook het gevoel. Je wilt er elke avond heen maar het is zo vermoeiend. Elke morgen 8 uur bed uit. Slapen smiddags komt niks van. Kraamzorg loopt rond dan belt die, dan die. Dan staat er weer iemand op de stoep onaangekondigd. Vooral schoonfamilie worden wat geïrriteerd dat we geen bezoek willen in het ziekenhuis. We kunnen zelf maar een keer gaan. Zijn er dan rond 19:45. Bezoek mag eigenlijk maar tot 20:00 op de afdeling. We doen dan zelf de verzorging van 20:30 en 21:00. Eer je dan klaar bent is het 22:00 en ga je weer. 22:30/23:00 thuis. Buren passen al die tijd op met de babyfoon. Willen dan graag rustig daar zitten zonder bezoek en gedoe. Man wil dat zijn moeder ofzo komt helpen als de jongens naar huis mogen maar dat wil ik weer niet. Ik moet een ritme zien te vinden, we hebben geen kraamhulp dan. Als er dan iemand komt en dochter bezig houdt zal ze gevoel hebben er niet bij te horen denk ik en jaloers gaan doen. Vooral bij mijn schoonmoeder doet ze druk en mn schoonmoeder is zelf ook zn stresskip. Als die wel eens langskomt ben ik na een paar uurtjes al doodop. Heb dus zoiets van laat me zelf maar tobben dan kan ik ook rustig gaan liggen als dochter slaapt enzo. Irritatie over en weer dus. Mijn moeder is helemaal op mn zus gericht. Zijn sinds donderdag niet meer geweest en ook niet gebeld. Weet dat mn vader het er niet mee eens is dat ze zo doet, maar heb dan ook zoiets zoek het maar uit. Donderdag kraamzorg voor laatst dus dan gaan we alleen proberen. Een ding scheelt. Dochter was het al wel gewend de laatste zwangerschapsweken dat ik veel op de bank lag. Dat zal nu dan ook weer even zo zijn.
Nijn jaim had ook een bloed transfusie gehad. Haar hb was erg laag, met medicijnen kregen ze het niet goed omhoog. Uiteindelijk transfusie gedaan en hing stuk beter. Thuis moest ze ook nog tijd medicijnen krijgen (ferro). Hopelijk gaat het snel beter met hem. Fijn dat niels het zo goed doet! Wwjk Lees wel mee maar reageer ff minder. Cay is erg onrustig, nouja zeg maar gewoon zwaar gefrustreerd dat hij nog niet kan zitten. Liggen wilt hij niet, wipstoel is ook niet goed meer. Box niet, speelkleed niet.. Alleen maar bij ons zitten, al is dat ook niet altijd goed. Hij slaapt overdag slecht, diarree.. Zal wel tand aankomen. Vanochtend huisarts geweest en moet bloedprikken op reuma. Vanmiddag met jaim geweest voor de vlekken. Dat zijn galbulten. Allergie pillen gehad ervoor.
Nijn84, ah nee toch, wat verschrikkelijk akelig. wat zal dat ook en impact hebben op school! Echt heel erg. Hoe is het nu met je nek en je schouder? Heb je nog erg veel pijn? Wat toevallig, ben ik precies van dezelfde datum als je man! Nijn90, oei dat is weer schrikken. hoop dat hij snel opknapt, wanneer gaan ze beslissen of een transfusie nodig is? Als hij onder de 6,5 is of willen ze toch eerder eraan beginnen? Sterkte meid, wat is het moeilijk he je kindjes zo in het ziekenhuis, verschrikkelijk. Ik weet hoe je je voelt. Dikke knuffel! Hoe is t met jou? Heb je nog veel pijn? Chantal, jeetje ja kan het zijn dat je reuma hebt? Pfff, ook dat nog! En is Cay uiteindelijk wel gaan slapen? Hoe gaat het nu in de nachten? Dani, o wat gezellig een feestje! Is er nog een thema, of iets actiefs ofzo? Geniet ervan he! Dat kan je wel gebruiken geloof ik he! Zuurtje, en is de pompoensoep lekker geworden? Hmmm heerlijk! Gelukkig dat het beter gaat met je dochter! Hopelijk is ze snel helemaal opgeknapt! Pluisje, hoe is het met dochterlief? Geen discussies meer gehad? verder alles goed? Spikkel, en lukt het nog een beetje allemaal? Lijkt wel alsof iedereen aan het bezuinigen is! Hoor t echt overal. Ik heb gister ook m'n abonnement op een tijdschrift opgezegd, en donderdag naar de stad, kijken of en wanneer we de telefoon abonnementen kunnen verlagen. Wwjk... Nou heel slecht nieuws eigenlijk M'n vader heeft vandaag te horen gekregen dat de kanker terug is. Vorige maand had ik met m'n vader gesprek bij de arts, en alles was nog goed. Hij hoefde niet geopereerd te worden, en nu is het allemaal foute boel. Ben heel bang dat het heel snel is gegaan, morgen moet hij naar Maastricht, dan hoort hij meer. Ik ben zo verdrietig, vind het zo erg. Hij wil geen chemo of bestralingen meer, en ik respecteer zijn besluit natuurlijk. Maar o wat is het moeilijk. Maar eerst afwachten wat ze morgen zeggen, ik hou hoop!!!
