Wat wil je kwijt (WWJK) (#3)

Discussie in 'De lounge' gestart door BLiS, 10 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minon

minon Niet meer actief

Dat is niet duur die aardappels. Snap je helemaal spikkel. Misschien kan je proberen om aankomende maanden je losse geld (centen enzo) na het boodschappen doen in een potje te doen. Loopt vaak toch best op over een paar maanden. Al heb je dan maar 20 euro in december kun je toch wat leuks kopen voor je kindjes. Probeer je wat ideetjes te doen heh! Al kan ik me voorstellen dat je ook die centen en euro's niet kan missen om in een potje te stoppen.

2. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Bedankt voor de tips ja ik ga het zeker proberen. al heb ik vaak zelfs de laatste centen nodig.. maar ik ga het wel proberen..

3. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Spikkel: Je hebt ook spulletjes te koop , als je dat ook in een potje doet .
    Heb wat leuks voor de feest dagen .
    Of idd wat nijn zegt , doen wij ook .

Nijn : als ze er nog zijn haal ik ze wel , dan maak ik er lekkere dingen van , blokjes of weet ik het , want heb ook nog 5 kilo.
    Heb een kist waar ik ze in kan bewaren .

4. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    @Marnat ja zodra ik wt verkoop en ik het kan missen gaat het dan inderdaad in een potje.. Eerst deze maand ff doorkomen.. :)

5. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.571
    3.069
    113
    Knuffel Spikkel

6. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Ik bedoel wel een potje waar je zo bij kunt , niet 1 die dicht zit zo als wij ook hebben. Waar helaas nog steeds niks in zit slik komt ooit vast wel weer .

7. minon

minon Niet meer actief

Wij proberen het ook altijd. Dochter krijgt de centen tot 50 cent in haar spaarpotje. Vind ze machtig mooi om in te stoppen. En het sorten bij de bank staat ze helemaal te dansen bij het apparaat haha. De 1 en 2 euro's gaan als het kan die week in een dichte pot die we niet open kunnen maken. Waarvoor we sparen weten we nog niet. Maar als de nood aan de man komt kan ie altijd open gedraaid worden.
    Marnat: als je de aardappels in plakjes of blokjes voorkookt kan je ze ook invriezen om te bewaren. Die zakjes voorgesneden aardappelschijfjes enzo uit de winkel kan je ook goed invriezen dus zelf ff voorkoken en invriezen zou ook goed moeten kunnen dan.
    Moet je ze alleen als je wilt frituren wel even droogmaken. Heb een keer mn frietpan laten ploffen daarmee. Vet bruiste er overheen door al het vocht van het ontdooien. Was een flinke poetsklus :D

8. Laaarrr

Laaarrr Actief lid

20 dec 2012
    196
    0
    16
    NULL
    Rotterdam
    Aaaaahw mijn kind slaapt eindelijk! Normaal nooit moeite met naar bed gaan, altijd wel eventjes een huiltje maar valt daarna altijd in slaap. Madame heeft tot 12 uur liggen spoken en ligt nu omgekeerd tussen ons in te slapen. Mama is helemaal kapot

9. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Nijn: Dankje voor de tip, maar ik moet eerst de vriezer wat leeg hebben :D
    Dus je begrijpt week menu bestaat uit vriezer eten .:D
    Vaak maak ik het en eten we het ook meteen.
    Ga denk ik lekkere aardappel gerechten verzinnen mmm.

10. minon

minon Niet meer actief

Hmm lekker toch!! Ik hou wel van aardappel. Man niet dus als we het eten eten we het altijd anders zegmaar. In een ovenschotel of eenpansgerecht ofzo. Niet het standaard gekookte aardappels met groenten en een gehaktbal.

11. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Wat een goed idee van aardappelen even voor te koken. Want heb soms ook 10kg in huis als ze in promo zijn maar dat krijgen we niet verwerkt... Bedankt voor de tip!! :)

Laarrr: Niet leuk als ze niet kunnen slapen he... Hopelijk toch een goeie nacht gehad.

zuurtje: Ah die zalf ken ik niet. Bij de apotheek verkrijgbaar?

12. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    @nijntje1990 hoelang moet ik ze koken dan voor ik ze invries?

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Goeie vraag! ;) Groenten doe ik een minuut of 5 maar aardappel heb ik nooit gedaan (tenzij in groentenpuree)

14. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Mitsy: Ook al vier je hem niet: gefeliciteerd met je verjaardag! Hopelijk kan je er toch een leuke dag van maken met je gezinnetje.

15. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    @mitsy gefeliciteerd meid!!

@Nijntje haha oke :p

@hier vanmorgen even heerlijk gewandeld met de jongste.. daar kan ik nou echt van genieten..

16. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    mitsy gefeliciteerd

nijn nee niet bij de apotheek
    zal even zoeken waar je hem kan kopen

17. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
  18. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.571
    3.069
    113
    Mitsy gefeliciteerd!

19. minon

minon Niet meer actief

Oeh haha hele aardappels kook ik 3 of 4 minuten voor. zal ff googlen.
    Heerlijk heh spikkel! Gaan we hier binnenkort ook weer doen. Gewoon blokje om is al goed.
    Mitsy gefeliciteerd!

Jongens doen het goed. Gisterenavond eigen flessen meegenomen en toen dronken ze allebei alles op. Vanmorgen om 11 uur gebeld en toen nog steeds. Als ze dus vanavond om 00:00 nog steeds alles gedronken hebben zijn de 24 uur om. Hoop het!

20. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Oee spannend nijn!!! Hopelijk drinken ze lekker door en mogen ze mee naar huis!!

Deel Deze Pagina