Pap bambix 8 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door pietje1987, 22 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Goedemorgen allemaal,

Onze dochter was vrij snel al een voorbeeldige slaapster, super fijn natuurlijk! Maar de laatste paar weken was het doffe ellende. Ik dacht eerst een sprongetje (klopt ook wel aardig volgens het boek), maar een vriendin suggereerde om eens naar de voeding te kijken. Enige wat er echt verandert is, is de soort pap en dat ze overdag yoghurt krijgt...

Gisteravond dus eens de papfles weg gelaten, alleen melk gegeven.... En tadaaaaaa: ze heeft als een blok geslapen! Bizar toch? Hoop dat dit de oplossing is....

Overigens poept ze ook wel boven gemiddeld, 5/6x per dag is geen uitzondering..

Herkennen jullie je hierin?

2. marina kl

marina kl Bekend lid

21 jun 2015
    649
    344
    63
    Wow, ik zal het vanavond ook proberen i.p.v. papfles een "gewone" melk geven. Onze kleine is dag later dan jullie kleine meid is geboren en ik herken me helemaal in je verhaal! Die van ons heeft 's nachts opeens echt honger... poepen doet ze ook "voorbeeldig" gedurende de dag.
    Omdat die van ons nog steeds geen tandjes heeft maar wel erg actief is (loopt zowat los) dacht ik dat ze daardoor wat meer voedingsstoffen nodig heeft. Broodje eten is nog een opgave hier, ze lust veel zolang ze niet hoeft te kauwen. Vandaag/morgen is Nurilon 2 weer op en dan gaan we over naar Nutrilon 3, hoop stiekem dat dit ook zou helpen.
    ik blijf het lezen!

3. Ijsbergsla

Ijsbergsla Actief lid

7 aug 2015
    185
    12
    18
    B kan ook niet tegen de 8 maandenpap

4. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook een, na elke maaltijd. Heb bij CB gevraagd en zolang het geen diarree is en zacht is, is het normaal

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Wanneer geef je de pap? Als je het 's avonds geeft ligt het misschien te zwaar op het maagje.
    Wij hebben altijd 's morgens pap gegeven. De bambix ontbijtpap.

6. pietje1987

We gaven altijd 's avonds een papfles, dat is er zo ingegroeid. Met rijstebloem en andere soorten pap heeft ze nooit last gehad en nu is ze een paar keer gillend wakker geworden (en moest ze vaak ook poepen!).

Marina, wat eet jullie kleintje verder?

7. marina kl

marina kl Bekend lid

21 jun 2015
    649
    344
    63
    Onze meid haar "eetschema" zit als volgt eruit:
    7:00 bordje pap (Havermout van Bambix/ 200ml melk Nutrilon2)
    rond 9.30 120-150ml melk en slapen
    12.00 - 13.00 1 boterham zonder korstjes (als ik geluk heb) en 200ml fruit (zelf gepureerd of potje). Daarnaast wordt er "gespeeld" (wisselend) met stukje rijstwafel/ liga/ broodkorstje zodat ze ook leert bijten in haar eten. Op het kdv zeggen ze dat ze rijstwafel opeet, thuis niet hoor!
    15.00 - 15.30 120-150ml melk en slapen
    17.30 - 18.00 200ml aardappel/groente/flees zelfgemaakte "prakkie" of potje + kleine yoghurt
    19.00 - 19.30 150ml papfles (die kant-en-klare van Nestle of Bambix) en slapen
    +/- 4 uur ('s nachts) weer honger en dus 200ml fles.

Omdat ze nog geen tandjes heeft, heeft ze haar melk wel nodig. CB was het hier mee eens en vond haar schema heel goed...

Pietje, hoe ziet jullie schema eruit en hoe actief jullie kleine meid is? ik ga er vanuit dat ze al tandjes heeft :)

8. pietje1987

Jaa onze mop heeft al 6 tandjes haha waarmee ze goed kan kauwen ;)

Hier gaat het ongeveer zo:
    08:00 wakker en fles 180+6
    09:30 200 fruit
    11:00 brood, hoeveel ze wil (meest tussen 0,5-1). Soms met korsten, soms zonder. Ene soort korst gaat beter dan de ander. Dan ook water uit de rietjesbeker
    11:30 slapen
    13:00 wakker en fles 180+6, drinkt meest 150
    14:30 koekje / stukje rijstewafel oid. Rijstewafel vindt ze moeilijk!! Dus vaak een mais-snoepje of soms een niintje-koekje. Ook weer water
    16:00 avondeten, 200 of minder bij zelf gemaakt en daarna ongeveer 50-100 yoghurt
    16:15 ongeveer slapen
    18:00 wakker (maar ga haar nu eerder wakker maken denk ik)
    20:00 fles 180+6 (papfles, maar nu dus even niet)
    21:00 slapen

Verder kan ze lekker zitten (niet zelf), tijgeren en lekker kletsen 😍 ze zegt mama, Dada, poe (poes) en kijk 😍😍😍

