Juf en in mijn vrije tijd schrijfster. Op mijn 11e schreef ik een 'boek' van 130 a4tjes. Mijn vader printte het voor me uit op zijn werk, mijn broertje las het en gaf feedback verder werd het nooit wat. Juf heb ik een tijdje voor geleerd maar ik vond steeds die zelfde lessen geven niet leuk, sowieso spreekt de leeftijd vanaf 12 me meer aan, maar ik wist niet welk vak ik dan zou willen geven op het VO, dus ben ik een andere weg in geslagen (overigens wel jaren met 12 plussers gewerkt) Het lijkt me alsnog leuk om een keer een boek te schrijven. Ooit, als ik meer tijd heb...
Stewardess. Ik ben aangenomen geweest, maar liet er uiteindelijk mijn vaste contract niet voor schieten wat ik had (wel op Schiphol, bij een autoverhuurder). Bij Transavia boden ze een seizoenscontract van april t/m oktober.
Wat niet? Ik was heel wispelturig op dat gebied en pas sinds kort weet ik wat ik echt wil gaan doen. ben nu 32
Advocaat. Nee, dat ben ik niet maar komt wel wat in de buurt. Ik heb namelijk een juridisch achtergrond en heb op mijn werk veel te maken met strafrecht, strafvordering en maatwerk.
Juf, schrijfster, journalist en astronaut. Dat laatste maar heel kort, tot ik er achter kwam dat je dan maanden of zelfs jaren van huis was. Ik had (en heb) namelijk heimwee Allemaal niet geworden!
Advocaat. Heb uiteindelijk nooit rechten gestudeerd (spijt van hoor dat ik na SJD niet ben overgestapt naar de UU), maar ja...Heb in mijn werkende leven nog aanvullend een register post hbo opleiding gedaan en mijn hbo master gehaald. Met een dreumes en baby op komst zie ik mezelf geen rechten studie meer doen. Maar zeg nooit nooit. Voor nu ben ik zeer tevreden met mijn huidige baan (in de strafrechtketen).
Etaleuse bij de Bijenkorf Heb nog serieus de opleiding overwogen. Uiteindelijk een andere 'creatieve' opleiding gedaan waar ik al jaren niets meer mee doe...
Ik wilde stewardess worden, later F16 piloot, daarna werd dat naar de KMA (Marine officier). Ik heb een talenstudie gedaan (afgestudeerd op geschiedenis), vervolgens wat simpele kantoorbaantjes gehad, uiteindelijk in de fijnmechanica gewerkt als assistent bedrijfsleider. Daarnaast sinds laatste studiejaar als docent volwassenenonderwijs begonnen en ook altijd naast loondienst blijven doen. 5 jaar geleden gestopt met werken in loondienst dus nu alleen zzp docent. Overdag ben ik bij de kinderen en ik werk okt-apr 2 avonden.