Van Lienne/Liénne en Lienna/Liénna snap ik niks.. Hoe spreek je dat uit?! - Lie-nuh? (dan zou ik het als Liene schrijven) - Lie-jeen-nuh? (dan zou ik het als Liéne schrijven) - Lie-nah? (dan zou ik het als Lina schrijven) - Lie-jeen-nah? (dan zou ik het als Liéna schrijven, maar die zou ik absoluut niet kiezen want klinkt als hyena) Als je de uitspraak Lie-jen-nuh / Lie-jen-nah wil, zou ik het schrijven als Liënne / Liënna, dan is het meteen duidelijk! Nu kan ik dus niet zo goed een keuze maken, want ik snap niet op welke uitspraak je doelt (als vermoed ik dat je Liënne / Liënna bedoelt - dan ga ik voor Liënne).
Als je Lie-naa/Lie-nuh bedoeld qua uitspraak, dan vind ik Lina het mooist als naam en qua schrijfwijze. Als je Lie-jen-na/Lie-jen-nuh bedoeld, dan vind ik Liënne het mooist en de mooiste schrijfwijze.
Ik ga voor Lienne, maar ik vind Liene [lienuh] logischer of Liënne [liejennuh] als je die uitspraak wilt. 1 ding weet ik wel ik kies zeker niet voor Hailey, want dat vind ik geen mooie naam, is mijn smaak niet.
Ik heb gekozen voor Lienna. Ik vind de variant zonder streepje leuker. Heb ik nog nooit eerder gezien of gehoord. Intuïtief zou ik het uitspreken als Lie-EN-nah.
Als je de uitspraak Liejenna of Liejennuh wilt, dan moet je niet een streepje gebruiken. Want de uitspraak van é is namelijk een lange ee-klank. Dus dan zou het Liejeenuh of Liejeena worden. Als het een jenna of jennuh-klank moet zijn, schrijf je het met ë. Ik vind Liënne het leukst.
Ik vind het ook erg onduidelijk welke uitspraak je nu bedoeld. Want het streepje op de e staat er op de manier dat je een lange e wil, maar door de dubbele n lijkt het weer alsof je een korte e wil. Dus dat is verwarrend. Ik zou het ook als Liënne / Liënna schrijven. Met uitspraak Liejenne / Liejenna. De uitspraak Liejeenaa zou ik sowieso niet doen, want dat klinkt als hyena. Liënna vind ik wel een mooie naam. En Liënne ook wel, maar dan uit gesproken als liejen, dus de laatste e niet uitspreken. Maar voor de makkelijkheid heb ik op Hailey gestemd.
Ik ben het met de onduidelijkheid van mijn voorgangers eens. dus ik heb niet gestemd. Hailey vind ik helemaal niks. Ik vind namen die op een e eindigen bijna altijd mooier dan een a, dus ik ga voor: Liene of Liënne (dus uitspraak Lie-nuh of Lie-jen-nuh). Met een lichte voorkeur voor Liene
Hee meiden, Sorry voor de onduidelijkheid, een foutje gemaakt! De uitspraak van de naam is bedoeld als Lie-jenne en Lie-jenna..