Zwanger, PCOS, maar niets te zien op de echo..?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Stay123, 15 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stay123

Stay123 Bekend lid

31 mei 2013
    996
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi meiden,

Even mijn verhaal, want zit op dit moment heel erg met mezelf in de knoop :(

Zaterdagmiddag, een positieve zwangerschapstest. Later op de middag nog maar eentje want kon het me niet voorstellen. Zondag hetzelfde verhaal en maandag ook... Alle 6 positief op verschillende tijden.

Omdat ik zelf PCOS heb en dus een onregelmatige cyclus wist ik eigenlijk verder niet hoelang ik zwanger was, alleen dat mijn laatste menstruatie op 4 december was. Vandaar dat ik maandag langs mijn huisarts ben gegaan en die heeft me gelijk doorgestuurd naar het echocentrum, dit vond ik eigenlijk een beetje vreemd omdat ik nog niet zo heel lang zwanger kan zijn, hooguit 6 weken.

Gelukkig is de maandag voorbij gaan, duurde langer dan normaal :p, en gister op 14:00 was het dan zover. Eerst een normale echo, niets te zien, dus toen een inwendige echo.... maar ook daarop was niets te zien :( :$. Ze gaf aan dat ze verdikt baarmoederslijmvlies zag (147 mm?), maar verder zag ze he-le-maal niets. Ze vertelde dat dit van alles kon zijn, een bbz, een mk of een hele prille zwangerschap.

Ze kon geen vocht vinden achter mn baarmoeder dus ze dacht zelf niet dat het een bbz was, maar ik moest wel heel erg opletten op buikpijn, rugpijn en schouderpijn. Volgende week dinsdag moet ik terugkomen. Ik heb verder geen bloed verloren sinds 4 december, maar na de echo van gister ben ik toch wel heel erg onzeker.

Mijn vriend en moeder zeggen dat ik me niet zo druk moet maken (:cool: makkelijker gezegd dan gedaan), maar ik maak mezelf helemaal gek.

Sorry voor mijn veel te lange verhaal, maar moet het ook even van me af schrijven. Zijn er meiden die hetzelfde meegemaakt hebben en hoe is dit afgelopen...

x

2. Phillys

Phillys Actief lid

15 dec 2012
    379
    0
    0
    Werken in een bijzonder leuk kinderdagverblijf!
    Limburg
    Hey Stay123,

Ik heb zelf ook pcos dus ik weet wel wat het inhoud.. dat kan dus ook betekenen dat je net 4 weken zwanger bent. Je weet natuurlijk helemaal niet wanneer je eisprong is geweest! Ik ging pas met 7 weken voor de eerste keer naar de gyn en toen had het kleine vruchtje een hartje maar het was echt heel klein.

Ze vertelde ook dat ze in het begin niets zien en dan meestal alleen bloedprikken voor de zekerheid.

Verder weet ik eigelijk niet hoe dik mijn bms was omdat ze meteen een vruchtje zagen hebben ze er misschien wel even na gekeken maar niet nadrukkelijk gezegd hoe dik het was.

Misschien is het wel verstandig om naar de gynaecoloog te gaan?? Daar kunnen ze je misschien "beter" helpen. Ze hebben bij mij namelijk ook meteen gekeken naar mijn eierstokken.

Heel veel succes, ben benieuwd wat er uit komt!

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik denk dat je gewoon 4wk zwanger bent en dan is het logisch dat er nog niets te zien is!
    Je hebt zaterdag pas positief getest dus zeker geen 6wk!

Gefeliciteerd!

4. Stay123

Stay123 Bekend lid

31 mei 2013
    996
    0
    0
    Noord-Holland
    Nou meiden ik hooop het! Volgende week dinsdag misschien meer te zien, hoop ik.

Ik denk zomaar dat ik mezelf helemaal gek maak. Zat er zelf aan te denken om nog een aantal zwangerschapstesten te doen tot en met de echo! Maar stel dat ik nu 4 weken zwanger ben... zou het dan ook zo kunnen zijn dat ze volgende week nog helemaal niets zien... :$

5. ThinkPink1201

ThinkPink1201 Bekend lid

19 mei 2013
    750
    1
    0
    Fotografie
    Zelzate
    ik heb het ook meegemaakt, was zwanger (veel getest) en toen ik een beetje een bloeding had mocht ik naar de gynaecoloog voor een onderzoek, bleek dat er niets te zien was... dus hij dacht aan een bbz... ik heb een week moeten wachten en ben dan terug gegaan en daar zat een heel klein bolletje. Ik was dus minder ver dan gedacht!

Succes!

6. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Doe kans zit er wel in ja.
    Ik heb een echo gehad met 6.2dagen en toen was er een klein puntje te zien met een iniminie knipper lichtje.
    Komt goed meid,vergeet niet ook te genieten;)

7. Kreeftje89

Kreeftje89 Actief lid

8 dec 2011
    465
    0
    16
    Vrouw
    Mama /huisvrouw zijn genieten van ons 3 mooie mann
    Den Helder
    Ik denk dat de echo te vroeg is geweest. Zelf niet mee gemaakt hoor, maar kan me voorstellen dat als je te vroeg een echo maakt dat je dan nog niks ziet. Daarom maken ze de eerste echo ook pas rond de 12 weken. Probeer een beetje te genieten. zolang je geen vreselijke pijnen en erg bloed verlies krijgt is de kans groot dat het goed is. :D

8. Stay123

Stay123 Bekend lid

31 mei 2013
    996
    0
    0
    Noord-Holland
    Nou meiden, dit is werkelijk ook de enige site en het enige forum die ik nog wil lezen. Door jullie berichten (en eerdere oudere berichten, bij andere onderwerpen) voel ik me toch een stuk beter :D

Zojuist is moeders voor moeders langsgekomen, ondanks de echo stond ze erop toch even langs te komen. Moest weer een beetje urine opvangen zodat zij een klein testje kon doen. Ook zij feliciteerde me.

