Gister 34+3 werd ze 2500 gr geschat. leek mij best groot maar gyn zei dat t gemiddeld was. Ik ben zelf 1.54m en weeg nu 58 kg begon met 53kg)
Denk het niet hoor. Als ik kijk naar wat ik allemaal wel niet gegeten heb tijdens de zwangerschap... Bij mijn oudste hadden we een echo met 32 weken en toen werd ons verteld dat het zeker wel een 8-ponder zou worden. Uiteindelijk woog hij 3575 gram bij de geboorte, heel gemiddeld dus.
met 36 wkn werd onze kleine ruim 3100 gram geschat. ze zou met 40 weken rond de 8 pond zijn. ik ben 41+4 bevallen en ze was net 7 pond. dus ze kunnen drook echt naast zitten hoor. ze werd trouwens met 41 wkn 4300 gram geschat1 is wel een verschilletje met 3500 gram!
Hier met 35 weken word de kleine nu 2900 gram geschat. De gyn zei dat hij rond de 7 á 8 pond zou worden.
Zwangerschapssuiker kan een reden zijn dat je kindje (te) zwaar is, maar als dat niet aan de hand is, is jouw eetpatroon nou niet zo 1-2-3 rechtstreeks verbonden aan het gewicht van je kindje hoor Bij mij is nooit gewicht geschat, (is ook erg lastig te schatten: ze zitten er erg vaak naast hoor! Ik lees hier ook best veel schattingen die niet kloppen met uiteindelijk geboortegewicht!), maar qua buikomtrek liep Thirza voor en dat is deze keer weer aan de hand. Thirza woog 4330 bij de geboorte (41+5), en had een hele dikke navelstreng. Dat heeft wel weer een verband met hoog geboortegewicht. Deze keer weer zo'n dikke navelstreng, dus het zal wel weer 8+pond worden.... Niet te bang zijn voor de bevalling hoor! Ik ben van Thirza gewoon thuis bevallen, kan allemaal gewoon