Hoi nijn84: jee wat heftig nieuws voor t kind maar ook voor de ouders pff Mitsy jee jij ook al zo slecht nieuws. je hoort zo veel van die rotziekte bah bah heel erg veel sterkte voor jou Ja we hebben er wel zin in, wel even fijn inderdaad ff geen (oppas)kids om me heen, geloof me ik vind het super leuk hoor en hou super van onze boy`s maar ff wat anders ben ik ook wel ff aan toe thema is er niet. mamachantal jeetje reuma.. Hopelijk helpen de tabletten gauw bij Jaim Frustratie en diaree bij Cay beterschap en sterkte je hebt ook van die zitjes (schuimstoeltjes) ? zal ff googlen hoe die heten kunnen ze al gauw in zitten en toch spelen ze lijken op potjes hahaha zuurtje oh pompoen soep jam jam nijn1990 wat een tegenvaller hoop dat het goed gaat en jullie ukje geen transfusie hoeft. denk ook aan jezelf he in de drukte. kost heel veel energie! liefs
Nijn1984 Jeetje wat vreselijk. @Nijn1990 Oei dat is schrikken.. Kan me voorstellen dat je straks zelf het ritme wil zoeken.. @Mitsy Jeetje meid sterkte.. wat heftig.. Hier gaat het redelijk.. het is lastig maar we komen er wel @hier ff een lastige 2 weken maar goed ff knokken en doorgaan en dan komen we er wel.. Mannetje is zaterdag jarig kijken of ik misschien wat voor hem kan regelen..
Ja het is maar een dorpsschooltje, dit hebben we nog nooit meegemaakt. Directrice stond vanmorgen ook op de speelplaats toen ik zoonlief bracht. Blijkbaar is het heel snel gegaan allemaal. Ouders merkten ander gedrag op, tegen de juf gezegd en normaal konden ze deze week naar de ka. Maar donderdag kon hij niet meer op zijn benen staan, viel uit het niets en deed enorm raar. Ouders gebeld, die dadelijk naar de spoeddienst en daar werden ze dadelijk naar UZ Leuven doorgestuurd. Vrijdag onmiddellijk geopereerd. Ze hebben niet alles kunnen wegnemen, weten niet of het goed- of kwaadaardig is. Dus nog enorm veel vragen ook voor de ouders. (terwijl ik het typ krijg ik koud en tranen). Zoonlief zit vandaag bij de andere juf, maar morgen en vrijdag zit hij weer samen met de broertjes. Pfff, wat erg voor je vader. Zo gek dat het zo snel kan gaan he. Hele dikke knuffel meid, ook veel sterkte. Mijn nek/schouder: ik word fan van de kersenpitkussentjes Heb dat van mijn mama in bruikleen en heb dat gisteren een tijd gelegd, heerlijk! Heb nu in bed een houding gevonden dat ik geen pijn heb (ruglig), alleen slapen is dan moeilijk omdat ik een zij- en buikslaper ben. Heb wel wat geslapen vannacht, ben ik al blij voor. Verder proberen het tillen te beperken, niet simpel om meisje in en uit bed te krijgen nu. Spikkel: ik ben blij dat ik manlief zijn verjaardagscadeau vorige maand gehaald heb. Deze maand is het ook bijna op hier... Kine moeten betalen, pil gehaald, volgende week gyn, loopt toch aardig op allemaal. Maar qua eten enzo hebben we gelukkig wel nog ruimte. Heb ook wel een bedragje op de spaarrekening gezet, maar dat wil ik toch proberen elke maand. Elke euro gespaard is er een he. Krijg ook normaal einde van de week maaltijdcheques, dus dan maar voorraadje inslaan bij Aldi. Gaan ook bellen om de lening van het huis te herbekijken nu de leningen zo laag staan. Hoorde dat hij bij iemand 65 in de maand scheelde. Onze lening is al niet zo hoog wat we maandelijks af betalen, maar wat we kunnen minderen... Dani: Veel plezier op het feestje! Zag bij Decathlon trampolines, maar die zijn 80cm doorsnede. Waarschijnlijk net te klein voor jullie... Toch ook een dwars kereltje he nijntje: Ik hoop dat een transfusie niet nodig gaat zijn. Maar alles voor de gezondheid van je kindjes he. MamaChantal: Oh heerlijk, die frustratieperiodes (not!). Zal waarschijnlijk ook de combinatie met de tandjes zijn.