Cay was ook geen makkelijke drinker die kon je ook niet zomaar de fles geven. Aanbod staat in ieder geval Helpt rondjes draaien op zijn rug ook niet voor t boeren?
Ach meid, wat vervelend dat Niels het nu zo moeilijk heeft en daardoor jullie ook... Kan me voorstellen dat je je verscheurd voelt...bah. Ik hoop in elk geval dat de transfusie doet wat ie moet doen en dat hij dus daardoor echt goed op gaat knappen... Dikke knuffel , ik zou willen dat ik wat van je zorgen over kon nemen... er kan altijd nog wat bij hier.. Pluisje ps: ff ego heb volgende week woensdag afspraak bij de gyn!. Wordt ws een novasure behandeling... spannend!
Nijn snap dat je moet huilen bij het gezicht van die infusjes het is zo zielig voor die kleintjes. Ik weer er alles van dat prematuurtjes niet makkelijk drinken. Hoop dat het snel beter gaat. Norah kon ook niet makkelijk boeren wat bij toen wel werkte was niet kloppen op der rug maar wrijven van beneden naar boven. Misschien heb je dit ook al wel geprobeerd hoor. En als ik je verhaal lees dat de verpleegkundiges het niet allemaal het zelfde doen is zeker vervelend daar mag je zeker wat van zeggen hoor. Heb je geen vaste verpleegkundige die je daar over kan aanspreken? Hadden wij wel toen Norah ook in het wkz lag.
Ah nijn wat verschrikkelijk! gelukkig is je man er nu even heen. Misschien kun jij morgen even als je man dan thuis is? Sterkte! Ik hoop voor jullie dat Niels heel snel opknapt!! Dikke knuffel! Pluisje goed dat je naar de huisarts bent gegaan Hopelijk slaat de behandeling aan. Hier heel veel kastanjes gevonden bij de kerk staan een paar grote bomen, Ze vielen er zo hard uit we moesten soms ff rennen haha De kids hebben een grote bak waar ze de kastanjes ingedaan hebben en met een kraan zijn ze er mee aan t spelen of ze doen het in de aanhanger van de tractor kortom ze spelen er heel leuk mee ook maken we er poppetjes van vanmiddag 2 visjes gekocht zo gezellig
Dani: leuk visjes! Nu nog zorgen dat ze overleven haha. Wij hadden vroeger thuis ook visjes maar gingen vaak dood. Pluis: hopelijk slaat de behandeling aan. Wat leuk kastanjes dani: wij maakten ook altijd spinnewebben. Prikkertjes in de kastanje steken en dan restjes wol omheen winden. Ben nog steeds van slag. Aan de diarree ineens, veel buikpijnen vloeien is weer begonnen. Kan er ook wel bij Man heeft vanmiddab een gesprek gehad bij de arts. Onze 'eigen' arts die weer terug was van vakantie. Zn lieve fijne man. Hij heeft Marith ook opgevangen toen ze in het wkz kwam en behandeld. Hij heeft ook het infuus in zn hoofdje gezet. Hij zei op zn hand was het misschien uiteindelijk wel gelukt maar had het hem veel pijn gedaan door het vake prikken en dit zat in een keer erin en het doet hem geen zeer op die plek. Het lage hb is dus een gevolg van de antistoffen. Ze hebben antistoffen bij zich (die ik aangemaakt heb) tegen hun eigen rode bloedcellen. Op een rode bloedcel zit het hemoglobine geplakt (hb). Door die antistoffen die ook op die rode bloedcellen zitten gaat de milt de rode bloedcellen afbreken. Het hemoglobine blijft dan over. Dat wordt afgebroken door de lever. Het ijzer wordt weer opgeslagen en het hemoglobine wordt omgezet in bilirubine. Die bilirubine wordt dan weer uitgepoept en geplast. (Als dat te lang duurt gaan ze geel zien) Dat proces duurt net zo lang totdat elke antistof op een rode bloedcel is gaan zitten en afgebroken wordt door de milt. Het kan dus maar zo zijn dat hij over twee maanden weer een transfusie moet. Koen kan het ook nog krijgen dus we moeten goed de signalen in de gaten houden bij hem. Verwachting is dat na drie maanden alle antistoffen weg zijn of zover weg dat er geen bloedarmoede meer komt. Voor het spugen van Niels denken ze toch aan reflux. (Wat wij al een week aangeven dat we alles herkennen) Ze hogen nog een keer het pitmeel op en als dat niet werkt gaat hij aan de nexium. Hij huilt niet (wat ook kan komen door het lage hb en daardoor geen energie) maar er zijn verschillende tekenen van reflux. Het kan dus zijn dat zijn maag en slokdarm verkrampt zijn door al het zuur dat het er dus als het ware niet in past. Dat hij niet eens last heeft van branden in de slokdarm wat marith had.
