Structureel Echoscopisch Onderzoek

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door leonie85, 26 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leonie85

leonie85 Lid

9 jan 2013
    32
    0
    0
    financiele dienstverlening
    Brabant
    Hoi hoi,

Ik krijg een Structureel Echoscopisch Onderzoek via het Academisch ziekenhuid van Maastricht aangezien ik zelf hartpatiente ben. Maar is het standaard zo dat er van een 20-weken echo geen foto's/echo's worden meegegeven?? of is dit wel het geval bij een standaard 20 weken echo, maar niet een uitgebreide ivm medische indicatie?

2. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    #2 Tigermommy, 26 jun 2013
    Laatst bewerkt: 26 jun 2013
    ik heb zelf een extra uitgebreide echo gehad (een GUO) met 20 weken ivm hogere kans op afwijkingen en kreeg daar ook gewoon een foto mee (en ook dvd) het technische gedeelte deed ze eerst daarna zette ze de recorder e.d. aan voor het normale gedeelte..

3. 01Patricia

01Patricia Actief lid

16 jun 2012
    463
    1
    16
    Bij een 'normale' 20 weken echo krijg je wel fotos mee maar bij de medische echo in het ziekenhuis heb ik inderdaad ook geen fotos meegekregen. De arts redeneert: het is niet voor de fun, het is serieus kijken naar afwijkingen. Maar iedere arts is hier anders in dus wellicht is het bij jouw ziekenhuis niet zo.

4. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    Ik kreeg bij de GUO (wegens afwijkingen in familie) in het ziekenhuis twee fotos mee. zal ws. van arts tot arts verschillen denk ik.

5. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een GUO gehad, ook in het AZM en kreeg gewoon fotootjes mee hoor. De echoscopiste en arts waren erg vriendelijk en vertelden me precies wat ze zagen en ze hebben zelfs op het laatst even snel het gezichtje in 3D laten zien :)

6. leonie85

leonie85 Lid

9 jan 2013
    32
    0
    0
    financiele dienstverlening
    Brabant
    Ah wat fantastisch!! Nu hopen dat ik ook van zulke leuke arts/echoscopist tref!! Ik kan namelijk niet wachten om weer een glimp om te mogen vangen van onze trots. En dan neem je het liefste wat fotootjes mee om aan de familie te tonen!

7. Babystuf

Babystuf Actief lid

18 apr 2013
    200
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja ik heb ook gewoon foto's gekregen!

8. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Ik had ook een GUO in het AZM en ik heb ook foto's meegekregen. Een paar in 2D en een paar in 3D geloof ik. Ze waren enorm vriendelijk en ze legden ook alles uit wat er te zien was. Ik vond het heel erg leuk.

9. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hier elke vier weken, en later vaker, een echo gehad en zelfs door omstandigheden twee keer een 20-weken echo. Alle keren foto's mee gekregen. Ik denk dat het heel erg van je gyn en het ziekenhuis afhangt. Onze gyn maakte standaard bij elke controle een echo, maar andere gyns deden dat niet. Dus daar moet je geluk mee hebben. Overigens een kleine moeite om even een paar foto's uit te draaien.

Deel Deze Pagina