Dames ik hoor allerlei verhalen over dat verdoving wel of niet mag tijdens het trekken van een kies/tand. Mijn verloskundige zei dat de verdoving enkel bij het gebied van me gebit blijft maar toch heb ik zo me twijfels. Wat vinden jullie?
Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap wegens zwangerschaps paradontitus 5 kiezen moeten laten trekken incl verdoving en mijn kindje heeft er niets aanovergehouden. Beter een kies laten trekken met verdoving dan een vergiftiging oplopen door een ontsteking in je tanden wand dat komt wel door heel je lichaam
Mijn VK en Tandarts gaven ook aan dat die verdoving prima kan. Zeker omdat het beter is om iets tegen een eventuele ontsteking (trekken dus) te doen dan het te laten voor wat het is. Het schijnt dus gewoon te kunnen. maar ehm, als het preventief is (wat vaak is bij verstandskiezen toch?) kun je het dan niet eventueel verzetten tot na je zwangerschap?
Dat is een goede vraag, daar loop ik ook over na te denken, ik moet nog een afspraak maken en ik weet dus ook niet of het wel of niet mag, ben 10 weken zwanger. Ik heb op verschillende tandartsen sites gekeken, maar de een zegt wel en de ander zegt weer wat anders...
ik heb pas een gaatje laten vullen met verdoving was geen enkel probleem volgens de tandarts omdat het heel plaatselijk is
Ik heb in het begin van mijn zwangerschap ook een verdoving gehad. De tandarts was op de hoogte van mijn zwangerschap. Het ging om het vullen van een gaatje, dus niet te vergelijken met het trekken van een verstandskies. Maar zover ik weet mag je gewoon een verdoving hebben. Gewoon even checken inderdaad. Succes alvast. Hopelijk is het zo gepiept.
Vlg mij ook geen probleem hoor. Enne... een verstandskies laten trekken zonder verdoving lijkt me niet echt een optie .
ik heb vorige week mijn verstandskies eruit getrokken. ze maakten eerst foto(nou dat mag je dan zoizo niet denk ik) en de rest ken je wel..en ik kees hier dat er een gaatje gevuld is tijdens zwangerschap nou dat wilde mijn tandarts absoluut niet doen mocht niet zei ze.. meid als het geen spoed is dus geen pijn of ontsteking lekker laten tot na je bevalling!
Bij mijn zoontje verschillende malen verdoofd geweest bij de tandarts aangezien mijn gebit niet zo goed reageerd op hormonen zucht. Hij word bijna 2 en is zo gezond als het maar zijn kan hoor.
Hier de afspraak verzet tot na de zwangerschap van nr. 1. Foto was al gemaakt voor de zwangerschap, en ze kwamen netjes recht door maar er was gewoon te weinig ruimte. Als t kan wachten zou ik dat zeker doen.
Mijn tandarts heeft twee soorten verdoving. De soort die hij gebruikt bij zwangere dames is minder heftig en niet schadelijk. Heb tijdens beide zwangerschappen paradontitis gekregen en er zijn twee kiezen getrokken. Inmiddels is de oudste bijna vier en de jongste ruim een half jaar. Anders je tandarts vragen wat voor verdoving hij gebruikt ?
Nou dames het probleem is dat er op dezelfde verstandskies een diep gaatje is zeg maar gerust gat en gek genoeg heb ik er hier geen last van.. nog niet althans. Er moest een wortelkanaal behandeling gedaan worden maar aangezien ik die verstandskies liever kwijt dan rijk ben laat ik hem trekken. Maar ik ben dus inderdaad zoals hier eerder gezegd bang voor ontstekingen en dat kan nare gevolgen hebben. Mijn tandarts en VK zeggen dat het ok is omdat de verdoving plaatselijk is.. en ik ben nu 14 weken bijna dus heb nog hele weken voor de boeg tot de bevalling dus ik kan het ook niet zo even verzetten duurt te lang...
Hallo, Het kan geen kwaad om te verdoven. Vaak wordt het afgeraden voor de 12 weken, maar dat is afhankelijk van de verdoving die jouw tandarts gebruikt. Je kunt hem vragen welke dit is en de bijsluiter op internet opzoeken. Werk nu al 3 jaar als tandartsassistente en heb nog nooit gehoord/meegemaakt dat er een miskraam oid veroorzaakt wordt door een verdoving . Een ontsteking laten zitten is veel erger. Voor jou en de kleine.
Ja inderdaad! En nu we het over kiezen en pijn hebben ik heb ineens last van onderkies denk dat de pijn echt doorkomt
Vorige week stuk kies afgebroken en laten vullen. Tandarts hield 3 maanden zwanger aan, verdoving was geen enkel punt. In mei 2 gaatjes vullen, ook dan met verdoving. Eigenlijk moet het gebit gereinigd worden. Het heeft erg te lijden onder de hormonen en vanwege erge misselijkheid heb ik tot voor kort ook niet goed gepoetst en gestokerd. Maar aangezien het altijd erg gevoelig is en reinigen ook met verdoving gebeurt, wordt dat wel uitgesteld.
Verdoving kan geen kwaad. Het is plaatselijk dus gaat niet naar je kindje toe. Ik heb maandag ook een kies laten trekken, heb gewoon verdoving gehad en ook een foto.
Met 26 weken zwangerschap was mijn verstandskies voor de helft afgebroken em moest hij er dus wel uit. Verdoving wordt afgeraden bij de eerste 14 weken maar daarna heb je in principe nergens last van. Enige nadeel is dat je qua pijnstilling alleen paracetamol mag. Eerste keer had ik echt brufen nodig, deze keer viel het me mee en waren een paar paracetamollen voldoende. Als je het uit kan stellen tot na je bevalling zou ik het zeker doen maar dit is niet altijd mogelijk.