Ach nijn toch, wat verschrikkelijk allemaal! En wat is het moeilijk om te zien he, ik vond het ook zo erg. Je hebt er niks aan, maar ik wil je een hele dikke knuf geven! Pluisje, wat is dat voor behandeling die de gun gaat doen? Spikkel, hoe is t hij jullie meis? Lukt t toveren met t geld een beetje? Verschrikkelijk he, bah hadden we er gewoon allemaal maar heel veel van! Marnat, hoe is t met jou? Nog flink aan het sporten geweest? Gelukkig wat beter weer. Nijn84, hoeis t met de kindjes? Heb je trouwens veel last van je allergie voor hondlief? Ik ga even Norah verzorgen, ze wordt moe!
Mitsy: vet! En hoe mooi je kindjes erin verwerkt zijn. Je zal wel tevreden zijn met het resultaat ! Mijn neus zit standaard dicht 's morgens, woefer slaapt op onze slaapkamer. Dus ja... En met aaien, ravotten en kammen voorzichtig zijn want anders sta ik vol galbulten. Nu liopt het hooikoorts seizoen op zijn einde dus zullen zien wat het geeft. Kindjes alles ok, op hun kuren met eten na
Mitsy: Mooi gedaan meis de tatoo. Ik sport nog altijd 3 keer in de week dat verandert niet hoor. Het weer is niks mis mee toch ? En met de kids veel gedaan dus beweging genoeg in het weekend gehad, Zo aan het werk , verder niet veel te melden.
Mitsy, wat mooi.... zo heb je je beide kindjes altijd bij je. Ik vind het echt heel mooi. Zelf zou ik ook graag een tattoo willen waarin de namen van mijn kinderen staan. Maar mijn vriend heeft een gruwelijke hekel aan tattoos.. hij heeft er geen een en wil er ook nooit een. Toen ik hem leerde kennen vertelde hij me al, "ik heb een hekel aan tattoos en piercings" Ik had beide haha...inmiddels is de navelpiercing al een tijdje eruit.. vind ik niet meer mooi in mijn blubberbuikje hihi. @Nijn1990, wat een verhaal over die hb. Dus het gaat nu wel goed met Niels? Dat kon ik ff niet opmaken uit je verhaal. Wel fijn dat die arts het zo aan heeft gepakt en de kleine man niet onnodig pijn hoeft te lijden ( ooh arm menneke) En reflux, dat klinkt heel aannemelijk... dacht ik eigenlijk ook al aan, n a v jouw verhalen. Ik hoop dat ze daar snel iets aan doen, zodat Niels zich wat lekkerder gaat voelen en dus ook wat aankomt. Zorg goed voor jezelf, als je het niet vertrouwd, gewoon je gyn ff bellen... sterkte @Spikkel, ik hoop dat je snel wat lucht gaat krijgen wb je geld situatie. Dat is echt zwaar KL$#@. Ik heb de hele kast overhoop gehaald, maar niks echt kunnen vinden. Het probleem is, dat mijn zoontje nu eigenlijk niks heel houdt...baal. Ik wil je zo graag helpen...maar op dit moment kan ik ook niks ...sorry @wwjk, de behandeling is het wegbranden van mijn baarmoederslijmvlies met een veertje of zoiets. Het schijnt een vrij nieuwe methode te zijn, die goed aanslaat en snel is. Binnen een paar minuten is het gedaan. Volgende week weet ik meer... Ik slik nu ff antistollingsmiddelen om het bloeden te verminderen, anders kan ik amper de deur uit En ik moet om 13:30u naar het UWV voor een gesprek. Mijn nichtje wordt vandaag geopereerd, ik hoop dat alles goed afloopt voor haar..pfff zenuwen!! @Marnat, je hebt niks gemist aan Groningen alleen dat ze verloren van Cambuur... en dat ze niet erg goed waren...dus niks gemist hihi. Gelukkig heb jij een betere bezigheid gehad Iedereen een fijne dag Pluisje
Pluis: klinkt toch als een heftige behandeling. Hopelijk slaat het aan. Als je zo erg ongi ben dat is niks. Mitsy: mooie tattoo!! Spikkel: knuffel voor jou! Heb helaas ook niks voor je qua maten. Dochter is nog te klein. Marnat: werkse weer. Wwjk: Vannacht paar flinke stolsels verloren. Buik is ineens helft dunner. Nu alleen veel te veel vel. Hij was nog stevig dik zegmaar. Maar een stevige hoge oma onderbroek gaan halen want dit zit niet lekker haha. Morgen naar ziekenhuis!! Ff met andere man knuffelen. Zus is paar dagen weggegaan en mn moeder heeft ineens tijd. Beetje tweede plaats gevoel maar pak het toch maar aan. Haar leren hoe ze de fles moet geven (dochter is bij gastouder dus ze heeft wel alle aandacht voor koen dan) en dan smiddags naar het ziekenhuis. Verzekering gebeld uitgelegd hoe het zit, en ze hebben gezegd en op de mail bevestigd dat ik mag rijden.
