Wat wil jouw kind later worden?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door citroenrasp, 18 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavanvier95

    Mamavanvier95 Fanatiek lid

    12 okt 2014
    3.360
    2.543
    113
    Vrouw
    Friesland
    J - Boer
    N - Brandweerman
     
  2. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.145
    1.066
    113
    Oudste wil imker worden (maar rent gillend weg als hij een echte bij ziet :D)
    Middelste wil caissière worden
    Jongste wil kikkervisjesverzorger worden :roflmao:... en als ze tijd over heeft dan wil ze wel op kinderen passen voor andere mensen.
     
    Kolibrie2 en spruitje80 vinden dit leuk.
  3. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Oudste wil astronaut worden, de jongste violist.
     
  4. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.780
    113
    Overijssel
    Mijn 6 jarige wilde vorig jaar 6 jaar worden.... nu is hij 6 .
    Nadat ik hem laatst een paar Nike sneakers had gekocht wil hij nu een “ Nike jongen” worden o_Oo_O
     
  5. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.270
    2.441
    113
    Vrouw
    Mijn dochter van bijna 6 wil eenhoornverzorger worden in de Efteling. Jongste van bijna 4 wil mama worden.
     
  6. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.076
    3.517
    113
    Dochter van 8: soms juf, soms dierenarts of dierenartsassistent
    Zoon van 5: kraanmachinist, "bouwer", brandweerman, politie (kortom een veelzijdige baan :D)

    Best wel stereotype beroepen passend bij hun sekse en leeftijd....
     
  7. Zwierezwaai

    Zwierezwaai Niet meer actief

    Zoon: weet hij niet
    Maar vroeger wilde hij glazenwasser worden, en wonen in een camper met ladder er bovenop. Dan kon hij zijn huis meenemen naar z’n werk! Het is ook echt een huismus.

    Dochter 1: dokter, verpleegkundige of kunstenares. En mama van 4 kinderen en 4 honden waar ik dan op mag passen als zij werkt o_O

    Dochter 2: prinses. Ze wil absoluut niet trouwen en al helemaal geen kinderen. Zoals ze nu is lijkt me dat ook niet bij haar passen
     
  8. PotjeGoud

    PotjeGoud Bekend lid

    27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    Mooie vragen dit altijd :roflmao: ik denk dan aan die vriendenboekjes. 10x deze vraag, 10x een ander antwoord :D

    Maar voor nu is het bij de oudste kapster en de middelste bouwer (bouwvakker) de jongste zal vast iets in de trant van elsa zeggen :roflmao:
     
  9. elliepellie

    elliepellie Fanatiek lid

    28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Van alles haha: Politieagent, boef, bouwer, en nu met de Corona; dokter, want dan kan hij iedereen beter maken, de schat :p
     
  10. Marti

    Marti Fanatiek lid

    18 apr 2014
    2.331
    842
    113
    Zoon van 8 weet het nog niet. Vroeger zei hij altijd politie.

    Dochter van 5 word later elsa. ;)
     
  11. 1548

    1548 Niet meer actief

    Dochter van 10 wil op een kdv werken
    Zoon van 8 wil brandweerman worden (net als zijn vader)
    Zoon van 2 wil bij Feyenoord voetballen :roflmao:
     
  12. Whoopy

    Whoopy Actief lid

    7 mei 2019
    445
    730
    93
    Vrouw
    Onze oudste wilde altijd dierenverzorger worden. Hij studeert nu diergeneeskunde.
    Onze tweede wilde altijd letselschade advocaat worden en gaat komend jaar rechtsgeleerdheid studeren.
    Nr 3 wil bij de politie of installatiemonteur worden ( is 14, dus nog tijd genoeg om over na te denken)
    Onze jongste wil youtuber worden of games ontwikkelen ( is 9, dus misschien dat hij nog wat meer in de realiteit gaat komen :p).
     
  13. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    De oudste wil of gymlerares of de artistieke kant op.
    De tweede wil al jaren tandarts en op het moment zelfs daarna nog orthodontist.
    En de derde dochter heeft mij vandaag voor het eerst verteld dat ze zwemjuf wil worden. Zo schattig.

    de vierde en vijfde hebben nog geen idee, maar op dit moment ben ik bang dat ze buurman en buurman worden:roflmao:
     
    Eppo82 vindt dit leuk.
  14. Brigitte1985

    Brigitte1985 Fanatiek lid

    29 nov 2009
    1.000
    202
    63
  15. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Buurman en buurman :roflmao:geweldig!
     
    Lafelife vindt dit leuk.
  16. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    Ze kan nog niet praten(Net 1jaar) maar ik denk muzikant/danseres. Alles wat ze ziet en hoort maakt ze een beat mee en gaat erop dansen
     
  17. nmv

    nmv Fanatiek lid

    7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Mijn dochter zeemeermin en mijn zoon papa en kraanmachinist. Hij heeft het al voor elkaar dat er over een paar jaar achter in de tuin bij opa een minikraan komt te staan waar hij op mag oefenen!
     
  18. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Mijn jongste wilde eerst boef worden want dan kun je gewoon alles stelen en hoef je niet hard te werken...:thumup: en nu wil hij kerstman worden want dan woont hij in de sneeuw :D
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  19. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
    Mijn zoon van 4 wil bij de bakwagens werken zoals hij het noemt. Echt hij zit in de vensterbank als hij ze hoort. Oja en dan mag hij die mooie blauwe bakken legen:roflmao::roflmao: heerlijk zo een 4 jarige.
    Hij kent ook alle merken vrachtauto's uit z'n hoofd als hij ze ziet dus ben benieuwd.
    En helemaal weg van trekkers en alles wat erbij komt kijken met de werkmeneren. Hij had denk op het boerenplatteland geboren moeten worden.
     
  20. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.655
    3.466
    113
    Vrouw
    Vorige week kwam hij af met meester.
    Ik zei dat dat wel heel mooi is en vroeg hen waarom.
    Zijn antwoord: dat is alleen maar een beetje blablabla en je kan die kinderen vanalles laten doen. :roflmao:

    Hem toch maar uitgelegd dat het wat meer is dan blablabla. :roflmao:
    Toen wou hij het niet meer worden totdat ik zei dat meesters wel veel vakantie hebben :p

    Ach ja, het is een eerste realistische job die hij benoemd.

    Laatst had opa heb uitgelegd dat vroeger heel veel Italianen naar België kwamen voor werk want in Italië was geen werk. Zegt zoon heel serieus : oww maar dan ga ik toch in Italië wonen hoor! Dan hoef ik lekker niks doen. o_O
     

Deel Deze Pagina