MamaChantal: Dat is even je toekomstperspectief aanpassen... Heel jammer natuurlijk... Hebben het er thuis in het weekend ook nog over gehad, nu dat manlief nog zo weinig kan. Maar langs de andere kant, de tijd die hij nu met de kinderen heeft doorgebracht het laatste jaar, dat had hij nooit kunnen doen als hij nog ging werken. Dan kwam hij om 18u thuis, snel eten, verder gaan werken en dan kwam hij thuis als kinderen (bijna) in bed lagen. Waar hij nu vaak mee de douche ingaat, we nog wat gaan wandelen, ... Elk nadeel heeft z'n voordeel, en wij genieten gewoon van elk klein dingetje. Dat leer je vanzelf. Wij hebben nu eindelijk wat duidelijkheid. Manlief moet papieren halen bij het stadhuis en die laten invullen door de behandelende arts (moeten we half oktober naartoe). Die opsturen naar de federale overheidsdienst en dan wordt hij opgeroepen voor een controle geneesheer. Die bepaalt dan of hij in aanmerking komt voor invaliditeitsuitkering en hoeveel. Is het 66% of meer wordt hij volledig afgekeurd. En dan weten we ook of hij in aanmerking komt voor een gehandicapten parkeerkaart. Hij suggelt zich nu een ongeluk om uit de auto te komen, dus hij parkeert standaard dubbel anders geraakt hij onmogelijk uit de wagen. Maar eindelijk iemand wat ons een duidelijk antwoord kan geven na 5m.
Ik vind het ook wel fijn om gewoon thuis te zijn voor de kids hoor, maar ben nog zo jong, en dan al niet meer werken.. Daar baal ik wel van. Dan zullen we ook minder te besteden krijgen, omdat het 75% van je loon is volgensmij. Dat is gewoon een hoop wat we dan achteruit gaan. Ik zou dan wel vrijwilligerswerk gaan doen denk ik.. Om niet gek te worden thuis
@mamachantal dat is flink balen! Wat houd een Wajong uitkering eigenlijk in? Vandaag eerder weggegaan van mijn werk, het lukte gewoon niet, last van hyperventileren en duizelig. Mevrouw waar ik aan het werk was, kom ik nu bijna een jaar, zag het aan me en weet wat er aan de hand is, ze zei meid het gaat niet, ga lekker naar huis, probeer te ontspannen en denk aan jezelf.
Vanavond 10min gesprek op school, ben benieuwd. Jaim had vanochtend gelezen net de klassen assistent en die zei dat ze in groep 4 hoorde. Dus vanavond maar even vragen wat nou de bedoeling is. Misschien kijken of ze een cito toets eind groep 3 kan doen. Als die goed is naar groep 4 ofzo.. Of groep 3 met veel verrijking doen.. Of tot kerst 3 en dan naar 4
Hier is manlief ook pas 31. Ik hoop voor hem dat hij op de een of andere manier een paar uurtjes per dag/week iets kan gaan doen. Want het huishouden doen lukt hem niet, eten maken lukt net (als hij geen slechte dag heeft). Gewoon om zich nuttig te voelen. Maar veel gaat nu afhangen van het percentage invaliditeit die hij toegekend zou krijgen. Meer achteruit gaan dan nu, kunnen we haast niet meer, tenzij ik zonder werk kom te vallen natuurlijk. Elsie: Wat lief van die mensen... Verzorg je maar.
@mamachantal ik heb een wajong.. het is heerlijk bij de kinderen zijn maar idd soms echt even weg uit huis, al meot je als je vrijwilligerswerk wil doen wel even goed met uwv overleggen mocht je hem krijgen.. ik heb ooit een boek uitgegeven heb dr niet zo veel aan verdiend maar moest het wel opgeven
Spikkel waardoor heb jij wajong? Huishouden gaat hier ook niet, ml doet alles. Ik doe boodschappen, ik kook en probeer de was te doen. Stofzuigen probeer ik om de dag te doen. Rest doet ml.
