Wat wil jij toch écht anders doen in de opvoeding dan je ouders? Ik zal niet zo streng zijn denk ik, but.. you never know..
Veel positief zijn!!!! Mijn moeder heeft veel van haar eigen complexen op mij overgedragen, en vooral omtrent haar figuur, borsten, cellulite, enz. enz. En ik zal mijn kindje niet opzadelen met mijn problemen, ben zelf altijd meer een ouder voor mijn ouders geweest en zij meer de kinderen. Die verantwoordelijkheid daar wil ik mij kindje(s) absoluut niet mee opzadelen! Tja en verder niet al te kritisch! De nadruk leggen op de goede dingen, op talenten, op de mooie dingen.... Dit is mijn streven, en natuurlijk mijn beeb overladen met liefde!!!!!!!
Ik wil meer praten met mijn kind dan mijn ouders met mij gedaan hebben. En ook gevoelens tonen, hetgeen mijn moeder niet kan. Ik heb een lieve moeder, maar heb niet echt een heel sterke band met haar. Zij uit haar emoties niet, niet het geluk en ook niet het verdriet. En dat vind ik wel eens moeilijk.
Lilly: hebben wij soms dezelfde moeder? haha nee hoor...maar ik wil eigenlijk hetzelfde antwoord neer zetten! Positiviteit en Liefde!!
Mijn moeder heeft een hele zware vorm van MS. Ikdeed erg veel binnen de huishouding en was meer zuster dan dochter. Wat me ook overkomt oop ik altijd te kunnen zorgen voor gezindszorg zodat ik niet hoef terug te vallen op mijn kind(eren). Maar ondanks dit alles was het altijd wel heel gezellig en kom ik uit een warm gezin.
Waar ik altijd een hekel aan had was als ik vroeg waarom het antwoord "daarom" kreeg. Als een kind een jaar of 2/3 is en het heeft ie leeftijd om op alles "waarom dan?" te zeggen kan ik het me wel voorstellen dat je het dan wel eens zegt maar als het iets ouder is wil ik toch op alles een normaal antwoord proberen te geven. Net zoals de opmerking : "het gaat om het principe" dat wil ik ook niet gaan gebruiken... Dat zijn de dingen waar ik me bij mn ouders nog wel eens aan erger.
Ik heb even zitten nadenken. Maar eigenlijk weet ik het niet. Ik wil dan de vraag ook min of meer omdraaien: ik hoop dat wij onze kinderen net zo'n stabiele, liefdevolle, stimulerende en altijd-voor-je-klaar-staan jeugd kunnen bieden als ikzelf gehad heb!!!
wat ikabsoluut anders wil doen ach heb je ff hahahahaha mijn moeder zei altijd met een ander heb ik niks te maken ik moest echt altijd op tijd naar bed toe vakantie of niet geen excuus warm of niet maakte niet uit naar bed en klaar kan je niet slapen tel maar schaapjes tuurlijk moet er regelmaat zijn maar aaaaarg ik had zo'n hekel aan met warm weer en de buurjongen en meisje nog lekker buiten en ik lag daar in mn bed in de vakantie dat wil ik mijn kindje niet aan doen en oja ik mocht geen nou en zeggen van mijn ma daar had ze echt een gloeiende hekel aan hihihihihi waarom ??? liefs mieke
Meer kind zijn, samen spelen... maar ja ik ben al moeder dus dat doe ik al. Samen met mn dochter ga ik nu helemala uit mn dak. samen de pop verzorgen, met little people spelen, op de grond met de blokken torens bouwen enz. Mijn moeder was toch wat serieuzer terwijl ik veel makkelijker ben. Het huishouden is bijzaak en doe ik vooral als zij slaapt, ff tv kijkt of samen (ze kan heel goed helpne opruimen/stofzuigen) Verder ben ik heel tevreden met mijn opvoeding, streng maar rechtvaardig (ookal ziet een kind dat soms anders)
Net zoals Zeeuwsmeisje zou ook ik wat meer kind zijn en mijn kind heel wat meer aandacht geven dan dat ik destijds heb gekregen. Verder zou ik mijn kind op latere leeftijd iets beter voorbereiden op het zelfstandig leven (leren met geld omgaan, leren koken etc.).
