Wat wil je kwijt (WWJK) (#3)

Discussie in 'De lounge' gestart door BLiS, 10 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minon

minon Niet meer actief

Ben alleen met mn dochter. Anwb is er nog steeds niet dus je kan je voorstellen hoe ze is :(

2. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.571
    3.069
    113
    Pff
    succes met entertainen ;) :(

3. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    t ziet er uit al chocomel ;) veel succes met wachten!

4. minon

minon Niet meer actief

Hehe ik ben thuis. Anwb is meegereden een heeft onderweg nog keertje bijgevuld. Nu staat auto op de parkeerplaats te lekken.
    Bah man van anwb gaf aan dat er veelv ervangen moet worden en niet een simpel slangetje. Dat word dus voor vier maanden een andere auto kopen. Dag spaargeld voor verbouwen en babykamer. Kan wel janken. Eerlijk gezegd zit ik dat te doen ook.

5. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.571
    3.069
    113
    Nijn kunnen jullie niet nu al een grote auto kopen?

6. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    het weer: hier voorlopig geen regen
    geen idee naar de verwachtingen eigenlijk

nijntje1990 kunnen jullie nu dan nog geen grotere auto al kopen ipv nu voor enkele maanden nog een andere te moeten kopen (is toch zonde van het geld).

fijne koningsdag voor mijn buurlandertjes

komende weken maar eens druk aan de slag met mijn haakopdrachten zodat die eindelijk af zijn en ik weer aan eigen projectjes kan beginnen.

autisme zoon: blij dat het nu eindelijk bevestigd is door de psychotherapeute, we hadden dit vermoeden al langer net zoals de leerkracht op school. het was dus een hele opluchting dat we nu zekerheid hebben.

hoe uit zich dat bij zoon: hij zit vaak in zijn eigen wereldje zonder dat je contact met hem krijgt, dit lukt pas nadat je hem hebt aangeraakt.
    als hij zijn zin niet krijgt of het niet gaat zoals het volgens hem moet gaan wordt hij boos en woedend, zo erg dat hij zijn zus slaat.
    niet kunnen fietsen zonder wieltjes.
    zijn grove en fijne motoriek is niet zoals het moet zijn.
    leerstof automatiseren kan hij niet (zoals bv de tafels x en : lukt hem niet).
    zijn fantasie is heel erg beperkt.
    moeilijk in sociale omgang (geen vriendjes, speelt soms met andere kinderen die jonger zijn).
    hij neemt dingen heel erg letterlijk.
    er zullen vast nog meer dingen zijn maar dit is zowat het meest opvallende.

nu gaan we uitzoeken hoe we er het beste mee om kunnen gaan
    autisme wordt hier als een handicap aanschouwt en hebben we dus recht op verschillende hulpmiddelen zoals een speciale fiets en begeleiding alsook een toeslag op de kinderbijslag.
    dit alles kunnen we pas aanvragen na de bevestiging van de psychiater en als zij dit zwart op wit heeft gezet (moet door een arts gebeuren en een psychotherapeute is geen arts).
    nog even geduld hebben dus, de afspraak staat voor begin juni ingepland.

7. minon

minon Niet meer actief

Helaas gaat dat niet. Dat gaat al snel rond de 5/6 duizend kosten en dat hebben we nu gewoonweg niet. Niet zonder in de problemen te komen met andere aanschaffingen van de babyspullen en de verbouwing die nodig is op die kamer. Het was de bedoeling dat er in de zaak een nieuwe komt (de huidige auto (golf 6) heeft veel km gemaakt en is nu 4 jaar oud) Die in te ruilen en van dat geld + eventueel spaargeld een grotere te kopen. We dachten aan een touran. De auto nu al inruilen zou kunnen maar eer je een nieuwe hebt voor de zaak gaat even overheen. Zit best flinke levertijden op nieuwe auto's. Is dus ook geen optie. We kopen nu dus maar een klein brikkie weer voor een paar honderd zodat ik in ieder geval kan werken. Dan zien we wel hoe het loopt. Ik kan de golf wel rijden maar we kunnen er niet met zn vijven in. Was namelijk de bedoeling de volgende zaak auto niet meer bij te tellen maar puur zakelijk te rijden en als we weg gaan de touran te nemen ook in verband met de kofferbakruimte.
    De golf komt trouwens in september uit de lease dus zouden dan ook meerdere maanden met dubbele lasten zitten. Tis allemaal niks dus eigenlijk haha.

8. Survivor

Survivor Bekend lid

23 okt 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Dochter niet lekker en maar goed ook. Haar pa was van plan dr ook nog mee te nemen richting amsterdam nadat hij bij zn ouders was geweest, terwijl hij tegen mij eerst zei haar terug te zullen brengen (ze slaapt nog tussendoor en blijft net zo lang wakker tot ze in dr bed ligt) als ze moe was. Pff mannen!

9. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Nijntje1990: Dat is een flinke duit in het zakje , flink balen.
    Dikke knuffel en ik jank met je mee:(
    Mag ook niet/ nooit mee zitten he.
    Een tweede hands auto rijd ook goed hoor, hebben wij ook .

Hier voor ons beide ieder twee spijkerbroeken gekocht na goed zoeken .
    Niks gevonden op de rommelmarkten .
    Mis vanavond nog na de stad .

10. minon

minon Niet meer actief

Ik had ook een tweedehandse hoor van 500 euro maar blijft zonde voor die paar maanden. En dat ik de golf zes ging rijden pure luxe omdat een ex lesauto weinig opbrengt en dus beter af kan rijden door mij. Maar ja zien wel.

11. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Het is zeker zonder geld helemaal ook als je er heel lang voor gespaard hebt.
    Ken het gevoel , moet ook op nieuw sparen pff .
    Op geven doen we niet meis ook jij niet.

12. minon

minon Niet meer actief

Nee zeker niet en ergere dingen meegemaakt. Heb nu tenminste spaargeld, toen we bedrijf net starten regelmatig maar 10 euro in mn portemenee gehad en dan maar hooen dat er niks kapot ging. Dat is gelukkig niet meer. Zullen de hormonen wel zijn maar was goed van slag. Baas al ge-appt dat ik misschien dinsdag niet kan komen was geen probleem. Kan dinsdag ook thuiswerken als het moet. Even overleggen nog, dat of een vrije dag opnemen.

13. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Ook wij kunnen het 10 euro idee in de portemonee , die tijd is hier ook voor bij .
    Ook wij kunnen die tijd achter laten gelukkig .
    Moet niet nog wat stuk gaan natuurlijk want dan gaat er meer spaar geld op .

14. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Nijntje: Wat balen van je auto... :( Het ideale zou zijn als je tijdelijk eentje kon lenen. Maar ja, dat moet ook haalbaar zijn natuurlijk.

Marnat: Zo, goed gescoord ;)

Hier goed gevuld dagje achter de rug. Voormiddag fijn buiten gespeeld en geravot samen met kindjes. Namiddag even rust voor Maya de bij en dan cakejes gebakken met de klaspop. Heb nu cakejes voor de klas gebakken. Zal eens kijken of ik een foto kan uploaden.
    Dan geverfd. Meisje vond het geweldig, het hing zelfs tot in haar haren :D Maar ze kwakt alles op dezelfde plaats... En krijsen toen we gingen stoppen... Poeh, een meid met pit!

15. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
  16. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    nijntje1984: idd goed gescoord na lang zoeken voor manlief hij is groot , elke spijkerbroek gekeken bij bristol gescoort bij h en m gelukkig.
    Was die nog goedkoper uit dan ik , maar wij weer blij broeken aan die goed zitten.
    Kan mijn maat 42 bij de rommelmarkt spullen en kan ik na mijn werk een goed maat aan doen .
    Oude broek van mijn moeder .

17. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Nijn mmmmmmmmmmm mogen wij niet .
    Wij hebben ook nog cupcake staan zonder lekkers er op .

18. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier ook een grote man. Moet altijd lengtemaat 36 maar die hebben ze ofwel maar 1 ofwel niet op voorraad... En nu met zijn rug vast te zetten, loopt hij rechter en zijn al zijn shirts en truien te kort... Heeft al maat L voor de lengte, want hij is maar smal. Dat gaat ook nog een zoektocht worden binnenkort...

Zien lekker uit he ;) Ik mag normaal alleen de witte chocolade, maar hebben er 22 en er zijn 20 kindjes in de klas. Dus ze gaan allemaal mee naar school. NOrmaal laat ik ze ook zonder iets op, maar heb 3 grote kommen vol met chocolade eieren van Pasen, dus ja... :)

19. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Lol nijn hier dus ook 36 lengte maat en zijn dus vaak weg .
    We gaan van af nu eerst na h en m kosten 14, 95 per stuk .
    Manlief heeft xl is breder denk dan je man .
    Soms heeft ie wel L maar meestal xl .
    Succes met zoeken .

20. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    mamachantal toch nog een geslaagde dag als ik het zo lees.

PenF ik woon niet zo heel ver bij je vandaan. Ik woon in Rdam, aardig om de hoek dus ;)

Marnat het toch nog droog gehouden vandaag? Je hebt in elk geval wel wat goeds gescoord vandaag. Mocht je vanavond nog op stap gaan veel plezier.
    Wat goed trouwens dat je je haar wilde sparen voor het goede doel.

Nijn84 balen dat je meid toch weer verhoging had. Wat een gezellig dagje hebben jullie wel gehad en de cakejes zien er lekker uit.

Nijn90 jeetje wat onwijs balen van de auto zeg! Ik hoop voor je dat er een gemakkelijke en vooral goedkope oplossing voorbij komt. Dikke knuffel meid.

Zuurtje ik hoop voor je dat je alles snel geregeld krijgt. Gaat hij dan ook naar speciaal onderwijs straks of blijft hij op deze school? En wat ik zo lees zijn wel echt de bekendste kenmerken van autisme.
    Leuk dat jij ook aan het haken bent.

Survivor kleine meid heeft het zo uitgekiend denk ik.

lange mannen dat probleem hier ook. En dan ook nog eens totaal geen billen hebben!! Heeft hij maat xl voor de lengte nodig echter gaat dat dan ook in de breedte waardoor het er dan weer raar uit ziet. Vrees dat wij binnenkort ook op zoek moeten voor nieuwe broeken.....Houd mijn hart nu al vast :$

wwjk hier vandaag een heel gezellige dag gehad. Kleine man heeft ook een paar keer gevaren, is nog in de draaimolen geweest en heeft weer een hoop nieuw speelgoed. Gelukkig is niet alles groot en kan het wel bij het andere in de bak.
    Nu helemaal moe op de bank en zo naar bed toe. Wil eigenlijk nog het laatste pootje van mijn aapje haken dan kan ik hem in elkaar zetten.

Deel Deze Pagina