Wat wil jij toch écht anders doen in de opvoeding?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jucade, 22 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    "Vraag dat maar aan je vader!" en als je dat dan aan je vader vraagt "Vraag dat maar aan je moeder!"

Dat wil ik anders doen.

2. wendyp

wendyp Niet meer actief

jemig..nikki... tis dat ik niet aan de pabo heb gestudeerd..maarre ik had dat verhaal zo kunnen neerzetten!

Mijn ouders waren alleen meer van, dan kwam je trots met een 7 thuis en dan het enigste wat mijn pa zei, was ow.. jah maar dat is nog geen 10...

En wat ik ook nog anders zou willen doen... (aanvulling op wat ik al eerder had geschreven)
    is dat ik nooit negatief zal praten over mn vriend tegen mn kind. mijn moeder had dat altijd voor de gewoonte.. om slechte dingen over mijn pa te zeggen. zat ze weer.. ik kan het echt niet meer aan en als hij zo doorgaat ga ik van hem af..(nou was mijn pa niet een van de liefste) maarre t is nog steeds niet leuk...

3. ElleE

ElleE Actief lid

4 jun 2006
    223
    0
    0
    Een meisje een stereotype meisjesopvoeding geven en een jongen een stereotype jongensopvoeding! Voorbeeld; ik heb leren strijken, mijn broertje leerde banden plakken maar omgekeerd.... niet dus! En mijn vader zegt nog steeds rustig tegen mijn vriend dat het huishouden mannenwerk is!

4. kimberly83

kimberly83 Actief lid

24 sep 2006
    120
    0
    0
    heerlen
    ik ALLES mijn ouders waren vroeg gescheiden mijn moeder altijd werken en mijn vader was zo door elkaar van de drgs en alchohol .......
    Nee ik weet in ieder geval hoe het niet moet

groetjes kimberly

5. MarieLize

MarieLize Actief lid

16 jul 2006
    431
    0
    0
    Ik ook zo'n beetje alles... Ik heb wel veel liefde gekregen maar al het andere in de zin van zelfvertrouwen, structuur, duidelijkheid, openheid, grenzen, verantwoordelijkheid nemen, met eigen emoties kunnen omgaan..pfffff

Nee ik hoop van harte dat het mij lukt om mijn kind op te voeden en niet dat mijn kind met 6 jaar mij moet gaan opvoeden. Maar ik denk dat dat wel gaat lukken, khebbum door. :)

6. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Ik heb altijd geroepen over bepaalde dingen dat ik het anders zou doen.
    Totdat ik ging oppassen en scoutingleiding werd.
    Al wat ik anders zou doen daarvan hoorde ik mezelf precies mijn moeder nadoen.

Zelfs een goede vriendin van mij zei een keer toen ik iets besprak met een kindje "heej hoor ik daar je moeder!?"

Dus dat wat ik nu anders zou willen doen...............
    ik weet het nu niet meer zo goed.

Achteraf nu ik bepaalde situaties die ik van mijn moeder vreselijk vond zelf heb meegemaakt, heb ik respect voor mijn moeder dat ze het toch zo met mij heeft kunnen oplossen.

Wel ga ik later beter op huiswerk maken letten.
    Mijn ouders hebben mij helemaal vrijgelaten in mijn schoolwerk, wat erin resulteerde dat ik mijn mavootje met de hakken over de sloot heb gehaald en mijn havo nooit heb gehaald.
    Daar heb ik nu spijt van, want als ik er beter aan had getrokken had ik het zeker beter gedaan.

7. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo !

Goh wendyp, dat is wel heel toevallig. Maar ik heb er in het verleden veel met vriendinnen over gepraat en het komt toch veel vaker voor dan je denkt dat ouders zo met kinderen omgaan. Vreselijk.

Mijn ouders denken nu dus nog steeds dat ze zo maar kunnen doen en laten en zeggen tegen mij wat ze willen maar dat is dus niet zo en als ik dan tegen hun in ga is er dus gezeur. Zelfs dinsdag nog, toen was ik 40 weken en 3 dagen en scheldt mijn vader me uit aan de telefoon voor iets heel onozels (ik had gezegd dat ik 's avonds liever geen bezoek meer heb omdat ik doodmoe ben, én mijn moeder had tegen mensen verteld in detail wat mijn VK gedaan had, met inwendig onderzoek en alles, en ik had dus aangegeven dat ik dat niet vind kunnen dat zij dat zomaar aan iedereen verteld)

Wij hebben het nu dus echt gehad met mijn ouders (en mijn man heeft het echt niet snel gehad met mensen ...)