9. marina kl

marina kl Bekend lid

21 jun 2015
    649
    344
    63
    Hey Pietje, wat goed dat jullie meid al lekker kan kletsen! hier is het nog "a" en een handje die wijst :)
    Had ze nog last van haar tandjes gehad? Hier al 2x een week spuitluiers gehad, maar nog steeds niets :(
    Onze meid is wel erg actief, ze staat zelf vanaf 7 mnd, kruipt sinds maand of 8 en vanaf 9,5 mnd loopt ze als je haar aan 1 hand vasthoudt (voor het idee zeg maar). dus ik begrijp dat ze veel "verbrandt" :/

10. pietje1987

Wauw wat goed zeg!! Ze kunnen maar een ding tegelijk ontwikkelen natuurlijk, zo leuk om te zien dat ze allemaal wat anders 'kiezen' :) kletsen heeft ze niet van een vreemde ;)

Van de eerste twee heeft ze wel wat last gehad, maar niet in de vorm van luiers. Ze zat zichzelf merkbaar in de weg, maar met dentinox en af en toe een zetpilletje was het heel goed te doen. Van de anderen heeft ze geen enkele last gehad!

11. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier krijgt onze kleine man de bambix s ochtends ! Dit gaat erg goed :) Hier ook een mannetje die heel veel lekker kan kletsen :)

12. pietje1987

Heerlijk he 😍

13. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Zit er suiker in die pap?
    Want door suiker krijg je weer eerder een hongergevoel.
    Vraag me niet waarom maar weleens gelezen. Daarom zijn bijvoorbeeld pyama papjes helemaal niet goed om door te slapen.

14. pietje1987

Gisteravond weer geen pap gegeven. Ze werd wel om 23:00 wakker, maar dat kwam omdat ze voor haar doen super vroeg naar bed was gegaan. Dus even lekker geknuffeld en een flesje en toen sliep ze zo weer verder, ze is net wakker 😍
    In ieder geval geen krampjes enzo!!

15. marina kl

marina kl Bekend lid

21 jun 2015
    649
    344
    63
    Aaaahhh, ik wou dat ik ook zo'n nacht had, Pietje! Wat fijn! Had je om 23:00 weer melk en geen papfles gegeven? hoe veel heeft ze van gedronken?

Hier was het wederom een "gezellige" nacht. Ze dronk haar melkfles van 200ml bijna op om 19:00 en kwam weer om 1:00! toen weer bijna de hele fles van 200ml gedronken en ging weer slapen. Alleen ze kuchte veel de afgelopen 2-3 nachten. Volgens mij heeft ze zelf niet zo veel erg in, alleen mama en papa worden dan wel wakker van :$ en om 6:30 werd ze half wakker van poepluier en na het verschonen helemaal wakker.
    Ik heb geen idee waarom ze opeens 's nachts kucht, want overdag doet ze het niet. Ze heeft wel "snotneusje" maar heel minimaal en ik weet dat het weer heerst... heb vannacht een lekker warm kruikje erbij gedaan en dat vond ze erg lekker.
    Als mijn berekening overeenkomt met haar "melkbehoefte" dan krijgt ze vanavond als laatste melkfles van Nurtilon3, ben erg benieuwd!

16. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Inderdaad. Je kan prima de 6-maanden pap blijven geven, voedingswaarde is vrijwel hetzelfde (maar zit geen suiker in, en wel meer verschillende graansoorten). Dl (2,5) eet die nog steeds.

17. pietje1987

@Marina, heb gewoon weer melk gegeven, 180+6 en die ging wel op. Maar na even knuffelen sliep ze zo weer verder :)

Vervelend he, dat kuchen!! Wij worden daar ondertussen gelukkig niet meer wakker van haha, tenzij het heel erg is

18. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Dat kuchen doet mijn zoontje al weken lang. Ben blij dat hij op zijn eigen kamer slaapt ;)

19. marina kl

marina kl Bekend lid

21 jun 2015
    649
    344
    63
    Nou gisteravond om 19.15 Nutrilon3 gegeven en lepeltje Daro voor 0+ baby's. Ze ging pas om 3.00 wat kuchen! Heb weer flesje gegeven en daarna speen dedoopt in Daro. Vanochtend om 7.15 door ons wakker gemaakt! Wat heerlijk dit! Nu even volhouden en binnenkort proberen nachtvoeding af te bouwen. Ik ben benieuwd of ze nog last van haar tandjes gaat krijgen, anders hebben de komende tijd "erg gezellig nachtleven" :)

20. pietje1987

Hahaha en wij hadden juist ellende! Om 22:30 nog een fles gegeven en zowel om 3:00 als 5:00 wakker haha.

Om 5:00 een beetje water gegeven en dat vond ze prima. Honger was het dus niet, ze kampte zich wel erg aan me vast dus misschien toch beetje verlatingsangst ofzo erbij?

Heerlijk hoor dat je kleintje lekker heeft geslapen!!

Deel Deze Pagina