Wat een boel mensen die geen auto durven te rijden! Ik kom dat nooit tegen in het dagelijks leven, iedereen vindt dat ik maar 'gewoon' rijles moet gaan nemen.
Ik vind autorijden in een grote onbekende stad dus een enorme drempel. In m’n uppie naar Amsterdam rijden ofzo. Nooooo way. En dan zeker de ring op en in het centrum waar auto’s van alle kanten komen. Vreselijk. Net zoals die ene rotonde in Nijmegen. Iedereen rijdt daar als idioten en vanuit het niks verschijnen overal auto’s die je ook nog eens op zitten te jagen, vreselijk.
Ben zelf ook pas op m’n 26e echt auto gaan rijden omdat ik het toen moest voor m’n werk. Daarvoor woonden we in de stad en hadden we zelf ook geen auto. M’n rijbewijs wel op m’n 18e gehaald. Maar daar zat dus ook een hele tijd tussen. Vond die eerste keren rijden ook eng en ik heb ook echt geoefend en de route naar werk een keer gereden.
Ik snap je. Ik heb die rotonde 1 of 2 keer gereden, ik was blij dat ik er weer vanaf kon. En ik had al redelijk wat rijkilometers in de benen toen ik daar reed.
Hahahaha ja Nijmegen het Karel Keizerplein, wie heeft dat bedacht. Zat daar een tijdje terug naast iemand, hele rotonde lang: wtf is dit, wtf is dit, wie doet dit, wie bedenkt dit! Ik vind steden an sich niet zo erg, jammer dat iemand mij vervelend vind maar diegene wil ook geen schade aan zijn auto dus dat komt wel goed. Zodra er trams zijn daarentegen, dan word ik wel een beetje zenuwachtig
M'n ogen laseren. Lijkt me echt top om 's ochtends wakker te worden en gewoon te kunnen zien maar ik vind het doodeng!
Oh en nog iets wat ik niet durf. Onder narcose gaan. Ik zou dolgraag wel iets aan m’n slappere buik (huid en spieren) willen laten doen. Met kleding aan valt het wel mee. Mijn buik is nu nog niet heel plat maar meestal is dat een jaar na de bevalling wel prima. Alleen in een bikini oid zal ik echt nooit meer gaan. Geen problemen mee hoor, maar als ik dan toch kan kiezen, dan zou ik toch wel wat aan mijn buik willen laten doen. En het kan ook makkelijk, ik bedoel. Ik hoef het voor kosten niet te laten. Maar die narcose ik ben dan toch - ondanks de therapie - bang om daar heel ziek van te worden. Of stel dat je niet meer wakker wordt. Of dat je alsnog pijn voelt terwijl je dat dus niet kunt aangeven omdat je verder verdoofd bent.
Ja exact. Sowieso alles wat met ogen te maken heeft. Ik heb een hoge - sterkte maar lensimplantaten of laseren… brr. Eng idee. Ik bedoel. Het zijn je ogen. De opticien in het ziekenhuis waar ik altijd ga (tevens oogarts) zegt ook altijd dat ik prima harde contactlenzen verdraag. Geen reden voor verdere ingrepen. Dat kan altijd nog ooit.
even mss offtopic; maar wat bedoel je met verlengen? Is het niet "voor het leven" eens je je rijbewijs hebt?
O ja onbekende rotondes in onbekende steden, ik haat dit echt. sws onbekende grote steden vind ik niet prettig rijden Zo moest mijn zoon eens in Barendrecht theorie examen doen en moest ik de Coolsingel in Rotterdam over met al die rijbanen, op een maandagmorgen met regen en tijdsdruk dat je op tijd moet zijn. Het is dat hij naast me zat in de auto en ik rustig bleef want anders was ik echt gaan schelden. Verder vind ik autorijden echt het ultieme gevoel van vrijheid maar onbekende drukke steden met rotondes en veel trams vind ik 10x niks en vermijd ik zoveel mogelijk.
Ja kan wel degelijk. Maar je moet die boot van Terschelling niet vergelijken met zo'n kleinere zeerobben boot midden op zee hé Die liggen echt op de golven. De boot van Terschelling ligt bijv in een vaargeul maar die kan met forse wind wel wat schommelen. En daar word ik al beroerd van. Pas in een museum jn een huis geweest wat op z'n kop stond en iets scheef liep. Ik werd er kotsmisselijk van De boot van texel.weer geen problemen
Inderdaad. Blij dat ik er weer goed vanaf reed. Op dat moment was het vooral focus op dat verkeer, maar daarna kwam wel even een zucht van verlichting dat we eraf waren
Oh ja die rotonde is echt horror! Moest een tijdje geleden bij een bedrijf daar zijn. 86 afslagen (voor mijn gevoel ), 30 auto's naast elkaar, geen strepen op de weg. Die rotonde slaat echt werkelijk nergens op
Nee ik ga daar ook dus van zweten! Ik reed een x per ongeluk daar (was dus al verkeerd gereden en toen kwam ik onverwachts ook nog eens op die rotonde). Ik riep letterlijk WTF DOEN JULLIE ALLEMAAL?!
Ik heb me wel laten vertellen dat er verhoudingsgewijs weinig ongelukken gebeuren op die rotonde. Maar goed, ik vind het ook niets. Zal bv. ook nooit in Parijs auto gaan rijden. Daar heb je ook zo’n fijne rotonde…