Mooi mitsy! Nijn fijn dat je morgen naar het ziekenhuis kan! Kan je lekker buidelen met hem Pluis oehw dat klinkt eerlijk gezegd niet echt fijn die behandeling. Succes
pluisje: Klinkt idd niet fijn, maar als het snel klaar is en het helpt je, heb je het er wel voor over denk ik. Veel succes alvast! Nijntje: Oh wat fijn dat je morgen naar het zh kan. Zou hetzelfde gevoel hebben naar m'n moeder denk ik, maar idd, ze biedt het aan en wel leuk voor jou. Is je zus al bezig met chemo?
Ik ben niet zo gek op tattoo's, maar die van jou is echt prachtig, Mitsy! Wij zijn zojuist in ondertrouw gegaan. Nog maar iets langer dan twee maanden en dan hebben we eindelijk allemaal dezelfde naam.
Micchan: Gefeliciteerd! pluisje: Hier ook een man die niks van tattoos moest weten, ik heb het altijd mooi gevonden. Maar wie oh wie heeft er het hardst geroepen dat hij een tattoo wilde toen zoonlief geboren werd? Eerst de eerste letter net onder zijn nek. Daarna zijn naam in chinese tekens op zijn onderarm. En toen ik zwanger was van meisje de eerste letter van de naam onder die van zoonlief laten zetten met een hele adelaarsvleugel (daarop is de tekening gebasseerd) errond, dus bijna halve rug vol... Het kan dus keren... Ik heb de mijne voorlopig nog niet omdat ik niet weet waar ik ze wil hebben. Wil gewoon de eerste letter van de namen van de kinderen en iets errond, vrij klein dus.
@Michan gefeliciteerd voor jullie allebei!! @Mitsy waauw die is mooi! Toveren met geld ik ben al heel blij dat ik de laatste week heb gered ben toch wel een beetje trots op mezelf.. En heel blij met mensen die geholpen hebben met meedenken en zelfs aan schoentjes geholpen.. Echt wauw.. Volgende week kunnen we weer ademen zoals ik het zelf zeg maar hej ik heb een dak boven mijn hoofd mijn man heeft een partime baan.. wie ben ik om te zeuren? al is het soms zoals je misschien gelezen hebt echt heel moeilijk om positief te blijven.. @nijntje wat fijn dat je morgen naar het ziekenhuis kan.. En dat gevoel ken ik mijn oudere zus gaat ook altijd voor.. En als mn moeder mij dan belt grijp ik alle kansen.. @Pluisje och meis wat lief. Je helpt me al door mn gezeur aan te horen Hopelijk gaat het goed met je nichtje.. Oe dat klinkt niet prettig die behandeling.. Succes vanmiddag bij het uwv.. @marnat werkse meid!! @hier mannetje in bad geweest die gaat zo even lekker slapen na de lunch.. mn tweede wasje staat aan.. heerlijk dat buitenweer :d
Gefeliciteerd Micchan! Gister bij fysio geweest, hij vroeg of ik weer ging werken.. Ik zei nee, zit in ww.. Zegt ie dat ik naar arbo arts moet om me te laten afkeuren. Ik kan en mag niks Had zelf ook wel t idee om een diagnose te vragen aan een arts en dan proberen de wajong in te gaan. Maar met hem nooit over gehad. Nu kwam hij er zelf mee dat dat het beste is. Ook wilt hij dat ik een mri scan laat maken en naar een neuroloog ga. Hij weet zeker dat er iets niet goed zit in mijn nek. Bij mijn 3e en 4e nek wervel. Zelf heb ik dat altijd gedacht, en hij denkt er (gelukkig?) ook zo over. Moet vrijdag sowieso al naar huisarts voor verwijsbrief voor mn nek en zal dan ook zeggen wat fysio zei. Ben wel blij dat hij dit ook dacht, maar andere kant word ik er ook wel verdrietig van.. Ik zal nooit meer kunnen dan wat ik nu kan. En dat is erg weinig
Thanks dames Spikkel: Is het daar weer lekker weer? Heerlijk genieten dus. @MamaChantal: Bah meis, logisch dat dubbele gevoel.. Knuf.