Misschien het aard van het beestje dat ik me zo druk maak(te). :D

Bijgevoegde bestanden:

• MvM.jpg
      MvM.jpg
      Bestandsgrootte:
      16,1 KB
      Weergaven:
      77
  9. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Jij bent gewoon zwanger hoor, maar nog heel pril. Dat zie je ook aan dit testje. Die knalt (nog) niet dus over een paar weken zul je vast een mooie echo hebben. In ons ziekenhuis doen ze geen echo's voor de 7 weken. Ongeacht wat, want anders zien ze onvoldoende.

Gefeliciteerd!

10. Stay123

Stay123 Bekend lid

31 mei 2013
    996
    0
    0
    Noord-Holland
    Jaa dat is een goede regel, want kon me ook niet voorstellen omdat ik pas 4 december mijn laatste menstruatie had :( .

Vind het nu eigenlijk ook een beetje flauw dat ze dan mensen al gelijk doorstuurt. Ik die nu minstens een week in de stress zit, en dan niet eens zeker weet of het volgende week wel gaat gebeuren ;).

In ieder geval bedankt voor jullie reacties... en ook gefeliciteerd voor de zwangeren :p

Zal sowieso volgende week dinsdag nog even laten weten wat eruit gekomen is :)

11. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Als ik uitga van 4dec en 35 cyclus dagen kom ik uit op 5wk zwanger.
    Waarschijnlijk was je cyclus langer deze maand en ben je dus nog korter zwanger.
    Dussss..geen zorgen!! :D GEFELICITEERD!

12. oxbow

oxbow Niet meer actief

Hier ook met 4 weken een echo gehad, omdat ik door de pil zwanger was en geen menstruatie had.
    Op deze echo was ook alleen verdikt baarmoederslijmvlies te zien en verder niet.
    Ben nu bijna 34 weken zwanger.

Dus het kan echt nog alle kanten op gaan.

Sterkte de komende week.

13. Stay123

Stay123 Bekend lid

31 mei 2013
    996
    0
    0
    Noord-Holland
    haha nou meiden ben iets minder ongerust na de verhalen van jullie... Dank jullie wel! :)

Natuurlijk is het nog steeds niet helemaal weg het ongerust zijn, vooral begin van de avond beginnen de krampen die verdacht veel lijken op menstruatiekrampen. Telkens als ik naar de wc ga zit ik in mn broek te staren om te kijken of het allemaal wel goed gaat! ahha :$

14. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Die menstruatiekrampjes gaan nog even blijven.
    Dit hebben de meeste vrouwen en dat zorgt inderdaad voor onzekerheid;)

15. Stay123

Stay123 Bekend lid

31 mei 2013
    996
    0
    0
    Noord-Holland
    haahah nou hoe maak je jezelf gek :p Ik denk dat als alles goed gaat, 9 maanden heel lang gaat duren, en je pas blij bent als je bevallen bent en alles gezond en wel is :)

16. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    Zoals anderen al zeggen denk ik ook dat je nog heel pril zwanger bent!!! De test van mvm zegt toch genoeg :) spannend hoor!

Ik denk dat er op je echo as dinsdag wel iets te zien is.

Zelf ben ik ook pas blij en gerustgesteld als mn kindje gezond en wel geboren is.

17. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Gefeliciteerd!

Je zal inderdaad wel nog heel pril zwanger zijn, je test van MvM is ook niet zo heel donker. Misschien kan je voor jezelf een cb met wekenindicator doen. Dan heb je voor jezelf een indicatie...

18. Stay123

Stay123 Bekend lid

31 mei 2013
    996
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey meiden,
    Nou alles goed! Echo gehad. Alleen een leeg vruchtzakje en dooier?. Ze dacht zelf inderdaad nu 5 weken en 2 dagen zwanger. Over 4 weken pas terugkomen kijken of alles goed is. Bedankt voor de berichtjea die me deze week door hebben geholpen ;) nu op naar de volgende echo en hopelijk alles goed te zien.

19. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    Oh fijn! Voor nu alles goed :)

Er is iig een dooier te zien, dus je vruchtzakje is zeker niet leeg. Spannend de komende weken.

Hier vandaag 1e echo. Erg benieuwd... zo naar uitgekeken :)

20. Stay123

Stay123 Bekend lid

31 mei 2013
    996
    0
    0
    Noord-Holland
    Jaa ben ook zoooo opgelucht... haha alleen werk me nu in de zenuwen voor de volgende echo. Krijg ik op 18 februari, dus met 9 weken... :D Is dit eigenlijk al de termijnecho of krijg je er dan weer eentje met 12 weken;)?

Risu hoelaat is jouw echo... en hoe is het gegaan (als je al geweest bent :p) Ben benieuwd! Laat je het even weten. Heel veel plezier!

Deel Deze Pagina