Ik wil graag m'n kind veel aandacht geven. Een boel leuke dingen doen en hem/haar niet opzadelen met mijn problemen. (en zeker niet die tussen mij en m'n man) Mijn moeder heeft mij altijd gezien als haar vriendin en al vanaf mijn 14e wordt haar hele liefdesleven met mij besproken. Verder heb ik heel veel ruzies meegemaakt en mijn moeder heeft wel 1000 keer d'r koffers gepakt en weer uitgepakt.... Tot op de dag van vandaag. Dit wil ik de mijne toch graag besparen
Heeft niks met mn eigen opvoeding te maken, maar wat ik anders doe en ga doen met de volgende beeb in tegenstelling tot wat ik veel om me heen zie, is zo simpel leven en dan bedoel ik, niks ondernemen, niet openstaan voor andere dingen, ik wil dat mijn kinderen continu blijven groeien en leren over het leven en genieten. Genieten van de tekenen van de herfst, pluk de dag, LEEF!!!! Veel mensen leven zo vreselijk met oogkleppen op, zorgen niet goed voor hun lichaam, ik geloof dat je lichaam je "tempel" is en als jij goed voor je lihaam zorgt je geestelijk ook sterker staat (uitzonderingen daargelaten). En ook de tijd voor elkaar neemt, laat je kind ECHt vertellen hoe hun dag was hoe zij de dag hebben ervaren etc. Wees ook ale j kidneren ouder zijn lekker knuffelig met je kinderen, ik masser mijn oudste vaak daar vraagt ze omd at vindt ze heel fijn die aandacht, zij is niet zo'n prater. Dat soort dingen.
Ik zou eigenlijk niets veranderen!! Ik heb nooit een vader gehad, dus mijn moeder was streng maar rechtvaardig! Ze heeft zoveel bereikt en dat draag ik echt in mij! Bij mij zal er wel een vader zijn en een goeie!!! hihi! Nee, ik heb altijd veel plezier gehad met mijn moeder en toch bracht ze me alle waarden bij die ik nodig had in het leven! Dus, ik volg mijn moeder's voorbeeld!! groetjes
Ik kijk tevreden terug op mijn jeugd en ik hoop alleen dat ik langer mobiel blijf dan mijn moeder was. Zo kan ik lekker veel met mijn meisje blijven doen!
Ik zou proberen om de problemen die in het gezin voorkomen buiten de kinderen te houden. Onz huis was erg gehorig en ik heb altijd veel kunnen horen. Veel dingen ging ik op mij betrekken waardoor ik altijd in een dipje kwam als er thuis iets loos was.
Ik mag hopen dat wij het net zo goed mogen doen als mijn ouders! Het zijn de liefste mensen van de hele wereld! met alle liefde die zij ons mee hebben gegeven, hebben mijn zus en ik een fantastische jeugd gehad en het is nu nog steeds fantastisch! Ik hou van ze!
Het enige wat ik anders ga doen is de leeftijd. Mijn ouders waren "wat ouder" toen ze kinderen kregen maar voor de rest heb ik het altijd top gehad...ik zou echt niet veel anders doen....
Ik zou het helemaal totaal anders doen dan mijn ouders... Ik vind dat woorden ook dingen oplossen en er niet meteen op los lopen rammen... Met je kinderen praten, zoals al eerder gezegd werd..echt luisteren. En onafhankelijkheid bijleren...wij zijn heel erg afhankelijk opgegroeid, toen ik voor het eerst op mezelf ging wonen, zelfs toen belde mijn moeder de nuon,upc weet ik waar ik last van had... En het respecteren van iemands mening, in dit geval mijn kind... onze mening deed er vroeger niet toe...nee het is niet zo en daarmee klaar...