@mamachantal ik heb een spierziekte waarbij mijn spieren vanuit het niets verstijven en dan ook niet meer terugzetten voordat ik mijn medicatie neem. Ziekte van strumpfell ( hsp ook wel genoemd.)
Dames! wat is er veel gescjreven en helaas lees ik veel minder leuke berichten mamachantal sterkte de komende tijd. volgens mij is het idd 75% Van je laatste loon. Wel fijn dat die arts je gevoel bevestigd maar snap je angst voor wat er dan uit de onderzoeken komt. Vervelend dat je op zo`n jonge leeftijd dan niet meer kan werken. Spikkel fijn dat je de weken door gekomen bent, nogmaals petje af voor jou! nare ziekte.. Mitsy wauw wat een tattoo! Elsie lief van de mensen! Let op je zelf!! misschien naar de fysio? Die kunnen je helpen met ademhalings oefeningen e.d. heeft mij toen erg goed geholpen! Roxyroxx het ga je goed! Micchan van harte gefeliciteerd!! <3 Nijn fijn dat je morgen naar het zkh kan gaan! Geniet ervan! - wwjk: hier vanavond ook 10 min gesprek vanmorgen met de jongste naar fysio geweest gaat echt super goed nu met zn been! volgende week nog een keer en dan met een paar weken er tussen. happy! verder druk met de oppaskids en de jongste deed net keukenkastje open komt de deksel van mn vrij nieuwe braadpan uit het kastje helemaal aan diggelen overal glas! bah naja misschien een goede reden om eens alle keukenkastjes te gaan doen.. fijne dag!
Michan Gefeliciteerd voor jullie allebei!! En geniet vooral van de voorbereidingen. Knuffel voor de rest . Ik ben toch weer zo blij met prinsjes dag! Not! Wij kunnen beter niet werken gaan er fijn weer op achter uit .
wij zullen er ook op achteruit gaan Stom kabinet Net school geweest. Ze willen dat ze getest word op hoogbegaafdheid.
Spannend mamachantal! Heb je zelf ook een vermoeden dat ze hoogbegaafd is? Wij gaan er ook op achteruit. Zoals heel Nederland waarschijnlijk.
Jeetje wat een geld. Wordt zoiets niet ergens vergoed ofzo? Geen verstand van. Las trouwens net van de dokter. Wat naar dat je dat te horen krijgt dat je waarschijnlijk nooit meer kan wat je kon. Wajong is wel een oplossing dan dat je niet meer hoeft te werken toch? Of wordt dat ook gekort als je man werkt?
MamaChantal: Jeetje wat een bedrag! Komt de school daar niet in tussen? Hier op de ouderavond werd vanalles besproken, zoals logo. Als we dat via de school aanvragen wordt het terugbetaald. Over hoogbegaafdheid is er niet zo erg uitgeweken maar wordt in overleg met clb gedaan. Dus denk dat die kosten hier meevallen. Marnat: Is er iets beslist over de zorg vandaag? Heb iets van prinsjesdag gehoord op de radio maar vooral over de toespraak over oorlogen enzo. Hier weer voor een jaartje goedgekeurd bij de gyn. Heb alle echo's die ze nog had meegekregen. Ze gaan de dossieren digitaliseren en dat gaat niet met de echo's. Leuk, nog een hoop extra foto'tjes van onze spruitjes Zoonlief wil ook erg graag terug in mijn buik zitten, was zo leuk zegt hij... <3 Denk dat ik hem de echo's nu toch maar eens ga laten kijken om te zien hij klein hij was
Lees toevallig mee en wilde even inbreken: Mamachantal: waarom wordt dit niet via school aangevraagd? En ik lees dat je dochter wel eens driftbuien heeft. Zij kan ook gefrustreerd zijn in haar leren dat er geen goede aansluiting is op haar niveau. Je kunt bij een zorginstelling, bijv GGz met een hulpvraag binnen komen en een intelligentieonderzoek los krijgen. Je moet even de juiste wegen bewandelen. School zou je hierin moeten ondersteunen