Inderdaad, we hebben een duidelijk voorbeeld gekregen hoe het niet moet en daar zul je ook wel veel van leren. Ik ben wel blij dat ik door mijn werk als juf goed weet hoe ik met kinderen moet omgaan en dat ik dus niet zomaar het voorbeeld van mijn ouders ga volgen. Ik wil gewoon per se niet dat mijn kind zo'n moeilijke jeugd krijgt als wat ik heb gehad en mijn man en ik gaan er ook alles aan doen om dat te voorkomen.

Groetjes,
    Nikki F

8. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Ik wil:

strenger zijn, meer praten met mijn kinderen en ze meer leren over hoe met geld om te gaan.

maar eigenlijk wil ik mijn kinderen net zo'n vrije en zelfstandige opvoeding geven als ik heb gehad. zelf grenzen leren kennen en kun je het niet aan dan wordt je terug gefloten.

Verder ken ik mijn echte vader niet, en weet ik dat mocht het tussen mij en mijn vriend ooit over zijn dat ik nooit en dan ook nooit ons kind voor hem zal achterhouden oid. zowaar ik besta zweer ik dat.

9. Nessa

Nessa Actief lid

14 sep 2006
    318
    1
    0
    België
    euh... niks... ik zie de manier waarop ze me opvoedden eerder als een voorbeeld :D 'k ben redelijk streng opgevoed en kreeg belangrijke waarden mee zoals respect voor je medemens en de natuur. Ik herinner me m'n jeugd als een héééééél mooie periode uit mijn leven, het nestgevoel was altijd enorm en de liefde droop ervan af... zo hoop ik het ook te kunnen doen :D

10. wendyp

wendyp Niet meer actief

*zucht*

Kijk...ik wil mijn kinderen zo opvoeden, dat ze later hetzelfde zeggen als Nessa doet...

11. lieske81

lieske81 Lid

28 sep 2006
    55
    0
    0
    Ik ben best streng opgevoed qua normen en waarden. Maar er werd altijd geredeneerd waarom dingen zo werden gedaan. Tuurlijk was ik het daar dan niet altijd mee eens, daar ben je kind voor, maar toch wist ik altijd dat ze eigenlijk wel gelijk hadden. ;)

Communicatie is zo belangrijk en dat hebben mij ouders mij echt geleerd. Ik ben nu volwassen maar ga nog net zo graag bij mijn pap op schoot zitten om even te kletsen.

Het is echt niet altijd makkelijk voor ze geweest, vooral niet toen ik ging puberen, maar het is allemaal goed gekomen. En nu kan ik ze het mooiste geschenk geven wat er is voor ouders....een kleinkind! :p

12. saartje7

saartje7 Bekend lid

29 okt 2006
    928
    0
    0
    schrijfster
    6th of October City, Egypte
    ik heb een mooie leuke jeugd gehad, veel spelen, veel liefde.. de meeste dingen zou ik gewoon precies hetzelfde doen (vooral wat betreft kleine kinderen, streng en consequent).. ik hoop alleen dat mijn man iets minder moeilijk wordt als mijn vader was (die was wel erg streng en gauw schreeuwen, en geloofde in negatieve opvoeding.. maar hij hield meer van ons dan welke vader dan ook).. verder zou ik mijn kinderen nooit U laten zeggen tegen ons.. vreselijk vind ik dat..

en de zelfstandigheid.. ik heb nooit echt met geld leren omgaan en vind het tot nu toe eng om een telefoontje naar een bedrijf te doen.. dat werd altijd voor mij gedaan..

maar voor de rest: een perfecte jeugd!

13. Ivonne

Ivonne Actief lid

9 apr 2006
    441
    0
    0
    Meer liefde en aandacht want dat heb ik gemist in mijn eigen opvoeding en trots zijn op je kind, dat was mijn moeder ook nooit.

14. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik zou het zo 1,2,3 niet weten, wat ik nu echt anders zou doen. Ik kan niet anders zeggen, dat wij een 'rijke' jeugd hebben gehad en dat we ons heel erg konden ontplooien. Ze waren best streng, maar rechtvaardig zo als dat heet.

Deel Deze Pagina